Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dus dan is het maar goed dat ik voor zwolle gekozen heb

zorg dat je mob goed opgeladen is, zou jammer zijn als net je batt leeg is

ik had de tp van een verse emmie om 14 uur van de week

veel succes toi toi toi

o ja je kan ook een flesje water of ander drinken mee nemen in auto

als je anderhalf uur van te voren gaat drinken sta je straks ook op knappen, de arts zei dat een half uur van te voren goed drinken voldoende was

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn cryo-tp was om kwart voor drie in de middag. Volgens mij worden de cryo's vaak achter de verse tp's gezet. Afgelopen maandag had ik ook echt het idee dat ik de laatste was. Er zat niemand in wachtkamer 2 en na mijn tp ook niet. Mijn verse tp had ik om half een 's middags.

Zorg inderdaad dat je mobiel goed opgeladen is.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben er net weer van de 2e fm en alles was goed.

Vanavond Ovitrelle spuiten en dan maandag de punctie, spannend!

En als alles verder goed gaat, dan heb ik vrijdag de tp.

@ Annemarie,

Nog even over de blaas, mij is verteld dat vrouwen de baarmoeder

op 2 manieren hebben liggen.

Bij mij ligt hij zo, dat ik met een volle blaas moet komen, maar volgens

mij kan het ook zo zijn dat je met een lege blaas moet komen.

Als ik jou was zou ik toch even voor de zekerheid bellen, je weet maar nooit....

En zoals Sandra verteld, niet te veel drinken hoor want dan hou

je het niet meer uit.

Ik heb namelijk al 3 tp gehad en elke keer drink ik toch weer te veel

en sta ik echt op knappen, ha ha!

En ben ik bang dat tijdens de tp, m'n urine wegloopt, verschrikkelijk!!!

Nog geen bericht?

Succes met wachten, spannend!!

@ Sandra,

Alles goed met jou?

Erg he', dat wachten.......sterkte

@ Chrish

En hoe gaat het met jou, nog vol te houden?

Geplaatst

met het wachten gaat het nog goed hoor, heb geen gekke kwaaltjes oid wel af en toe een steekje links en rechts en angst met poepen haha

maar verder is er niets aan het handje

niet misselijk geen hoofdpijn of extra zere borsten van de bollen

zere borsten heb ik al gekregen vanaf de ovitrelle maar word nog niet erger

heb bij deze poging acupunctuur en heb het idee dat ik daarom minder last heb van bijwerkingen en lichaamlijke en geestelijke klachten

@annemarie hebben ze al gebeld met het goede nieuws?

@hermien dus maandag punctie spannend zal voor je duimen

@chrish wij zaten bij de tp ook alleen in de wachtkamer ,had deze om 14 uur afgelopen donderdag, maar met de punctie zondag waren we ook maar met 2 stellen die dag had dus de luxe dat er geen haast was dat er nog iemand zat te wachten

Geplaatst

hoi annemarie,

ik las je verhaal van dat afvallen.maar ik ben in zwolle maar ik moest eerst 8 kilo afvallen voordat ik mocht beginnen,maar ze waren ookbest wel streng hoor .elke keer als ik een afspraak had moest ik op de weegschaal.maar gelukkig is het gelukt om af te vallen maar ik vond het best moeilijk.

hoi hermien,

jij hebt maandag de punctie,ben je iets eerder als mij.morgen hoor ik vast meer.vind het erg spannend.maar mijn eiersokken rammelen goed dus vast een goed teken.

laat morgen wel even weten hoe het ging.

groetjes miranda

Geplaatst

Jaaa het is gelukt! Vanmiddag om 20 over 3 belden ze dan eindelijk. Ze hebben 2 cryo's ontdooid en zijn alle 2 tot nu toe goed.

Morgen gaan we kijken wat het kwaliteit is van de cryo's en dan gaan we bekijken of we 1 of 2 terug gaan plaatsen.

Ik zie best een beetje op tegen de TP. Het is alweer 3 jaar geleden dat we een TP gehad hebben en kan me het gevoel niet meer terug halen.

@Miranda: Wij hebben de controles in Meppel en heb nooit op de weegschaal gestaan. Ik ben net over de 100kg en ben 1.80 lang. Flink wat overgewicht dus.

Goed van je dat het je gelukt is!

@Hermien: Ik heb het niet hoeven vragen, die vrouw die ik aan de telefoon had, zei al tegen mij dat ik een half volle blaas moest hebben.

@ Sandra: Wanneer mag jij testen?

Is het zo als ik morgen in de wachtkamer zit te wachten en er zijn nog meer stellen dat die dan ook voor een TP komen?

Grappig om te weten,... Misschien wel iemand van dit forum :)

Geplaatst

Annemarie, Heel veel succes voor morgen! Spannend maar leuk! Bij mij hebben ze overigens zowel een uitwendige als inwendige echo gedaan tijdens de terugplaatsing want ze konden de baarmoeder niet zo goed in beeld krijgen. Er valt dus altijd nog een "mouw" aan te passen. Vond ik wel grappig om mee te maken. Groet Joy1

Geplaatst

@Miranda, Wij moeten er om 2uur zijn. Dan ben jij allang weg! Kijk even op koopzondagen.nl daar staat het vast op.

Mijn man zei ook al zullen we shoppen na die tijd, maar ik weet niet hoor. Ik wil het liefst achterover liggen in de auto, zodat ze rustig een lekker plekje kunnen vinden in mijn baarmoeder. hihihi

@joy, van binnen en buiten ben heeeeeel benieuwd hoe het morgen gaat.

Ik zal morgen updaten..

Geplaatst

Er is idd. Koopzondag in Zwolle, heb het haar al laten weten.

Annemarie, Je kan ook vragen of je de beugels mee mag nemen in de auto?hah, ik zie je al liggen....

Na de terugplaatsing mag je gewoon de benen naar beneden doen he? Ik zei tegen die arts, ik laat ze er liever even in totdat de 15 min. voorbij zijn. Dat heeft me de vorige keren geholpen.....Zegt hij...Dus u bent bijgelovig!?!? Nou, ik stond weer met beide benen op de grond. Vooral toen de poging mislukt was moest ik toch weer aan zijn woorden denken...

Maar...doen wat je goed dunkt!!! Joy1

Geplaatst

Ik denk dat ik maar een rolstoel meeneem uit het ziekenhuis en daar die beugels op zet... Kan Ronald me zo door het centrum duwen en kan ik toch mijn benen omhoog houden hahahaha

Geplaatst

goed nieuws dus annemarie

morgen de tp

wij zijn donderdag ook lekker ff gaan shoppen in zwolle maar dan s'ochtens al

maar na de tp ben ik hier in de buurt nog naar de winkel geweest

veel succes morgen

Geplaatst

Annemarie,

Veel succes vandaag en gewoon doen waar jij je het

fijnst bij voelt!

Spannend, nu beginnen de wachtweken ook voor jou!!

Miranda,

Ik hoop dat je er nu ook klaar voor bent, en het is zeker

een goed teken dat ze aan het rammelen zijn, succes!

Trouwens nog een vraagje:

Hebben jullie met de fm voor de punctie nog moeten bloedprikken?

Bij mijn 1e behandeling was dit wel het geval, en nu bij de 2e

is dit niet het geval.

Morgen mogen de eicellen er dan gelukkig uit, ik sta echt op

knappen, ha ha.

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Hermien, veel succes en sterkte morgen met de punctie.

Morgen heb ik mijn eerste wachtweek erop zitten. Het wachten valt toch tegen. Ik voel nog geen zwangerschapskenmerken. Maar ik voel ook nog geen ongi kenmerken. Dus ik weet het niet. Het kan volgens mij nog alle kanten op. Merk wel dat ik last heb van spanningen. Ook al werk ik gewoon door en probeer ik dit weekend afleiding te vinden, het blijft aanwezig in je hoofd.

Geplaatst

Hermien succes morgen! Bloedprikken heb ik ook nog gehad voor een fm.

Chris H. Nou, ik hoop dat je 2e week net zo verloopt als de 1e!!!!!!!Zou mooi zijn!!!(Dat de ongi wegblijft he?)

Groet Joy1

ps. Annemarie....geplaatst nu denk ik?

Geplaatst

Hallo dames,

T is alweer een aantal dagen geleden dat ik gepost heb, maar heb even wat tijd nodig gehad om de 2e mislukte poging te verwerken. Donderdag neg. getest en moest van het zh vervolgens zaterdag weer testen. Met een clearblue. Nu geloof ik zelf niet in zulke wonderen, daar ben ik als friesin veel te nuchter voor, maar goed vrolijk door blijven gaan met die vreselijke bollen en zaterdag natuurlijk weer neg. getest. Morgen moet ik bellen voor het vervolg. Vanmiddag dan eindelijk(!) ongesteld geworden. Het vervelende van 2x testen vind ik dat je stiekem bij geen bloed toch (ondanks nuchterheid) weer een heel klein beetje, ietsie pietsie hoop krijgt, die dan vervolgens keihard weer de grond wordt ingeslagen..!

maar goed, morgen maar even bellen en horen hoe lang we deze keer op de wachtlijst komen te staan. pfff

@Hermien, ik moest elke dag bloedprikken, een uur heen en een uur terug rijden, bij beide pogingen, maar ik was dan ook weer aan het overstimuleren. Volgens arts waren mijn oestradiol waardes gevaarlijk hoog. En klopte mijn lichamelijk indruk niet met die hoge bloedwaardes! Had nl nerges last van. Tja buikpijn en een buik alsof was ik 5 mnd zwanger maar verder niet. Mocht verplicht ook beide keren niet werken. Nou dat is voor deze meid lastig. Stil zitten en niets doen. Helaas alles weer voor niets geweest..

Verder lees ik hier allemaal positieve verhalen! Veel terugplaatsingen, dat klinkt hoopvol! Zet em op meiden ik duim, duim, duim..

Geplaatst

Nalah,

Echt balen, en ik kan me voorstellen dat je dan even afstand

neemt van het forum.

En ja, je blijft altijd hoop houden als je nog niet ongesteld bent.

Heb je nog cryo's?

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je zo snel mogelijk

weer verder kunt!

Dikke knuffel

@ Chrish

Succes met je 2e week!!

Geplaatst

nalah

kan me ook wel voorstellen hoe je je voelt

het is bij ons ook 2x misgegaan

neem de tijd die je nodig hebt

dikke knuff

Geplaatst

hoi allemaal,

vandaag de 4e fm gehad,geen veranderingen met de vorige keer.ben nu 4 dagen met hogere dosering spuiten.we moeten even afwachten hoe het gaat.dus moet woensdag weer voor een fm.als het niet goed gaat word de behandeling gestopt en met de volgende behandeling gelijk beginnen met een hogere dosering.maar in het ziekenhuis hebben ze nog vertrouwen erin maar ik vrees voor het ergste.vandaag wel wat teleurgesteld maar we moeten nu maar afwachten.

groetjes miranda

Geplaatst

@miranda, blijf nog wel moed houden hoor. Probeer een beetje op het vertrouwen van je arts te bouwen. Ook van mij een hele dikke knuffel! Zet em op.

@Hermien, nee helaas geen cryo's. Bij beide ivf pogingen hadden we respertievelijk 13 en 11 bevruchtingen maar helaas allemaal van slechte kwaliteit. Tja en waarom dat komt..? Volgens van Kamp hebben we gewoon toevallig pech gehad. Tja maar doet wel pijn, want nu hebben we nog maar 1 poging over...

Geplaatst

@Hermien, Ik heb geen bloedprikken gehad voor een fm. Ik had mijn zin verkeerd getyppt.

@Nala,h ik begrijp je teleurstelling, afstand nemen helpt dan idd. (bij mij ook.) Ik begrijp ook wel dat het nu spannend begint te worden. Heel veel sterkte met dit proces.

@Miranda, he bah dat is ook vervelend, ja, dat lijkt me ook wel moeilijk om het vertrouwen erin te houden. Zij praten w.s uit ervaring dus daar maar op bouwen?????

Blik op oneindig en ik ga voor je duimen dat die verhoging nu zijn werk gaat doen.

He, wat is het toch naar om te lezen die worstelingen, ben er nu nog meer gevoeliger voor, ongesteld...., sterkte meiden!!!!Joy1

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou vanmiddag dan de TP. We hebben er 2 terug gekregen. 1 van 8 cellig en 1 16 cellig (compactie stadium had ze het over?)

Dus zit nu officieel op het wachtbankje.

Leuke mensen daar in Zwolle! We hadden Dr Janssen en Huizinga. We hebben een formulier meegekregen om een enquete in te vullen. Zal hem zeker als positief beoordelen.

Ik heb vanavond best last van me onderbuik. Echt krampen kan ik het niet noemen, maar wel een bepaalde druk. Vooral als ik voorover ga om op te staan. Beetje achterover zitten gaat het prima. Komt dit bij iemand bekend voor?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden