Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Annemarie, Nou, zat ik toch goed met mijn glazenbol! Fijn dat het tot een terugplaatsing is gekomen, heerlijk he! Hebben ze nog tegen jou o.a. gezegd dat je 3 dagen niet moet tillen??? Ik was er helemaal verbaasd over. Naar mijn idee had ik dat niet eerder gehoord. Maar goed, dit terzijde. Ik kan me herinneren dat ik ook een keer het gevoel had van goh. er is vanmiddag wel wat gebeurd. Kon het niet helemaal omschrijven hoor maar voelde wel wat ja. Nou, succes op de wachtbank!! Joy1

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Joy,

Ja heel goed voorspeld hoor!

Ja, dat hebben ze tegen mij gezegd. Ik werk in de kinderopvang, dus heb voor morgenvroeg vrij genomen. Morgen middag hoef ik dan alleen van half3 tot half7 op de naschoolseopvang te werken. die kinderen zijn zelfstandig, dus kan ik rustig aan doen.

ik kan me niet herinneren dat ze dat 3 jaar geleden ook gezegd hebben hoor.

Geplaatst

Annemarie, Nou, zie! Dat dacht ik ook al! Volgens mij was het nu zelfs niet bukken en tillen. Als ik nu een cryoterugplaatsing ga krijgen neemt manlief 3 dagen vrij want ik weet niet hoe ik dat anders moet klaar krijgen hier met dreumes en peuter. Laatste poging dus ja...alles maar uit de kast halen! Nou Anne. Op naar 11 april! Joy1

Geplaatst

hey joy,

mijn schoonmoeder ging oppassen vandaag en toen we terug kwamen wilde mijn zoon direct opgetild worden om te knuffelen.

best lastig hoor...

maar alles voor het goede doel!

jij bent nu aan het wachten tot je ongi word? of heb je al een afspraak staan voor fm?

Geplaatst

Kom ff binnen dringen in dit topic, sorry.

Tegen mij is gezegd dat ik na de tp bijna geen huishoudelijk werk mag uitvoeren.

Niet strijken, stofzuigen, ramen wassen, niet tillen.

Annemarie,

Veel succes tijdens deze wachtweken!!

Toi, toi, toi.

Joy,

Jij kan ook weer 'bijna' beginnen?

Ik ga voor je duimen dat je ei goed in de gaten gehouden gaat worden en dat er deze maand een tp komt van 2 toppers!!!

Geplaatst

ik mocht ook niet tillen, maar er werd ook gezegd dat je echt 3 dagen rustig aan moest doen omdat de eerste dagen na de tp de belangrijkste waren

Geplaatst

Hoi dames,

Mag ik even inbreken?

Ik heb een vraag...ik heb morgen een gesprek na de eerste IVF (helaas mislukt). Kan iemand mij vertellen wat ik daarvan kan en moet verwachten? Ik ben wel erg benieuwd!

Alvast bedankt!

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmorgen de punctie gehad, verliep wel goed alleen heb ik

erg veel last van het roesje.

Moest steeds overgeven en kreeg daarbij ook nog een bloeding.

Maar nu na een middagslaapje en een beschuitje te hebben gegeten

heb ik weer het gevoel dat ik er weer ben.

We hadden weer een goede oogst, 16 eicellen en daar

doen we het toch voor.

Woensdag het telefoontje en als het goed is gegaan dan heb ik

vrijdag de tp.

@ Miranda,

Ik hoop echt dat de hogere dosis nu gaat aanslaan, maar je hebt

gelukkig nog een paar dagen en nog niet de hoop opgeven hoor?

Hoe moeilijk het ook is, succes!!

Knuffeltje van mij

@ Annemarie,

Fijn dat je een tp hebt gekregen, en nu dan maar rustig aan doen.

Ik heb eigenlijk ook nooit iets gehoord over het tilwerk , ik ging vaak de volgende alweer aan het werk.

Toevallig heb ik als het goed is vrijdag de tp, dus heb een aantal dagen

vrij, dus dat scheelt al weer.

Voor jou zit het er nu op en kan het wachten beginnen, de bekende

slopende weken.

Ik wens je heel succes!!!

Geplaatst

@hermien mooie opbrengst 16 eicellen, wel vervelend dat je last had van het roesje en een bloeding

ik heb gelukkig beide niet gehad

had jij gevraagd om een roesje dan?

kreeg infuus met morfine werd daar niet anders van alleen pijnloos dan

doe maar lekker rustig aan en hopen dat ze woensdag bellen met goed bericht maar dat kan haast niet anders met zoveel eicellen

Geplaatst

Nou,dat zijn weer een hoop ontwikkelingen.

Hermien, nu in spannende afwachting over wat er in het lab gaat gebeuren. Hopelijk veel goede emmies straks. Doe lekker rustig aan.

Annemarie, fijn dat je je tp hebt gehad. Ook voor jouw geldt, doe lekker rustig aan.

Ik heb wel het idee dat tegen iedereen net iets anders is gezegd met betrekking tot tillen/ bukken na de tp. Mij is gezegd dat ik vooral de eerste drie dagen na de tp rustig aan moest doen. Nu probeer ik gedurende de gehele 2 wachtweken rustig aan te doen, maar helemaal niets doen, doe ik ook niet.

Geplaatst

Ja, ik bedoelde ook het infuus met morfine, maar kwam niet

op de naam vandaar deze beschrijving, ha ha.

En de bloeding kwam niet zo vaak voor,vond het wel vervelend

alles zat er onder, maarja daar doe je ook niets aan.

Hoe gaat het met jou, kun je het wachten nog volhouden?

Je zal wel moeten he'! ha, ha

En ik doe zeker rustig aan, onze dochter uitbesteedt bij de familie

en ik lig heerlijk met m'n laptop op de bank.

Liefs

Geplaatst

dus je was nogal dizzy van de morfine

hoort normaal ook zo maar ik zal wel niet normaal zijn

toen het ingespoten werd zeiden ze dat ik een seintje moest geven als ie aankwam

nou ja ik maar wachten en wachten maar hij kwam niet aan

toen beloot dr kamp maar gewoon te beginnen

heb bijna niets gevoeld dus de morfine was wel aangekomen, maar zonder bijwerkingen

kon me zelf ook aankleden en lopen

blijf maar lekker opde bank met je laptop laat je lekker verwennen en lekker niks doen

ik kan niks anders doen dan (rustig) afwachten, krijg nu af en toe wel de zenuwen

Geplaatst

Zo de eerste dag zit er alweer bijna op... nog 13 te gaan!

@ Moos, ik denk dat ze willen bespreken hoe jij het ervaren hebt en wat de volgende stappen zijn. Su6 morgen! Hopen dat je snel weer verder mag/kan.

@ Hermien, Jeetje 16 eitjes! Wat een aantal zeg, daar moet wel wat goeds uit komen... We gaan een kleine week achter elkaar aan... Spannend hoor! Misschien bevallen we over 9maanden wel op dezelfde datum :)

@ Miranda, voelt het ook anders nu je een hogere dosis hebt? Gaat vast goed komen :)

@ Wish, dat hebben ze niet tegen mij gezegd, moest rustig aan doen en niet zwaar tillen, zwaar sporten en te veel bukken... Ze zei er wel bij dat ze niet weten of het wat uitmaakt, maar een voorzorgmaatregel.

Geplaatst

@annemarie,heel veel succes worden spannende weken.

@hermien,viel de punctie wat mee?maar een mooie score voor jou,nu worden het spannnende dagen .zal flink duimen hoor.

met mij gaat het weer iets beter,ga er weer voor en blijf positief.maar was gister even schrikken en dat moet je even verwerken.moet woensdag weer voor een fm.ben zo benieuwd.krijg woensdag ook weer een nieuwe gonal f spuit.dus dat betekent dat ik toch nog door moet spuiten,

met de hormonen valt het mee,heb wel veel hoofdpijn en slapeloze nachten.maar nu ik meer spuit geen rare bijwerkingen.

jullie allemaal veel suucces en bedankt voor jullie steun.

liefs miranda

Geplaatst

Hermien,

Ik werd ook heel dizzy van de morfine. Toen ze hem nog aan het inspuiten was voelde ik hem al! Werd direct duizelig en soezelig.... Ze hebben me bij de 2e eierstok nog een spuit gegeven (waarom weet ik niet, ik voelde nauwelijks iets en vond het makkelijk te doen). Maar goed, ook daarna weer duizelig. Verpleegkundige heeft me aan moeten kleden (daar stond ze op omdat ik zo duizelig was) en er stond zelfs een rolstoel klaar!! Maar ja, dat gaan we natuurlijk niet doen. Bij mij zakte het snel af en ik kon zelf naar de andere kamer lopen en na een kwartiertje was ik er weer helemaal!

Ik hoop dat het niet meer nodig is maar ik zou het zo weer doen!! Nu spannende tijden!! Succes!!

Geplaatst

Nath,

Ja, ze hebben bij mij ook 2x morfine toegediend en ik moet

zeggen dat ik de punctie op zich ook goed kon hebben.

Maar daarna werd het dus wat minder, en ik werd ook aangetrokken

maar had daarna dus alles onder het bloed zitten, maarja..

En ik ben dus wel met de rolstoel naar de andere kamer gebracht,

maar ik had dit ook echt niet lopend gekund.

Na 2 en half uur zijn we naar huis gegaan, maar ik moest helaas

in de auto weer overgeven, gelukkig wel een bakje meegenomen.

En we moesten nog een klein uurtje rijden voordat we thuis waren,

maar ach we hebben een geweldige oogst, wat wil je nog meer...

Trouwens de artsen en verpleegkundigen zijn echt geweldig, ze

krijgen van mij een dikke tien!!!

@ Miranda,

Fijn dat je weer een beetje hoopvol bent en ik hoop dat je morgen

beter bericht krijgt, succes

Geplaatst

Klopt, de artsen en verpleegkundigen zijn top!! En met zo'n score heb je het er allemaal voor over!! Succes straks voor de terugplaatsing!!

Geplaatst

HAllo Allemaal, Ik dacht dat ik gisteren een berichtje achtergelaten had maar....niet hier dus. Ben vrijdag jl. ongesteld geworden en mag 3e paasdag mijn ei laten zien. (Om maar even in de paasstemming te blijven!) En ja Wish. laatste poging dus...spannend. En wat een wisselnde adviezen na terugplaatsing, ach dat is wel vaker zo he? Je eigen weg hierin maar vinden. Joy1

Hermien, heftige punctie als ik het zo lees! Ik vraag me toch af waarom ze in ons ziekenhuis geen medicatie geven voor een punctie. Ik ga het vragen dinsdag over een week. Joy1

Geplaatst

na mijn tp zeiden ze alleen maar dat ik niet te zwaar moest gaan tillen, maar verder alles gewoon kon doen wat ik anders ook doe. Ben zelfs na de tp gaan werken want ik had een avonddienst.

Geplaatst

Joy,

Fijn dat je weer mag beginnen en hopelijk heb je hele

goede paasdagen om maar even in je termen te blijven, ha ha!

En nog even over de medicatie, ze hebben in m'n dossier toegevoegd

dat ik dus niet tegen de morfine kan en dat ik dus voor de

punctie een zetpil of iets dergelijks krijg.

Zodat ik voortaan dan niet meer zo misselijk ben, maar ik heb begrepen

dat dit niet zo vaak voorkomt.

En wat betreft de bloeding dit komt dus ook niet zo vaak voor, ik

had waarschijnlijk gewoon domme pech.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden