Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Maandag begonnen met slymbelly dus ja kan er nog weinig van zeggen. Ik heb ook nieuwe gymschoenen gekocht. Die van Reebok easytone. En ik merk echt dat die werken want ik heb spierpijn in mijn benen en billen van die schoenen.

vanmorgen om 6.30 uur opgestaan. Jan de hele week niet thuis, dus douchen, hondjes uitlaten en kids uit bed halen om Robbie naar school te brengen. Heeft hij koorts ggrrrr. Sta ik voor niks me te haasten 's morgens. Nou straks maar even wat boodschappen doen en vanmiddag even eten halen. Als hij ziek is wil hij altijd chinese tomatensoep met rijst. Dus even langs de chinees. Vanmiddag laat ik hem ook maar slapen in de hoop dat hij snel beter is en morgen weer naar school kan. Hij is niet echt ziek, maar eet alleen niet.

Diana nog een weekje, spannend he.

Renaat als het goed is stop je met de pil vandaag toch?

Nou hier komt de ongi weer aan. Heb enorme buikkrampen. Mijn cyclus loopt weer helemaal goed. 2 dagen voor mijn Nod wordt ik steeds ongesteld.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beterschap met robbie!!!! Ik las het al op je hyves.

Ik hoop dat hij snel opknapt en weer goed gaat eten.

Hier inderdaad nog een week te gaan.

Vanacht weer lichte weeën. Nu nog steeds trouwens, dus misschien zet het wel door?

Het is niet heel heftig, maar het doet wel goed zeer in mijn buik.

Heb scherpe messteken erin, tenminste zo voelt het dan.

Maar gezien de vorige het begonnen is door de inleiding weet ik niet hoe het zou voelen als het natuurlijk begint.

Dus of dit het is???? Ik heb geen idee.

Vind het ook een beetje te voorbarig om het ziekenhuis hiervoor te gaan bellen.

Ga zo nog even de drukker bellen om te kijken of de proefdruk al klaar is, dan kan ik die gaan bekijken.

De box staat inmiddels beneden, maar de onderplaat is helemaal krom getrokken, arghhhhhh.

We moeten nu dus een andere, fijn voor het budget......wat zijn die dingen duur zeg!

Ook een tijd geleden voor jamillah een heel mooi ledikant/juniorbed van planet little gezien, misschien kennen jullie het merk?

We zijn erg aan het twijvelen of we die nou wel of niet moeten halen.......

Renaat, inderdaad vandaag jou stopdag met de pil, maar moest je ook niet eerst naar de gyno ivm het uitstrijkje????

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana bij twijfel wel het ziekenhuis bellen hoor. Al zegt iedereen altijd wel je weet zelf toch wanneer het voor het echie is hoor. Bij mij klopte dat al de 2 de keren. Zeker als ze elke 10 a 5 min komen of zo dan zou ik zeker bellen. Als ze onregelmatig komen kan je wel wachten met bellen.

Geplaatst

Diana, ik weet natuurlijk ook niet hoe het "natuurlijk" begint maar wat Es zegt iedereen zegt dat ze het weten wanneer het begonnen is, dus gewoon ff in de gaten houden.

Goed bezig Es,ben benieuwd met die schoenen.

Ja vanavond de laatste keer de pil en ik hoop dit weekend dan ongesteld te worden en maandag bellen voor de uitgansgecho.

Ik moet volgende week woensdag naar het gesprek met de gyn vanwege het uitstrijkje.

Ik ben ff alle kleertejs aan het uitzoeken van Ilona, ik leegde de baby kleertjes op de bank en haar baby lucht kwam er uit en dat rook echt lekker en werd er gelijk emotioneel van en een heel sterk gevoel ik WIL nog een baby

Geplaatst

Even een kleine en korte update.

De pijn blijft aanhouden, maar is niet regelmatig, dus ik blijf het afwachten.

Kaartjes net bij de drukker gehaald, en vanavond snel gaan schrijven.

Zouden jullie mij een PM met jullie adres willen sturen?

Hondlief heeft enige tijd geleden mijn adressenboek verscheurd :(

En nu moet ik van voor af aan gaan beginnen, en dat had ik dus nog niet gedaan, heel handig (NOT!)

Geplaatst

Diana, wat leuk dat we een kaartej krijgen...ik heb mijn 06 nummer er ook bijgeschreven zodat ik je bij kan staan als je daar zin in hebt/behoefte aan hebt......Sterkte met de laatste loodjes. (Ik schreef noodjes.....haha)

Es, had Robbie wel zin in soep?????? Sterkte met het alleen er voor staan deze week. Is extra vervelend als je het in je eentje moet doen!

Renaat, Ik zou ook even niet zo weten waar ik mij moet wegen....Maar goed....ik vind dat ik al wat dunner in mijn gezicht ben...de eerst kilo zal er van af zijn! (nu nog de overige...)

Geplaatst

Diana, het is gewoon spaanplaat dus...volgens mij kun je gewoon een plaat op maat laten maken hoor! Joy1 ps.Scheelt enorm!!

Geplaatst

Ik word stapel gek van Ilona, ze gilt en krijst alles bij elkaar bij alles zo'n beetje, word er helemaal gek van een luier verschonen is echt een strijd, hebben jullie dat ook???

Es, hoe is het met robbie vandaag??

Diana, hoe gaat het met de weeen???

Joy1, en hoe staat het met de verjaardag ervoor???

En hoe gaat het met het praten van ieder kid???

Ilona heeft DIE ontdekt

Gast estrhalita
Geplaatst

Robbie is echt zoals zijn vader. Als Jan ziek is wil hij alleen maar tomatencreme soep. Robbie is altijd al een moeilijke eter, maar soep van die ene chinees (niet een andere hoor) met witte rijst krijgen we er altijd wel in en zo ook gisterenavond. Hij heeft een hele bak op. Gisterenavond na het sporten kwma ik thuis en was zijn koorts heel hoog. Dus de HAP gebeld. Nou als ik het woord down syndroom zeg moet ik altijd meteen komen haha. Maar hij heeft dus keelonsteking. Nu 2x antibiotica gehad en hij is al een stuk beter. Maar hij gaat niet meer naar school deze week hoor. Jens is nu naar de creche en Robbie zit tv te kijken.

Oke het sporten gaat goed. Ben nu 2x geweest maar vind het wel zwaar. Ben benieuwd hoeveel cm er af gaan. Zaterdagmorgen om 8 uur weer. Moest eigenlijk nu, maar ja Robbie is thuis dus dat gaat niet.

Het praten van Jens gaat heel goed. Hij zegt bijna elk woord nu en begint aan 2 zinnetjes zoals Jas uit, Goed zo. Zo leuk. Van de week stonden we in de kleedkamer van het zwemmen tikt hij me aan en zegt hij :"tikkie". Ik moest zo lachen. Heeft hij weer bij de teletubbies gezien en gehoord. En wie zegt er nu dat tv kijken niet goed is voor een kind. Nou mij hoor je dat niet zeggen hoor. Jens heeft er heel veel woordjes van geleerd. En aangezien Robbie tv verslaafd is haha.

Diana hoe is het met de weeen. Mocht je het vandaag nog steeds hebben moet je wel bellen hoor. Gewoon voor de zekerheid want er zijn vrouwen waarbij het niet volgens het boekje verloopt en het anders aanvoelt. Of die niks voelen en opeens bevallen zeg maar. Dus echt bellen hoor.

Geplaatst

Renaat, hier ook heel veel strijd om alles!

Om luiers verschonen, kleding aantrekken, schoenen aantrekken, wandelen, in de auto zitten, ach noem het gewoon maar op en het is een strijd.

Vervelende periode vind ik dit, maar ik nergeer het zoveel mogelijk, dan maar geen luier, dan maar geen kleding, enz....

Vaak komt ze dan na een paar minuten er zelf om vragen. Ik ga in ieder geval de strijd zo min mogelijk aan, want dat zie ik niet zitten.

Tja praten, nou ja, als een waterval! Ze zegt inmiddels hele zinnen, dus dat gaat hier prima.

Geplaatst

ow ja, de weeën, nou die zijn nog steeds op en af, nu alweer even een tijdje niks.

Ik blijf het dus nog aankijken, en zie wel hoe het loopt.

Gelukkig zijn bijna alle enveloppen geschreven, maar we wachten nog op een paar adressen.

Ga zo even postzegels halen, en mijn paspoort ophalen, en dan ben ik weer klaar voor vandaag.

Geplaatst

arme Robbie met zn keelontsteking, gelukkig gaat het al wat beter.

hahaha gelukkig weet je welke chinees je hebben moet anders heb je een probleem :-)

Na 1 of 2 weken merk je al heel goed verschil in conditie dan wordt het al makkelijker.

Diana, beeb kan komen volgens mij, je klinkt er klaar voor.

Ik word gek van die strijd, net wat je zegt, aankleden auto in auto uit luier verschonen noem maar op, sosm moet je wel maar zoals vanmorgen eerts maar zonder broek naar beneden en ff later kan wel die broek aan maar word er echt gek van.

Ilona dus DIE en meer nog niet en alles is die die die

Wat goed van Jens, die is ineens vlot gegaan met zn babbels lachuh he tikkie.

Geplaatst

Onze dochter zegt nu ook oma en opa, kom=om. stop = op! Maar als iets op is zegt ze gewoon op. 'Die' inderdaad ook, alhoewel de tong is nog wel wat sloom en ben ik dat aan het oefenen met klakken van de tong. Dag =.....ag... Voor de rest gaat het wat beter met de spraak en lijkt ze het nu meer te doen omdat ze door heeft dat ze iets kenbaar kan maken. Bij het zingen bestaat de tekst uit de woorden die ze kent, haha heel grappig! Soms ook 2 woordjes mama nee......Dus idd. net als jullie kindjes doen; Niet alles is meer vanzelfsprekend! Leuke omschrijving he?

Nou, een keelontsteking zeg, wat zielig! Bessensap is goed voor hem! De blauwe bes!!! Kippensoepie.Diana, gewoon bellen he? Maar ik gelof niet dat jij dat zo snel doet toch?

Nou, ik kan weer achter mijn eigen computer, de voeding was kapot! Goh...dan houd je ook tijd over zeg als je geen beschikking hebt over een computer! Misschien maar een overwegen of ik mijn tijd wel goed besteed.... Joy1

Geplaatst

Och Joy1, hubbie vraagt wel eens of ik nu met de laptop of met hem getrouwd ben :-) Het kan dus nog erger, hahaha....

Bellen, nee dat doe ik niet snel. Ga echt wel bellen als er regelmaat is, maar die is er echt niet, kan ook een paar uur nergens last van hebben.

Nou ik heb postzegels gehaald, weer wat kaarten geschreven, boeken voor in het ziekenhuis. Dus ik ben er inderdaad wel klaar voor denk ik.

Misschien wacht mijn lijf daar wel op? Zou wel een stunt zijn he?!

En die strijd, net wat joy1 zegt, niks is meer vanzelfsprekend, maar wel vermoeiend :-)

En sommige dingen moet gewoon gedaan worden, maar ik ontloop het zoveel mogelijk.

Al wil ze van mij part de hele dag een pyama aan, of de hele avond zonder luier, ik vind het prima.

En als ik mij erin berust, lijkt de strijd ineens ook niet leuk meer te zijn.

Nadeel van het goede praten is wel dat ze dus ook heel duidelijk kan maken dat ze iets niet wil:

Bijvoorbeeld: nee geen luier, nee geen kleren, en de grootste favoriet, "ik wil opa!!!!!" hahahahaha........

Gast estrhalita
Geplaatst

Het lijkt wel of die strijd alleen bij de meiden is hoor, want hier totaal geen probleem. Als jens een schone luier moet dan gaat het er gewoon voor liggen. Aankleden doen we gewoon, alleen haren wassen is een strijd. maar ja dat is het al ruim een jaar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij hebben de tot 7 tel regel. Het duurt 7 tellen om de haren te wassen en dat gaat redelijk.

Geplaatst

Ja misschien wel een meiden ding, kattekoppen.

Ik doe een dot op Ilona dr handjes en ze wast zelf dr haartjes met shampoo, alleen het afspoelen van dr haar moet heel snel gebeuren want daar heeft ze een hekel aan

Geplaatst

We wassen bijna nooit de haren...En ik heb een ding aangeschaft dat over het voorhoofd en de oren gaat en dan gaat het water er achterlangs. Werkt perfect. Er is ook een fimpje op you tube. Het klopt precies wat je ziet! Het uitspoelen is vaak het vervelendste voor kinderen is mijn ervaring.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ken die dingen, maar ikhou gewoon mijn hand op zijn voorhoofd en dan komt er ook geen water op zijn gezicht of ogen, maar hij wilt gewoon geen water op zijn hoofd/achter hoofd dus ja dan helpt zo'n was ding niet.

Geplaatst

Gelukkig zijn we niet de enige met deze strijd.

Jamillah wil absoluut geen water op haar hoofd. Gaat vooral om haar oren heb ik het idee.

Hoe wij het nu aanpakken is een geval apart denk ik.

Ik leg een waskussen op het aanrecht naast de wasbak.

Dan jamillah erop met hoofd er maar half op, en half in de wasbak.

Dan met een maatbeker water haartjes nat maken, en zepen en weer uitspoelen met de maatbeker.

Ondertussen moet iemand anders haar afleiden met een speeltje of boekje oid.

Al met al een hele klus, maar de enige manier dat het zonder brullen gaat.

Joy1, ik ben wel heel benieuwd naar dat "ding"!!!!! Klinkt als een uitkomst voor hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden