Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad een geinig topic, en ook heel interressant, je vraagt je soms toch af hoe komen ze aan hun nickname.

De mijne gebruik ik ook overal. Alice is altijd al bezet, edenal niet.

Het betekent gewoon Edwin(mijn man) en Alice. ed en al.

Zo is ook ons emailadres!

Dit had volgens mij niemand verwacht haha...

Liefs Alice

• Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook superorigineel.

M'n echte naam is Martha en heb 'm maar afgekort tot Mart.

M'n vrienden e.d. noemen me meestal Matt'n, Matt'nsie of Matsie.

Gast Sannie66
Geplaatst

Die van mij is ook niet zo moeilijk. Ik heet Sandra, maar wordt vaak afgekort naar San of Sannie.. dus Sannie en 66 natuurlijk van dat geweldige geboortejaar!

Geplaatst

Wat een leedvermaak hierzo.... hahahahahahaha!!!!!

Laat ik met de deur in huis vallen... Sonja81, staat voor Sonja en ben 81 jaar oud.

Nee, heet nog steeds Sonja en ben geboren in 1981.... dus ja...

Vind het altijd lastig als ik me ergens registreer en een nickname moet verzinnen.

Maar goed, ga ff door meiden!!!! Het onthullen van de 'ware' ik.... lijkt de Uri Geller show wel zo.

Geplaatst

Appel, omdat ik op het moment van inschrijven een heerlijke appel aan het eten was. Verder klinkt het wel vrolijk en wil ik niet met mijn eigen naam op een forum. Ook hier dus geen creatieve uitspattingen en letterspelletjes.

Geplaatst

echt een super leuk topic.

wij hadden in november 09 onze terugplaatsing , omdat het er 2 waren verzon ik eigenlijk terplekker toen ze erin zaten dat dat sjors en sjimmie waren. Helaas heb ik toen toch een miskraam gehad en heb nu een heel mooi armbandje om ze te blijven herdenken. Ik kwam toen ook voor het eerst op dit forum vandaar de naam.

Geplaatst

Mijn naam en geboortejaar komt al in alle varianten voor op dit forum! Omdat ik na 9 jaar lang proberen dacht dat ik toch nooit een kindje zou krijgen dacht ik ach, waarom niet dan één van mijn favoriete meisjesnamen! Wordt het toch nog eens gebruikt! Dus werd het Faye! Uit protest heb ik om dezelfde reden mijn kat ook al Fleur genoemd hahahaha!

Geplaatst

Wel prettig dat jullie nu een zoon verwachten. (begrijp me niet verkeerd, een dochter zou ook super zijn)

Of had je nog meer leuke meisjesnamen in petto?

Geplaatst

Mijn naam is als volgt tot stand gekomen: ik moest een naam verzinnen voor het forum en toen heb ik de krant opengeslagen voor inspiratie. Toen las ik een stukje over het eerste hondje in de ruimte. Nou ja, dat hondje heette Laika en daar was mijn naam geboren. Ik vraag me weleens af of mensen denken dat ik oost-europees ben van origine door de naam Laika maar ik ben echt oerhollands!

Geplaatst

ik heet esther en meestal is deze naam bezet op forums etc.. Toen ik hier wederom over liep te klagen op msn bij een vriend verzon hij vrij snel de naam Eslief.. want volgens hem was es best wel lief:) Ik vond het eigelijk hellemaal niets en lachde erom.. Dat weekend heeft hij een motorongeluk gehad en is om het leven gekomen..Sindsdien gebruik ik deze naam:)

Esther

• 1 maand later...
Gast Nic1968
Geplaatst
Hier ook de naam van mijn hond. Ik heb zelf een heel opvallende naam. Ik ben ws de enige in Nl die zo heet dus gebruik liever een andere naam....

groetjes.

van Babybytes geplukt:

Hesper is een Griekse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `avondster`.

Statistieken: De naam Hesper komt niet voor in de topnamenlijsten voor Nederland van 2006, 2007, 2008 en 2009. De naam blijkt uniek!

Nic is de afkorting van mijn gewone naam en gebruiken we vooral binnen de familie vaak. 1968 is mijn geboortejaar.

De nicknames van onze zoons komen van het chinese dierenteken van het jaar van hun geboorte.

• 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

hahaha, sorry Enilorac ;-), maar was t funny of niet??!!:36_11_6:

Ach je moet maar zo denken, je was destijds nog maar een kind toen je het bedacht :whistling_girl:

moet er nog steeds om lachen en jou kennende jij ook!:laughing4:

Geplaatst

Ja inderdaad, heb even teruggelezen en gelachen weer... toen was ik nog een kind, haha, toen ik dat bericht schreef, wel in de wereld die mmm heet inderdaad... schokkend dat het anderhalf jaar geleden is en dat ik nog geen reet ben opgeschoten (pardon my French). Weet niet of je het gelezen hebt ergens maar eergister de punctie gehad (en nu voor het eerst buikpijn), morgen bellen en hopelijk morgenmiddag TP van de vierde poging alweer! Zucht, laat het nou eens de laatste zijn...

Jij gaat in januari weer beginnen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden