Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vorige MRI is wel wat gezien op zijn hersenstam.

Maar te klein om te beoordelen.

Over 1 week weer MRI, voor een beter beeld hiervan.

Neuroloog moet nu nog de echo beoordelen en dan in overleg met CVA verpleegkundige, revalidatie-arts, fysio en logo bepalen of hij naar huis mag.

Ze weten niet of dat overleg vandaag al zal zijn of pas morgn.

Oftewel, we moeten afwachten......

Geplaatst

o balen ze dat afwachten, hadden ze niet al een idee wat ze gezien hebben???

Ben net bij mn vader geweest die de uitslag krijgen van zn prostaat onderzoek en ze hebben gebeld dat het niet goed is en of hij morgen lang kan komen, dat houd in dat hij in ieder geval kanker heeft maar morgen dat gesprek afwachten wat ze te vertellen hebben.

Geplaatst

ik heb vanochtend op wd11 negatief getest hoop donderdag ongi te zij kunnen we beginnen met de 6e en 1 nal laatste iui

hoe is het verder met de meiden hier

Diana????

Geplaatst

ik praat hier wel in mn 1tje verder, lijkt wel od iedereen verdwenen is :-)

mn vader heeft een vrij agressiefe vorm van prostaatkanker, van 2 tot 10 heeft hij score 7 en de score 8,9 en 10 dan heb je uitzaaiingen en is er geen behandeling meer, morgen de 1e scan van de botten of hij daar uitzaaiingen heeft en over 2 weken mri, de prostaat moet er sowieso uit, en bij de operatie kunenn ze pas of de prostaat ingecapseld is of niet aan de binnen of buitenkant en of er omheenliggen wel of geen uitzaaiingen zijn, erg spannend dus de komende tijd

hier de 1e tekenen van de ongi een rose veeg gehad.

Geplaatst

Medusa, He bah!!!!!!!!Dit willen we niet lezen hoor!!!!Is het nog niet te vroeg dan? En wat naar van je vader joh. Dat lijkt me ook erg spannend de komende tijd. Al dat wachten, saar word je alleen al niet happy van. Het is hiet idd. wel rustig he? Ach ja...Es., heeft ziekte, Diana heeft het ook wel druk en ik voel me ook niet al te lekker nog en verder....????Nou, trusten alvast, morgen drukke dag. Bye. Joy1

Geplaatst

vandaag wd 11 of wd 10 hangt ervan af of je de dag van de iui telt als dag 0 of dag1 dat is weer verschillend, maar aankomende zaterdag is het 2 weken geleden de iui, maar ja heb al rose dus dan zal er wel ongi aan komen of het vroeg is of niet. het is niet anders de klap is deze keer niet heel groot merk ik.

Ja met mn vader dat is inderdaad erg spannend en heftig, we hebben dit ook niet zien aankomen nu die mm maar in en hopen op geen uitzaaiingen.

ja erg stil hier je kan een speld horen vallen. slaaplekker joy1 x

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry jongens ik kreeg weer eens geen mailmelding dus dan lees ik niet, stom stom stom natuurlijk.

Diana wat fijn dat hubbie weer thuis is. Hoop dat alles snel weer de oude is.

Medusa wat zeg je nou, negatief NNEEEEEE NEEEEE meid wat balen zeg. Misschien krijg je wel hetzelfde als mij dat het gewoon IVF moet wezen. En je vader, nou dat is nog al wat zeg. Heftig bah wat een nare dingen allemaal.

Gisterenavond is Jens ziek geworden. Toen hij uit bad kwam rilde hij van de kou. Raar dat heeft hij nooit. Voordat ik ga slapen ga ik altijd bij de jongens kijken en Jens kook echt van de warmte. Dus lekker even bij ons in bed genomen, wat te drinken gegeven en een paracetamolletje. Nou hij zat lekker met de Iphone te spelen en ja hoor korts, aller eruit over mijn Iphone. Alles wassen etc. Nog even een uurtje bij ons in bed gelegen en tv gekeken. Hij gaf niet meer over, dus in zijn bed gelegd. Vanmorgen nog steeds koorts, maar dat is ook het enige. De hele dag heeft hij op de bank gezeten en tv gekeken en tussen de middag 4 uur liggen slapen en om 18.30 is hij al weer naar bed gegaan. Hij is niet verkouden, hoest niet maar heeft alleen maar koorts. Raar he.

Morgen is mijn moeder hier de hele dag en o ja nog 1 weekje en dan word ik 40, bah wat oud hahaha.

Ik van de week tegen Jan dat ik toch nog wel voor een 3de wilde gaan (was een geintje hoor, ik wil het wel maar vind mezelf nu echt te oud) zou hij ging uit zijn dak of ik gek geworden was haha. Moest zo lachen. En vandaag winterjassen voor volgende winter gekocht. In de uitverkoop een jas voor Jens van Boss en voor Robbie van Robberto Cavalli. Normaal hele dure jassen nu met 60% korting haha. Goed bezig he.

Nou ik ga slapen, Medusa ik hoop echt dat je snel zwanger bent hoor, Dikke knuffel.

Geplaatst

Vrijdag uitgangsecho de ongi is echt doorgebroken, das een geluk bij ongeluk dat nu de poging toch milsukt is ik zo snel ongi ben kan ik gelijk weer verder.

Es je heb Jan wel verteld dat het een geintje is nog een 3e????

Sneu voor Jens zo ziek, vind het zo zielig bij die kleintjes he.

Dat je dat durft nu al winterassen voor volgende winter je weet toch niet welke maat ze dan hebben??? maar wel goed gescored.

Ach joh 40, ze zeggen toch dat bij de 40 je 2e jeugd begint!! :-) groot feest??? bij een mijlpaal??

Ik ga zo met mn vader naar het zh voor de 1e scan of er uitzaaiingen zijn in zn botten want daar zit het bijna altijd als er uitzaaiingen zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja natuurlijk heb ik dat verteld dat het een geintje was haha.

En ja hoor die winterjassen durf ik wel aan. Je hebt de maattabellen en als ze nog zo klein zijn werkt dat wel redelijk. Robbie heb ik nu een jas maat 110, dat is voor 5 jaar en hij is dan 5,5 jaar. Gisteren gepast en hij is nog te groot dus komt wel goed. En Jens heb ik 104 terwijl hij dan rond de 98 zal hebben denk ik. Kan hij effe vooruit.

Nu al een uitgangs echo. Snel hoor. kan je gelijk door of moet je eerst weer aan de pil??

En ja 40. Ik ben volgende week zaterdag jarig en ik heb 6 vriendinnen uitgenodigd voor een etentje op mijn kosten. Gezellig een avondje uit.

Succes met je vader. Spannend hoor. Rot tijden

Geplaatst

He?????? Jens volgend jaar winter 104!!!!!!!!!!! Ilona heeft deze winter 98/104 aan gehad en ze zit met boven kleding al in 98 wat al goed zit dus ze zal er binnenkort wel mee beginnen uit te groeien onderkleding nog wel 92 terwijl Ilona echt niet groot is hoor.

Ik durf het niet aan.

Gezellig das leuk zo uit eten.

nee ik hoef nu niet aan de pil, ik heb de vorige keer zolang doorgeslik dat ik de 3 pogingen achter elkaar kon doen, maar ja moet ik de volgende keer niet weer zooo vroeg ongi worden hihihi, nee zal goed komen.

De gyn dacht niet dat ik het zou willen 3 pogingen achter elkaar zei ze want dat deed bijna geen 1 stel willen wel rust tussen door, maar ik wil ze echt achter elkaar.

Ja met mn vader, ik wil ook niet verder denken en zit gewoon heel erg te hopen dat er maar geen uitzaaiingen zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]751[/ATTACH]104 is echt normaal voor 4 jaar hoor. Die van mijn vriendin is net zo oud als Robbie en draagt nu 110/116. De kids groeien nu niet zoveel meer hoor.

De maattabellen kloppen redelijk.

En het ene kledingstuk is natuurlijk het andere niet. Jens draagt gewoon kleding waar maat 2 in staat (2 jaar) Dat is zeg maar 92/98 en Robbie draagt shirts 4 jaar en broeken 3 jaar. En dat draagt hij al zeker 1,5 jaar.

Ik deed de pogingen ook altijd gelijk achter elkaar hoor. Met ivf wilde ik ook nooit pauze tussen door.

Geplaatst

zou Ilona nu dan nog een jaartje of 2 in de 98 blijven zitten???

opzich klopt dat dan wel want mn nichtje wordt volgende maand 4 en gaat net in 104

zo had ik dat nog niet bekeken

ja gewoon doorgaan met de pogingen ga echt niet zitten wachten

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien zit Ilona wel in 110 met 4 jaar, maar ze is toch niet echt groot? Jens is gemiddeld en dan zijn jongens meestal nog groter dan meisjes ha ha

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh nee de kasten puilen hier uit met kleren in alle maten haha vooral die van Robbie en altijd koop ik in de uitverkoop voor het volgende seizoen. Zo kunnen ze merk kleding dragen voor een leuk prijsje. En je leert het van zelf hoor vooruit te kopen ha ha

Geplaatst

hihihi het is wel handiger en beter voor de de knip, ik durf het nu nog niet aan, misschien als ze echt wat langer in 1 maat blijft dan wel :-)

Geplaatst

Vanavond weer beginnen met spuiten, en volgende week donderdag de fm, heb vast gevraagd hoe het zit met ivf of je gelijk door kan maar er zit ongeveer 2 of 3 maanden tussen, want in Nijmegen willen ze een aantal testen overnieuw doen, bloed en zaad testen en zo, gelukkiig geen wachtlijst maar helaas dan wel weer een periode dat het stil ligt, nog meer rede dat ik super hoop dat het nog lukt met IUI al heb ik er niet echt vertrouwen in.

Dat zou dan ergens Juni of zo wezen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Is het niet mogelijk om nu al de bloed etc. Onderzoeken te laten doen terwijl je nog Iui doet dat scheelt tijd

Gast estrhalita
Geplaatst

O dat is wel flauw. Ik liep al in het EMC, deed daar de nodige onderzoeken, stond op de wachtlijst van 3 maanden, maar deed ook niet IUI via het andere ziekenhuis. Dat scheelt wel.

Geplaatst

Ik denk ook dat het daar aan ligt omdat we naar een ander ziekenhuis moeten, helaas.

Mn vriendin die ik van de week aan de foon had over het zwanger worden, die was vanavond hier en ze is 10 weken zwanger, ze vond het heeeel moeilijk om te vertellen, ik moest wel slikken maar ben heel blij voor dr, nu moet ik echt snel zwanger worden :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik bedoelde ik deed wel IUI via het andere ziekenhuis. Sorry ben moe en naar de fysio geweest dus hoofdpijn en moe.

Wel leuk voor je vriendin, maar kan me voorstellen dat dat wel even slikken is hoor. Vooral omdat jullie de vorige keer samen zwanger waren. meid jouw tijd komt echt nog wel hoor.

Geplaatst

o ja nu ik begrijp, ja snap ook niet dat we niet alvast met die voorgesprekken en onderzoeken kunnen beginnen in Nijmegen, maar helaas niet zo moet me erbij neerleggen.

Ja heel leuk dat ze zwanger is, en ze begreep het wel dat ik ff moest slikken en ze geloofd ook dat ik zei dat ik echt oprecht blij voor hun ben, dat het los staat van mij.

Als ik deze poging zwanger raak is het bijna hetzelfde als 3 jaar geleden , zij is nu weer in september uitgerekend en ik zal dan weer november zijn.

Ja hoop het dat onze tijd nog wel komt... geloof het meestal nog wel maar de moed zinkt me ook al wel vaak in de schoenen. en ik weet ik mag eigenlijk nog niet klagen, Ilona bij de 1e IUI en nu wordt pas de 6e poging IU met IVF nog inverschiet.

Hoe gaat het met Jan en zn oren??

Gast estrhalita
Geplaatst

We zijn wel de enige hier hè de laatste tijd. Met de oren van Jan gaat het wel. 1 oor heeft hij nog last van. Andere is helemaal genezen. Vanmorgen met de jongens gezwommen. Dat vinden ze zo leuk het was wel druk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden