Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeahhhh Diana dr dochtertje is er Amirah Danielle is vanmorgen geboren, er is wel wat fout gegaan met de ruggeprik waardoor Diana geen bv kan geven omdat ze al met de fles begonnen waren, het zit niet allemaal mee, maar ze zijn wel gezond.

Diana ook hier gefeliciteerd met jullie kleine meid.

XXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou bij de gyn geweest en er komt nu nog geen IUI, gelukkig niet dat onderzoek gehad maar weet meer van mn situatie.

Ik zit dus in pap3A maar ik ben drager van het virus waardoor ik in risico groep hoog zit, ik heb ongeveer 50% kans op baarmoederhalskanker.

Eigenlijk in januarie weer een uitstrijkje maar omdat ik graag verder wil met zwanger worden volgende week het uitstrijkje, is hij weer pap3a krijg ik een operatie, wat daar de uitslag van is word er bekeken wat verder.

De gyn verwacht eigenlijk wel dat het 3a zal zijn, ik heb ook gevraagd of ik niet eerst zwanger mag worden en later bekijken, maar hij durft dat niet aan, dan kunnen ze mij minimaal 1 jaar niet controleren en dat was te lang.

De kans dat het zich snel ontwikkelt door een zwangerschap is te groot.

Al met al was het serieus en moet ik onder controlle blijven en moet dit allemaal eerst voor een zwangerschap.

Voel me behoorlijk K

Gast estrhalita
Geplaatst

blij te horen van diana maaakte me al zorgen. En ik ben ook pas na 2 dagen begonnen met bv dus moet wel kunnen.

Renaat wat een ellende zeg. Zou dat ook de oorzaken van de mk kunnen zijn? Hoop echt dat alles goed komt

Geplaatst

Ik weet het niet, ik weet alleen dat ik volgende week weer uitstrijkje heb, en de gyn zei dat het meest waarschijnlijk weer 3a heb en dan die operatie en ongeveer 50% kans heb op..., ik denk ook niet dat ze daar uitspraak over doen, omdat ze dat niet echt kunnen weten, denk ik.

Ik moet nu afwachten, ik hoop dit jaar nog een poging te kunnen doen maar ben bang van niet.

Hoe was jou dag vandaag???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja echt kut voor je. Ik hoop niet dat je voorgevoel uitkomt dat Ilona alleen blijft. Bah man wat een ellende.

Onze dag was super gezellig en leuk. Foto's van vandaag staan op mijn hyves. Net weer wezen sporten en ga nu echt naar bed. Morgen zwemmen met Robbie. Druk hoor herfstvakantie.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het verhaal van Diana hoor. Hoop haar snel te horen.

Geplaatst

Ik hoop het ook niet dat Ilona alleen blijft maar net wat jij zegt ik heb al wel een poos dat gevoel dat ze enigs kind blijft.

druk druk druk vakantie hebben hihihi zal ff op je hyves speuren

Geplaatst

Renaat, Nou, dat is wel heel erg schrikken zeg! 50% oef, wat wil je ook niet horen, toch? Bah, niet het scenario waar je op zit te wachten. Dus snel zwanger willen worden althans het circuit in kan dus nu niet! Nou, dit moet ook weer verwerkt. Ik hoop dat het allemaal toch mee gaat vallen!!!!!!! En het niet bij een kind blijft, zoals je voorgevoel is. Hoewel het natuurlijk geweldig is dat ze er is .....snap ik helemaal je wens!!!!!!!!!!Nog een kind!!! Echt afwachten.

Nou, wat schrikken ook zeg voor Diana, dat zal een tegenvaller zijn geweest. wbt de ruggenprik. Borstvoeding kan rustig opgepikt worden hoor. Ik hoop dat er geen goede begeleiding is en iemand zich opwerpt om dit borstvoedingsproces ten goede te laten keren!!! Ik begrijp niet zo goed dat zo'n kindje ditrect aan de fles gedaan word...maar goed, vast hele goede redenen??????

Nou Es, jullie hebben al vakantie, wij hebben nog te goed!!! Gelukkkig!! Trusten ik ga, Joy1

Geplaatst

Ja joy1, dat was gister wel ff schrikken, ik zie ook echt een 2e kindje in het water vallen.

Mijn grootste hoop nu is dat dit uitstrijkje 2 is dan mag ik voor nu weer verder zwanger worden en dan zien we het na de zwangerschap wel, als dan mn baarmoeder verwijderd moet worden of wat dan ook maakt niet meer uit.

Maar zijn verwachting was niet dat het 2 zou zij maar 3a, maar het mocht nu absoluut nog geen 3b zijn want dan hadden we al een probleem,maar eerst volgende week uitstrijkje en dan 4 weken afwachten.

Geplaatst

Mooi kaartje van Diana zeg! Schattig!!!! JA, Renata, ik ga met je hopen!!!Nog maar even niet al te veel denken aan al te nare dingen, afwachten. En daarna nog eens 4 weken, ook een 'kriem'. Maar goed, we slepen jou er door heen!!!

Groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

He ladies daar ben ik weer even.

heb het een beetje druk gehad. Gisteren was ik alleen met Robbie en zijn we wezen zwemmen, slapen, poetsen en is zijn fiets bezorgd. Een aangepaste 3-wieler via de gemeente gekregen. Vandaag zou ik op visite gaan bij een oud collega, maar daarvoor moest ik om 9 uur in de auto zitten. Echter werden de jongens pas om 8.15 uur wakker, dus heb ik het afgebeld. Achteraf maar goed ook. Mijn ouders waren terug van vakantie en landen om 8.15 uur op Schiphol. Rond 9 uur waren ze bij de trein reden er geen treinen meer ivm een dode. Dit zou zeker tot de middag duren, ook bij de taxie's was het super druk, dus hebben wij ze gehaald. Vanmiddag moest Robbie naar de logo, daarna na de kapper en toen zijn we nog naar de kermis geweest. Druk druk druk dus. Morgen even een rustig dagje, maar zondag gaan we naar het theater voorstelling van kabouter Plop.

Renaat gaat het een beetje met je?

Diana ben je al weer online, ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat en naar je bevallingsverhaal natuurlijk. Super mooi kaartje trouwens zeg.

Ga bankhangen en de Voice kijken. XX

Geplaatst

Hé girlies, gefeliciteerd met onze nieuwe aanwinst, althans die van Diana dan, maar we leven allemaal wel erg mee! Heel benieuwd hoe alles gegaan is met Diana......

En Renata, pfff hé, wat een bericht. Best wel even slikken denk ik, maar het beste er van hopen. En qua gevoel van geen 2e kindje, ik denk dat dat misschien gezien onze geschiedenis een angst is die werkelijkheid lijkt. Ik had het ook vlak voordat ik zwanger werd van Petit. Je wil het ergens zo graag dat je zo bang bent dat het niet meer gaat lukken. Maar eerder denk ik, je wordt hartstikke snel zwanger met IUI en je bent nog lekker jong, ik zou er nog maar wel in blijven geloven hoor. Een vriendin van mij mailde een keer toen ik het niet meer zag zitten, pas als je in de overgang bent en er is geen tweede kindje, dan pas kan je de moed opgeven... Misschien heb je er wat aan... ?

Hier gaat alles goed. Alleen ik ben zooooooooooooooo dik en zwaar, man, ik weet niet hoe dat nog 3 weken moet hoor. hihi. Vanmiddag 1 uurtje naar het centrum geweest, nou ik was blij dat ik weer thuis was en mijn buik op de bank kon zetten. Verder is mijn rug in crisis geraakt sinds gisteren, soms trek ik wat scheef, hihi, nou dat helpt ook niet. Zitten gaat goed, hihi, maar als ik opsta dan dnek ik jeeeeeeeeeeetje wat een gewicht. Ik ben al 22 kg aangekomen, maar was bij Charlotte ook, gelukkig was ik bij haar al 16 kg na 2 weken kwijt, is voornamelijk vocht, dus ik hoop dat dat nu ook zo is. Verder zijn we nog heel druk met het huis opruimen. De verbouwing is gestopt, maar nu alles soppen en ordenen en babyklaar maken. Wel moeilijk als je zelf eigenlijk niet meer zoveel kunt. Ach ja, de belangrijke dingen zijn zo gepakt en redelijk schoon, er is al wat babykleding schoon, dus als het echt moet kan het gebeuren. Liever niet. Maar hoe het dan met die buik moet, ik ga denk ik een rollator kopen om hem daar op te leggen. HIhi...

Dag girlies, fijne avond en weekend. groetjes, niki

Geplaatst

Meiden, ik ben weer thuis.

Moet rusten want ik ben erg moe van alles.

Probeer vanavond wat te schrijven.

Maar alles gaat nu wel goed en met amirah ook.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Welkom thuis, rust lekker uit en we horen je wel als je daar de tijd voor hebt.

Es

Geplaatst

Meiden,

Ben nog te moe en waarig om alles op te schrijven, sorry.

Wel even een paar foto's, hoop dat jullie het leuk vinden:

Foto-ARMWW8WW-D.jpg

Foto-WYBRHAFF-D.jpg

Foto-4EUOZSUH-D.jpg

XXX

Geplaatst

Meid, neem lekker de tijd en we merken wel weer wanneer je fit en zin heb, maar wat een leuke fotoos, wat een schatje hoor en weer een hoop haar hihihi

Je mag trost zijn :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een lekkere meid zeg. En inderdaad weer zo'n hoop haar. Zalig meid. Geniet en we horen je wel wanneer je er aan toe ben.

Dikke knuffel

Renaat hoe is het met je?

Geplaatst

Ja gaat opzich wel met me, ik mekr wel dat ik in mn hoofd er erg mee bezig ben en daardoor niet echt lukt om hier wat anders te schrijven, sorry daar voor.

Mijn grootste angst is toch dat ik niet meer zwanger mag/kan worden.

Ik wordt nog wel behoorlijk door elkaar geslingerd voornamelijk omdat ik nog eigenlijk zo weinig weet. Ik baal dat ik weer 4 weken moet wachten op uitstrijkje en dat is voor nu het belangrijkste

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat dat begrijp ik echt wel hoor. Het is ook niet niks wat je voor je kiezen krijgt en inderdaad het lange wachten is ook zo slopend.

Geplaatst

Diana, Welkome thuis!1wat een prachtig meisie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zo mooi om te zien, zo heerlijk in de doeken...mmmmmm ja kan er uren naar kijken he? Bijkomen he?

Renaat, Ik snap dat ook wel, stomme wachten op ...hoe nu verder. Wachten duurt in dit soort altijd veel te lang! Joy1

Geplaatst

Ik ga een briefje maken met vragen, er gaat echt super veel door mn hoofd heen, ik hoop echt dat ik geen 4 weken hoef te wachten op de uitslag na dinsdag. pfff ik voel me er best rot onder.

Ik hoop dinsdag wel wat meer duidelijkheid te krijgen, maar ik ben zoooo verschrikkelijk bang dat ik niet meer zwanger mag/kan worden.

Geplaatst

Hey meiden, Diana ligt in het ziekenhuis, ze heeft koorts en ontsteking, ze mag op zn vroegst dinsdag naar huis, ze weten niet waar de ontsteking zit ze denken baarmoeder ontsteking, ze is er behoorlijk ziek van en heeft fiks buikpijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat ik snap het hoor hoe je je voelt, maar de dames hier op het forum zijn toch geholpen en zwanger geworden dus die mogelijkheid is het wel. Ik zou morgen zeker de hemd van het lijf vragen bij die arts en inderdaad ook vragen waarom het 4 weken moet duren voordat je antwoord krijgt op het uitstrijkje.

Jeetje wat schrikken van Diana? HOpelijk wordt ze snel beter en kan ze snel weer naar huis. het zit haar allemaal niet mee, de hele zwangerschap al niet en dan nu ook dit weer. Bah wat vervelend voor haar.

Ps Robbie heeft gisteren als enige met de kabouter van Plop mogen dansen op het podium. Ik ben zo trotst dat hij uit al die kindjes is gekozen. Op de site en op mijn hyves staat het filmpje.

XX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden