Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Help mij voortaan herinneren nooit meer 's avonds naar een HApost te gaan!

Was dus geen blaasontsteking, dus de arts belde mij op, en ik moest naar de gyno....

We zijn nu net terug.....niks te vinden in de urine, echo goed, meisje gaat goed, alles oke.

Leek wel een beetje brokkelige afscheiding te zijn dus voor de zekerheid wat canesten mee. Nu maar hopen dat dat werkt!

Ik ga mijn bedje in, ben gebroken!!

XXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jezus wat een gedoe zeg, kan me voorstellen dat je kapot bent.....

hoop dat je toch nog goed geslapen heb.

wat zijn canesten???

Es, hoe gaat het bij jou en Robbie zn blaasontsteking????

Geplaatst

En de ellende was nog niet compleet! Jamillah heeft hoge koorst......net zetpil gegeven, maar ze blijft gloeiend heet. Zal zo nog een keer temperaturen, maar vrees dat de koorts niet is gezakt.

Canesten is een anti schimmel, die ga ik zo even bij de apotheek ophalen.

Zal vermoedelijk niet veel online zijn maar als er iets bijzonders gebeurt laat ik het weten.

XXX

Geplaatst

De koorts is gezakt naar 38 graden, heb haar net weer een zetpil gegeven, en ze ligt nu alweer te slapen, de arme meid.

Ik ga ook even mijn bedje in, zal een lange dag nog gaan worden denk ik.

XXX

Geplaatst

Wat een toestand zo zeg, hoop dat jullie beide ff lekker kunnen slapen.

Ik heb vandaag een hello kitty rietjesbeker gevonden bij de bart smith in de aanbieding voor 2,50!!!! jeahh ik blij.

Heb vandaag ook een "bekende " nederlander gezien.

De nederlandse helft van het duo Bad Boyz van het programma x-factor

Vanmidag mn lenzen opgehaald heb al vanaf mei geen lenzen ingehad weer ff wennen.

Es, waar ben jij??? alles goed thuis???? of heb ik weer wat over het hoofd gelezen dat je weg bent???

Gast estrhalita
Geplaatst

Daar ben ik hoor.

Diana wat een ellende zeg. HOpelijk gaat het snel beter met Jamillah en ook met jou.

Renaat spannend maandag zeg. Maar misschien brengt het ook wel geluk dat alles nu anders is, want kijk maar bij Diana daar was ook alles anders bij.

Hier alles goed hoor. Robbie ging gisteren uitlogeren dus wij hebben het er even van genomen van de rust. Maar oke eerst het zkh. Ze denkt niet dat Robbie blaasonsteking heeft, maar dat bepaalde cellen bij hem hoger zijn waardoor het lijkt alsof hij blaasontsteking heeft. Ik zou namelijk toch wel iets aan hem moeten merken zegt zij. Maar voor de zekerheid maandag urine in leveren (ja daar vinden ze nu niks want hij zit aan de antibiotica) en 20 augustus een echo van zijn buik en nieren. Dus we wachten af.

Gisterenavond met Jens en Jan wezen uiteten. Zalig die rust zonder Robbie. Daarna de oppas thuis en zijn wij nog even wat gaan drinken. Stom natuurlijk want zonder Robbie kunnen wij een hele nacht doorslapen. Nu waren we om 2 uur thuis en om 8.00 uur was Jens wakker vanmorgen. maar ja het was gezellig. Daarna de stad in geweest en voor de jongens Uggs gekocht voor de winter. Jens showt ze wel even

IMG_0002.JPG

Iedereen ligt hieral op bed dus ik galekker op de bank de karate kid kijken (nieuwe versie dan he).

XX

Geplaatst

Hey Es, lekker zo een avondje zonder Robbie, enne tja je had kunnen slapen maar een avondje samen uit is ook wel eens lekker...!!!

Ben erg benieuwd hoe dat nou zit bij Robbie....

Diana, hoe gaat het, nog lekker kunnen slapen???

O ja, Joy1..... nog een hele fijne vakantie en tot over 2 weken.

Ja, heel spannend maandag, ik weet nu wel dat ik daardoor onzekerder zal zijn in de ww omdat het compleet anders gaat dan de vorige keer, het voelt dan ook zo raar.

Heb om half 8 de pregnyl gespoten en nu maar afwachten tot maandag de iui.

Geplaatst

Hey meiden, hoe gaat het bij jullie???

Diana???? met jou en Jamillah???

Morgen de IUI maar ben helemaal niet zenuwachtig heb eigenlijk al een gevoel van deze poging mislukt, omdat het zo anders gaat dan de vorige keren en de pregnyl een dag eerder en ja de vorige keren was ik wel zwanger zal nu dus wel niet zo zijn.

Als ik zo relaxed blijf in de ww dan kom ik die prima door :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

het zegt niks dat het anders is joh. Maar over 1 week ben je toch weer zenuwachtig haha.

Succes morgen hoor. Het blijft spannend

Gast estrhalita
Geplaatst

36 uur na het zetten van de pregnyl is de eisprong is mij ooit verteld.

Geplaatst

Renaat, heel veel succes morgen!!! Hoelaat moet je ook alweer? (sorry dat ik het weer vergeten ben!)

Wij hebben morgenochtend om 10.00 de 3d echo, ben echt zoooooo nieuwsgierig! Jamillah leek bij de geboorte echt precies op de 3d foto, dus we hebben nu dan ook wel een goed idee. We zullen zien.

Ow ja, dat we vrijdagnacht in het ziekenhuis waren heb ik meteen even gevraagd wanneer de KS zou zijn, volgens deze arts is het met 39 weken, dus dat zou super uitkomen.

XXX

Geplaatst

Diana, hoe was de 3d echo???

Nou ik zit weer in de ww.

Met een opkomst van 425 Miljoen zaadjes en andere soort berkening die ze moeten maken van het zaad dat boven de 1 uitmoet komen was de uitkomst 83 en ik heb 2 super mooie follikels, en ik heb er geen goed gevoel over, was bijna niet gegaan omdat het voor mijn gevoel toch geen zin heeft, maar dat ene kleine beetje gevoel van stel je voor dat..... heeft ervoor gezorgd dat ik toch gegaan ben.

Nou we zien het wel over een dag of 14......

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou renaa sorry hoor, maar het klinkt wel hoopvol hoor. Zoveel zaadjes en 2 mooie follikels. Niet geschoten altijd mis moet je maar denken.

Nou hier weinig nieuws. Heb net beneden even schoongemaakt. Robbie staat tv te kijken of is in de tuin aan het spelen. Jens ligt op bed. Moet nodig de was opruimen. Alles is schoon, maar inruimen ggggrrrrrrrrrr. Doe ik vanavond maar. Nog een probleem. Jens kan de traphekjes hier openkrijgen. Moeten we dus even wat op gaan verzinnen. Vanmorgen lette ik even niet op en toen zat hij boven te spelen in zijn eentje.

vanmiddag slingers kopen voor zondag. Morgen hier kermis in de wijk, dus hopelijk is het droog, woensdag naar mijn opa, vrijdag naar Plopsa Indoor in Hasselt, zaterdag verjaardag van neefje en zondag verjaardg Robbie en dan gaat hij naar school. Vind het zo eng.

Diana hoe was je echo?

Geplaatst

O jee, dat is een probleem dat jens het hekje open krijgt.....ken je die flexibel traphekjes van kiddyguard????? die krijgt jens nooit niet open, die hebben wij voor de trap beneden, wij hebben de trap in de huiskamer.

Hoop dat jullie mooi weer hebben morgen.

En Robbie zondag jarig dan wordt hij al weer 4, wat een mannetje dan alweer he.

en moet hij maandag al naar schoold dan??? is de vakantie al voorbij bij jullie???

Nou ja sorry, ik heb er echt geen goed gevoel over, ben ook niet zenuwachtig of wat dan ook van oooo wat spannend zit in de ww, heb dat nu echt niet.

Heb echt een gevoel nou toe maar zit mn tijd wel uit, het moet maar en dan volgende week een negatieve test.

O ja, ilona is gister uit logeren gegaan, vind het wel spannend en vreemd dat ze er niet is, woensdagavond halen we dr weer op.

Ik heb ook het gevoel niemand kan zo goed voor haar zorgen als ik en kan het daarom heel moeilijk uit handen geven.... erg he dat ik dat zo voel ik schaam me een beetje dat ik het vertel

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat wat is ze lang uit logeren? Dat zou ik nooit doen zo lang. Hier echt maar 1 nachtje omdat wij hetzelfde gevoel hebben als jij hoor. Ik kan het beste voor die van mij zorgen en niemand anders.

Robbie wordt dinsdag de 17de 4 en inderdaad maandag beginnen hier de scholen weer. Zal voor mij en Jens wennen worden hoor.

Qua gevoel. Dat kan niemand wegnemen. Ik blijf natuurlijk wel voor je duimen.

Jens is na 1 uur huilend wakker geworden en wil nu alleen maar opschoot liggen. Zijn 2de kies van de laatste 4 komt door dus denk dat hij daar last van heeft. Maar meot toch echt zo even weg hoor.

Geplaatst

Ja, mn schoonouders zien Ilona niet zo heel vaak dus is 1 nachtje echt te kort voor ze, en dat snap ik ook wel, ik vind het voor hun ook wel erg leuk hoor dat ze er een paar dagen is.

En woensdag gaan ze naar blijdorp dus helemaal leuk voor ze, en haar

Wat snel, ja maandag beginnen de scholen hier ook, jullie zitten in dezelfde regio als ons, wat gaat het snel allemaal zeg.

Zielig dat Jens er zo last van heeft dat die kiezen door komen

Diana, hoe was de 3d echo???

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana waar ben je nou? Gaat alles wel goed?

Renaat leuk blijdorp. Ik word net gebeld door mijn oppas of ik zin heb om woensdag mee te gaan naar Blijdorp ze heeft vrijkaartjes. helaas kan ik niet, want vind het altijd leuk.

Ik zou mijn kids zo missen 3 dagen niet thuis. Bah.

Ps ben vandaag nu maar eens echt begonnen met lijnen. Ik snoep nu niet meer, drink netjes 2 liter water per dag. Dus ben benieuwd hoe snel het gaat.

Geplaatst

Ja, ik mis haar ook heel erg hoor, maar ja vind het gewoon wel heeel erg leuk voor mn schoonouders en voor Ilona, en ja dan moet mama dr maar missen

Jammer, was je Ilona misschien wel tegengekomen in blijdorp

Ben benieuwd hoe goed het gaat met lijnen bij je.

Geplaatst

Ik ben er weer!!!

De echo was super! Hierbij een paar foto's:

Foto-VGOAVOVK-D.jpg

Foto-6WNJ7VUG-D.jpg

Foto-W4TKBLTX-D.jpg

Renaat, een super goede score hoor! Maar ik begrijp je gevoel, ik had hetzelfde, maar zie eens wat daar van is gekomen.....het kan dus wel....

Es, lekker drukke planning deze week! Spannend straks naar school, ben benieuwd hoe dat gaat.

Vandaag gingen we de kamers omzetten, dus kasten alles gedaan, blijkt ons bed helemaal stuk.......

Dus even snel met moeders naar de Ikea.....nooit aan gedacht dat een bed natuurlijk extreem zwaar is. STOM STOM STOM!!!:pain10:

Maar goed, bed uiteindelijk hier gekregen, moesten mijn vader en hubbie met dat al naar hun werk.....

Bed staat uiteindelijk half in elkaar en ik slaap vanacht maar op de grond. lekker slim bedacht allemaal.

XXX

Geplaatst

Wat fijn dat de echo zo leuk was.

En verstandig met jou lichaam om op de grond te gaan slapen!!!

Er komen altijd meer dingen bij kijken als je van te voren verwacht.

Ja weet wel, de score was super en bij jou heeft je gevoel ook anders uitgepakt maar we lezen ook vaak genoeg dat met de geweldigste scores er geen zwangerschap uitkomt, ik heb er echt geen goed gevoel over.

en niet negatief of zo, voel me er ook niet negatief bij, meer van nou ja jammer volgende keer beter.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ben ook benieuwd heo het gaat met lijnen hoor. Ik hou zo van snoepen. we zien wel. Moet maar 3 kilo dus een weekje is voldoende toch haha

Diana wat een mooie foto's zeg. leuk hoor. En je bed, wat een domper zeg. En ja bedden zijn zwaar. Niet echt goed voor je zwaar tillen en dan ook nog p de grond slapen vanavond. Jij voelt je brak morgen hoor.

Hoe is het met Jamillah?

Geplaatst

Ja het was meer dan stom!!!! Maar toen was het al te laat....bed was half uitelkaar gevallen, en kon niet meer in elkaar.

Gelukkig waren de medewerkers van de Ikea wel heel behulpzaam, dus heb niet heel veel hoeven tillen, aleen ff helpen in de auto, wat natuurlijk niet paste...

En tja het bed het is balen en mijn vader wilde na zijn werk om 22.30 het wel afmaken, maar ik ben zo moe dat ik dat niet volhou. Dus het word 1 nachtje kamperen op de grond, het is gewoon niet anders.

Ik kan er boos om worden, er om huilen of noem maar op, maar het veranderd er niks meer aan.

Met jamillah gaat het prima, koorts is weg, en ze heeft een heerlijk dagje op het KDV gehad.

Nu ligt ze al een half uur te zingen en soms te huilen in bed, hoop dat ze zo slaapt want dan ga ik ook

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden