Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kat wat goed zeg!!! gefeliciteerd , idd fijn dat je de afleiding hebt veel plezier op je studireis!

chris wat fijn dat je kindjes het zo goed doen! lekker genieten ofniet?

vervelend van die wond, hopelijk ben je er snel vanaf!

@mare hier gaat alles goed!! hoe gaat het met jou??? bijna de eerste echo weer toch? spannend hoor

@Noekie hoe gaat het met jou? ik las dat jullie een zoon hebben gekregen gefeliciteerd geniet er lekker van!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Katalaya, veel plezier met je studiereis en vooral ook een voorspoedige reis.

Mijn wond bleek wild vlees te zijn. Dus ik denk dat het hechten niet helemaal goed is gegaan. Maar goed, het voelt ook ontstoken. Dus de ha heeft mij voor de zekerheid een antibioticum gegeven. Ik hoop dat het beter gaat en dat ik in de toekomst niet teveel last heb van dat wild vlees. Anders moet ik daarvoor weer terug naar het ziekenhuis...

Geplaatst

Noekie, van harte gefeliciteerd!! Geniet van jullie zoontje

Chrish, wat vervelend.. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en je niet opnieuw naar het ziekenhuis hoeft. Super ook om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindjes.

Katalaya, Wauww deze had ik even gemist... Van harte gefeliciteerd meid!! Super!! Veel succes tijdens de reis, inderdaad genoeg afleiding :) Op naar 14 mei!

Sas, hoe is het met jou??

Hier gaat alles goed, inmiddels alweer 27 weken, wat vliegt de tijd! Nog 7 weekjes werken en dan verlof HEERLIJK ;) Ben stiekem al aan het aftellen hahahaha

Geplaatst

Danielle en sas, fijn dat het goed met jullie gaat! Chris, wild vlees, dat klinkt niet erg fijn...hopelijk verminderen de klachten snel.Katalaya, misschien lees je het nog net, veel plezier en succes op de studiereis!! Hopelijk krijg je bij terugkomst een prachtige echo!Hier gaat het redelijk, spanning voor het naderende traject neemt weer toe, straks de eerste echo. Om ons heen is weer een complete babyboom gaande, dit in combi met veel onrust op het werk maakt het op dit moment pittig. Gelukkig een leuk weekend voor de boeg met de nodige afleiding!

Geplaatst

Zie nu dat alle tekst achter elkaar doorloopt. Niet echt handig voor de leesbaarheid...lang leve mijn mobiel ;) ga nog uitvogelen hoe ik het anders kan krijgen.

Geplaatst

Hier gaat alles goed, ik ben steeds mobieler haha. we zijn inmiddels over gestapt op flesvoeding en nu is de rust weergekeerd! Het bleek dat ik ik niet genoeg voeding had (wat mijn man ik al vermoeden) maar nu slaapt hij weer heerlijk. Hij drinkt nog niet wat hij hebben mag maar hij komt in ieder geval weer aan :))

Geplaatst

Yes, de pregnyl zit er weer in! Komende woensdag worden we gebeld of er een cryo goed ontdooid is, dan donderdag de TP. Spannend! Hoop zo dat er in ieder geval 1 goed gaat ontdooien, want anders houdt ons medische traject hier op....

Geplaatst

Mare, ik hoop zo dat jullie wachten nu ook bekroond mag worden..!

Ik ben 'uit de kast': vanmorgen werd ik gebroken wakker, met alweer een vaag misselijk gevoel.

Vandaag zitten we nog de hele dag in de kibboets, een soort appartementjes in landelijk buitenleven. Hangmatten in de schaduw.

Dus ik heb de projectleidster ingelicht met dat ik vandaag een dagje verstek laat gaan, omdat ik merk dat het zwanger zijn in combinatie met het drukke programma me begint op te breken. Ze reageerde heel blij en lief, en uiteraard ging ik daarvan brullen als een baby. Het leek wel alsof alle opgekropte hormonen er in een keer uit kwamen.

Man, dat lucht op! Zij zou in de bus de rest van de groep inlichten dat ik allerminst ziek ben, zodat ik even in de luwte kon blijven. Ook gaf ze al aan dat ik ook tijdens de studie gerust wat eerder weg mocht gaan als ik dat nodig vind. Ik denk dat ik het juist hierom wel weer wat makkelijker vol ga houden.

Dus nu zit ik heerlijk onder een schaduwmakende boom van de gratis wifi te profiteren. Eindelijk rust!

Ondertussen krijg ik lieve mailtjes vanuit de bus (met wifi!) van mijn collega's. Moet er weer van brullen, haha. Hopenlijk ben ik opgedroogd tegen de tijd dat ze terug zijn...

Geplaatst

Mare spannend zeg! ik ga voor je duimen

@kat verstading dat je een dagje lekker rustig aan doet! geniet lekker van je dagje :-)

Geplaatst

Hey meiden!!!

Noekie, ik ben wel schandalig laat, maar als nog: van harte met je zoon! Fijn dat je al mobieler wordt. Kan me nog herinneren dat ik, toen onze dochter geboren was, ik het idee had dat ik door haar geleefd werd... voeden, schone luier, proberen in slaap te krijgen... en als ik heel snel was kon ik dan gauw even onder de douche, en dan begon het riedeltje van voren af aan. Maar... zo fantastisch dat het dan eindelijk zo ver was.....

Mare, succès!!! Dat het deze keer dan maar helemaal mag lukken!!!

Fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt, Katalaya. Hopelijk slepen ze je door de laatste dagen, voor je weer lekker naar huis mag en eindelijk die o zo spannende echo hebt! Je kan zo prachtig schrijven.... als je ooit nog eens een ander beroep wil... denk er eens over na om schrijfster te worden!

Nou, hier was het een weekje of 2 geleden weer effe stress.... De altijd nuchtere ikke werd weer ruim een week te vroeg ongesteld, en dat was tot september (bloeding aan een eierstok) eigenlijk nooit het geval. En ze hadden in het ziekenhuis dan wel gezegd dat ik niet in de overgang was.... maar ik werd er effe niet gelukkig van. En bij de vorige pogingen werd ik ook normaal op tijd ongesteld. En het klonk voor mij de vorige ziekenhuisbezoek als: bij de gratie van de verpleegkundige werd ik er in mei nog tussen gepropt omdat het wrs. het einde van de maand zou zijn... Nou dat was dus ook niet meer zo. Zou ik toch zeker tot juni moeten wachten....

Op aanraden van manlief toch maar weer even naar het ziekenhuis gebeld om die stress weer effe weg te laten ebben. Man, tranen aan de telefoon. En dan kan ik mezelf wel wat. Zo ernstig is het allemaal niet... En gelijk is het dan ook weer een signaal voor mezelf: zo belangrijk is het dus voor mij (ben niet zo'n goeie voeler). De verpleegkundige heeft me weer gerustgesteld: mijn bloedwaardes waren echt goed. Nee, ook al ben ik nu eerder ongesteld geworden: gewoon gaan prikken in mei. En als de bloedwaardes in mei dan toch niet goed blijken te zijn bij de 1e echo, dan gaan we het in juni gewoon weer proberen: daar zijn de reserveplekken voor.

Zo... ik heb weer lucht.... En nu maar kijken wat mijn cyclus nu weer doet!

Hoe zou het gisteren met Esly zijn gegaan????

Groetjesssssssss

Geplaatst

Leuk dat er weer zoveel geschreven wordt!

Kat, goed dat je even een stapje terug doet. Fijn dat de rest zo begripvol reageert. En ja, je weet het altijd wel prachtig te verwoorden (net als de terugplaatsing van jullie cryo, mooi verhaal voor later ;)!

Succes met alles wat je daar ziet, hoort en mee maakt. Zal vast intensief (maar boeiend) zijn!

Hilde, kan me voorstellen dat je schrikt! Heb ik ook altijd als 'het weer eens anders loopt'. Fijn dat je ook weer gerustgesteld bent en over een paar weken weer kan starten, spannend!

Esly, waarschijnlijk hebben jullie inmiddels het gesprek in het ziekenhuis gehad. Hopelijk hebben jullie antwoorden kunnen krijgen op al jullie vragen! Ik weet niet of je nog meeleest, maar vanuit het Zwolse in ieder geval een dikke knuffel!

Chris, hoe is het met je? Hopelijk zijn de klachten door de antibiotica wat minder geworden.

Noekie, hoe is het met je? En Sas en danielle?

Hier gaat het wel aardig. Merk dat ik erg tegen komende woensdag aan hik. Gelukkig de komende dagen voldoende afleiding met koninginnedag etc. hopelijk wordt het goed weer en kunnen we lekker het terras op :)

Hebben jullie nog plannen?

Geplaatst

Mare, succes en sterkte de komende tijd. Ik hoop dat het nu mag lukken voor jou.

De afgelopen week heb ik in het ziekenhuis gelegen. Ik had een antibioticum gekregen voor de (vermeende)onsteking van de knip. Daar kreeg ik rode uitslag van. Ik ben vorige week vrijdag dan ook gestopt met de kuur op advies van de ha. Echter, vorig weekend werd ik steeds zieker. Afgelopen maandag had ik koorts, 38, 6 graden en aan het begin van de avond was dat zelfs 39,1 graden. De uitslag werd zelfs paars op sommige stukken. Via de huisartsenpost naar de spoedeisende hulp. Uiteindelijk rond 23;00 uur opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben daar tot afgelopen donderdag gebleven. Ik heb aan het infuus gelegen en ik heb hydrocortison toegediend gekregen. Nu is de uitslag een stuk weggezakt. De artsen (spoedeisende hulp, internist en zaalarts) konden geen ontsteking waarnemen op de plek van de knip. Wel is er een afspraak gemaakt bij de gyn voor 10 mei. Nu de jeuk en branderigheid is weggetrokken, voel ik toch de plek van de knip geregeld weer. Het is en blijft gevoelig. Het is dan misschien geen onsteking, goed voelt het echt niet daar. Ik heb er nu al zolang last van; volgens mij is het niet goed gehecht. In ieder geval mag ik nooit meer amoxciciline slikken, want daar wordt ik dus echt doodziek van.

Geplaatst

Jeetje crish wat een verhaal, hopen dat er bij de afspraak bij de gyn verder gekeken word.

Hier gaat het goed, Lucas drinkt steeds meer. gister en vandaag heeft hij alle voeding binnen gehouden, alleen net een beetje gespuugd, maar niet meer zoals de dagen ervoor dat een voeding per dag er volledig uitkomt. Ook zijn we al even naar buiten geweest, morgen gaan we met z'n 3en even over de markt, even lekker aan de wandel!

Geplaatst

Vraagje: hoe zit het met het regelen van verloskundige en/of kraamzorg? Kan ik wachten tot na de eerste echo (bij 9 weken )? Werkt het anders zolang ik nog bij de fertiliteit onder controle ben? Hebben jullie tips?

Geplaatst

Ik heb me destijds na de 1e echo bij een verloskundige aangemeld. Zij wilde me toen met ongeveer 8 welen ook zien. Officieel hoef je je daar pas na de 2e echo te gaan melden geloof ik.

De kraamzorg werd geloof ik aangeraden om dat rond de 16 weken zwangerschap te gaan regelen.

Chris, wat een ellende! Je moest je kindjes zeker thuis laten? Dat lijkt me zo naar!!!

Geplaatst

Ik wilde sowieso wachten tot de eerste echo. Kan ook niet anders, omdat ik in het buitenland zit.

En wat is nou precies het verschil tussen verloskundige en kraamzorg? Moet je ze beide afzonderlijk regelen, of komt het een vanzelf voort uit het ander?

Hier is de vermoeidheid aan het toeslaan... Verschrikkelijk... En dan heb ik ook nog al mijn denkvermogen nodig om alert te blijven..

Geplaatst

Hallo dames,

Hier even een kort berichtje van mij. Ik heb me even vluchtig bijgelezen...vind het erg moeilijk en confronterend, maar lees gelukkig mooie berichten! Noekie, gefeliciteerd met jullie zoon! Katalaya zwanger...mooi meid, ook van harte! Mare weer in het traject en bijna tp!

Hier gaat het gewoon niet! We zijn erg verdrietig, boos, teleurgesteld en weet ik het wat nog meer! Afgelopen vrijdag eindcontrole/gesprek in het ziekenhuis gehad en helaas hebben ze niks gevonden! Nou hadden we daar rekening mee gehouden, na de vorige vroeggeboorte konden ze ook geen verklaring geven! Het enige wat ze hebben gevonden was een flink ontstoken placenta, maar waardoor die zo ontstoken was wisten ze niet! Omdat ze nu niet meer denken aan "domme pech" hebben ze ons een onderzoek aangeboden waarbij ze met een camera in mijn baarmoeder gaan kijken en ze halen dan gelijk weefsel weg voor onderzoek! Hopelijk komt daar wat uit....

Ik ben niet veel op t forum, vind het erg confronterend, maar wens jullie uiteraard al het beste toe en kom zo af en toe nog wel eens kijken!

Liefs Esly!

Geplaatst

Ik hoop zo voor jullie dat er een antwoord komt, heel veel sterkte in ieder geval!!

Verloskundige daar ga je de hele zwangerschap heen voor controles, hartje luisteren, voelen of de baarmoeder goed gegroeid is. De kraamzorg is er de eerste 8 dagen na de bevalling om te helpen in de huishouding en met de verzorging van het kind. Je.moet ze afzonderlijk regelen.

Geplaatst

Lieve Esly, wat moedig dat je hier nog komt kijken en ons laat weten hoe t gaat.

Ik hoop zo voor jullie dat jullie meer duidelijkheid mogen krijgen. En veel steun bij elkaar, maar ook bij mensen dicht om jullie heen kunnen vinden.

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden