Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, Diana, je bent de tweede al die met niet slapende kinderen zit. iI denk de leeftijd hoor. Ik herken het ook wel. Zal wel een fase zijn, heb ik bedacht. Had ik bij de eerste ook. Slaapje 's middags korter maken, of eerder, een actiever middagprogramma, aan het begin van de avond lekker wandelen.....en...ook wel kindival geven.

VSM KIND KINDIVAL TABLET

Bij onrust en slapeloosheid.

Toepassing

Kindival tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij onrust en slapeloosheid. Kinderen hebben veel indrukken te verwerken. Het kan zijn dat ze daardoor onrustig worden en moeilijker in slaap kunnen komen. Ook spanningen voor een belangrijke gebeurtenis kunnen een reden zijn voor extra onrust.

Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Kindival tabletten zijn rusteloosheid en slapeloosheid.

Als niets helpt...dan gaat het ook vaak wel weer over, wat later dan je lief is...

Renaat, Ik zou wel open kaart spelen. Maar goed..ik denk altijd...als ik nu niet de juiste informatie geef dan klopt het traject straks misschien niet meer?

Doen waar je zelf mee kan leven zou ik zeggen. Succes voor morgen!!!

Trusten Joy1

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En speciaal voor Es., Wat is Vibercol

Productinformatie van Viburcol Heel:

Omschrijving van Viburcol Heel:

Viburcol H is een homeopathisch geneesmiddel voor gebruik bij koorts bij griep. bij pijn bij doorkomende tanden en kiezen. en bij oorpijn.

Dosering van Viburcol Heel:

Dosering zetpillen:

Kinderen tussen 0 en 1 jaar:

1 maal daags 1 zetpil. Zonodig elk uur 1 zetpil. maximaal 2 zetpillen per dag.

Kinderen tussen 1 en 6 jaar:

2 maal daags 1 zetpil. Zonodig elk uur 1 zetpil. maximaal 4 zetpillen per dag.

Kinderen tussen 6 en 12 jaar:

3 maal daags 1 zetpil. Zonodig elk uur 1 zetpil. maximaal 6 zetpillen per dag.

Dosering druppels:

Kinderen tussen 0 en 1 jaar:

1 maal per dag de inhoud van een fiool innemen. Zonodig tot 4 maal per dag de inhoud van een fiool innemen.

Geplaatst

Meiden,

Ik ga mijn bedje opzoeken, hubbie is nog steeds niet thuis, maar ik ben bekaf!

Truste en tot morgen!

XXX

Geplaatst

Het is ideaal! Deze beide producten zijn bij ons standaard in huis. De tabletjes neem ik van de Kindival omdat ze het allebei leuk vinden om ergens op te kauwen, vooral nu de laatste kiezen doorkomen. (Chamodent) heeft ze daar geen last van , bedenk ik me nu?

De juniordrank vinden ze ook allebei fijner dan de zetpil maar goed ook dat is voorkeur. Succes!!!

En voor je zelf misschien Neuraston? ook lekker spul en werkt direct voor de zenuwen! Ik weet niet hoe het met zwangerschap zit... Nogmaals trusten..joy1

Geplaatst

hihihihihhi Joy1, jij bent erin thuis zeg, wel handig om je onderons te hebben

ja ik zie wel hoe het loopt en op welk moment ik wat vertel, jullie horen morgen wel hoe het verlopen is.

o ja, ik heb wel soort van menstruatie met afvegen wel helderrood vanavond.

het moet helemaal goed komen morgen met de echo

ik verwacht donderdag avond te beginnen met spuiten

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Joy1 jij bent wel thuis in de homeopatie. De kids hier krijgen zo goed als niks. Heel af en toe een zetpil paracetamol, zinkzalf voor kapotte billen, maar meer niet. Hihi.

renaat klinkt nu wel als een menstruatie hoor dus zit wel goed met die echo morgen.

Vannacht bleef ik steeds opstaan en plassen werd gek van mezelf. Maar ik snap nu waarom vanmorgen enorme buikpijn, ja hoor ongesteld. 1 dag te vroeg. Dus gewoon gelijk weer mijn oude cyclus. Zou wel van die menstruatie afwillen nu zwanger worden toch geen optie meer is. Jullie een idee wat ik kan doen, spiraal zeker (eng).

Ga zo naar de kinderboerderij.

Hoor jullie tussen de middag wel weer

XX

Geplaatst

Nou een inwendige echo helpt ook, mn menstruatie is doorgebroken.

Zaterdag beginnen met spuiten en volgende week weekend heb ik de iui.

Ja ik snap dat je niet meer ongesteld wilt zijn, volgens mij 2 opties, de prikpil of het spiraaltje.

Het spiraaltje inbrengen schijnt niet zeer te doen als je zwanger geweest bent.

Ik heb het spiraaltje gehad en werd inderdaad na een paar maanden steeds minder op een gegeven moment helemaal niet meer ongesteld.

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha ja een inwendige echo haha.

Even over een spiraal. Heb je dan veel last van hormonen. Toen ik de pil slikte had ik altijd migraine. Nu sinds 10 jaar nergens meer last van. Heb daar geen zin in.

Geplaatst

Er zit wel hormoon in het spiraaltje maar dat is wel heeeeeeeeeeeeel minimaal, het spiraaltje is het minst hormoonhoudende anticonceptie.

zoals de ha het toen dr tijd tegen mij zei, de pil moet door je hele bloedbaan bij de baarmoeder/eileiders terecht komen dus er zit een hoge dosis hormoon in om die hele reis uiteindelijk voldoende over te houden voor zn werking.

En ook nog 24 uur lang sterk genoeg zijn voor zn werking.

Het spiraaltje zit al daar en contstant waardoor het minimale hormoon wat daar zit echt heel minimaal is.

Volgens mij vinden ha het ook de beste anticonceptie op de pil misschien na.

Ik weet al van verschillende vrouwen bij verschillende ha dat hun het aanbevelen.

succes met kiezen

( dan valt de prikpil af, die heeft hele hoge dosis hormoon )

Gast estrhalita
Geplaatst

maar aan de andere kant sluit ik dan de laatste mogelijkheid om natuurlijk zwanger te worden ook gelijk uit. En dat vind ik toch ook eng. Ah bah bah bah:dontknow:

Geplaatst

Es, wat ik nu ga zeggen komt misschien hard over maar zo bedoel ik het niet.

Ik denk dat je die knop radicaal moet omzetten, snap dat dat heel moeilijk is, eigenlijk is die knop van een 3e kindje al om, jullie hebben alles voors en tegens afgewogen en er waren meer tegens dan voors, je wordt ook niet jonger en de kans op een 2e Robbie wordt alleen maar groter.

Die voors en tegens veranderen heus niet als je spontaan zwanger wordt de tegens blijven meer.

En stel je wordt volgend jaar spontaan zwanger en met de vruchtwater punctie en zo en blijkt het down te hebben moet je het verdiet en de pijn aan gaan om het weg te halen.

Heb je het spiraaltje dan heb je die rust ook in je kont want het is echt klaar.

Es, neem toch lekker een spiraaltje je heb 2 prachtige kinderen, jullie zijn gestopt met de ivf, een mooi gezinnetje.

Geplaatst

Als deze poging slaagt dan ben ik op 30 April of 1 Mei uitgerekend ligt er aan of het volgende week zaterdag of zondag gebeurd.

Volgens de chinese kalender word het een meisje :good1:

En dan wil ik mn keizersnee op 14 April

hahahaha lekker voorbarig

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat ik ben het ook helemaal met je eens hoor. maar ja je snapt het wel. Volgende week is mijn eigen arts er weer en da ik het denk ik maar regelen.

Geplaatst

Ja tuurlijk snap ik het wel, het punt van definitief loslaten, en dat is heel moeilijk als je iets heel lang vast gehouden heb.

Ik roep nu ook nog heel "dapper " als we stoppen en of een 2e kindje hebben laat ik me steriliseren, maar als ik er echt aan denk krijg ik het er spaans benauwd van, maar tegen die tijd MOET ik van mijzelf.

Geplaatst

Renaat, Nou fijn, de natuur heeft het al voor je geregeld. Zaterdag dus weer beginnen.

Klinkt goed!

Es., Ik heb geen last van mijn menstruatie. (Behalve de week daarvoor dan herken ik mezelf soms niet...., dat is wel lastig die opvliegendheid.) Ik blijf gewoon ongesteld tot in de overgang, haha zal nog wel even duren??? En...idd. je weet maar nooit......Al er iets aan komt waaien, dan is dat zo. Ik laat nooit iets onderzoeken dus dat is dan geen dilemma. Dus...eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik je zou adviseren. Je wilt 2 dingen, als ik het goed begrijp. Geen menstruatie en de mogelijkheid om evt. zwanger te worden.

Dat komt over als een stuk van je haar knippen en het willen laten groeien? Es., Ik weet niet of dat mogelijk is. Ik kan me wel voorstellen dat je de optie open wilt houden, dat wil ik namelijk ook......En Renaat, je hebt ook wel gelijk alleen gevoel en verstand gaan niet altijd samen........Mmm. lastig!

Hier een slapeloze nacht gehad, iedereen was hier aan het spoken! Maar goed, zal wel weer goed komen. Ze heeft nog pijn, het arme schaap. Gelukkig weet ze het over een tijd niet meer.....Joy1

Geplaatst

Ja ben blij dat we zaterdag weer aan de gang gaan, het is bijna 5 maanden geleden mn vorige poging en duuuuuuurde lang tot nu, en nu gaan we ineens weer beginnen, erg spannend.

ja ik weet het, gevoel en verstand die zitten vaker niet op 1 lijn dan wel.

maar ik weet van Es dat zij het wel laat onderzoeken en als het down heeft laat ze het weghalen.

Maar ik snap het wel, mijn gevoel staat hier ook anders in dan bij jullie, jullie staan nog open voor een zwangerschap en ik wil pertinent niet meer zwanger worden na een 2e kindje ook al zou er een wens zijn moet ik omwille van mijn lichaam die radicale keus maken en ja ik wil niet meer aan de pil of zo dus ik maak dan een drastische keus van sterriliseren.

Is eigenlijk heel tegenstrijdig...... we hebben allemaal zo ons best gedaan om kinderen te krijgen en dan aan anticonceptie of dergelijke gaan

Geplaatst

Ja, klopt onze situaties zijn anders. Dus maak je andere keuzes. En ja idd. raar ,zo intens bezig geweest met de wens en dan zo'n dramatische besluit moeten nemen. Wel verstandig....idd. Ik ga ook even plat.... Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Niet alleen down laat ik weg halen hoor. Elke vorm van handicap wordt de zwagerschap af gebroken. 1 is genoeg.

maar inderdaad ik weet dat ik nooit zwanger zal worden zonder mmm dus ja. Ik wilde me ook laten steriliseren maar dan blijf je toch gewoon ongesteld of niet?

Joy1 heeft ze nog veel pijn? Kan ze wel gewoon eten? Hopelijk gaat het vannacht beter?

Ik heb net mijn woonkamer een grondige beurt gegeven, alle plinten, alle lampen, riggeltjes etc. Het ziet er weer mooi uit. Helaas met 2 kids en 2 honden zie je dat over 1 uur niet meer haha. Nu even boodschappen doen. Normaal doe ik dat vanavond. maar ik heb geen drinken nodig dus dan lukt het wel met 2 kids.

Tot vannavond.

Geplaatst

Ja, ik begrijp dat je elke vorm van handicap weg laat halen, we spreken makkelijker over down natuurlijk omdat robbie dat heeft.

Michel zegt dat als onze 2e down blijkt te hebben na onderzoek hij ook wil dat ik het laat weg halen.

ja met steriliseren blijf je gewoon ongesteld worden.

tja blijft lastig.

Ik doe het omdat ik totaal wil uitsluiten zwanger te worden na een 2e en voor mij is geen enkele vorm van anticonceptie een optie, het zou lekker zijn niet meer ongesteld maar aan de andere kant ik heb er niet zo heel veel last van dus ja moet maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Een vriendin van mij is nu zwanger van de 2de. Na de combinatietest kwam ze op een uitslag van 1:495. Zij vond dat zo'n groot risico en omdat ze ons kent met Robbie heeft ze een vruchtwaterpunctie laten doen. Zij ziet ook in dat het gewoon heel zwaar is een kindje met Down. En mocht het fout zijn zouden zij ook de zwangerschap afbreken. Gelukkig is alles oke. Maar ik denk dat heel veel mensen niet weten waar ze aan beginnen als ze zeggen dat alles welkom is.

Ik vind ongesteld zijn gewoon smerig. Voordat ik zwanger was van die miskraam was ik altijd maar 2 dagen ongesteld. Nu 2 dagen en dan 1,5 week een beetje aan klooijooien. Dus ja dat wil ik echt niet. 2 weken van de maand met bloed rondlopen. Bah.

Geplaatst

Klopt, mensen die of geen hebben of niemand in de directe omgeving met een kindje met down weet ook niet waar ze het over hebben met alles is welkom.

Maar ik zelf vind het misschien wel een onmogelijke opgaaf ook onwetend vanuit mij om een baby dat down heeft weg te laten halen.

Ik had toen 1:600

ik hoop dat ik daar nooit over hoeft na te denken

Geplaatst

KUT, Michel zou eigenlijk volgend weekend een weekend weg gaan op de motor naar belgie met zn vader en zwager, onze zwager kon dat weekend niet dus dat is verplaatst, en komt nu goed uit dat we de iui dat weekend hebben, krijg ik net een mailtje van mn schoonvader dat onze zwager helemaal niet mee gaat en dat hij alsnog volgende week weekend wil gaan.

Oooooooooooooooo dan kan onze IUI niet door gaan, wat kut kut kut sorry

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik vind dat ze het maar gewoon een weekend moeten verzetten hoor. Jij begint gewoon zaterdag met spuiten en die IUI gaat gewoon door. Kom op zeg. Dat weekendje kon toch ook verzet worden doen je zwager mee wilde dus dat kan nu ook. Zo punt haha.

Ik heb vreetbuien. 2 magnums op en nu is de snoeppot aan de beurt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden