Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, lachen zeg die filmpjes! Hier loopt sinds een paar weken ook een dapper meisje met de hond door het huis! Gut, ze doet dat het een poedel is....jullie weten beter he? Hij, zij...., loopt er achteraan als een mak schaapje! Helemaal schattig. Nou, fijn dat Jens het naar zijn heeft heeft, bij jullie is het dus vanaf 2 jaar?

Nou, trusten, Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

wat leuk dat ze de hond uitlaat, maar wel zielig voor de hond, die volgt maar netjes en je ziet hem/haar denken wanneer gaan we nu echt naar buiten haha.

Ja hier is de PSZ vanaf 2 jaar. En jens vindt het echt leuk. Ga echt kijken om Jens van de creche af te halen en hem nog een extra ochtend naar de psz te laten gaan.

Ik ben trouwens aan de lijn. En dat gaat super. Nu 1,5 week bezig en joepie vanmorgen precies 60 kilo. Nog 1 a 2 kilo en dan zit ik op mijn streef gewicht. En dan zien te houden. Dan mag ik van mijzelf schommelen tussen de 58-60 kilo. Maar meer niet hoor.

Geplaatst

Ach de hond is allang blij dat ze niet meer op hem gaat paardje rijden....hahahahaha....

Hier is trouwens de PSZ ook vanaf 2 jaar.

Jamillah gaat donderdag voor het eerst heen. Ben benieuwd of zij het net zo leuk als Jens zal vinden.

Gast estrhalita
Geplaatst

hahaha paardje rijden, die hond van jullie moet dus enorm afzien. Gaat het inmiddels wat beter met Amirah?

Spannend voor Jamillah naar de PSZ. Jens heeft wel mazzel dat hij in de oude klas van Robbie zit en dat is nog maar een half jaar geleden dus hij kent de juffen en wat kindjes he dat scheelt wel natuurlijk

Geplaatst

Tja, die hond heeft het soms zwaar, ach....gelukkig vind hij de aandacht hartstikke leuk.

Oef, morgen de PSZ, ik vind het spannend hoor! Het doet wel wat met mij.

Amirah gaat steeds beter, eczeem is bijna weg, en ze slaapt de nachten nu door.

Gast estrhalita
Geplaatst

gaat ze niet naar de creche dan? Ach het is zo leuk voor de kids joh. Effe lekker spelen met ander speelgoed, leuke kindjes en even weg van huis. Ik heb er geen moeite meer mee gellukkig haha. Kan ze aardig los laten. \\Ben net uitgenodigd voor een reload effent bij de Cosmo kappers voor allemaal moeders met kindjes met het Syndroom van Down. Je haar wordt gedaan, nageltjes, make up en lekker wat te eten en drinken. Leuk he.

Geplaatst

Nou Es., Dat klinkt idd.erg lekker...MMMM. Wat fijn dat je je streef gewicht haalt. Is mij nog niet geheel gelukt maar...ben op de goede weg. Ik ga eerdaags een afspraak maken met een voetreflexoloog! Vind ik ontspannend. En de kleine meid lijkt te genezen? Geeft rust niet? Het is je gegund, pffff. Heftig als ik het zo lees. Nou, ik ga naar bed, trusten. joy1

Geplaatst

Diana, wat fijn dat het beter gaat met Amirah en dat ze bijna de hele nacht slaapt, hoop dat het tij echt gekeerd is, gaat het nu ook al beter met jou??

Es, oooo wat een heerlijke verwennerij, wat leuk zeg. en goed dat het lijnen zo lukt, hier gaat ook goed,ik ben 7 kilo afgevallen ik wil er nu nog minimaal 10 vanaf, dat duurt nog wel ff.

Joy1 lekker dat de kleine meid weer opgeknapt is, wat doet die voetreflextherapie???

Vandaag weer de 1e dag zonder de pil en nu maar afwachten dat ik ongi wordt, maar ik heb maandag gesprek met de gyn en ik verwacht dat ik dan ook gelijk de uitgansecho kan krijgen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat een super nieuws dat het beter gaat. En hoe is het vandaag gegaan met Jamillah naar de PSZ.

zo Renaat 7 kilo knap hoor. Nog 10 wouw, misschien ga je dat voorlopig wel niet redden als je zwanger raakt. Vanmorgen woog ik 59.6 kilo. Sinds de bruiloft niet meer onder de 60 geweest. En ja dat staat zo leuk dus ik ga nog even door. Het gaat makkelijk dus waarom niet. En alweer je nieuwe poging. Ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

Hey meiden,

Jamillah heeft het erg naar haar zin gehad.

Ik heb het idee dat ze het leuker dan het KDV vind!

Maar daar gaat ze ook nog maar t/m maart heen, en dan 2 ochtenden PSZ, en vanaf 3 jaar mogen ze hier zelfs 3 ochtenden!!

Afvallen, tja....uhmmmm....ik zeg maar niks.......:-)

Joy1, lekker hoor voetreflex. Doe je de gewonen of de massage?

Ik heb de opleiding voetreflexmassage gedaan, dat is erg lekker en ontspannend.

Dus als je een keer in de buurt bent....hihihi....

Liefs Diana

Geplaatst

Es, ben jaloers op je onder de 60 kilo lekker hoor :-)

Ja nog minimaal 10 kilo maar hoop dat mn afvallen onderbroken wordt door een zwangerschap :-)

Ilona gaat pas in Augustus naar PSZ, ze mogen hier vanaf 2,5 maar dat is net voor de zomervakantie voor Ilona dus doen we haar na de zomervakantie

Es, wat is de creche eigenlijk precies???

Diana, ga jij eigenlijk weer werk zoeken of blijf je voorlopig thuis moeder???

Gast estrhalita
Geplaatst

De creche is waar al de werkende moeders hun kindje naar toe brengen de hele dag. Daar eten ze, slapen ze etc etc en aan het einde van de dag haal je ze weer op. Sommige creches doen ook veel interactie met de kids, maar die van Jens vind ik dat er weinig met de kids wordt gedaan. Ze mogen de hele dag spelen.De creche is hetzelfde als het KDV. Op de PSZ wordt echt voorbereid voor de basisschool met zitten blijven, voorlezen en luisteren etc. Jens gaat nu 2 ochtenden naar de PSZ en 1 hele dag naar de creche. Ik zit erover te denken om Jens 3 ochtenden naar de PSZ te doen en van de creche af te halen. Net zitten rekenen en dat scheelt mij 1000 Euro per jaar. Vind ik een hoop geld.

Gaat Ilona nu nergens naar toe??

Volgens mij mogen ze hier nu al 3 dagen. Dus ik wil eens gaan bellen en vragen wat de wachtlijst is voor de donderdagmorgen en het er eens met Jan over te hebben. Jan moet dan namelijk wel 3 dagen Robbie naar school brengen.

medusa ga jij niet meer werken?

Joy werk jij eigenlijk?

Geplaatst

ooo oke, duidelijk inderdaad hetzelfde als kdv, bij ons is de psz eerst 2 ochtende en vanaf 3 jaar 2 middagen je heb daar verder geen keus in.

Ik zit in een reintegratie traject, ik ben sowieso voor 50% afgekeurd en dat ik voor een deel weer ga werken maar dat is echt opbouwend en uitzoeken wat gaat en waar en zo.

Ik ga eerst vrijwillgerswerk doen voor 1 ochtendje of zo iets.

Maar hoe of wat met het werken weten we nog niet en ik blijf dan ook nog onder begeleiding van uvw, voor het geval dat het niet gaat.

Ilona gaat op woensdagochtend naar kdv tot en met mei dan gaat ze daar vanaf, dan is ze in de zomervakantie thuis en daarna naar pzs

Ja 1000 euro dat scheelt zeker veel

Geplaatst

Ik weet nog niet zo goed hoe of wat.

Het is nu voor mij geen haalbare kaart om te werken. Ik ben absoluut niet belastbaar.

Eerst rust in huis en in mijn hoofd en dan zien we wel weer verder.

Probeer niet teveel vooruit te kijken, dat geeft wat rust.

Als wij Jamillah straks van KDV afhalen scheelt dat 225 per maand, daarom gaat ze straks ook echt niet meer heen, het is gewoon te duur.

Hier kan je met de PSZ trouwens heel flexibel kiezen, ochtenden en middagen, er zijn overal verschilende groepen met verschillende dagdelen.

Geplaatst

Ja logisch dat je nu niet belastbaar bent, en inderdaad nog niet tever vooruit kijken.

Jeetje 225 euro, pffff hoop geld, dat kunnen wij ook niet betalen nee.

Nee bij ons psz is standaard 2 ochtende en als ze 3 zijn 2 middagen, wel lekker zo flexibel

Geplaatst

Ik heb een tekst in huis hangen; Een niet werkende moeder bestaat niet......

Es., Ik heb mezelf een paar jaar verlof gegeven. Ik heb wel inkomsten, ben nl.voor 60 procent afgekeurd. Mag voor ongeveer 9/12 uur max. werken en daar kom ik wel aan bij 2 kinderen. Af en toe solliciteer ik maar met een eigen bedrijf is het ook erg lastig om te combineren. Doe wel vrijwilligerswerk en zit in commissies. Bij ons het de psz vanaf 2 en een half jaar en dat vind ik een mooie leeftijd. Vanaf 3 jaar mogen ze ook 3 dagdelen per week.

En nu...naar bed. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb 2 maanden opzegtermijn op het kdv. Dus nu gaat de psz mij terugbellen vandaag om te kijken of hij over 2 maanden terrecht kan. Hier kan het alleen maar ochtenden, maar wel zoveel als je wilt. Dus Jens dadelijk 3 ochtenden. Ben ik wel mijn vrije donderdag kwijt, maar ja het scheelt wel 1000 Euro per jaar. En de reden dat het zoveel scheelt Diana is omdat ik officieel werk bij Jan in het bedrijf, anders zou het hier ook 200 per maand schelen hoor.

Geplaatst

Is inderdaad een goeie tekst Joy1.

O dat is beter Es, jij krijgt dus terug van de belasting??? wij niet namelijk.

Ja hier ook 2 maanden opzeg termijn, ik zeg dus in Maart op en dan is ze per 1 Juni niet meer op KDV, en dan lekker zomervakantie thuis en daarna PSZ.

Maar ze weten al dat we dan opzeggen dus ze kunnen er al rekening mee houden met nieuwe aanvragen.

Er komt zo een kennis een bakkie doen, ze heeft vanmorgen de samenlevingstest en ze wil er graag met iemand over praten ook wat hun te wachten staat enzo

Ik ga ook vrijwillgerswerk doen Joy1, wat weet ik nog niet dat gaat via reintegratie coach.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou alles is geregeld.11 maart is Jens het laatst op het KDV en dan per 17 maart 3 ochtenden op de PSZ. Elke maand krijgt hij er zeg maar 1 dag bij haha

Nu in januari alleen de maandagen, per 18 februari de vrijdagen en per 17 maart ook de donderdag. Goed geregeld dus.

Moet het dus op de groep donderdag gaan vertellen. Die zullen wel raar opkijken denk ik. Maar voor Jens is het veel beter zo.

Ik zit in de oudercommissie van school van Robbie en wil straks gaan helpen op de peuterspeelzaal met bijzondere dagen of zo. Voor de rest weet ik nog niet wat ik met mijn vrije tijd ga doen haha. Het zijn maar 2,5 uur in deochtenden dat ik vrij ben dus veel is het niet. Wat kost het bij jullie Diana en Medusa. Het is natuurlijk ook inkomen afhankelijk. Wij betalen 99,66 Euro per maand voor 3x per week.

Geplaatst

Super dat het allemaal geregeld is, das toch fijn, wij betalen bij de PSZ 55 euro per maand, maar dat is voor 2 ochtende en later 2 middagen

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisteren avond naar een voorstelling van Hans Klok geweest. Dames ik hou daar normaal echt neit van, maar wat was dat onwijs gaaf zeg. Wij zaten helemaal vooraan dus konden (dachten we) heel veel ontmaskeren, maar alles gaat zo super gecontroleerd en snel. Echt onwijs. Zo dat wilde ik even met jullie delen haha.

Nou Robbie enorm verkouden. Bah, want hij mag geen koorts krijgen, anders kan de operatie voor buisjes maandag niet doorgaan. En ja je regelt nu eenmaal van alles zodat ik maandag met Robbie naar het ziekenhuis kan. Dus ik hoop dat het bij verkouden zijn blijft en niet doorzet tot griep. 's avonds krijgt hij in ieder geval een zetpil voor de zekerheid. Vanavond om 18 uur een verjaardag van de zoon van een vriendin van mij. laat Robbie maar thuis en ga ik maar alleen met Jens.

Maandag je gesprek Medusa Spannend hoor.

Geplaatst

Wat gaaf dat jullie naar Hans Klok waren, lijkt me ook wel te gek om zo iets eens te zien, net als een show voor hypnose, lijkt me ook bijzonder.

Het is mij totaal ontgaan dat Robbie buisje krijgt, wat stom zeg sorry.

Laat de verkoudheid inderdaad niet doorzetten naar griep.

Ja maandag gesprek, het kriebelt wel een beetje hoor, kijk al zegt ze niet we gaan nog geen ivf doen dan hebben we het er wel over hoelang we nog doorgaan met IUI, ik bedoel dat zal anders ook wel geen 5 keer meer zijn zeg maar, ik vind het niet erg om door te gaan nog ff met IUI als zij echt nog geloofd dat het zin heeft bij ons, maar ja niet oneindig.

Veel plezier op de verjaardag, ik ga zo met mn zusje ff wat winkels af om laatste spullen voor dr huisje te halen, nog een weekje en dan is ze over heeeeeeeerlijk zeg :-)

X

Geplaatst

Ooooooo meiden, ik werd vanavond overspoeld door trost van Ilona, we waren een boekje aan het lezen met allemaal plaatjes met de woordjes erbij om te leren zeg maar, waren we op de blz met de muziekinstrumenten en ik wees een instrument aan en zij maakte het juiste gebaar erbij, en we lazen dit boekje voor het eerst, ik was echt onder in de indruk van haar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden