Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly, sterkte. Ik kan mij voorstellen dat je het confronterend vindt hier.

Hilde, de kinderen konden niet mee. De zaalarts raadde het af om de kinderen bij mij op ziekenbezoek te laten komen. Juist omdat zij nog zo jong zijn en de zaal vol zieken ligt. Ik heb ze enorm gemist, maar het was beter zo.

Katalaya, ik was erg tevreden over de kraamverzorgster van de Kraamvogel. In de derde of vierde maand heb ik me opgegeven.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly, ik snap dat het forum erg confronterend voor je is… ik reageer zo even naar je in een pb.

Chris, jemig zeg, in het ziekenhuis gelegen….heftig! Hopelijk krijg je 10 mei meer duidelijkheid. Lijkt me niet goed dat je de plek van de knip nog steeds zo goed voelt.

Noekie, fijn dat het goed bij jullie gaat.

Kat, toch wel handig he dat wifi! Gevoelsmatig zit je gewoon heel dichtbij ;) Kan je helaas geen tips geven over kraamzorg etc., maar er zijn hier genoeg dames die je verder kunnen helpen. Al jouw lichamelijke klachten, niet fijn…maar wel een goed teken!

Hier net een telefoontje van het ziekenhuis gehad. De eerste twee cryo’s zijn helaas niet goed ontdooid… aangezien de andere twee een dag later ingevroren zijn, worden die morgenvroeg pas ontdooid… we blijven het nog even spannend houden. Ben zo verschrikkelijk bang dat onze laatste twee cyo’s het ook niet redden…pff…

Geplaatst

Mare, dat is teleurstellend, twee cryo´s die het niet hebben gered. Ik hoop dat de laatste cryo´s wel goed ontdooien en dat het geluk nu een keer bij jou is. Knuffel.

Zelf was ik nooit zo tevreden over het ontdooien van mijn cryo´s. De helft heeft het bij mij niet gered. Daarom heb ik juist bij de 3e poging om een tp van twee verse emmy´s gevraagd.

Geplaatst

Mare, wat moet die onzekerheid verschrikkelijk zijn... Ik steek een virtueel kaarsje voor je aan.

Hier is de ochtendmisselijkheid officieel een feit. Het is de fase van 'weeïg' ruim voorbij. Ik heb nog net niet hoeven overgeven, maar ik vrees het ergste voor de komende 1,5 week dat ik nog in Israel zit.

Gelukkig is de projectleidster erg meelevend, en moedigt me juist aan om als het nodig is, een cursusdeel te skippen. Dat stelt me wel gerust, dat ik niet veroordeeld word.

Aan de andere kant... Het begint nu wel steeds meer op een 'normale' zwangerschap te lijken, wat me wel geruststelt.

Geplaatst

Mare, wat enorm vervelend dat het ontdooien niet is gelukt! Ik duim hard met je mee dat het morgen wel oké gaat! Die MOETEN het gewoon worden!!!

pfft, Katalaya, vervelend, in een vreemd land ochtendziek! Gelukkig heb ik daar destijds geen last van gehad. Wel dat ik heel weeïg werd. En dan at ik even een sultana of zo (voelde heel tegenstrijdig), maar daarna ging het wel beter.

Noekie, fijn dat het met jou kleine man ook beter gaat. Lekker van genieten met dit mooie weer, met de wagen naar buiten!

Groetjes

Geplaatst

@hilde, ik mag helaas maar 1 embryo terug geplaatst krijgen ivm een afwijking aan mijn baarmoeder, anders had ik er zeker twee terug laten plaatsen bij eerdere pogingen.

En nee, veel vertrouwen in cryo's heb ik niet. Hebben er eerder twee gehad en die zijn ook niet goed ontdooid (wij houden ons nooit aan de 'statistieken' ;)

Vannacht toch nog wel een beetje kunnen slapen, nu stijgt de spanning weer....

Geplaatst

Stop maar met knagen! We hebben goed nieuws! Laatste cryo is aan het delen. Ze volgen het deelproces nog de komende uren. Blijft het er goed uit zien, dan vanmiddag de TP, gaat het niet goed dan bellen ze voor 12 uur...

Dus een beetje spannend is het nog steeds...

Geplaatst

Mare wat een goed nieuws!! ik ga voor je duimen!!! zet hem op :-)

@kat fijn dat de misselijkheid vandaag weg is gebeleven, hopelijk blijft dat zo.

word je niet vrolijk van he elke morgen je ziek voelen :-S

Hoe is het daar???

Geplaatst

Go, Mare, Go!!!

Hier is de misselijkheid niet meer voorbij 'weeïg' gekomen, maar niet persé 's ochtends. Wel verspreid over de dag van die weeïge momentjes. Herkenbaar?

Verder nog steeds erg snel moe, de man met de hamer komt op zeer onverwachte momenten ineens langs.

Verder wil ik eigenlijk het liefste naar huis. Morgen begint de derde en laatste cursusweek. Nog even doorbijten dus.

Ondertussen zweef ik nog steeds in het oncomfortabele vacuum tussen hoop en vrees. Gisteren was ik 7w4d, de dag waarop we er de vorige keer bij de echo achter kwamen dat het niet goed zat. Ik zie mijn banner, en kan bijna niet geloven dat ik nu verder zou moeten zijn.

Was ik er de vorige keer dmv de echo niet achter gekomen, had ik ook gewoon kunnen blijven nep-zwangeren tot ruim 10 weken. Dus wat zegt mijn termijn nou helemaal.

Lastig. Duidelijk een dipmomentje...

Geplaatst

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer positief te blijven, ervan uitgaande dat het goed zit is positief blijven beter voor de uk! Fijn dat de laatste week is aangebroken, het aftellen kan beginnen :)

Liefs Anouk

Geplaatst

Hey Katalaya!

Dat weeïge gevoel is herkenbaar. Voor mij hielp het dan vaak om even iets kleins te eten. Een sultana of een melkliga waren dan vaak favoriet. Niet dat ik daar dan echt zin in had, maar ik voelde me daarna wel beter. Je lijf is keihard aan het werk nu, dus kan af en toe wel een klein extraatje gebruiken.

Heel veel succes met je laatste weekje! Af tellen nu!!!

Geplaatst

Kat, nog 'even' een weekje volhouden! Kom op meid, je kan het! Hopelijk wordt je dan helemaal gerust gesteld door een prachtige echo! Dat je in deze fase tussen 'hoop en vrees' leeft, is niet meer dan logisch.... oh, wat hoop ik op goed nieuws voor jullie volgende week!

Hier is het wachten begonnen *pomtidomtidom*

w8

Zijn er nog dames gisteren naar het bevrijdingsfestival geweest? Misschien hebben we elkaar dan wel gezien ;)

Geplaatst

Nou, ben weer ongesteld, merkte ik voor het naar bed gaan Deze keer na 3 weken. De eerste spuit decapeptyl zit er in. Morgen dus bellen voor een afspraak voor morgen. Kijken of we morgen de GonalF er ook bij in mogen duwen. Ik ben benieuwd en zie het zeker niet als vanzelfsprekend na 2 korte cyclussen.

Mare, hoe is ie bij jou? Nog ' relaxed'?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden