Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Robbie was zeker door het dolle heen zo blij dat hij mocht dansen??? wat leuk zeg, waar zijn jullie geweest???

Ja erg sneu voor dr het zit er echt niet mee.

Ja ik weet het, die meiden zijn ook weer bezig na geholpen te zijn om zwanger te worden en daar hou ik me ook aan vast maar aan de andere kant is het geen zekerheid voor mij....

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

We zijn in Breda geweest bij het Chasse theater. In Rotterdam waren ze afgelopen woensdag, maar dat is altijd zo moeilijk met Jan te plannen dus vandaar naar breda. We zaten helemaal vooraan en beide waren ze door het dolle heen. Over 2 weken gaan we naar k3 en die week daarna naar het Zandkasteel. super gaaf is dat.

Klopt hoor dat je geen zekerheid hebt, maar helaas hebben we die nooit. Ik ga zo voor je duimen dat het allemaal mee valt. Ik heb trouwens altijd gedacht dat ik nooit kinderen zo krijgen en ik heb er toch ook 2 rondlopen.

ga effe stofzuigen en dweilen. dadelijk komt therapie voor Robbie en vanmiddag gaan we bij een klasgenootje spelen. Robbie heeft nog een roostervrije dag vandaag. Morgen gaat hij leker weer naar school.

gaat Michel met je mee van de week?

Geplaatst

Dat klinkt erg leuk allemaal, wat doen jullie toch leuke dingen met de kids.

leuk dat Robbie gaat spelen vanmiddag, heeft dat kindje ook down??? hebben ze dat eigenlijk allemaal in zijn klas of zijn er verschillende beperkingen onder zijn klasgenootjes???

Ja, je heb ook gelijk, maar ik heb nog te weinig info om het los te laten, stel dat ik nu pap2 heb dan word het weer makkelijker voor nu los te laten of als ik nu weer pap3a heb weet ik ook weer wat meer, het is nu zo net niks

Nee, ik moet morgenmiddag en Michel komt morgenavond thuis.

Gast estrhalita
Geplaatst

Vind je dat wij leuke dingen doen met de kids? Wij zijn ook heel vaak thuis hoor met de kids vind ik. Toevallig nu wat theatershows achter elkaar maar dit weekend doen we niks bijzonders zeg maar.

Bij Robbie op school zitten allemaal kinderen die moelijk kunnen leren. Je moet denken aan ADHD/PDNOS/DOWN/ANDERE CHROOMOSOON afwijkingen/Autisme. Het meisje waar we vanmiddag gaan spelen is autistisch. Het zijn turkse mensen en het klikt gewoon heel goed tussen die moeder en mij. En volgens mij ook tussen Robbie en Suzan. In Robbie zijn klas zitten nu 2 downtjes maar na de vakantie 4. Leuk toch.

Kunnen ze de test niet versnellen die uitslag. 1 maand is zo lang.

Geplaatst

Ja maar toch hoor je best vaak over dingen doen, erg leuk hoor.

Leuk dat het klikt tussen hem en dat meisje, gaat hij voor het eerst met/bij iemand spelen???

Het is wel 1 van mn vragen ja of dat het niet korter kan dan 4 weken

Gast estrhalita
Geplaatst

Hij gaat voor het eersts bij iemand van school spelen. maar Jens en ik gaan natuurlijk mee. Ik weet alleen niet hoe lang je bij zoiets blijft, 1 uur 2 uur. Ik wil die mensen ook niet kwetsen??

Hoe laat moet je morgen?

Geplaatst

Ik denk dat je het aan moet zien hoe hun het doen, gaat het moeizaam of koikt het morgen niet dan blijf je maar een uurtje en als je ziet dat het super gaat blijf je wat langer, denk dat je zo iets op het moment moet aanvoelen.

Half 5 morgenmiddag

Geplaatst

Mn vader en zn vriendin zijn in Afrika op vakantie en ze hebben een auto ongeluk gehad, over de kop, mn vader ligt in het ziekenhuis , bleek allergiesch te zijn voor de pijnstillers die hij kreeg.

Het is nu afwachten tot morgen hoe hij dan is, maar hij is helemaal bont en blauw als hij niet meer kan rijden komen ze naar huis, ze zouden er nog 1,5 week zijn

Geplaatst

Gut Renaat, Wat schrikken zeg van je vader! Tjonge, nog geluk gehad volgens mij. En je eigen situatie, ja,dat is idd. een hele onzekere zaak waar je nu helemaal niets over kan zeggen, dat is gewoon heeel beroerd. Het is de kunst om toch ergens die rust vandaan te krijgen. Vragen die nu allemaal borrelen in je hoofd, opschrijven en loslaten op de arts. En dan verder zien. Klinkt wat simpel maar goed...veel andere dingen kun je nu niet doen.

Es., klinkt gezellig! Leuk fimpje, grappig zeg en wat leuk ook voor Robbie! En wat leuk die speelafspraakjes. Ik ga zelf mee als ik de ouders niet ken, ik laat kindlief niet zomaar achter. En als mensen dat bij ons ook willen doen dan sta ik daar helemaal voor open! Veel plezier gehad?

Nou, ik heb weer lekker gesport en voel me super!

En dan Diana..tjonge jonge zeg, wat een pech en zorg, geen fijne start zeg! Diana ik stuur je even een smsje want volgens mij kun je wel wat afleiding gebruiken. Pfff. Sneu zeg!

Trusten. Joy1

Geplaatst

Hey meiden,

Dank je wel voor jullie medeleven!

Ik ben nu net weer thuis gekomen.

Het is onbekend waar de onsteking vandaan kwam.

Gelukkkig ben ik koortsvrij, en mocht ik van het infuus af.

Heb nog voor een week antibiotica mee, dus dat kuurtje moet ik wel afmaken.

Ik voel mij gelukkig veel beter@!!!! Ben daar lekker nog even bijgekomen van alles, en lag op een zaal met 2 hele leuk meiden.

We hebben allemaal echt buikpijn van het lachen gehad. Daardoor was het goed te doen daar.

Maar goed, ik ben blij dat we weer thuis zijn, en nu maar eens lekker gaan genieten!!!

Renaat, ik had het je al per sms gestuurd, maar heel erg veel sterkte!! Ik lees geloof ik net dat je straks heen moet voor de uitslag???

Meiden ik moet rusten van de kraamhulp dus een andere keer even meer.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Yeah je bent weer thuis. eindelijk weer eens wat goed nieuws hier.

renaat mocht je niet meer online komen sterkte vanmiddag he

Ik ben er vanavond niet. ga naar de bios, naar de film Yo Tabien. Moet je maar een googlen op die film, echt een film voor mij. Later meer xx

Geplaatst

Hey meiden, Diana super je bent weer thuis, morgen reageer ik meer, over 3 weken bellen voor de uitslag en dat is al spoed bij hun dus kan niet meer dan afwachten, heb 30% kans op pap2 en 70% kans op pap 3a of meer

X

Gast estrhalita
Geplaatst

3 weken is toch weer 1 minder. Meid ik hoop het zo voor je dat het goed is. Klote zooi

Geplaatst

Diana, heerlijk dat je thuis bent en je wat beter voelt, hoop dat je nu ook echt heeeerlijk aan het genieten bent van je kleine meid.

Hoe doet Jamillah het met dr nieuwe zusje???

Es, heb nog nooit daarvan gehoord waar je van de film ben geweest, ga zeker nog ff googlen, was het leuk???

Joy1..... je kleine grote meid bijna 2, alles geregeld???

Niki, hoe gaan jou laatste loodjes??? is de babykamer al klaar???

Als ik dus 3a of hoger heb krijg ik eerst een onderzoek dat ze met een soort azijn deppen op de baarmoedermond en cellen die niet goed zijn kleuren op en halen ze wat van weg en daarna de operatie, de operatie word onder narcose gedaan, ze doen het ook wel plaatselijk verdoven of ruggeprik maar ik wil er niets van mee krijgen dus narcose.

En nu maar afwachten, dit is nog erger dan de ww

Geplaatst

Hey girls, hebben jullie ook al over sinterklaas nagedacht??? hoe doen jullie dat??? ben erg benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en wat je er aan doen

Gast estrhalita
Geplaatst

Was wele en aardige film hoor. Wilde hem graag zien, maar normaal gesproken hou ik niet zo van die films.

Sinterklaas doen wij niet echt aan. Ze snappen het toch nog niet. We gaan natuurlijk wel naar de intocht en overal waar de sint komt zijn wij ook haha, maar pakjesavond Nee, ieder 1 kadootje. 1 week daarvoor hebben we ook al Jens zijn verjaardag dus ik vind het welletjes.

Ik snap wel dat die weken erger zijn dan de wachtweken hoor. Maar als ze echt iets heel onrustend vinden dan bellen ze echt wel eerder is altijd mijn idee. Met de vruchtwaterpunctie heb ik wel eens gehoord dat 1 gezin al na 1 week werd gebeld (terwijl het 4 weken duurt) omdat hun kindje de goed fout zat zeg maar. Nu weet ik niet of dat bij dit ook zo is hoor, maar probeer je agenda vol te plannen met allemaal leuke dingen joh. Desnoods kom je gezellig hier heen haha ;)

Geplaatst

Hey meiden,

Lig op bed te rusten, maar was zo benieuwd naar renaat, dat ik toch even ben gaan spieken.

Jeetje renaat dat was niet het nieuws wat je verwacht en hoopt, pffffff, zelfs ik schrik ervan, en kan mij dus haast niet indenken hoe jij je moet voelen!

Hele grote virtuele knuffel van mij!!!

Ik hou het verders even kort want ik ben kapot (alweer)

XXX

Geplaatst

Es., JA, Ik snap ook wel dat je daar bent heengegaan. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Was de film ook bijzonder??

Diana, Ik had je spontaan gebeld i.p.v. gesmst. Had de kraamhulp het nog verteld?

Renaat, Oei. Kunnen ze dat nu al zo inschatten zeg? Bah, dat zijn best wel nare berichten. Nou, idd. nog erger en langer dan de wachtweken. Ik weet ook niet goed hoe ik je een hart onder de riem kan steken. Het is gewoon heel beroerd dat wachten! Ik wens je alvast heeeel veel succes!!!

Sinterklaas...ik praat er niet al te veel over want het is al genoeg te zien en te horen. We komen in de stemming door de cd's. Zoonlief is nogal gevoelig en vind het hele sintgebeuren maar wat overdreven geloof ik. Hij kan er ook niet in geloven. Haha, nog nooit zoiets beleefd.(Vorig jaar ook al...) Ik heb hem maar gezegd dat als andere kinderen zeggen dat de sint echt bestaat dat hij dan maar niets moet zeggen. De nadruk maar gelegd op het feit dat de sint echt bestaan heeft en dat we dit kinderfeest nog steeds vieren. We doen wat leuke cadeautjes en wat in de schoen. Wat leuk dat je de vraag stelt zeg!

Groetjes Joy1

Geplaatst

Joy, ik had inderdaad gehoord dat je had gebeld.

Begreep alleen niet zo goed of ik nu terug moest bellen of niet, dus vandaar niet gedaan.

Maar vond het wel super leuk dat je had gebeld hoor!!!!

Jullie allemaal ook bedankt voor de kaartjes! Hartstikke leuk, heel blij mee. Ze hangen te pronken in de kamer.

Geplaatst

Diana, De kraamhulp vroeg of jij terug moest bellen en toen heb ik maar ja gezegd..Haha, ik dacht later..je weet mijn nummer niet...(Tenzij je nummermelding hebt..en je weet mijn achternaam en plaatsnaam dus...je hebt mij eigenlijk ook wel snel gevonden he?) Maar goed, ik had je natuurlijk best even terug kunnen bellen....Ja, ik had al zo plezier in het kaartjes uitzoeken, we waren ook in een heeele leuke zaak! Is leuk he; al die mensen die aan je denken. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat hoe is het met je vader?

Diana hoe voel jij je? Al wat meer uitgerust? En je kraamhulp al weer weg. Als je je weer goed voelt zou ik het leuk vinden om je bevallingsverhaal nog eens te horen.

XX allemaal.

Geplaatst

Met mn vader gaat opzich goed in de zin niets ernstig, maar er zijn problemen met naar huis komen, hij moet liggend vervoerd worden en ze zouden eerst vandaag naar huis komen maar dat wordt nu pas weer maandag of dinsdag hangt er vanaf of er een strecher in het vliegtuig gemaakt moet worden.

Hij heeft heel veel pijn wat op zn hart slaat waardoor ze eerst dachten dat er iets met zn hart aan de hand was en dat moest eerst uitgezocht worden, maar zn heup is denk ik zwaar gekneusd en de bekkenstreek.

Al met al een heel gedoe om dit in zuid afrika te hebben.

We zijn hier druk aan het klussen ben dus ff wat minder online

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden