Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diaan ik weet niet hoe laat je er moet zijn maar ik wou je toch even heel veel sterkte wensen. En zeggen dat ik aan je denk.

:hugg:

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

bedankt voor jullie lieve berichtjes

we hebben de echo gehad en gelukkig was er zelfs geen vruchtzakje meer te zien

alleen nog bloedstolsels

dat maakt t een heel stuk opgeluchter ivm je keuzes maken en of je er wel of niet goed aan zou doen!

dit is een bevestiging waar ik op gehoopt had!

het kleintje was meer dan welkom maar het heeft niet zo mogen zijn!

ook de gyn zei dat t wel een knokkertje is geweest want t heeft toch een 2 weken met die behoorlijke bloeding met stolsels vastgehouden!

maar goed

hij zei dat t deze dagen vanzelf wel los zou komen en dat ik zou beginnen met bloeden maar toch wou ik medicatie om t te versnellen!

heb t ook meegekregen omdat hij me groot gelijk gaf dat t afwachten dan ook weer lang duurt!

heb 2 uur geleden 4 tabletten genomen en zit nu al met af en aan krampen!

nu de rest nog en dan is t einde poging 1!

t is nu nog puur afwachten:clock:

31 mei weer een afspraak met de gyn en doet hij de echo of ik schoon ben en dan bespreken we de 2e poging!

hoeft maar 1 menstruatie tussen te zitten zegt hij!

hoe gaat t bij jullie?

lekker genieten van t mooie weer?:glasses9:

doe t ook maar goed want maandag is t weer 16 graden en kun je weer binnen zitten en met de jas aan naar buiten!

fijn weekend

Geplaatst

Hoi Diaan,

Je gevoel was dus juist, het bleek inderdaad niet goed te zijn en je hebt nu de bevestiging, zodat je er geen "rotgevoel" aan overhoudt. Hopelijk werken de tabletten goed (denk het wel als je direct al krampen hebt) en komt alles gauw naar buiten, zodat je er vanaf bent. Wens jullie samen veel sterkte toe, het is allemaal niet niks!

Ik zit zelf continue te denken wanneer ik de eerste test zal gaan doen, weet het nog niet goed, zit er steeds aan te denken.... Verder inderdaad veel buiten, heerlijk weer! Meid, doe het rustig aan en hierbij nog een dikke :hugs2:

Geplaatst

hoi liesjuh

het bloeden is begonnen hoor!

nog wel in lichte mate maar de krampen worden steeds heftiger

zoals ik dus van de gyn heb begrepen dan is als t bloeden begonnen is binnen de 48 uur de miskraam rond!

nou hopen maar want dit voeld niet echt prettig meer!

zit meer op de wc en lig veel op de bank dan dat ik buiten kan zitten nu!

maar ja ,..het komt goed!

ja kan me voorstellen dat je continu zit te bedenken wanneer je wilt gaan testen!

het houd je bezig he als je zo'n behandeling ondergaat!

je zit nu een week voor de testdag dus eigenlijk hoort nu je pregnyl uitgewerkt te zijn!

dan kun je een negatieve test krijgen en dan kun je gaan kijken wanneer t positief word!

t beste is volhouden hoe moeilijk t ook is,ik deed t ook al vanaf een week ervoor hoor ben ook zo'n ongeduldige namelijk haha

genietse van t weekend en de zon en voor je t weet is de week om!

ik denk aan je en duim voor je!

moet toch iemand met goed nieuws komen en blijven!

x

Geplaatst

Hey Diaan,

Zou bijna zeggen, fijn dat het bloeden begonnen is, maar dat klinkt zo raar. De krampen zijn geen pretje, hopelijk duurt het niet al te lang.... Heb je ook nog iets van pijnmedicatie voor de pijn gekregen??

Ik probeer zo lang mogelijk te wachten met testen, maar weet niet hoelang ik dat ga volhouden, hahaha......

Sterkte!

Geplaatst

hoi

je mag gerust zeggen hoor dat je blij bent voor mij dat ik begonnen ben met bloeden!

het is ja ook zo!

daarom heb ik ook die medicatie willen nemen om t te versnellen!

zal blij zijn dat alles weg is en we een dikke . achter dit kunnen zetten

het bloeden zet nu goed door!

als t zo door gaat raak ik of vanacht alles kwijt of morgenvroeg/middag wel alles!

niet testen is moeilijk he als je dichter bij je testdag komt he?

maar je hebt meerdere testen toch wat is eerder zo las ,dus je kunt t ja zelf bekijken wanneer en hoevaak je wilt haha

doe je best met uitstellen en als je echt niet meer wachten kunt dan gewoon doen!

heb je nog geen vreemde dingen dan zoals gespannen(.)(.) of vaker plassen?

soms komt t snel voor en soms later pas en bij sommigen helemaal niet!

Geplaatst

Diaan gelukkig je bent van die vreselijke onzekerheid af. Ik hoop dat je ook heel snel van die krampen af bent zodat je hier inderdaad een dikke . achter kunt zetten.

Heel veel sterkte met de verwerking hier weer van.

Lisette wat is dat moeilijk he die rot dagen voor het testen. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Nog een weekje (lijkt heel kort maar kan oh zo lang duren, ik weet er alles van) heel veel succes ik blijf hier voor je duimen.

Geplaatst

Hee Diaantje, wat ontzettend jammer dat het mis is gegaan. Ik leef met je mee....Zo dichtbij en dan toch nog dit, bah. Wens je veel sterkte!

Liesjuh, wat spannend. Ik hoop voor je dat je een plakkert te pakken hebt.

Het wachten is het aller,allermoeilijkst vind ik altijd. Dagen lijken voorbij te kruipen. Ik zag ook dat je wat vragen had over wanneer testen. Heb je al gekeken in het topic over de vroegtesters?

Mijn eigen ervaring is als volgt: bij de eerste tp vorig jaar heb ik keurig 14 dagen gewacht. Dat was me immers zo opgedragen dus ja, wie ben ik dacht ik toen. Met 14 dagen was de test dan ook positief.

Daarna heb ik twee keer een terugplaatsing gehad van een cryo. De eerste keer ging het mis en werd ik op wd 9 al ongesteld. De tweede keer was dat met wd 11. Ik heb nu getest op wd 11. Ik dacht, als het nu langer blijft zitten als de vorige twee keer dan waag ik de gok. En de test was positief...

Succes met wachten hoor! Ik weet hoe moeilijk het is!!

Groet

Lisette

ps. Ik heb 1 juni een vlokkentest

Geplaatst

Hoi Diaan,

Hoe gaat het nu met je, is de bloeding inmiddels gestopt?

Op je vraag of ik al symptomen heb zoals gevoelige (.)(.) ja, maar dat komt door de bolletjes is mij verteld, dus daar ga ik niet vanuit. Heel misschien dat ik toch morgenvroeg ga testen dat is dan dag 9 of is dit echt veels te vroeg? Misschien ook wel niet... haha.....

Hoi Lisette,

Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad al bij de vroegtesters gekeken. Zoals ik al bij Diaan schreef ik weet het nog steeds niet wat ik ga doen... vind het ook wel weer doodeng om morgen al te testen.... we zien 't morgen wel of ik durf!

Jij alvast succes met de vlokkentest, wat kijken ze dan eigenlijk allemaal na?

Hoi Maris,

Hoe is het met jou, nog voldoende afleiding?

Geplaatst

Lisette lief dat je het vraagt het gaat eigenlijk vandaag goed met mij ik word helemaal blij van dit weer. Ik heb lekker in het zonnetje gezeten vanmiddag. Ik begin nu ook weer echt zin om wat te doen te krijgen dus het gaat helemaal de goede kant op haha.

Hoe is het met jou?

Het schiet nu aardig op voor jou. Je moet zelf weten of je morgen test, maar ga niet direct van het ergste uit als het negatief is, want het is wel erg aan de vroege kant dus het kan alle kant nog op en dan weet je in elk geval dat de pregnyl uit je bloed is. Maar goed ik zal heel hard voor je duimen natuurlijk dat het hartstikke positief is wanneer je gaat testen. Heel veel succes.

Diaan hoe is het met je is het al helemaal door gezet? Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent. Heel veel sterkte.

Geplaatst

Hey Maris,

Fijn dat je je weer wat beter voelt en dit weertje erbij is natuurlijk super!

We zijn d'r nog steeds niet uit, ik wil morgen (denk ik) wel testen en mijn man vindt het aan de vroege kant, die heeft het over dinsdag. Dus we zijn er nog niet helemaal uit, haha..... Ik voel me nu goed, geen bloedverlies weer gehad, dus we gaan ervoor!

Geplaatst

hoi hoi

maris

fijn dat je weer zin hebt in dingen doen

en dat je natuurlijk van t mooie weer kunt genieten he

liesjuh

net wat maris zegt je moet t zelf weten of je morgen test

t enige waar je onzeker door kunt worden is door een negatieve tets wat niet definitief negatief is he,want geeft dan alleen echt aan dat de pregnyl is uitgewerkt!

of je hebt een positieve test morgen en dan kan t een vals positieve test zijn!

dus ik wens je heel veel succes met je beslissing en we blijven duimen voor je!

lisette

dank je voor je lieve woorden

jij natuurlijk succes met de vlokkentest

zal vast allemaal goed komen!

in ieder geval een dikke proficiat met je zwangerschap!

hier alles zo raar

voel me niet zo lekker op dit moment!

de rest van de dag een geweldig goed gevoel gehad en super genoten van t mooie weer!

gisteren tegen de avond begon t echt lekker op gang te komen dat ik een maandverbandje bijna vol had en vanmorgen was er totaal niks en nu ook niks!

alleen een beetje in de urine en bij t afvegen

ik heb geen stolsels verloren of wat dan ook dus t zet niet echt door!

denk dat ik me daardoor nu ook ff niet zo lekker voel omdat dit me weer op de zenuwen brengt!

straks kan ik alsnog een curretage ondergaan ofzo bah!

we zullen wel zien!

fijn pinksteren voor jullie allemaal

groetjes diaantje

Geplaatst

Och jeetje Diaan kan het dan nooit eens makkelijk gaan bij jou. Ik hoop echt dat je het allemaal snel achter de rug hebt en dat een curretage niet nodig is. sterkte.

Geplaatst

krijg t idee dat ik nu heel vreemd in elkaar zit

al mijn miskramen verliepen als tornado's!

en nu ,....

bah

maar t zal er wel uitkomen

word me idd alleen niet echt makkelijk gemaakt en ben dat nu wel zat aan t worden!

had beter nooooooit zwanger kunnen raken van deze behandeling

had me heel wat ellende bespaard

Geplaatst

O wat ben ik dom geweest, vanmorgen toch stiekem een test gedaan en deze was negatief. Ik weet dat het veels te vroeg is eigenlijk en dat er nog veel kan veranderen, maar toch is m'n geloof een stuk minder geworden, bah! Voel me er toch shit onder, had ik het maar niet gedaan....

Diaan, jee het wordt je inderdaad niet makkelijk gemaakt. Hopelijk komt het vandaag toch op gang en hoef je geen curretage te ondergaan, ik hoop het voor je, sterkte!!!

Geplaatst

Och jee Lisette het is echt nog te vroeg geweest. Geef de moed nog niet op, want het kan allemaal nog. Je weet nu in elk geval dat de pregnyl uit je lichaam is en dat wanneer je nu een positieve test doet dat die ook echt positief is.

Ik zou het over een paar dagen gewoon nog een keer proberen, want het kan echt nog wel hoor.

Welke test heb je gebruikt dan?

Diaan hoe is het?

Geplaatst

Liesjuh, wd 9 is wel erg vroeg hoor! heel even wachten nog (moeilijk he!)

De vlokkentest toont chromosomale afwijkingen zoals syndroom van Down aan.

Vorig jaar heb ik de zwangerschap met 15 weken laten afbreken toen uit de vlokkentest kwam dat syndroom van Down was geconstateerd. Extra spannend nu dus!

Groet!, en sterkte met wachten

Geplaatst

Bedankt meiden, er is dus nog hoop, wat vind ik dit toch een vreselijke tijd! Ik heb de test van de Kruidvat gebruikt, ik las dat deze goed was van 2 voor 5 euro. Ik voel ook van alles, lichte buikpijn, zware benen, dat heb ik normaal als ik ongesteld word ook, ben er nog niet gerust op.

@Lisette, dat is ook wel heftig geweest dan als je de zwangerschap zelf moest afbreken, kan me voorstellen dat je nu de vlokkentest doet, succes ermee!!

Allemaal nog een fijne zonnige 1e Pinksterdag!

Geplaatst

hoi

liesjuh

geen paniek hoor.

net wat ik je gisteren al vertelde in mn bericht dat je dus een rotgevoel kunt hebben terwijl t nog gewoon naar een dikke positieve test kan gaan uitslaan!

we houden de duimen gewoon super hoog voor je hoor!

de buikpijn enz kan ook gwoon met een zwangerschap te maken hebben!

ieder lichaam reageerd anders dus gewoon positief blijven en over een dag of 2 a 3 weer testen!

of nog later!

de testen van de kruidvat zijn idd heel goed

die pakken al eerder hcg op dan andere testen dus je weet echt zeker dat je pregnyl-af bent nu!

lisette

idd dubbel spannend dus voor ja aangezien t je al eens is overkomen!

erg hoor en we houden hier natuurlijk ook de duimen hoog voor jou dat t nu goed mag gaan!

maris

en hoe gaat t met jou?

nu helemaal uitgefeest?

hier alles oke

langzaam aan komt er wel weer bloed maar t is zo traag allemaal!

zo traag dat t bleef zitten zo traag zal t er ook wel uit willen!

een lekker lui ding dus!

fijn pinksteren

Geplaatst

Hey Diaan,

Hopelijk gaat dat luie trage ding :yawn: toch nog iets sneller worden!

Hier gaat het wel weer beter, moet inderdaad over 2 dagen maar weer testen.

Ik word gewoon helemaal gek van m'n lichaam, dan voel ik dit, dan voel ik dat, dan denk ik dit en dan denk ik dat, gek wordt je d'r van!

Geplaatst

Diaan ik hoop dat dat trage ding nu toch snel een keer eruit komt. Ik denk aan je.

Ik ben inderdaad uit gefeest nu. Vanavond heb ik zelfs zelf al weer mee gedaan met klootschieten en morgen vroeg weer (net of ik heel fanatiek ben maar dat valt wel mee hoor haha)

Lisette laat je nog niet gek maken het kan alle kanten nog op je bent gewoon te vroeg geweest. ik blijf duimen.

Geplaatst

Het gaat niet goed hier, vanmorgen bloedverlies gehad, bah wat voel ik me ellendig.... Had al wel zo'n voorgevoel, maar daar wil je toch niet aan toegeven.

Geplaatst

Shit Lisette....is het heftig of zou het ook nog innestelingsbloed kunnen zijn?

Ik had zelf ook in beide keren wel een 'ongesteldheidsgevoel' als het mis dreigde te gaan. Heb jij dat ook?

Heb je trouwens nog cryo's?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden