Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

ga effe sbs6 kijken, 60 baby's per uur. haha.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uh??? dat klinkt bizar

Michel was gelukkig nog ff op skype dus gelijk verteld van het berichtje en ze gaan alsnog in het geplande verschoven weekend van 20 augustus, onze iui afspraak staat nu en wordt niet meer verschoven en hun weekend kan alsnog.

We hebben de stenen besteld voor de voortuin en die komen dinsdag, ik heb mn schoonvader gebeld en gezegd dat we nu al de plannen voor de tuin hadden en alles besteld wat dinsdag komt dus dat we dat eerst doen.

zucht.... gelukkig

hahahaha snoeperd

Waar is Diana trouwens???? had ze wat vandaag????

Geplaatst

Hoi Allen, Ik zou het ook niet verzetten hoor maar goed, ik kan natuurlijk niet voor je beslissen. Bovendien klopt er dan niet meer van je planning....

Nou, ik hoor alweer gehuil...zwaar de koorts erbij dus...bereid me voor. Groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Joy zwaar koorts erbij klinkt in mijn oren niet goed hoor. Hou het even goed in de gaten he. Sterkte meid.

Renaat ik zei het toch al de IUI staat gewoon joh. En 3x scheepsrecht hoor. Ik ga er gewoon vanuit dat je op koninginnedag bevalt haha

Als ik zo'n bevallingsverhaal zit te kijken ga ik weer twijfelen en gaat het weer kriebelen. Bah.

Geplaatst

Ow meiden wat een dag hier!!!!!!!!!

Waren vanmiddag bij vrienden en hun kregen de uitslag van de VWpunnctie waar wij bij zaten. 1 chomosoon 21 teveel.

Ik vind het zo erg voor ze, we zaten er bij enn tja wat moet je dan???

Wat zeg je? Wat doe je? Wat adviseer je je? Wat vertel je ze? En verdomme daar zit je dan gezond zwanger te zijn!!!!!!!!!

Sorry voor het taalgebruik, maar ik ben zoooooo van slag............

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana ik zit hier gewoon te huilen. Ik weet hoe zij zich voelen. Als ze willen mag je ze in contact brengen met mij. Ik zal je een pb sturen met mijn privemailadres. Voor als ze vragen mochten hebben.

Wat moet dat voor jullie een verschrikkelijke situatie zijn geweest. En wat moeilijk voor hun om een beslissing te maken. Je hebt Down en Down snap je. Robbie heeft geen hartafwijking. Dat scheelt al enorm.

Geplaatst

Ook ik huil aan 1 stuk door. Ik weet echt niet wat ik nou moet doen, en laat staan hoe hun zich voelen!!!!

Ik was totaal verbluft, had het nooit verwacht, maar ja wie wel.......

We zaten daar om afspraken over de vakantie van as vrijdag te maken.....We zouden met z'n allen een weekendje weg gaan.....Tja......

Jeetje meiden, het voelt alsof ik heel graag iets wil doen maar niks kan???

Wat moet je zeggen en wat moet je doen?

Es heb jij misschien een idee??? Hoop niet dat je het erg vind dat ik je om hulp vraag. Maar wat had jij toen graag gehoord of gewild? En wat juist niet???

Ik heb je pm aan hun doorgestuurd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Moeilijk te zeggen. Want ik zeg altijd maar dat ik blij ben dat ik nooit voor die moeilijke keus heb gestaan. Maar aan de andere kant had ik het wel graag willen weten zodat je kan genieten na de geboorte. Het verdriet wat ik na de geboorte had t/m ongeveer 9 maanden na de geboorte begint bij hun nu al. Zij kunnen eerder gaan genieten van hun kindje. Ik zou het fijn vinden om te weten wat Down precies in houdt. We kennen allemaal de mongooltjes zeg maar, maar wat houdt het voor je gezin precies is. Waar moet je allemaal rekening mee gaan houden.

wat ik miste na de bevalling was eerlijk begrip van iedereen en niet alleen het verhaal van: O het zijn van die lieve kindjes". Diana ben er voor ze, luister naar ze en laat ze in hun waarde. Ga niet anders met ze om omdat ze een ander kindje krijgen. Ik ben vrienden kwijtgeraakt omdat ze niet wisten hoe ze met Robbie om moesten gaan.

Diana is dit hun 1ste kindje?

Gast estrhalita
Geplaatst

Snap ik pb me maar. Mag ook naar mijn privemailadres natuurlijk he

Gast estrhalita
Geplaatst

Ps ik verwijder even mijn berichtje over wat ik graag had gewild en wat niet. Voordat andere het lezen etc. Snappen jullie wel toch.

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden ik ga slapen. Morgen het hele huis poetsen, dogs naar de dierenarts en nog even wat tijd voor mijzelf. Spreken mekaar morgen weer.

XX

Diana maak je niet gek he, denk aan jezelf en de baby.

Geplaatst

Tja......ik weet het.

Maar de angst is mij nu ook bekropen......

Als ik niet zover was geweest had ik nu ook een WVpunctie overwogen.....pfffff........

Geplaatst

Diana, Wat een verdriet zeg! Ja, wat zeg je dan.....Niet veel..denk ik. En ik zou het geloof ik ook op mezelf betrekken.... Wat lief van je Es.

Heb trouwens al contact met de huisarts gehad, de betreffende afdeling verwees me naar hem. Wel raar zeg! Huisarts weet nog totaal niet wat er gebeurd is....Maar goed, hij denkt dat ze een zomergriep erbij heeft of een keelontsteking...of kiesjes... Het zou te kort dag zijn dat het met gisteren te maken heeft. (????) Kortom...even het verloop afwachten, ze werd wel vrolijk en ligt net in bed. Gaap, gaap. Pap gehad en drinken...hopen dat het allemaal weer zakt en ons de stuipen niet meer op het lijf jaagt....Als je begrijpt wat ik bedoel..... Joy1

Geplaatst

Hmmmm vreemde HA Joy1....

Es, heel erg bedankt voor je "luisterend oor" (virtueel dan dus)

Tja, het is lastig, en het blijft lastig. Je kan gewoon niks doen, behalve hopen dat je wakker word en dit een boze droom blijkt te zijn, maar dat gaat niet.

Ik ga toch proberen op mijn roze wolkje terug te kruipen, en te genieten van wat we hebben.

CP doet moeilijk over een anulering van het weekendje weg.....arghhhh, kom op zeg, daar betaal je toch voor, en dit is niet zomaar een reden toch?! Hoe kan je nu leuk weggaan???

Hubbie en ik hebben maar besloten dat we dan maar samen gaan, als we hun daarmee niet voor het hoofd stoten, maar ja, de lol is er wel vanaf. Zit je dan in je 8 persoonshuisje met z'n drietjes....terwijl.....maar ja, life goes on...ofzoiets?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zou ook lekker naar CP gaan en proberen weer op je roze wolk te komen. Ga lekker genieten met je gezinnetje. Je kunt nu niks voor hun doen. Zij zullen een beslissing moeten maken over wat ze gaan doen. Tot die tijd kunnen jullie niks voor hun betekenen.

En je moet je echt geen zorgen maken. Er worden gelukkig maar 300 kindjes per jaar geboren met het Down Syndroom. De kans is gewoon heel klein dat er in 1 vriendenkring 2 kindjes met Down zijn. Je kent mij dus bent mijn vriendin en ik heb er al 1 dus jullie niet haha. (Geintje hoor, moet kunnen toch). Diana lekker genieten van de kleine in je buik en je zwangerschap. Het is je laatste zwangerschap dus probeer alle negatieviteit van je af te zetten en echt weer op die roze wolk te klimmen.

Joy1 raar dat het zkh je doorverwijst naar de huisarts. Het is wel heel toevallig dat ze geholpen is en nu koorts heeft. Ik hoop dat het nu al beter gaat met haar.

Geplaatst

Ik heb de boekingsstite gebeld, en ze bellen zo terug over er een annulering mogelijk is. Dus even afwachten of we wel of niet gaan.

Als we wel gaan dan zouden we hun deel ook moeten betalen en dat gaat nu even niet helaas.

Jamillah is erg vervelend vandaag, ik denk dat ze wat voelt ofzo...

Ze is erg pieperig, alles is fout, niks is goed. Lastig want dan weet ik het ook niet meer.

Ik ga maar even met haar spelen.

XXX

Geplaatst

Diana, bij mij duren nare berichten altijd een tijdje voordat ik het verwerkt heb dus....ws. heb jij ook een groot inlevingsvermogen dus zal dat ook ongeveer zo gaan???? Ik hoop dat jjij je geld terugkrijgt, je kunt het maar 1 keer uitgeven niet waar?

Weer een slapeloze nacht gehad....vanmorgen maar weer het zkh gebeld, gelukkig een andere ass. aan de tel. gehad. Heb wel mijn beklach gedaan....Deze gaf alle medewerking. Als de HA de medewerking niet wou geven zou zij ze gaan bemiddelen in een ander zkh want hier waren de komen dagen geen artsen beschikbaar. (Wel vacatures....) Maar goed, vanmiddag konden we terecht. Ws. complicaties door een virus/bacterie die er ook bij gekomen is, alles in het gebied rondom ..... doet mee dus.. algehele malaise. Pijnstilling en meer eff niet...Een simpele ingreep kan ik het echt niet meer noemen hoor! Ze is wel flink zeg! Ik zie zo'n verbetering met eten!!!!! (Pap) Ongelooflijk zeg!! Dat is dan wel weer positief. Joy1

ps. Begint ze nu net weer te huilen, arm ding.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden