Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mag ik even klagen..... ik heb niet geslapen door de warmte. Ik hoop dat het snel wat frisser word......

Chantal, wat een vreemd verhaal. Komt dit vaker voor? Heb je al andere artsen geraadpleegd? Heel veel sterkte meis en ik hoop toch dat jullie kinderwens snel in vervulling mag gaan.

• Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wil gewoon nog een keer klagen voor vandaag...gisterenavond gewerkt en nu nog steeds aan het werk bahhhhhh. Wilde vanmiddag lekker rond 1 uur naar huis en lekker van het mooie weer genieten.

Maar het is veel veel te druk hier en ook nog iemand op vakantie....

Geplaatst

Ik wil even wat kwijt...

Vanmorgen kwam ik op mijn werk aan, en op mijn bureau stond pontificaal op mijn toetsenbord een kaart met "Hoera een meisje". Het is een kaart voor een collega die net vader is geworden, welke rouleert om daar allemaal ons naam op te zetten. Heel leuk allemaal, weet ik wel, maar de kaart zo aantreffen bij binnenkomst - in de tijd dat dat kaartje voor mij bestemd zou kunnen zijn - was enorm confronterend en ben deze werkdag dan ook fijn gestart met een potje huilen...

:sad:

Geplaatst

Kammie, jee meis dat is ook wel een heftig begin van de dag, sterkte in deze periode.

Chantal wat een verschrikkelijk nieuws, ook heel veel sterkte.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi!

Dit onderwerp is lang niet aan bod geweest, maar vandaag moet ik toch echt even klagen! Mijn buurvrouw vertelde net het nieuwtje dat zij zwanger is van de tweede. Toen zij 2 jaar geleden vertelde dat zij van de eerste zwanger was, vond ik het al pijnlijk omdat wij toen al 2 jaar bezig waren. Nu is het alweer 2 jaar later..... fijn voor haar, maar voor ons natuurlijk weer erg confronterend!

Groetjes Amber

• 8 maanden later...
Geplaatst

wilde geen nieuwe topic aanmaken en kom dus maar effe hier gallen.

Na 11 dagen stimuleren ging ik vanmiddag voor een echo. Vorige week zaten er 3 follikels, nu niets meer!!! bmsv was ook niets. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Snap er helemaal niets van, wéér een domper. Was vorige week net zo blij dat ik 3 follikels had want ik heb een lage eicelvoorraad.

De fertiliteitsarts zei ook dat een Antrale Follikel Count niets betekent bij een kort protocol. Dat hoor ik voor het eerst. Van de andere fertiliteitsarts moest ik notabene eerst een AFC-echo laten doen, afhankelijk daarvan kon ik starten. En volgens deze arts zouden die antrale follikels dus geen betekenis hebben omdat het ook nepperts kunnen zijn?! Kan er met de pet niet meer bij

Nu moet ik een kuur Provera starten die de menstruatie opwekt en dan overnieuw proberen. Wéér voor niets 11 dagen lopen spuiten potverdikkeme ik ben echt zwaar gefrustreerd. Dacht één dezer dagen de punctie te hebben.

Zit ook steeds te denken dat dit misschien te maken heeft met die plotselinge hele lange cyclus die hieraan voorafging (39 dagen, normaal 26 dagen)

ik weet het ff niet meer hoor.....

Geplaatst

Ach Sen, wat ontzettend %&^&^* ik leef met je mee meid. Potverdorie kan me helemaal voorstellen dat je hier ontzettend van baalt... En maar weer wachten....

Ik hoop dat het een klein beetje geholpen heeft om het eruit te gooien, maar waarschijnlijk niet. Ik zal duimen dat je ongi snel op gang komt en dat het de volgende keer een stuk beter gaat. Dikke knuffel!

Geplaatst

Hi Sen, je kunt ook bij ons spuien hoor.... we gaan elkaar toch helpen door deze achtbaan... Jeetje wat rot voor je dat er nu opeens niets meer zat. Wat vreemd, zijn die drie dan opgelost??? Misschien zit er wel verband met die lange cylus. Wie weet. Maar het blijft k.... Maar hou moed en heb vertrouwen in je lijf. Er zal een reden zijn dat je lijf nu aangeeft deze ronde niet. Schale troost ik weet het. En niet iedereen is even vruchtbaar iedere maand. Heb je zelf wel eens een idee gehad wanneer jou vruchtbare periode is?

Je mag balen hoor maar je weet het juist wel: je gaat gewoon door!!! Heb vertrouwen in je lijf ook al lijkt die je nu in de steek te laten. We weten vaak niet wat die andere redenen zijn....

Sterkte ermee en kom je (ook) weer terug bij ons?

Geplaatst

heee meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik weet zelf echt niet hoe dit kan. Dit is al de zoveelste keer dat een poging niet doorgaat en het is al de 3e keer dat ik voor niets loop te spuiten. Dan is er weer iets waardoor ik niet kan starten, en als ik dan gestart ben, gebeurt er weer iets raars. Eerst een verkeerde dosering doorgekregen, dan een vervroegde eisprong, nu de follikels gewoon verdwenen. Kan geen eisprong gehad hebben met de deca. Mijn lijf laat mij al ruim 4 jaar in de steek. Is wel heel erg moeilijk om zo vertrouwen in je eigen lijf te blijven houden hoor.... en dan moet ik nu ook nog eens die rotkuur gaan nemen. Daar schijn je onwijze hevige menstruatie(krampen) van te krijgen. Ben het even helemaal zat met dat gekloot! wat is dit frustrerend zeg..

ben wel blij dat ik hier ff kan spuien want buitenstaanders begrijpen toch niets ervan, als die me horen praten over follikels e.d. dan is het net of ik abracadabra spreek

p.s. Michaela: ik had in de eerste instantie eigenlijk gereageerd op jullie vragen in de DD topic maar aangezien in daar niet meer loop zit ik daar dus eigenlijk illegaal maar als jullie dat niet erg vinden dan kom ik gewoon af en toe weer even inbreken bij jullie, lief dat je het vraagt :)

Geplaatst

ohhhhhh Sen

wat ongelofelijk klote zeg!!!! kan me voorstellen dat je het vertrouwen even kwijt bent en dat je met wel 100 vragen zit!

sterkte met de te nemen kuur en het vervolg of de nieuwe behandeling verdorie zeg!

liefs

Babeth

Geplaatst

dankjewel voor je lieve reaktie Babeth, moet het weer even laten bezinken allemaal en dan weer van vooraf aan beginnen.

Ik ben alleen een beetje bang dat ik hele erge menstruatie(krampen) ga krijgen van die Provera, of is dat niet altijd het geval? heeft iemand hier ervaring mee?

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb inmiddels al drie zwangere collega's. De derde kwam er vandaag bij. En dat terwijl ik vind dat ik eigenlijk aan de beurt ben. Twee van de drie zijn jonger dan mij. Ik heb het gevoel dat ik de hele tijd links en rechts ingehaald wordt. En er zijn onlangs nog twee vrouwelijke collega's getrouwd... Soms gaat het alleen nog maar over baby's en zwangerschappen in de koffiecorner. Het is niet dat ik ze het niet gun hoor, maar ik wil het zelf ook en ik vind dat ik zelf aan de beurt ben. Zo dit moest ik even kwijt.

Geplaatst

Iedereen wordt zw behalve wij. Ik ben het nu spuugzat.

Vandaag te horen gekregen dat de 3de poging wordt afgebroken, wat een k*tzooi zeg.

Kl*te is het.

Maandag krijgt mijn schoonzusje haar 20 weken echo.

Had ik al gezegd dat ik het SPUUGZAT ben angry.gif angry.gif angry.gif

Geplaatst

@Sylvie, ik kan me het goed voorstellen dat je het spuugzat bent. Ik voel precies hetzelfde.

We hebben het zwaar, soms lijkt wel of de hele wereld zw is behalve wij.

En het lukt ook nog eens allemaal meteen bij andere lijkt wel.

Zucht.

Geplaatst

We hebben het zwaar, soms lijkt wel of de hele wereld zw is behalve wij.

En het lukt ook nog eens allemaal meteen bij andere lijkt wel.

Zucht.

Ik voel het momenteel precies zo!

Eigenlijk heb ik nog nooit zoveel moeite gehad met de zwangeren om me heen, maar naarmate het einde nadert doet het steeds meer pijn.

Het is zo vreselijk oneerlijk.

Volgens mij zijn wij gewoon een van de uitverkorenen bij wie het nooit zal lukken en dus kinderloos blijven.

Ik vind het echt vreselijk. Waarom in godsnaam moeten wij er zoveel voor doen en krijgen wij zoveel verdriet te verwerken!!!!

Heus ik ben ook geen lieverdje geweest en heb dingen gedaan waar ik niet trots op ben, maar dat maakt mij toch zeker geen zware crimineel die een dergelijk levenslange straf verdient!

Geplaatst

Het voelt idd soms als een straf en dat verdienen we niet. Mensen die slecht voor zichzelf zorgen en andere hebben soms geen moeite om zw te worden terwijl wij er hard voor moeten knokken en ook veel dingen voor opzij zetten. Dat vreet en dat hakt erin. Zowel emotioneel als fysiek. Ik probeer vaak genoeg de voordelen te zien van geen kinderen maar ik wil zo graag.

En toch om er een positieve draai aan te geven is het voor ons ook mogelijk. Bij jou ook Mart, alleen heb je de laatste tijd zoveel te verduren gehad dat je nu even niet meer ziet zitten en dat mag.

Daarom is dit ook het klaagbankje en laten we eerlijk zijn het blijft gewoonweg k*t.

Geplaatst

Precies, gewoonweg k*t. We hebben een kleintje zoveel te bieden.

Het zou een fijn leven bij ons krijgen met veel lol en plezier, maar helaas beslist het lot en daar hebben we het mee te doen.

Ik baal er zo van dat ik er hier op het forum zelfs moeite mee krijg dat iedereen me voorbij dendert. Bij heel veel meiden heb ik al eens op het wachtbankje gezeten en de meesten hebben het geluk nu zwanger te zijn en dit ook te blijven. Het doet soms wel erg pijn, ook al vind ik het natuurlijk geweldig voor hen.

We verdienen het hier allemaal zo verschrikkelijk!

Geplaatst

Ja weet precies wat je bedoelt. Kijken wanneer ze zich aangemeld hebben en dan al meteen zw, nee dat kan toch niet.

Natuurlijk gunnen we ze het van harte maar waarom werkt het wb niet als een wb. Wie als laatste aansluit moet wachten todat iedereen aan de beurt is geweest, toch! Dat is een heel dubbel gevoel.

Ik baal zo dat de cryo niet gelukt is, had beter een maand kunnen wachten want september is de maand van de cryo's blijkbaar. Ik was na 5 dagen al van het wb afgedondert keihard op mijn kont, heb nog steeds blauwe plekken. Ik denk weleens aan mijn kindertijd, die was ontzettend goed ongeacht dat mijn vader is gestorven toen ik net 8 was. Ik kan kinderen ook een leuke tijd geven, ik wil ook sinterklaas en kerst vieren met kinderen en daarna alle troep opruimen.

Ik schenk nog een borrel in, heb het helmaal gehad.

Geplaatst

Ja weet precies wat je bedoelt. Kijken wanneer ze zich aangemeld hebben en dan al meteen zw, nee dat kan toch niet.

Natuurlijk gunnen we ze het van harte maar waarom werkt het wb niet als een wb. Wie als laatste aansluit moet wachten todat iedereen aan de beurt is geweest, toch! Dat is een heel dubbel gevoel.

Ik baal zo dat de cryo niet gelukt is, had beter een maand kunnen wachten want september is de maand van de cryo's blijkbaar. Ik was na 5 dagen al van het wb afgedondert keihard op mijn kont, heb nog steeds blauwe plekken. Ik denk weleens aan mijn kindertijd, die was ontzettend goed ongeacht dat mijn vader is gestorven toen ik net 8 was. Ik kan kinderen ook een leuke tijd geven, ik wil ook sinterklaas en kerst vieren met kinderen en daarna alle troep opruimen.

Ik schenk nog een borrel in, heb het helmaal gehad.

Haha, sorry moet even lachen om je laatste regel. Was ik ook al mee bezig. Lekker verdrinken in zelfmedelij blink.gif

Maar ik vind wel dat je gelijk hebt.

Wat die cryomaand betreft...is waarschijnlijk toeval dat heel veel cryo's nu aan slaan. Dus daar zou ik me niet druk om maken hoor.

Wat betreft de kindertijd, tja, die was bij ons ook goed. Gezellig met z'n allen zingen, muziek maken, gekdoen, tripjes maken enz. enz. en natuurlijk zoals je zegt al die leuke traditionele feestjes.

Zucht, het is lang geleden dat ik deze echt weer beleeft heb.

Maar morgen zetten we de positieve pet weer op oké!!! Want jou staat nog wat te wachten a.s. vrijdag en wie weet wat dit voor je gaat doen. Misschien mag je dan ook eindelijk 's van het wb af.

Geplaatst

Zo dames lekker gezopen gisteravond????? laugh.gif

Helemaal rot idd als dames gelijk de eerste poging zwanger zijn en dan eerst van te voren klagen dat ze het zo zwaar hebben. Pffff ze moeten onze handtekening eens bekijken, grrrr angry.gif . Maar om ze niet helemaal af te vallen, wij zijn zo ook begonnen. Alsof de hele werdeld verging toen we er achter kwamen dat het niet zo makkelijk ging.

Baal zo van mijn hoofdpijn................... altijd maar hoofdpijn, daar komt ook nooit een einde aan.

Zo klaar met klagen,

o nee nog iets, Balen dat het forum er weer een paar uur uitligt vandaag. Heb ik net 1 dag vrij deze week... zucht wat een pech...

Nou toedels!!!!! biggrin.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden