Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Amira betekent prinses!

Jamillah moest eens weten.....!

Groetjesssssss

En jamillah betekent mooi vrouw, dus een ideaal koppeltje lijkt mij.

Geplaatst

Ja, es ,het zijn van die dingen die moeten gebeuren, maar leuk.......

Ach als ik heel eerlijk beken dat ben ik wel een poetsmuts hoor :-)

Maar momenteel komt er helemaal niks van.

Vandaag ook echt een rotdag. Heb weer eens hoofdpijn en licht in mijn hoofd, maar het huis moet gedaan worden en de was.....pffffff... die is nog nooit zo erg geweest!

Dus eigenlijk moet ik aan de slag vandaag, zeker omdat jamillah op KDV zit, maar het liefst duik ik mijn bed in en kom er niet meer uit. Voel me leeg en op.....

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben ook een erge poetsmuts hoor. Vandaag het hele huis gedaan, ramen gezeemd, bedden verschoont en de was draait nu.

Ga zo boodschappen doen voor een weekje en dan heb ik nog effe 2 uur voor mijzelf.

Diana ik zou echt achter thuishulp aangaan hoor nu er ook geen ouderschapverlof lukt. Want je moet aan jezelf denken. En ja ook vandaag dus dan maar even een minder schoonhuisje toch. Jammer dat je zover weg woont had je graag geholpen.

Geplaatst

Nou meiden, jeetje wat een geklets, heb een hoop te lezen zeg.

Diana, wat niet kan kan gewoon niet he, en ja dan maar niet stofzuigen en zo.

Ik dacht dat zorgverlof een wettelijk iets was????

Es, weer alles lekker schoon, en dat brilletje ik snap wel wat jan bedoeld, maar ik vind hem wel erg leuk staan, en ja een hippe kleine bril kan gewoon ook niet bij Robbie ( en bij down kindjes )

Ja ik voel al wel van alles in mn buik, beetje opgeblazen, ik ben ook erg benieuwd morgen bij de fm

We ( lees Michel ) zijn begonnen met de voortuin alle stenen zijn er nu uit en verder gaat hij voorwerk doen.

Ik ga ff boodschappen doen.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

ZO Renaat dus lekker zwaar aan het klussen. Zal je wel voelen morgen haha

Geplaatst

hahahaha, ja Michel, ik verzorg hem van eten en drinken en ga spullen bestellen en zo dat soort dingen.

Michel heeft net te hoog gesprik......2 a 3 cm boven de navelstreek en ging ook best moeilijk zij hij en deed ook echt zeer, zou deze prik wel nut hebben???? ik had het ook pas door toen hij erin zat en aan het spuiten was.

morgen de fm, best wel spannend.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb dat zelf ook een keer gehad. Kan geen kwaad hoor, behalve dat het pijn doet en bij mij werd het helemaal blauw daarna.

Hoe laat moet je morgen?

Gast estrhalita
Geplaatst

Spannend hoor. En dan van het weekend de IUI en dan die slopende wachtweken. Ik ben gewoon nu al zenuwachtig voor je.

Morgen gaat Robbie uitlogeren bij Oma. Dus heb ik even rust met alleen Jensje hier. Nou ja Rust die stuiterd ook af en toe lekker door het huis hoor.

Ga tv kijken, sbs 6 Mentalist en Medical Examinators of zoiets haha.

jan ligt te slapen op de bank, gezellig he.

Geplaatst

O lekker, ff Jens alleen ook wel prettig en leuk voor Robbie uit logeren.

Ik ben de mentalist aan het kijken op de laptop... en daarna medical examinars is het vervolg van vorige week

Oooo, ja moet er ook nog ff niet aan denken de iui en de ww, wordt anders veeeelste zenuwachtig.

ja erg gezellig slapend op de bank, maar ja ik zit met oordopjes met de laptop op schoot op de bank, ook gezellig hahahahaha

Geplaatst

Hoger prikken kan geen kwaad hoor renaat!

Hubbie prikt zijn insuline ook wel eens hoger of lager, kan absoluut geen kwaad. Alleen zitten er op bepaalde stukken van je buik wat meer aderen en zenuwen. Plekje een beetje koelen en masseren gaat blauwe plekken gedeeltelijk tegen.

Mijn moeder heeft hier net jamillah naar bed gebracht en voor het eerst is ze in 1 keer stil. Niet te geloven!!! Het is momenteel zo'n drama met haar. 's nachts is ze ook heel vaak wakker, en in slaap vallen is ook een drama. Maar nu lijkt het goed te gaan. Ze zit ook sinds gisteren aan de kindival, met dank aan Joy, dus misschien helpt dat ook wel.

Morgen komt mijn moeder hier even in huis helpen, ben dara wel heel blij mee, want het lukt mij gewoon niet meer.

Vanochtend een mail naar de jurist gestuuurd over het zorgverlof. We hopen morgen bericht te krijgen over wat ze kunnen doen voor ons. Ben benieuwd, want inderdaad het is wettelijk geregeld, maar ja, als ze nee zeggen wat moet je dan?

Zou echt heel fijn zijn als hubbie nu 15 dagen vrij zou zijn!!!

Zijn het eigenlijk nieuwe afleveringen van de mentalist? want dan ga ik ook kijken. Ben gek op die serie, en vind hem erg leuk :-)

Geplaatst

Lieve allemaal, We spreken elkaar weer over 14 dagen? Succes Renaat, Diana ook met zwangerschap en Es., met de poetserij!!!! Joy1

ps. Wel kort maar uh...moe en nog de laatste dingen he....

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat en en en.

En ik wil een foto van die kinderwip, want ik weet niet wat je bedoelt haah.

Geplaatst

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die wip. Kan mij er niet zoveel bij voorstellen.

Jamillah krijgt vandaag van mijn ouders eindelijk haar glijbaan! Ben erg benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Op het KDv doet ze niks anders.

Ow ze heeft trouwens tot 9.30 in 1 stuk doorgeslapen, ik ben zoooooo blij!!!

Zal de kindival dan toch werken????

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat raar dat ze opeens zo slecht slaapt. Ze was toch altijd een goede slaapster?

Hier gaat het echt super met slapen. Zelfs Robbie. we moeten er nog wel steeds 2x per nacht uit. Vannacht om een luier te verschonen, te veel geplast. Maar 's morgens slapen ze wel uit tot 7.15/7.30. Dat wordt een probleem als hij straks naar school moet haha. Ben benieuwd tot hoelang jens morgen slaapt, want dan is hij alleen. Verleden keer toen Robbie logeren was sliep hij tot 9.00 uur. Lekker he.

wat voor glijbaan krijg Jamillah? Robbie krijgt er ook 1 voor zijn verjaardag volgend week zondag. Hij staat al in de schuur, maar nog in de doos.

Zit er over te denken om de bakfiets te gaan verkopen. Nu Robbie naar school gaat ben ik alleen met Jens en ja dan is die fiets wel omslachtig. Eens kijken wat Jan ervan vindt. Denk dat ik nog wel de volle prijs die ik ervoor betaald heb kan krijgen en dan koop ik een mama fiets met 1 zitje. Als ik dan met beide jongens ben, pak ik wel de auto of ga ik lopen. Toch?? Hier in de straat woont een man die vroeger op de markt stond en nu handelt in fietsen en andere dingen, ook bakfietsen. Misschien kan hij een goede mamafiets voor mij op de kop tikken voor weinig.

Ik moet om 13 uur met Robbie naar het ziekenhuis en om 10.30 uur komt Robbie zijn begeleidster hier thuis. Zij is zwanger en in december uitgerekend. Ze is vandaag voor het laatst. Ik wil haar wel houden, maar ja ze is zwanger en gaat er straks 3 maanden tussen uit en dat werkt denk ik niet voor Robbie. Maar ik twijfel zo, want hij is zo gek op haar.

Nou een heel verhaal, ga effe snel zuigen voordat ze komt

Geplaatst

Hier ff een kort berichtje van mij.

Ik heb 2 super follikels en vandaag nog 1 x spuiten en morgenavond de pregnyl en dan maandagochtend de IUI.

Ik had beide vorige keren 1 super eitje en 2 waren matig, nu heb ik er maar 2 maar die zijn super mooi.

Ben dus erg benieuwd, het gaat dus nu voor mij gevoel helemaal anders dan de 2 vorige keren die waren eigenlijk helemaal gelijk ook de procedure.

En nu echt heel anders, ben daar wel zenuwachtig om.

XXX

Geplaatst

Renaat zou dat verschil dit keer ook niet kunnen zijn omdat je de poging met de pil gestart bent en vorige keer niet?

Kan mij jou gevoel wel voorstellen hoor!

Dat had ik bij de laatste behandeling ook. Die wilde ik toen zelfs afbreken omdat het niet goed voelde.

Achteraf blij dat ik dat niet heb gedaan!!!

Geplaatst

Ja geen idee of dat het ermee te maken kan hebben, baal er wel van dat het daarom niet echt goed aan voelt, daarmee worden de ww alleen nog maar zenuwslopender.

Hoe gaat het vandaag met je???? fijn dat je moeder geholpen heeft??

Geplaatst

Hier gaat het nog niet super. Denk dat ik een blaasontsteking heb dus hubbie is nu naar de HApost om wat urine te laten controleren.

Heb een heel drukkend gevoel tussen mijn benen, alsof het kind eruit komt maar dan zonder weeën, en verschrikkelijke pijn bij het plassen.

Ben beneiuwd wat er gezegd word, dus zit hier in spanning af te wachten.....

Was zeker fijn dat mijn moeder kwam helpen, vandaag is ze hier de hele dag geweest. Jamillah kwam uit bed en bleef maar spugen. Wist niet meer hoe ik dat moest doen in mijn eentje, ik bleef trap op trap af lopen, en alles schoonmaken. Echt alles zat onder, ik dus ook :-)

Nja goed, het is gelukkig nu gestopt en ze ligt heerlijk te slapen, ik hoop dat ze de nacht doorhaalt.

Ik ga verder met wachten.....

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden