Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames

Thanks voor de reacties,Want ik had het namelijk nog niet eerder gehoord dat je namelijk van de pil dus ook bijwerkingen kan krijgen

Ik dacht da het by langdurig gebruik is

Het is idd vervelend maar ik neem gewoon paracetamol in en gelukkig helpt het een beetje en het is gelukkig maar van korte duur

@Hermien ik ben nog niet begonnen met de deca daar kan ik mee starten op 2 april dus nog een klein weekje,en dat gaat het geloof ik wel snel want hoe lang moet je eigenlijk stimuleren tot aan de punctie ik weet wel dat ik de 2e de deca moet gaan doen en de 12 de eerste echo heb dus ik denk dat ik dan ook met de gonal moet gaan beginnen? Ik zag ook aan je handtekening dat je morgen de 1e fm hebt,nou hopelijk is alles goed.

@Chrish vandaag de tp gehad nu moet hij of zij heerlijk blijven plakken en dat geld natuurlijk ook voor Nath

@Miranda welkom hier,en veel succes natuurlijk

En idd het wachtbankje is mooi vol ,gezellig bijna met zen allen is wel fijner denk ik dan dat je in je uppie moet wachten nu kunnen jullie elkaar een beetje afleiden en dingetjes bespreken en elkaar een hart onder de riem steken

Iedereen een fijne avond,ik ga zo slapen moet morgen om 6 uur weer op pfff

Liefs Elvira

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris en Nath....we gaan uit van een plakkertje (of twee hahahaaa)

Heel veel rust, wijsheid en kracht toegewenst!

Geplaatst

Hihi wij gaan ook uit van plakkertjes... stomme is dat een aantal vrienden heel erg het gevoel hebben dat het een tweeling wordt (zij weten niet van de terugplaatsing, wel dat we bezig zijn). hihihi, zul je zien. Zeg maar nee dan krijg je er 2!!!

Succes allemaal. Wat grappig dat er zoveel Zwollenaren op het bankje zitten!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben er net weer van m'n 1e fm.

Zag er allemaal goed uit, ongeveer 14 eicellen

en de grootste was rond de 13-14 mm.

Zaterdag 2e fm en volgens de arts zouden ze dan

wel op 18mm zitten, dus ik denk maandag de punctie!!

Toch nog een VRAAGJE:

Wat gebeurt er als een eicel groter is dan 18 mm of

springt hij dan al??????????

Ik vraag me dat af omdat ik pas zaterdag weer moet komen!

En ik zelf had gedacht dat ik eerder terug zou moeten komen.

@ Kyra,

Spannend morgen je 1e echo, dat is echt heel bijzonder

om te zien, geniet ervan!!

@Elvira,

Nog een weekje dus, en dan kan het spuiten beginnen.ha, ha!

Ja, meestal mag je met de startecho beginnen met de gonal, als

er verder geen bijzonderheden zijn.

Liefs Hermien

Geplaatst

Hey Hermien,

De eitjes springen niet, volgens mij houdt de Deca dat tegen. De gaan pas naar springen toe als je de Pregnyl of Ovitrelle hebt gespoten. Bij mij was de grootste follikel 2 dagen voor de punctie al 22 mm. Ging allemaal goed. Goed joh! 14 follikels! Op naar de punctie!!

Kyra, veel succes en plezier morgen met je 1e echo!!

Geplaatst

Hermien, Volgens de gyn. die mij laatst bekeken heeft, groeit een follikel max. 2 mm per dag dus dan zit je wel goed. En springende eieren? Dat weet ik niet. maar ik zie dat er al antwoord op is gegeven. Groet Joy1

ps.En bij specifieke vragen belde ik gewoon naar de afd. toe. Succes!

Geplaatst

@ Hermien, dat klinkt goed, 14 eicellen. Daar zal toch echt wel wat bruikbaars zitten. En volgens krijg je de eisprong door middel van de ovitrelle en dat zorgt ook voor de rijping dacht ik.

Je zult je eierstokken mogelijk straks goed gaan voelen, zo vlak voor de punctie. Dat had ik tenminste wel.

Geplaatst

zo 14 follikels hermien

dan voel jij je eierstokken ook wel, ik had er ook 14

had helaas maar 6 eitjes, maar vandaag wel met het goede bericht dat er 4 bevrucht en gedeeld zijn

tot nu toe 3 toppertjes en 1 redelijke

nu afwachten tot donderdag heb dan tp van 2 emmies

Geplaatst

Hoi Dames

@Hermien super joh dat de fm goed is gegaan 14 eitjes dat is een mooi aantal op naar een mooie score!

@Sandra a.s do de tp ook geweldig nieuws 3 bevrucht dus je krijgt er 2 terug geplaatst super zal voor je duimen dat ze blijven plakken

@Nala wat verdrietig zeg,erg veel sterkte dit is altijd een zware pil dat je moet slikken erg veel sterkte!!

@Kyra,vandaag de eerste echo,super spannend hopelijk is alles ook goed zal ook voor jou duimen

Liefs Elvira

Geplaatst

@Nath, Joy, Chrish,

Heel erg bedankt voor jullie reactie, soms kun je jezelf helemaal

gek maken.

Maar ik ben weer helemaal gerust, dank dank!!

@ Nala,

Dat meen je niet, vooral omdat het zo goed heeft gevoeld.

Ik had dit ook de vorige keer, helaas kunnen we niet altijd

op ons gevoel afgaan.

Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel.

@ Kyra,

Hoe was je 1e echo???

@ Sandra

Als ik het goed heb, dan heb je morgen de tp,toch?

Spannende tijden, dan beginnen voor jou ook de vreselijke

wachtweken.

Hoeveel dagen had jij tussen de punctie en de tp zitten?

Laat je morgen nog even weten hoe het gegaan is?

Succes!!

En dames even terugkomen op de rammelende eierstokken, ja hoor

ik weet nu echt dat ik er 2 heb.ha,ha!!

Ik sta helemaal op spanning, maarja beter zo dan andersom!

Nog een paar dagen...

Voor jullie allemaal een dikke knuffel en geniet lekker van het weer

vandaag, 20 graden heerlijk:glasses9:

En

Geplaatst

hoi nalah,wat verdrieting nieuws,wens je heel veel sterkte toe.

hoi hermien,ik heb morgen nog een fm en dan misschien in het weekend de punctie,en jij maandag.dus we zitten vlak achter elkaar aan.heb ook best last van rammelde eierstokken en hoofdpijn.maar vind het allemaal best spannend worden.

jij ook veel succes.

liefs miranda

Geplaatst

Miranda,

Ja we lopen mooi tegelijk op, maar ik zie dat jij al veel

vaker voor een fm bent geweest.

Weet je ook hoeveel eicellen je had de vorige fm en hoe

groot ze waren?

Ja, het gaat nu allemaal spannend worden.

Succes morgen en laat me even weten wanneer je de

punctie krijgt.

:toppie: Hermien

Geplaatst

@nalah wat kut ja

@elvira ik heb 4 embryo's 3 van goede kwaliteit 1 redelijk

@hermien morgen is de tp zat tp 4 dgn na punctie zondag punctie gehad

Geplaatst

hoi hermien,ik had afgelopen maandag de tweede fm,toen had ik rechts 7 eicellen zitten maar de linker eierstok kon ze niet vinden,die was verstopt.maar moet morgen weer voor een fm.en hopelijk zien we nu links ook met eicellen.en dan horen we wanneer de punctie,ik vind het nu erg spannend komt nu dichtbij allemaal.en hoe gaat het met jou?voel je wat goed door die hormonen?maar ik laat het morgen even weten hoe het gegaan is.

liefs miranda

Geplaatst

Sandra succes voor de terugplaatsing!

Nala heel veel sterkte!Wat een teleurstelling zeg, dit is echt heel verdrietig. Joy1

Geplaatst
hoi hermien,ik had afgelopen maandag de tweede fm,toen had ik rechts 7 eicellen zitten maar de linker eierstok kon ze niet vinden,die was verstopt.maar moet morgen weer voor een fm.en hopelijk zien we nu links ook met eicellen.en dan horen we wanneer de punctie,ik vind het nu erg spannend komt nu dichtbij allemaal.en hoe gaat het met jou?voel je wat goed door die hormonen?maar ik laat het morgen even weten hoe het gegaan is.

liefs miranda

Ja, ik hoop voor je dat ze morgen aan de linkerkant ook

een mooi aantal kunnen zien.

Heb je dat wel eens eerder gehad, dan? dat die verstopt zit?

Ja, spannend is het zeker je bent er toch continue mee bezig.

Tenminste ik wel......ha,ha.

Ik voel me verder best wel goed, ik had met de pil veel last van

hoofdpijn maar dat ben ik alweer vergeten.

En op dit moment heb ik vlagen van vermoeidheid, en m'n buik

staat op knappen, oftewel m'n eierstokken...

Maar dit is best te doen hoor, ik heb het er graag voor over.

En jij, heb jij last van de hormonen?

Trouwens best grappig, ik zag dat je in een bakkerswinkel werkt

dat heb ik ook 12 jaar gedaan, leuk werk he'!

Nou, veel succes morgen en:luck:

Geplaatst

Heeeeey meiden, en Nath;) (je had al gespiekt bij het nov topic dus al op de hoogte hahahahahaaa, erg leuk!)

Vanmiddag de eerste echo gehad.

Bedankt voor jullie sterkte wensen, erg erg fijn!

Vanuit het zh moest ik direct door voor mijn werk en kon dus ff snel schrijven, dat deed ik in het uitergerekend in nov. topic. Nu nog even de pc opgestart om jullie te schrijven en dan ga ik zo mijn mandje in...

Alles is gelukkig goed!

Ik had géwéldige sokken meegenomen! Maar ik werd een paar uur voor de echo zo zenuwachtig en angstig dat het niet goed zou zijn tijdens de echo dat ik die sokken niet aan durfde te doen. Stel dat het niet goed was, lag ik daar met mijn tijgetje sokken-sloffen van dochterlief. Dus ze zaten in de tas en zijn er gebleven....

Over 4 wkn weer echo, dan zal alles goed zijn toch??? En dan durf ik denk ik wel...hoop dat er wel meer meiden mee gaan doen:boff:

Ik heb niet alles gelezen, maar meiden; zet 'em op!!!!

Hoe voelen de wachtende dames zich???

Geplaatst

Hey Kyra,

We vergeven het je als je over 4 weken de sokken dan alsnog aandoet (LOL). Nee hoor, ik ben super blij voor je en hoop dat ik je snel mag volgen. Het gaat wat wisselend met mij. heb echt een gigantische dip gehad maar ben weer aan het opkrabbelen (werken helpt me echt). Dus zolang ik mag werken is alles goed!! hihi. Heb er nu weer mee vertrouwen in maar blijven natuurlijk rotweken.

Voor jou kan het echte genieten nu beginnen!! Heerlijk!!! Blijf die zwangervibes maar gewoon doorsturen! Wij nemen ze allemaal in ons op!

Liefs Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden