Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Reageer ik op mijn eigen berichtje... Wilde even vertellen dat ik heerlijk gezwommen heb! Was het eerste kwartier weer effe lastig, begon veel te snel en moet weer een beetje gaan opbouwen, maar ik ben weer begonnen!

Caroline

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline nu volhouden hoor. Lekker regelmatig het water in.

Henne ik luister zeker naar mijn lichaam, vorige week flinke waarschuwing van mijn eigen lijf gehad met een heftige migraine aanval. Dus ik werd ff lekker "ahum" teruggefloten. Ik heb genoten van het idee vandaag niet te gaan sporten, maar heb net wel mijn keuken een beurt gegeven. Die man van mij is de beste in de wereld maar hij ziet huishoudelijk werk alleen als hij over de rommel zijn nek breekt dus dat was weer eens nodig zeg maar.

Ik voel me goed ook in mijn koppie, het komt steeds dichterbij!!!!!!!!

Geplaatst

Caroline: SUPER!!! Echt knap, zeker met dit weer.

Sandra wat fijn dat het zo goed voelt allemaal. Lekker he, als een poging dan toch echt dichterbij komt. Hoop doet letterlijk leven hoor.

Ik zit nu netjes op mijn bal, dus ik ben terwijl ik dit type een soort van aan het trainen :toppie:

Geplaatst

Zo, even een vrolijke bijpassende motiverende ticker uitgezocht! De eerste Sonjaweek voor de helft voorbij... Het gaat goed met het braaf volhouden van wat zij zegt dat ik mag eten.

Dit is al heel wat, want meestal heb ik grote moeite met de eerste week.

Nu nog wat extra bewegen... Vandaag eerst maar es weer bij de fysio geweest. Ik kijk een klein beetje jaloers naar jullie gebeweeg. Maar aan de andere kant ook lekker dat ik dat nog niet kan.... ben niet zo'n fanatieke sporter. Ik pb wel even als je wilt weten waarom ik niet kan bewegen. Hou niet zo van te veel persoonlijke details on line te zetten. Geef maar aan!

Ik vind jullie wel gezellig!

Caroline lekker aan het zwemmen, Sandra sport zich de spierpijn en Henne zit ergonomisch verantwoord op een bal te computeren :-)

Geplaatst

ja het is een lekker clubje bij elkaar. Het lijkt ook heel wat als je het zo allemaal leest heerlijk. Maar bankhangen is nog steeds mijn grootste hobby hoor. Ben eigenlijk ook niet zo'n sporter, maar hou in mijn achterhoofd waarom ik dit doe.

Succes met je 10 kg!!!! Dat was ook eerst mijn doel maar dat heb ik helaas bij moeten stellen.

Geplaatst

omdat ik het gewoon niet haalde. Mijn beste vriendin is bevallen van onze petekindjes en dat was een stressvolle tijd. Ze waren 6 en halve week te vroeg. Gelukkig alles goed nu maar heb 2 maanden weinig kunnen sporten. Door de drukte ook weinig kunnen snoepen gelukkig haha. Maar als ik dan tijd hed om te eten dan had ik geen rem. Ben blij als ik nu 5 kg boven mijn streefgewicht uitkom dus 80 en geen 75.

Gewicht zal altijd een strijd blijven, maar ik blijf zeggen elke kilo is er 1 en niet geprobeert is altijd mislukt. Dus ik ga niet bij de pakken neerzitten omdat het niet lukt wat ik als doel gesteld heb maar neem genoegen met wat er komt.

Geplaatst

Wat goed van je!

Het is bij mij ook zo dat het heel vaak niet lukt. Ik moet echt 'toe zijn' aan een afvalpoging (zoals nu). En jij was met hele andere dingen bezig: de vroeggeboorte van je petekindjes en met je vriendin. Wat bijzonder om van zo dichtbij mee te maken, lijkt me.

En in feite is bij mij niet eens het afvallen het moeilijkste, maar het 'op gewicht blijven'. Altijd goed voor mezelf zorgen vind ik het moeilijkste. Vind het heel goed van je dat je gewoon kijkt wat haalbaar is en zo gezond mogelijk probeert te leven, elke kilo eraf is goed. Elke kilo die er niet bijkomt ook!

Geplaatst

Dough dat is echt zo bijzonder om mee te maken, maar tegelijkertijd zo confronterend. Gelukkig weten hun precies hoe we ons voelen, de tweeling is ook verwekt met ivf na 3 pogingen!! Dat maakt het soms wat makkelijker om over het gevoel te praten en de tranen krijgen regelmatig de vrije loop.

Geplaatst

Hihi, verkijk je niet op dat bewegen van mij hoor! Ik heb chronische vermoeidheid en al moeite genoeg om die ene keer in de week te doen alsof ik sport in de sportschool :laugh: Als ik bij een apparaat klaar ben zet ik altijd de weerstand een beetje hoger omdat ik het anders zo zielig vind staan. Dan zie ik oude vrouwen (fysiosportuurtje) echt twee keer zulke zware oefeningen doen als ik :happy3: Ben door mijn rug nu ook al wekenlang helemaal niet geweest, doe alleen thuis oefeningen met zo'n bal. En zelfs dat niet elke dag. Dus: echt bewegen zou ik het toch niet noemen haha.

Kwam trouwens deze site tegen, misschien kennen jullie 'm al. En ik weet ook niet hoe goed dat werkt, calorieen tellen.... http://www.caloriechecker.nl/dagchecker/invoer.html Ik kwam er zelf achter dat ik erg op moet letten dat ik wel aan die 2000 kom. Ik eet natuurlijk heel veel niet (suiker, lactose, tarwe) Heb gisteren even een gemiddelde dag ingevuld en kwam net aan de 1800. Eén voordeel: mijn vriend hoeft nooit meer iets te zeggen van mijn chips verslaving. Die calorieen heb ik gewoon nodig!

Meiden, zet 'm op!

Henne

Geplaatst

hej alle sportievelingen onder ons!!

ik sluit me aan hoor, heel leuk om te lezen dat we toch allemaal een beetje hetzelfde denken!! ha ha

ook ben ook begonnen in de sportschool sinds vorige week..

ik had t echt gehad met mezelf, blijf maar aankomen sinds ik zoveel hormonen gebruik in anderhalf jaar...zo balen was er klaar mee

daarnaast is mijn conditie als die van een schaap!!!

ik werd vorige week na mijn intake echt met mezelf geconfronteerd...so!

afijn ik ben dus nu om en ga dr voor, ik moet fit de aankomende poging in!!

ik doe op zn minst 3 maal per week trainen, spinning, bodypump en fitnessen, ik probeer van alles wat te doen zodat ik aan mijn aantal punten kom die ik moet behalen...

ik ben nog beetje aan t uitdokteren wat ik t leukste vind...maar denk dat een beetje van alles wat me eigenlijk wel bevalt.

morgen ochtend weer! al moet ik zeggen dat ik afgelopen ma na spinning en di na de bodypump zowat woensdag wel een oud wijf leek wat een spierpijn!!!

maaaaar doorgezet vanmorgen en gewoon weer gefitnest..goh als ik t zo lees ben ik gewoon een beetje trots op mezeld hi hi

go for it meisjes....

Geplaatst

Je mag best trots op jezelf zijn gibelomo! Het is altijd moeilijk om weer met sporten te beginnen (voor de meesten van ons).

Ook hier spierpijn! Heel raar want van zwemmen krijg je dat niet zo gauw maar ik was al maanden niet geweest en iets te fanatiek begonnen gisteren, voel mijn benen en mijn billen! Morgen weer...

Succes allemaal!

Caroline

Geplaatst

Jaaaaa, we zijn goed bezig! Voor het eerst weer zwemmen (en lekker fanatiek, zeker!) is inderdaad even hele andere beweging voor de spieren van je lijf.

Hoe is het nu Gibelomo, vanmorgen alweer geweest? Lekker stijf en spierpijnig het weekend in?

Henne, chronische vermoeidheid, vervelend voor je. Zo veel willen en niet kunnen...

Respect!

Sandra, kan we voorstellen dat je naast het prachtig te vinden, het ook altijd voelt steken, het geluk dat zij hebben met de twee ivfkindjes. Als we maar zeker wisten dat het voor ons ook wel komt, dat maakt het wachten veel draaglijker. Maar dat weten we helaas niet.

En naast dat je vrienden een steun voor je zijn omdat ze hetzelfde hebben meegemaakt, merk ik zelf altijd dat anderen het toch weer anders kunnen beleven.

Vriendin van me is net bevallen van een mooie ICSIbaby. We kunnen erg goed met hen praten over de MMM en de impact ervan. En toch merk ik dat iedereen het weer anders beleeft en ondergaat. Bovendien staan zij nu aan het 'goede eind' van de tunnel: zij hebben hun kindje (net als jouw vriendin). Het is toch anders.

Maar, even weer topic gerelateerd: hoera, eerste kilo is eraf!

Geplaatst

Hoera inderdaad! Bij mij ook 1 kilo eraf. Vanmiddag weer gezwommen, lekker rustig aan gedaan want nog steeds voelde ik mijn spieren maar ik wil nu doorzetten. Morgen bij vrienden eten, vriendin kan heerlijk koken dus dat wordt effe zondigen... heb ik ook af en toe nodig anders hou ik het niet vol.

Iedereen succes in het weekend (toch iets moeilijker vind ik).

Caroline

Geplaatst

Nou ik wou dat er bij mij ook weer wat af ging.

Ben gistermiddag naar de huisarts geweest i.v.m. mijn toenemende migraine aanvallen. Zowel in hevigheid als frequentie. Gezien het feit dat wij volgende maand weer gaan starten met de poging zijn andere medicijnen geen optie, 100% veilige medicatie tegen misselijkheid is er ook niet dus dat durfden we niet aan.

Ik moet het rustiger aan gaan doen, met alles. Ik kan alleen de rem niet vinden om het rustiger aan toe doen. Ik wil nu juist bezig zijn om alles een beetje te vergeten.

Zucht houd het dan nooit op?????

Geplaatst

Zo fit als ik me de laatste tijd voelde, zo minder fit voel ik me nu.

Gisteren ongesteld geworden dus mag nu gezellig 34 dagen de Pil slikken. Pffff dat gaat wat worden.

Bang voor weer een teleurstellling, maar zo blij voor deze kans. Alles is dubbel.

Ik ga zo veel mogelijk afleiding zoeken en het liefst ben ik daar buiten voor dus veel wandelen. Sporten zit er met de migraine aanvallen en vastzittende spieren iets minder in. Elke beweging is er 1 dus we maken er maar het beste van.

De eerst vitamientjes ook weer geslikt. Ik slik nu dagelijks 2 capsules van zwanger worden van de etos en foliumzuur om de spiegel op te bouwen.

Zo lang naar uitgekeken maar nu ook weer zo bang om te beginnen............

Geplaatst

Och lieverd, dat is zo herkenbaar. Je kijkt er naar uit, maar als het zover is ben je juist bang voor de teleurstelling. Ik weet zoveel mensen die de laatste poging maar uit blijven stellen om die hoop vast te kunnen houden... Ja en de pil zal ook niet echt helpen. Onding.

En dan zoek je afleiding, maar tegelijk doe je dan veel te veel terwijl het in je hoofd stiekem toch wel doormaalt allemaal. Mijn acupuncturist noemde dat 'letting out the dragon'. Als je iets negeert of je afsluit komt het op een gegeven moment keihard terug, je kunt die 'draak' er beter maar gelijk uit laten komen. Maar dat is wel heel confronterend en moeilijk.

Zou iets van massages niet iets voor je zijn? Even ontspannen? Misschien werkt dat beter (anders) dan bezig blijven als afleiding. Wandelen is volgens mij altijd goed. Frisse lucht, zonlicht, beweging.

Meis, zet niet te veel druk op jezelf. Je hóeft niks. Zenuwen en spanning zijn nu normaal. Dus zoek vooral naar een manier waarop jij kunt ontspannen. En als dat met een kop thee op de bank is, dan is dat net zo goed (of zelfs beter) dan de sportschool in.

Een dikke virtuele knuffel,

Henne

Geplaatst

Och lieverd, dat is zo herkenbaar. Je kijkt er naar uit, maar als het zover is ben je juist bang voor de teleurstelling. Ik weet zoveel mensen die de laatste poging maar uit blijven stellen om die hoop vast te kunnen houden... Ja en de pil zal ook niet echt helpen. Onding.

En dan zoek je afleiding, maar tegelijk doe je dan veel te veel terwijl het in je hoofd stiekem toch wel doormaalt allemaal. Mijn acupuncturist noemde dat 'letting out the dragon'. Als je iets negeert of je afsluit komt het op een gegeven moment keihard terug, je kunt die 'draak' er beter maar gelijk uit laten komen. Maar dat is wel heel confronterend en moeilijk.

Zou iets van massages niet iets voor je zijn? Even ontspannen? Misschien werkt dat beter (anders) dan bezig blijven als afleiding. Wandelen is volgens mij altijd goed. Frisse lucht, zonlicht, beweging.

Meis, zet niet te veel druk op jezelf. Je hóeft niks. Zenuwen en spanning zijn nu normaal. Dus zoek vooral naar een manier waarop jij kunt ontspannen. En als dat met een kop thee op de bank is, dan is dat net zo goed (of zelfs beter) dan de sportschool in.

Een dikke virtuele knuffel,

Henne

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn lichaam heeft nu zelf de rem erop gezet. Behalve dat ik ontzettend moe ben en veel migraine heb gehad de afgelopen weken, heb ik nu ook een tennisarm. De dokter had al gezegt dat ik het rustiger aan moest doen om het mentaal allemaal een beetje bij te kunnen houden. Ik heb er niet naar geluisterd, of beter gezegt ik had geen rem, was altijd maar bezig en probeerde idd voor alles weg te lopen. Ook al lijk ik een open boek, er maalt onderhuids zo veel door. Mijn lichaam heeft nu dus zelf de rem erop gezet en ik probeer het ook echt dat rustiger aan doen, dan geneest de arm ook sneller, dus ik zit nu regelmatig gewoon lekker niks te doen op de bank. Met een kopje thee en een zwijmelboek van Daniëlle Steel.

Straks weer naar de dietist. Ben nu ruim een week aan de pil en al weer een kilo aangekomen. Ik let op mijn eten en wandel nu geregeld, omdat ik niet naar de sportschool kan. Meer kan ik er niet aan doen. Ben benieuwd wat zij zegt.

Hoe is het met de andere dames??? Zijn er nog meiden die zich wel fit voelen????

Liefs

Geplaatst

Hoi Sandra,

Vervelend van die arm!

Ik voel me wel iets fitter, ben wel verkouden dus dat is minder. Daarom heb ik niet gezwommen, vorige week, maar ik wil vanmiddag eigenlijk wel gaan. Val langzaam af, halve kilo tot kilo per week, maar als ik even niet oplet een paar dagen zit het er weer aan, zucht...

Succes met die arm en doe rustig aan!

Caroline

Geplaatst

succes met zwemmen vanmiddag!!

Tja ik moet wel rustig aan doen met die arm. Ben nu 7 daagjes vrij en mag zaterdag weer beginnen. Ik wil niet in de ziektewet belanden dus doe alles op zijn gemakje. Heb de uurtjes afleiding op het werk wel nodig en dan maar thuis de boel wat meer de boel laten. Lukt al aardig deze week moet ik zeggen. Het hoeft niet altijd netjes en schoon te zijn. Soms is rommelig ook best gezellig.

Geplaatst

Net bij de dietist geweest, ze was tevreden. Niet afgevallen maar ook zeker niet bijgekomen. Nou ja sinds begin Pil al 1 kilo, maar volgens haar in deze korte tijd kan het alleen maar vocht zijn wat ik vast hou. Medicatie is nou eenmaal een boosdoener wat gewicht betreft. Maar dat mag geen excuus zijn..

Geplaatst

Hoi Witje, wat herkenbaar al die gevoelens die jij hebt nu je 3e behandeling in het zicht komt! Ook herkenbaar hoe je er mee omgaat; deed/doe ik ook. Steeds maar doorgaan en ogenschijnlijk er rustig onder zijn, maar in m'n achterhoofd maar malen...

Heb nog een poging gedaan om met maatsch. werker te praten en zo wat meer te uiten, maar dat lukte ook niet echt lekker. Ik heb dan toch best een muurtje om me heen; praten gaat me dan lastig af. Daarbij was zij verder dan ik en dat sloot ook niet aan. Zij had het al over 'deze laatste poging'... Hoezo? Wie zegt dat? Deze poging kan wel gewoon lukken óf wij kunnen besluiten nog een 4e poging te doen.

Adviezen die ze me gaf snap ik wel, maar sloten niet aan bij mij: tennissen bijv.

Hou ik niet van. Achterliggende boodschap klopt wel: ik zit bijna alleen maar in m'n hoofd en kan m'n gevoel lastig uiten. Ga nu eens onderzoeken of ik gebaat ben bij yoga of haptonomie o.i.d.

Maar goed, ik dwaal af: wilde je laten weten hoe herkenbaar je manier van hanteren/ermee omgaan is. Succes, hoop dat je snel herstelt en een vruchtbare 3e poging gaat hebben!

Alle anderen ook heel veel succes met fit worden/blijven!!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Joepie :woohoo: kom net van de dietist vandaan en ben gewoon afgevallen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zit nu dus officieel net onder het gewicht van de eerste poging nl net onder de 81 kg.

Eigenlijk ben ik er best trots op, trouwens een kies laten trekken en een week niet goed kunnen eten helpt er ook bij.

Ik heb deze poging ook veel minder last van stess eten. Omdat ik weet dat ik lichamelijk verder in orde ben heb ik toch meer rust in mijn hoofd voor de poging die eind deze week weer van start gaat.

Verder sport ik nog steeds niet, zit met een tennisarm en net toen ik een afspraak wilden gaan maken voor aangepast programma kwam die kies ertussen. Heb me voorgenomen het gewoon op deze voet verder te gaan met verstandiger keuzes maken met eten en zo veel mogelijk proberen te bewegen.

Hoe is het met de andere dames???????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden