Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een leuke foto!!!!

Als je er weer eens naar toe gaat laat maar weten, kom ik ook die kant op.

Is tenslotte niet ver van hier.

Joy, alvast een hele fijne vakantie!!

En renaat voor jullie breekt er nu 6 weken vakantie aan, wauw lekker hoor!!!

Kreeg trouwens een mail dat er de maand aug in CP aanbiedingen zijn voor de midweken. Misschien wat voor jullie?

Vanmiddag even naar het kindje van die vrienden wezen kijken. Oef dat was heftig hoor, zo klein, zo teer.......

De down was wel heel erg duidelijk al te zien, heftig hoor.

Verders niet veel te melden. Jamillah net op bed gelegd en die is pisnijdig, maar hopelijk is ze met een uurtje stil en dan kan ik ook naar bed, ben moe en zat.

XXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

O diana wat heftig dat je naar dat kindje ben gaan kijken. Ik weet niet of ik dat had gekund hoor als ik zwanger zou wezen. Maar ik denk dat ze wel de juiste beslissing hebben genomen. Het zal enorm zwaar voor ze zijn zeg. Moeilijk he. Wordt de kleine wel begraven, want ik heb begrepen dat dat officieel pas mag vanaf 24 weken?? En wat bijzonder dat het al zo goed te zien was dat het kindje Down Syndroom heeft. Klinkt misschien raar wat ik nu ga zeggen (vat het dus niet verkeerd op), maar ik zou het ook wel hebben willen zien. Niet uit leedvermaak of zo, maar gewoon dat het zo klein al te zien is. Snap je een beetje wat ik bedoel. Meer uit interesse vanuit het Down Syndroom hoor. Niet echt om een kindje van 20 weken te zien. Dat lijkt me weer eng.

Geplaatst

Es, het kindje was 17 weken, dus onwijs klein. slechts 90 gram, dus een poppetje.

Volgens de artsen was het een zware vorm van dowm omdat het zo duidelijk te zien is. Het was te zien aan de oogjes, oren en voorhoofd.

Het was zeker zwaar om heen te gaan, ik heb ook alleen het hoofdje gezien, de rest wilde ik niet en kan ik ook niet. Ze hebben wel foto's dus als ik straks bevallen ben wil ik het wel zien.

Ik snap dat je het zou willen zien, dat gevoel had ik ook, en tuurlijk is dat geen leedvermaak!!! Ik denk niet dat je ooit weer een minimensje van die leeftijd zal zien, dus ergens is het heel bijzonder. En inderdaad ook de down kenmerken zijn bijzonder om te zien.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gelukkig begrijp je me. Sterk van je hoor dat je bent gegaan. XX

Geplaatst

Renaat, Ik was benieuwd hoe het eruit zou zien als ik Joyce op zou schrijven. Maar heb meer met Joy.

Diana, tjonge je hebt het kindje mogen zien, dan zijn het echte hele goede vrienden he? Dat zal wel heel indrukwekkend zijn geweest. Ik heb ook nog nooit zo'n klein kindje in het echt gezien, wat verdrietig voor de ouders. Wens ze maar heel veel sterkte toe. Klinkt misschien wel raar van een vreemde maar leef erg met ze mee. Wat een besluit he? Heel moeilijk. Ik zou ook gaan als het mijn vrienden waren. Hebben ze aan je verteld waar ze het kindje gaan begraven en hoe het verder gaat? Jij ook heel veel sterkte met alles.

Beetje rare overgang nu naar Es., die heeft het erg fijn gehad. Ben er nog nooit geweest, klinkt el heel goed. Mooie foto wederom! Lekker setje belhamels zo te zien. Je geit ervan zo te lezen.

Ik ben ongesteld geworden, dikke vette hoofdpijn en baal dat ik de boel nog niet op orde heb. Kan ook niet normaal denken met zo'n hoofd. Maar goed, gaat weer over he? groetjes Joy1.

Geplaatst

o hahahaha oke, ff tetsen wat lekkerder voelt joyce of joy, je bent nu natuurlijk al heel erg gewend aan joy.

Jullie bijna op vakantie, hele fijne vakantie, ik hoop dat je de boel toch nog op orde krijgt en anders....de boel gewoon de boel laten!!! :-)

Es, wat een leuke foto weer zeg, klinkt erg leuk die speeltuin.

Diana, wat ontzettend heftig, pffff ik denk niet dat ik het had kunnen zien.

Gisteravond Michel thuis, jeahhh......... :-| ...... op een geven moment zei hij wat en ik begreep hem gewoon niet, ben jankend en boos naar boven gegaan, weer naar beneden verder janken en de kluts kwijt omdat het nu helemaal niet snapte. ahum hormonen???? zucht hihihihihi

Lekker thuis komen voor hem.

Ik heb net avondeten bordjes van hello kitty en wat schaaltjes van hello kitty gekocht, ik vind dat zooooooo leuk.

Nu ben ik nog op zoek naar van de drinkbeker waar een rietje zeg maar in zit maar die je weg kan klappen ze hadden die wel maar van princess en die vind ik stom en Ilona dus ook hahahaha, ik kan ze verder nergens vinden zulke bekers, ik heb er 1 van Winny de Poeh ( gekregen toen ik zwanger was ) en daar hou ik ook niet van ....sorry Diana!!!

Ik heb helemaal niet niets met Disney figuren.

Vanmiddag ga ik ff een bakkie doen bij mn vriendin, ze is gister begonnen met de chemokuur, ze is klaar met de bestraling en nu dit nog de rest van het jaar.

Geplaatst

Ow jee renaat, zo te horen zijn de hormonen zijn werk aan het doen!

Maar ik neem aan dat Michel er alle begrip voor heeft.

Hier niet veel bijzonders. Vind het een rare dag, het lijkt wel herfst.

Had gisteren mijn was buiten gehangen, en vergeten binnen te halen, dus jullie raden het al.......:protest:

Ik kan weer opnieuw beginnen........Dom dom dom.

Klinkt leuk dat hello kitty servies!!!! Ben er ook gek van. Al is jamillah meer gek van Princess.......Zo gauw ze het ergens ziet roept ze PRINSES!!!!! Erg schattig Dus geen hello kitty voor deze mama :(

Nou ik ga even lekker naar bed, ben erg moe. De dagen hebben er flink ingehakt.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat Prenatal heeft roze met geel/oranje rietjes bekers voor meisjes. Kosten 2,79 en anders worden het de rietjes bekers van Nubby maar die zijn gelijk rond een 10tje volgens mij.

Wel deze beker van Hello Kitty voor je gevonden

http://www.fanpoint.nl/shop/Hello-Kitty-Pop-up-beker-p-17979.html

Voor de rest even weinig te melden. De jongens waren gisteren trouwens best verbrand in hun gezicht van een half uurtje zwemmen. Mama was vergeten ze in te smeren. Shame on me. Maar ze zien er nu wel goed en gezond uit haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wilde nog even jullie hulp vragen.

We hebben nu een paar namen, en ik wil graag jullie eerlijke mening.

Hier komen ze:

Latifah

Sharida

Amira

Samirah

Nadirah

Alvast bedankt!!

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Amira heeft mijn voorkeur, nou nee eigenlijk Estrhalita haha

vandaag Robbie zijn nieuwe bril opgehaald. Zal straks even een foto plaatsen. Moet nu eerst even wat dingetjes doen, zoals opruimen hierzo.

Geplaatst

Ow nog even een nieuwtje....

Hubbie zijn zorgverlof is afgewezen.....hij moest maar vrije dagen opnemen of ruilen met collega's, arghhhhhhh. :help:

Ik heb vanmiddag (was toch wakker) maar de rechtshulp gebeld, en die willen de zaak in behandeling nemen....ben erg benieuwd of dat wat gaat uithalen...

Es, ben benieuwd naar de foto van robbie zijn nieuwe bril.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier zijn ze dan de foto's

14597-6372005.jpg

14597-6372007.jpg

14597-6371981.jpg

Wat vinden jullie ervan? Jan vindt het echt een "mongolen" brilletje. Maar ja een vierkante of kleine glazen (zoals hij had) daar kijkt hij overheen. Deze is du technische de beste, maar ik vind hem super staan.

Geplaatst

Vind het een leuk brilletje! Staat wel heel anders dan de vorige, dus het zal misschien wennen zijn??

Hier kan hij niet zomaar over of onderdoor kijken, dus prima toch?!

Is robbie er zelf ook blij mee? Zo te zien wel he?!

Gast estrhalita
Geplaatst

De glazen zijn veel sterker. Dus eerst wilde hij hem helemaal niet op. maar toen we thuis kwamen hield hij hem eindelijk op.

Ik ben er wel aan gewend. Jan was er niet bij toen ik hem uit koos. Dat is dus ook de laatste keer dat ik dat doe.

Geplaatst

Renaat, hoe voel jij je? Merk je al iets in je buik??

Ben erg benieuwd wat vrijdag de meting zal laten zien!

Hoelaat moet je er zijn?

Geplaatst

Die Jan toch! Hij ziet er heel schattig uit hoor!!!!!!!

Sharidha vind ik een mooie naam en Sharda ook want dat zijn 2 kindertjes die ik ooit onmoet heb en dat waren hele lieve en stoere meiden die er beeldschoon uitzagen.

Succes met het zorgverlof!!!Tjonge wat een hobbel weer op je weg en een strijd.

Nou, ik ga weer even aan de slag! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy succes met inpakken verder.

Renaat succes morgen, ik ga duimen voor je.

Ik heb net mijn auto helemaal schoongemaakt, de kinderwagen en buggy's gewassen en alles is nu weer spik en span en staat in de woonkamer te drogen (op de auto na dan he). Super weer

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja morgen gaan de kids naar de creche en gebruik ik niet de buggy's of kinderwagen dus vandaar. Dan kan het goed drogen. En de auto lukt overdag niet dus dat moet wel 's avonds. Jan moet vannacht werken dus die is met de kids gelijk naar bed gedaan. Op tv is niks dus ja dan ga je maar poetsen he.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden