Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline heel veel succes en sterkte morgen! Laat je snel wat weten (uiteraard pas als je weer puf ervoor hebt hoor).

Sandra de pil slikken lijkt me vreselijk. Sowieso werd ik altijd ziek van dat ding, maar het is ook zo tegen al je gevoelens in. Maar het is nu wel voor een goed doel, stel je voor dat anders het onderzoek uitgesteld had moeten worden. Dat is ook niks. Sporten mag dan nu best even op een lager pitje, te veel van jezelf vragen helpt nooit. En goed dat er weer kilo's af zijn meid!

Hier nog steeds gammel, erg moe. Woensdag de echte deadline voor een grote klus, dus nog even twee dagen doorbijten.

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja de pil slikken is verschrikkelijk. Ik ben dan helemaal mezelf niet meer. Kan ook weinig verdragen. Zelfs van mijn mannetje, vind ik echt verschrikkelijk.

Vandaag om kwart over 10 mijn fit test op de sportschool, wil weten of ik voorderingen maak. Vast wel want ik ben al afgevallen, ook in combinatie met de eettips van de diëtist.

Geplaatst

Dank je wel Henne, ik moet eigenlijk ook werken (thuis) maar ik kan me er niet toe zetten. Merk dat ik toch wel erg met de operatie bezig ben, probeer mezelf streng toe te spreken maar ga vervolgens weer iets anders doen, zoals een was draaien of op het forum hangen... Succes met je deadline!

Sandra, ben benieuwd wat de test heeft opgeleverd. Kan niet anders dan vooruitgang zijn, toch?

Caroline

Geplaatst

Ja idd er was vooruitgang, ondanks dat ik me al een dag of 4 niet fit voel en het lijkt erop dat ik verkouden ga worden. Mijn uithoudingsvermogen is verbeterd, mijn gewicht naar beneden, lichaams vetpersentage naar beneden en vochtgehalte omhoog. Dus allemaal goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet met grote stappen maar het begin is er en het is de bedoeling dat het zo blijft. Snel gewichtsverlies is er ook vaak snel weer aan. Het gaat erom dat mijn hele leefpatroon veranderd en het ziet er naar uit dat ik dat op deze manier ook goed ga volhouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Caroline, morgen een spannende dag. Dat die maar heeeeeel snel voorbij mag zijn en het herstel ook voorspoedig verloopt.

Ik zal aan je denken.

Liefs

Geplaatst

Goed zo! Inderdaad hoor je altijd dat langzaam afvallen beter is dan snel, anders zit het er vaak zo weer aan. Ik vind het wel lastig, ben twee jaar geleden 14 kilo afgevallen, er komen er steeds een paar aan en weer af. Zit nu nog steeds op 12 kilo minder dan toen en rond die koers blijft het.

Dank je dat je aan me denkt morgen, 1 voordeel: ik zal een paar dagen nauwelijks kunnen eten dus hoop toch een kilo of 2, misschien wel 3 lichter uit het ziekenhuis te komen. Ook daarna moet ik veel regelmatiger gaan eten dus dat is voor mij (en dus de volgende poging!) alleen maar goed...

Jullie horen het wel.

Caroline

Geplaatst

Ja ik zal de hele dag aan je denken, ben er namelijk al weer vroeg uit op mijn vrije dag vandaag.

Ach kan ik mijn huisje weer eens onder handen nemen. Lekker het bed verschonen. Heerlijk vind ik die eerste nacht in een schoon bed. Ruikt zo lekker hmmmmmm.

Vandaag verder alleen vandaag maar dingen voor mezelf doen. Lekker genieten vandaag. Voel me beter dan de vorige dagen, dus het gaat de goede kant op.

Geplaatst

Hallo dames, zo, ik heb eindelijk een momentje gevonden om me een beetje 'in te lezen' in dit topic. ElinoraC, hoe is de operatie verlopen? Hopelijk knap je snel weer op en ben je van je klachten af!

Ik ben nog niet echt aan het fitter worden toegekomen.. nou heb ik het geluk dat ik niet echt per se hoef af te vallen, is meer voor de 'mooi' en mijn eigen gevoel dat ik wat kilootjes kwijt wil. Maar ik ben erg gek op lekker eten en snoepen en een wijntje op z'n tijd, dus het valt me zwaar! :dontknow: Mijn 'probleem' is vaak dat ik een periode heel veel sport en daarna weer een periode helemaal inzak. Zo ben ik een tijd zo nu en dan naar het werk gefietst (18 km enkele reis) maar daar is het weer nu niet meer naar. Ik heb een tijd hardgelopen, maar door een knieblessure gaat dat ook niet meer. We hebben wel een hometrainer en crosstrainer maar dat vind ik vréselijk! Dus nu blijft de beweging beperkt tot 2 à 3 x p.w. paardrijden en 1 x dansen. Hm. Maar goed, genoeg over mij!

Geplaatst

Joehoe hoe is het met de aanstaande fitte dames???????

Ik heb me 2 weken ontzettend stout gedragen en slechte dingen gegeten tussendoor. Ik had nogal wat stress voor het onderzoek en heb dat lekker als excuus gebruikt. Maar vandaag gaf de weegschaal 85 aan en dat is nog steeds 2 kg minder dan toen ik starte in september. Maar dat schiet natuurlijk niet op. Dus vanmorgen weer lekker op de apparaten staan zweten op de sportschool. HEERLIJK was het. Vanmiddag met vrienden en hun hond naar het strand en ik heb mezelf beloofd dat ik wel mijn koekje bij de koffie mag opeten als ik de warme chocolademelk met slagroom maar kan weerstaan haha.

Ga vanavond al een lekkere Quiche maken en dat staat ook niet in het rijtje van gezonde voeding op mijn lijst van de diëtist.

Na 2 weken stout zijn ga ik nu de draad weer oppakken, zal met het oog op het wachten op de uitslagen 4 november wel zwaar worden, maar dat moet dan maar.

Kom op met zijn allen op naar een fitte nieuwe poging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb net een beetje gelezen van de strijd die de leden hier omschrijven, en ik herken die geheel!

Ik wist wel dat overgewicht een negatief effect kon hebben op het zwanger worden, maar toen ik met een vriendin mee was naar het ziekenhuis (BAM wens ) en ze haar vertelden dat ze eigenlijk af moest vallen, viel het kwartje echt. (hadden ongeveer hetzelfde gewicht)

Ik ben eerst maar eens begonnen met anders eten, dus niet lijnen, maar gezondere dingen, meer de trap ipv de roltrap en geen frisdrank en chips meer (daar had ik echt moeite mee!)

Dat hielp en ik viel 10 kilo af in ongeveer 5 maanden.

Ik was blij, maar was er nog niet (begon op een gewicht van 86.5 kilo en ben 1.65 lang)

En dan komt nu DE TIP; ik ben toen begonnen met Curves, fitness speciaal voor vrouwen. Het is maar een half uur per keer, gezellig en het helpt echt om je doelen te bereiken. :showoff:

Ik ben nu in totaal 18 kilo afgevallen en van maat 46 - 48 in maat 40.

Ik schrijf dit niet om te demotiveren of om te zeggen "kijk mij nu eens" , maar wel om jullie op de hoogte te stellen van Curves, omdat dit mij enorm heeft geholpen om mijn doelen te bereiken.

(ook al ben ik dan nog niet zwanger geworden, ik voel mij wel lekkerder in mijn vel en weet dat ik ook dit ervoor heb gedaan, naast alle andere dingen in de MMM.)

Meiden, ga door, het gaat lukken en je mag best wel af en toe wat hebben met meer calorien, dan houd je het tenminste langer vol!

gr Zomer71

Geplaatst

Ha ladies,

Sandra hier is het ook niks geweest de afgelopen weken. Niet gesport en ook niet al te best gegeten. Was ziek en dat motiveert nu eenmaal helemaal niet. Maar sinds gisteren weer streng: al twee dagen helemaal glutenvrij gegeten. Vanaf morgen eet ik dan wel weer spelt maar geen tarwe, geen shoarma, geen frietjes, geen kant en klaar of afhaal en zo min mogelijk chips ;-)

Gisteren wel erg gelachen, geprobeerd pannenkoekjes te maken van quinoameel: één grote brij die ook nog eens niet te eten was hihi. Gelukkig gaat het met boekweit wel goed, vanmiddag dus gelunched met boekweitpannenkoekjes met gerookte zalm, straks tussendoor eigengemaakt kippensoep en vanavond rijst met groente. Vind mezelf best erg braaf. En hopelijk vrijdag weer sporten. Van een heel klein beetje in de tuin werken net was ik doodop, maar lekker was het wel zo buiten.

Zet 'm op he meiden!

Henne

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb al eens wat geschreven in deze topic maar weet eigenlijk niet of dat wel de bedoeling is?

Ik ben nml niet echt een "pauze meisje", meer een "mini-pauze" meisje. Ben na m'n mislukte cryo poging aan het wachten op 2 november dan heb ik een fm voor de tp van ons laatste cryootje (als het cryootje het overleefd).

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oh wij gaan straks heel slecht met zijn 4en naar de Griek. Wij hebben namelijk iets te vieren.

Wij zijn gevraagt om Peter en Meter te worden voor de tweeling van onze beste vrienden. En niet zomaar!!!!! Maar officieel notarieel vastgelegd!!!!! Dus mocht onze beste vrienden iets overkomen vangen wij de kids op en beheren het nalatenschap. Hele eer, maar hopelijk is het niet nodig. Zo worden we straks een klein beetje semi-papa en mama voor mijn gevoel.

Zo trots ben ik nu niet te omschrijven!!!!!!!!! Dus van de week maar eens extra sporten om het etentje van staks te compenseren.

Van een trotse bijna Peettante!!!!!!!

Geplaatst

He Sandra,

Wat leuk! Gefeliciteerd! Tuurlijk is het niet nodig joh, maar het is wel heel speciaal... er zijn zoveel baby's en kinderen om je heen, maar het is heel bijzonder om er 1, in jullie geval 2, echt helemaal op te zien groeien en alles van dichtbij mee te maken. Mijn dochter heeft een vriendinnetje in de klas dat ook bij ons in de straat woont en die heeft een zusje van 9 maanden dat wij elke dag zien. Ze doet nu haar eerste stapjes aan de hand en trekt zichzelf op tot staan, zo schattig! We zeggen altijd dat het ook een beetje mijn dochters zusje is, tot ze er zelf 1 heeft... en dan nog steeds trouwens.

Echt heel fijn voor je! Eindelijk weer iets positiefs, toch?

Caroline

Geplaatst

ja heerlijk zo iets positiefs. Dat doet een mens zo goed. Dat mensen zo'n vertrouwen in je hebben dat ze je kinderen aan je toevertrouwen als hun iets overkomt.

Geplaatst

Hey meiden,

Mag ik er ook bij?

Had me voorgenomen om na de mislukte icsi een paar weekjes aan de Sonja Bakker te gaan, want er moeten eigenlijk best wat kilootjes af.

Maarja joh, helemaal niks van gekomen natuurlijk weer.

Nu ben ik afgelopen maandag (gisteren dus) begonnen met Sonja Bakker en heb ik vanmiddag een terugplaatsing van m'n enige cryo..... Lekkere timing dus.

Bij mijn vorige terugplaatsing vond ik het wel geoorloofd om lekker alles te eten wat los en vast zat, hahaha, hoe zit dat met jullie? Blijven jullie op je eten letten, of misschien zelfs afvallen tijdens de wachtweken, of gaan jullie helemaal los net als ik?

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Ik ken het gevoel alles naar binnen te willen werken. Kijk uit met de Sonja methode. Je krijgt dat te weinig voedingsstoffen binnen. Het is een cruch dieet ook al zegt ze van niet. Dietisten zijn er niet happig op op deze methode. Als je echt goed blijvend af wil vallen kun je misschien beter naar de dietist gaan. Wordt vergoed door je verzekering als je een verwijzing van de huisarts hebt.

Succes!!!!!!!!

Geplaatst

Na me 14 dagen als een vreetvarken te hebben gedragen en deze week weer op mijn dietist lijstje let en weer meer beweeg is mijn gewicht weer gedaald naar 83.8 kg!!!!!!!!!!

Ik ga straks met mijn leen-hond lekker een grote wandeling maken over de Zeedijk hier. Genieten van de dikke mist en mijn gewichtsverlies.

Volgende week de uitslag van het bloed en baarmoederonderzoek en dan kan ik dus met trots zeggen dat ik weer bijna op mijn gewicht zit van toen we vorig jaar met ICSI zijn begonnen 82 kg en hopelijk zijn de uitslagen hoopvol en kan ik weer verder werken naar mijn streefgewicht van 75 kg voor onze 3e poging eind feb volgend jaar begint.

Geplaatst

Sandra wat goed! Al het bewegen zet dus echt zoden aan de dijk, super meid.

Ik heb deze week weer gewerkt na mijn griep en voel me nog behoorlijk slap. Toch hoop ik morgen weer te gaan sporten, want van niks doen wordt het vast niet beter. Eten gaat goed op het moment. Hou me netjes aan de regels, eet weinig wat ik eigenlijk niet mag hebben en ben gelukkig ook maar heel weinig misselijk. Volgens mij ben ik eindelijk ook wel iets aangekomen, maar ik weeg niet zo consequent dus weet het niet echt.

Caroline hoe gaat het met jou? Heb je nog last van je buik en kun je weer 'gewoon' eten?

Tamara welkom hier! We hebben allemaal ons eigen streefdoel en het is fijn elkaar hier een hart onder de riem te steken.

Geplaatst

Zo wat knap Sandra! Dat doe ik jou vooralsnog niet na.

Ik moet eigenlijk zo'n 15 kilo afvallen, maar vanmorgen stond ik op de weegschaal, zat er weer meer dan een kilo bij. Het komt nu dus op een totaal van ruim 16 kilo afvallen, oh hoh echt erg!

Maar goed, heb dinsdag een cryo terugplaatsing gehad, dus moet me er maar even niet druk om maken.

Groetjes allemaal,

tamara

Geplaatst

Hoi Henne,

Het gaat heel goed met me, heb geen last meer, behalve nog wel een pleister op mijn navel. Ik kan alles eten, wat heel fijn is, maar ook jammer voor het lijnen: ik moet het weer helemaal zelf doen. Heb 2 kilo cadeau gekregen na de operatie maar moet nu weer gaan oppassen. Ik durf nog niet te zwemmen, omdat de wonden net dicht zijn, dus veel bewegen doe ik nog niet. Maar daar begin ik binnenkort weer mee.

Caroline

Geplaatst

Tamara ik zou ook nog meer af moeten vallen dan naar de 75 kg. Maar ja ik moet realistisch blijven. meer voor eind feb zal me echt niet lukken. Ik ben maar 1.62 klein dus volgens de statistieken zou er nog heel wat van af moeten. Ik maak me er verder gewoon niet zo druk meer om. Ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Een slanke den zal ik nooit worden en dat hoeft voor mij ook niet.

Het ziekenhuis had gezegt dat 10% van je gewicht afvallen al heel veel zou kunnen helpen dus daar hou ik me maar aan vast.

groeten

Geplaatst

pff, er zit geen puf in vandaag. Vanmorgen vroeg naar de sportschool geweest, maar kwam geen meter vooruit. alles moest op een lager niveau. Moe, spierpijn en niezen. Grrrrrr wie weet zet die verkoudheid nu maar eens door, ben al een week of 3 aan het kwakkelen.

Ach morgen weer een dag, wie weet zit er ook wel een hoop spanning bij voor de uitslag van volgende week woensdag.

Groeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden