Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

chris ik had ook al even gekeken bij maart, gefeliciteerd met je kindjes wat een mooie namen hebben ze gekregen!

geniet ervan en hopelijk knap je snel op!!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, van harte gefeliciteerd met jullie 2 wondertjes!! Natuurlijk ook mijn felicitaties voor manlief.

Geniet van deze bijzondere tijd en rust goed uit. Zo te lezen was het een pittige bevalling.

Liefs Danielle..

Geplaatst

Chris en man/partner, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Hopelijk knap je gauw weer op en kunnen jullie volop gaan genieten!!

Liefs naomi

Geplaatst

Dames, heb misschien een rare vraag, maar het is iets wat me bezig houdt... een week na de terugplaatsing voel ik dat het mis gaat. Ik heb dan een nacht dat ik ontzettend zweet. De dag daarna zijn al mijn 'positieve signalen' verdwenen en een paar dagen later ga ik menstrueren. Die 'zweetnacht' voelt voor mij als een duidelijk keerpunt tijdens de poging. Ik probeer te begrijpen wat er daar mis gaat (zodat ik het hopelijk kan beïnvloeden). Wie herkent dit??? Ik heb het overigens niet bij mijn eigen cyclus of tijdens de iui gehad, alleen bij de icsi pogingen.

Esly, moet veel aan je denken. Wat zullen dit zware weken voor jullie zijn, sterkte!

Geplaatst

Wat is het stil hier...gaat het goed met iedereen? Katalaya en hilde, hoe is het met jullie?

Zouden jullie mij misschien verder kunnen helpen (zie mijn vraag hieronder)??

Geplaatst

Hai Mare,

Inderdaad.......érg stil in het Zwolletopic! Hoe gaat het met iedereen?

Om terug te komen op jou vraag: ik herken het niet, heb je dit met je gyn besproken? Bij mij ging het een week na een cryo tp ook mis, maar dat merkte ik doordat ik menstruatiekrampen kreeg. Tijdens de ww na een ivf traject was het elke keer weer anders. Ik hoop dat iemand anders je vraag wel kan beantwoorden!

Hier gaat het met ups en downs...vandaag bruin bloedverlies (de hele dag door hele kleine beetjes) maar sta wel gelijk op scherp! Nog maar even aankijken!

Geplaatst

Mare, eem zweetnacht herken ik. Dat was voor mij een teken dat poging 2 mislukt was. Een zweetnacht betekent voor mij vaak een aankomende menstruatie.

Geplaatst

Hier gaat het weer beter. De vk heeft de uitwendige hechtingen verwijderd en ik mag pijnstillers slikken. Het lopen e.d gaat beter en ik kan daardoor beter genieten van mijn kindjes en beter bijdragen in de verzorging.

Geplaatst

Hier gaat alles goed.

Ik heb zelf nog nooit een cryo traject mee mogen maken. Na een icsi traject had ik eigenlijk geen duidelijke verschijnselen dat het mislukt was, dat moest bij mij echt de test uitwijzen..

Ik ben inmiddels weer aardig bij gekomen, donderdag getrouwd en uit eten geweest met alleen wij en onze ouders. Vrijdag feest voor de rest. Allemaal super geslaagd maar ook erg vermoeiend.. En dan de ravage na de tijd nog haha, we hebben het feest thuis gehouden dus zaterdag was opruim en schoonmaken.. Inmiddels alles weer aan kant en nu dan echt gaan genieten van mijn verlof :)

Geplaatst

WAT???!!!! GETROUWD???!?!! Noekie!!! Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk gewenst!!!!

@Chris; goed dat jij je weer beter gaat voelen en dat je beter kan genieten! Vooral veel mee doorgaan he?!

Liefs!

Geplaatst

Dames bedankt voor jullie reacties! Heb net snel ff bijgelezen maar nu geen tijd om uitgebreider te reageren.

Geplaatst

Hey meiden...

Sorry, merk dat ik niet zo schrijverig meer ben. Kom wel regelmatig even kijken.

Chris, gefeliciteerd met de kindjes. Fijn dat het met jezelf ook weer wat beter gaat.

Mare, wat enorm balen dat het weer mislukt is! Trek je het nog een beetje?

Esly, hoe is het nu met jou? Is het bloedverlies al gestopt? Man, wat spannend!!!! Ik kan me voorstellen dat je de tijd graag vooruit zou draaien!

Noekie, gefeliciteerd met je huwelijk! Veel geluk!

Hier gaat alles niet zo: rechter onderarm nog in het gips, afgelopen zaterdag me vertild: met 1 hand de bank een ietsje opgetild... Nu dus ook last van mijn rug. Verder weer een fijne schimmelinfev

Geplaatst

Sorry, vingers te dik:

Maar een schimmelinfectie dus, vaginaal, zou ik nu weer cysten hebben? En ik geloof dat ik weer ongesteld aan het worden ben, dus morgen wrs weer bloedprikken. Beetje mineur hier nu. Ben ook wel bang voor de uitslag merk ik...

Afgelopen woensdag mijn oma van 97 begraven.... Mensje heeft een mooi leven gehad, dus het was een dankdienst ipv een rouwdienst. Maar het blijft definitief.

Ik wens jullie alle positiviteit toe die hier nog ff mist.

En Esly, sorry, kan nog ff niet komen entertainen, want ik mag alleen maar wandelen. Als ik ga fietsen of in de auto kruip, ben ik niet verzekerd. Maar las al dat je nog veel aanloop hebt.

Groeyjessssssss

Geplaatst

Ow ja, het zweten..... Had het idee dat dit altijd pas kwam als ik al ongesteld was: druk werkende lever wegens medicatieafbraak?

Groetjesssss

Geplaatst

Noeki, gefeliciteerd met je huwelijk!

Hilde, gecondoleerd met je oma.

Esly, hoe gaat het nu bij jou?

Mare, zijn jullie van plan om snel weer verder te gaan met de cryo's?

Mare,

Geplaatst

Kiekeboe!

Ik heb weer even bijgelezen... Ik kan elk moment ongesteld worden, en dat wil zeggen dat onze cryo-maand kan beginnen.

Al met al kan ik gelukkig zeggen dat we de miskraam verrassend goed verwerkt hebben. De weken dat we er middenin zaten waren absoluut totale horror, maar dankzij flinke drukte op mijn werk veel afleiding. En ik merk dat me dat goed doet. Nuttig voelen of zo.

Wat ik soms wel 'eng' vind, zijn al die goedbedoelde adviezen - dat ik het toch echt rustiger aan moet doen, en toch echt meer tijd moet nemen voor de verwerking. Maar bij mij werkt het niet zo; gaan zitten en even een uurtje rouwen omdat ik dat volgens 'de normen' nog niet genoeg gedaan heb.

Maargoed, ondertussen gaat het leven hier op twee sporen door: Aan de ene kant ben ik bezig met de toelatingsprocedure voor een studie waarbij een zwangerschap zeer ongelegen zou komen. *gniffel*

Aan de andere kant zijn we toch de zolder aan het opknappen, zodat de studeerkamer weer een logeerkamer (babykamer) kan worden.

En ondertussen ben ik nog steeds langzaam maar zeker bezig met wat af te vallen. De 10 hormoon-spuit-kilo's van 5 keer IUI en 2 keer IVF zijn er inmiddels meer dan af, en dat alles samen zorgt ervoor dat ik momenteel best lekker in mijn vel zit.

Ik lees hier gelukkig ook meerendeel mooie en geruststellende dingen, en hoop dat dat zo blijft.

@Mare: ik herken het ook, zo'n zweetnacht. Bij mij ook teken van aankomende menstruatie. Ik denk dat het te maken heeft met de afname van progesteron net voor de menstruatie.

Tot snel - ik meld me wel weer als we op pool-expeditie gaan..!

Geplaatst

Dames, bedankt voor jullie reacties, super! Fijn is dit forum toch waar je alle vragen kunt stellen en ervaringen kunt delen! 'Fijn' dat een aantal dames de 'zweetnacht' herkennen...

He Katalaya, jij was er vroeg bij vanochtend. Leuk om wat van je te horen! Fijn dat het beter met jullie gaat. Je klinkt erg sterk! Welke studie wil je gaan doen? Hopelijk hebben jullie de komende maand heel veel succes met jullie cryo, ik blijf de pool-expeditie volgen!

Vindt de progesteron-afname ook plaats als je die utrogestan bolletjes gebruikt dan? Zou het lichaam het vlak voor de menstruatie dan minder opnemen of zo?

Hilde, balen dat het allemaal niet lekker loopt bij jullie. Gecondoleerd met het verlies van jullie oma! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws na het bloedprikken. Ik duim voor jullie!

het zweten herken ik ook nu (net na de poging). Hopelijk zijn alle hormonen er snel uit gezweet! Was wel weer heftig zo'n mislukte poging, vooral omdat ik er een erg goed gevoel over had en voor het eerst een soort innesteling gevoeld denk te hebben. Maar helaas... gelukkig gaat het nu weer beter en is de blik weer gericht op wat komen gaat. Verder probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Maar ja, het blijft gewoon zwaar @%$.

Chris, fijn dat het steeds ietsje beter gaat! Geniet van de kleine hummels en hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude! We willen wel zo snel mogelijk door met de cryo's, maar moeten eerst een cyclus overslaan. De cyclus na een poging is bij mij een puinhoop, dus ik verwacht dat we ergens eind april/begin mei weer verder kunnen.

Noekie, getrouwde vrouw! Gefeliciteerd! Geniet van het verlof!

Esly, spannend weer hoor, zeker met het bloedverlies, pffff... hoe gaat het nu?

Geplaatst

Hi dames,

Hier gaat het weer beter en het vloeien is gelukkig (!!) gestopt! Deze week is "even" lastig....het is dé week waarin het de vorige x misging. Het zegt natuurlijk helemaal niets maar ik zou graag een week of 5 verder zijn;)

@Mare; fijn dat er meiden zijn die je "zweetnachten" herkenden! Het blijft inderdaad zwaar @!#$%^&, ik had het je zo gegund! Wel goed dat jullie je blik weer vooruit richten! Heb je al enig idee wanneer je het cryo trayect inwilt?

@Hilde; goed om jou weer even op het forum te zien! Gecondoleerd met het overlijden van je oma! Nogsteeds met je arm in het gips? Hoe lang moet je nog denk je? Lijkt me niet handig met je kleine meid om je heen! Doe wel rustig aan he?! Kan me voorstellen dat het wachten op de uitslag je onrustig maakt...t is toch erop of eronder he? Wanneer verwacht je em? Mijn duimen draaien voor je dat jullie toch nog een kans krijgen! Hier inderdaad nog best veel aanloop...en inmiddels lig ik alweer 8 weken plat. Nog eens 8 weken en ik sta er alweer heel anders voor! Wel is het heel fijn dat iedereen zo met ons meeleeft!

@Katalaya; ook fijn om jou weer even voorbij te zien komen zeg! En inderdaad...je klinkt heel sterk en strijdvaardig! Goed van je om je op andere dingen te richten, ik merkte ook aan mezelf dat het me goeddeed om na het overlijden van ons zoontje weer "normale" dingen te doen. Het geeft wat afleiding en al met al helpt het bij het proces! En wanneer heb je genoeg gerouwd?? Dat is toch voor iedereen weer anders? Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt hoor meid!

@Sas, Danielle, Bunbums: hoe gaat het met jullie?

Als ik iemand ben vergeten: sorry, is niet m'n bedoeling!

Liefs!

Geplaatst

Hej hoi, even een vraagje, ik ben nu 35w4d, nou had ik eind van de ochtend even buikpijn, net alsof ik ongesteld werd, met 3 min was het gelukkig ook weer over, is dit nou zo'n soort oefenwee of iets anders? Hoop dat jullie mij misschien meer kunnen vertellen...

Esly, heel veel sterkte deze week, ik hoop dat ie zo snel mogelijk voorbij is voor jullie!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden