Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat jammer zeg. Want voor de kids is het zo leuk.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Wat ik denk te hebben is geen zwangerschapssuiker hoor, dan hadden de waardes omhoog geschoten, en nu juist het tegenovergestelde.

Dit word dan Hypoglykemie genoemd:

Normaal gesproken blijft het bloedglucosegehalte binnen bepaalde grenzen. Verschillende hormonen zorgen ervoor dat het bloedglucosegehalte op het juiste niveau blijft. Het gaat daarbij om de hormonen insuline (die de bloedglucose verlaagt) en glucagon, adrenaline en cortisol (die de bloedglucose verhogen). Ze zorgen ervoor dat het lichaam een teveel aan suiker opslaat als reservevoorraad in de spieren en de lever. Als het bloedglucosegehalte te laag dreigt te worden, spreekt het lichaam deze reserve aan. In geval van hypoglykemie werkt dit mechanisme niet goed. Dit veroorzaakt klachten, die verdwijnen zodra het bloedglucosegehalte weer op peil is.

Ik ben erg benieuwd wat de gyno hierover te zeggen heeft. De huisarts heeft dit een paar jaar geleden bij mij al vermoedt, maar heb toen de test nooit gedaan (beetje stom)

Renaat, wat balen dat de verbinding zo beroerd was!!!! Toch hoor je dat met skype wel vaker (ik gebruik het nooit meer)

Voel je al iets opkomen of nog steeds niks?? Zit zo te duimen voor je!

Geplaatst

Diana, heb je nog gebeld voor morgen dat je het niet nodig vind dat ze komen?????

en ik lijk vandaag wel onverzadigbaar met de koekjes....tarwekoekjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik vreet al dagen alles wat los en vast zit in huis haha.

Ja Diana ben wel nieuwsgierig of ze morgen nog komen of niet. Ik denk niet dat het verstandig is voor je eigen gezondheid dat ze nu langs komen. Vooral gezien je vele harde buiken die je ook dit weekend hebt gehad.

Ik zat net in mijn agenda te kijken. Ik moet ook weer ongesteld worden deze week.

Geplaatst

Jou verhaal snap ik niet zo goed Diana, maar het zou dus het tegenover gestelde van suikerziekte zijn??? maar dat zou je dus al langer hebben dan je zwangerschap????

je heb dan teveel insuline???

nope nog niets hier, geen drup volgens mij had ik de vorige keer ook een koekjes aanval voor mn menstruatie maar weet niet zeker meer.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoelt Diana. Een vriendin van mij heeft suiker en heeft vaak Hypo's. Dan moet ze dus echt suiker hebben anders valt ze weg. Dat is ook echt het enige wat ik van suiker weet.

Duurt lang he Renaat. Kon je het maar opwekken of zo. Bij mij werkt sex goed als opwekker voor een menstruatie. Raar he.

Geplaatst

hahahahahahaha, ik heb vandaag al een paar keer gedacht, shit dat Michel niet thuis is want de vorige keer hadden we sex gehad en promt ik was ongesteld

Gast estrhalita
Geplaatst

Hahaha ben dus niet de enige bij wie dat werkt. Lachen he.

Geplaatst

hahahaha ja he, maar helaas hij is niet thuis.

Ik had de doos koekies maar ff naast me neer gezet en is nu bijna op maar goed ook

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou word ik echt melig, maar je mag die van mij wel effe lenen hahahahahha:headbang:

Geplaatst

Haha, ik zit allemaal berichten terug lezen...volgens mij moeten we allemaal ongesteld worden deze week, heb ook al de vreetbuien...en ontplof wat sneller en ben normaal heeeeeel geduldig!!!

Ik snap wel wel wat Diana bedoeld want dat heb ik dus ook! Regelmaat en regelmaat dat werkt dus bij mij. Er voor uit kijken dat die suiker niet plotseling daalt want daar wordt ik dus bibberig en trillerig van. En raar in mijn hoofd, het idee van flauwvallen. Bij mij is het verder ook niet onderzocht maar heb van de ha. tips en adviezen gekregen.Deze 'Hypo' is idd. wat anders dan een hypo bij suikerziekte. Misschien komt de verwarring door het woord?

Even kindje troosten...dochter is wakker....joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ga ook effe wat te snoepen pakken. Ben kapot. Heb echt een klote dag. Alles zit te malen in mijn hoofd over hoe de zorg voor Robbie in te zetten. Wil goede mensen in huren, maar die reageren allemaal niet op mijn mail. Jan bemoeid zich er niet mee gggggggggggrrrrrrrrrrrrrrr. Van de week nog maar een poging wagen op zijn medewerking gggggggggggrrrrrrrrrrr. Mannen........

Geplaatst

Ze zeggen wel dat als vrouwen in 1 huis wonen de natuur een grapje uithaalt en dat ze tegelijk ongesteld worden, wist niet dat de natuur zo sterk was dat het zelf gebeurd met vrouwen die in 1 topic schrijven tegelijk ongesteld worden. hahahahahahahaha

Gast estrhalita
Geplaatst

Je mag hebben wat jij wil haha.

Ja ik denk ook dat wij nu synchroom lopen door het forum. :icon_salut:

Geplaatst

Oke even in mijn eigen woorden dan maar.

Stel een "gezond" mens neemt suikers in....dan gaat de alvleesklier insuline maken, en breekt het af tot de juiste suikergehalte in het bloed is bereikt, daardoor een suikerschommeling tussen de 5.0 en 6.5, maar nooit hoger en nooit lager.

Iemand met diabetes neemt suikers in....de alvleesklier doet niks (of bijna niks bij type 2) dan breken de suikers dus niet af, en schieten de waardes omhoog. Door het nemen van medicatie of insuline word de werking van de alvleesklier nagebootst en worden de suikers afgebroken, maar bij teveel aan medicatie of insuline word er teveel afgebroken, en komen de waardes onder de 4.0 en krijgen ze een hypo (of bij te weinig medicatie en dus een te hoge suikerspiegel een hyper)

Iemand met Hypoglykemie neemt suikers in.....de alvleesklier maakt insuline, maar stopt daar niet mee, gaat dus te ver door, waardoor de suikerspiegel te laag word en er dus een hypo optreedt. Deze lost wel snel op omdat het lijf dit uiteindelijk wel oplost. Maar door die schommelingen voel je je dus heel beroerd.

Is het zo iets duidelijker????

En tja renaat, sex schijnt inderdaad goed te werken, maar dat heb ik al tijden niet meer geprobeerd. De mmm is onze beste anticonceptie methode ooit.:hmh: (ffies klagen hoor)

Geplaatst

Renaat je mag mijn hubbie ookwel lenen hoor, hahahahhahaha

Daar kan je in ieder geval ook nooit zwanger van raken, hahahaha:whistling_girl:

Geplaatst

hahahaha, ik kan nog kiezen ook!!! Joy1 heb jij nog wat in de aanbieding toevallig???

komt vast goed meiden, ik word heus nog wel een xtje ongesteld.

Gast estrhalita
Geplaatst

Dian bedankt voor de uitleg. Ik snap hem nu helemaal.

Nou hier is het ook een laag pitje hoor door de mm, maar ook 2 kids die al mijn energie opeten waardoor ik 's avonds blij ben dat ik in bed lig om te slapen.

Duik ook zo mijn bedje lekker in. Morgenochtend naar de oogarts met Robbie en 's middags wil ik gaan kijken voor een nieuw brilletje. Bij dit brilletje kijkt hij er toch wel veel overheen. Glazen net iets te klein.

Gast estrhalita
Geplaatst

Lekker gesprek hier haha.

Joy1 ik ben trouwens niet meer wezen fietsen, maar wandelen met de jongens. Dat duurt wat langer. De jongens waren nog al vervelend vanmiddag. Dus ik dacht: ga maar lopen dan ben ik langer onderweg haha. Slim he.

Nou ga nu echt naar bed. Lees morgen wel bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden