Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw super meid ik ken het gevoel. Heb dat ook met Robbie zo erg. Wat voor gebaren doen jullie dan?????

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

trommelen op de schoot = trommel met 2 wijsvingertjes in de lucht zwaaien = de samballen tikken op de mond en tuuut geluid = blokfluit en ook ziets maar net anders bij de trompet, maar ze deed zelf die gebaartjes zonder aanwijzing van mij, ik wees alleen het instrument aan, ja echt super trots, ik snap wat voor je gevoel bij Robbie kan hebben ja.

Geplaatst

:toppie: Medusa en Es., alvast alle succes voor maandag. Hopen dat de operatie doorgaat en dat het een goed gesprek wordt! Ja, vond ik ook een mooie tekst gekregen van ..... (die niet anders doet dan werken buiten de deur.) Vond ik erg mooi van haar, dat ze ons daarin dan toch waardeerd.

Nou, ik zoek mijn bedje weer op, Diana, vrijwilligers werk is een goede manier om weer een ritme op te bouwen of een zinvolle besteding te hebben. Je kunt niet alles niet waar?Joy1

Geplaatst

Hey meiden,

Es, wij betalen 40 euro voor de PSZ en bij 3 keer dan 60 euro.

Vind het wel meevallen allemaal (beter dan KDV).

Es, zeg je bij jullie de KDV per dag op en dan 2 maanden opzegtermijn???

Ik heb namelijk 3 januari opgezegd, en ivm opzegtermijn van 2 maanden ging ik er vanuit dat ze tot eind maart moest blijven.

Wat opzich onwijs zonde is want de laatste 2 weken en misschien wel de laatste 3 weken komt ze niet eens.....

Denk dat ik het hier ook maar even moet nakijken!!!!!

Medusa, succes morgen!! en Es jij ook met Robbie!

Wij moeten morgen met jamillah naar de kno-arts, en met amirah naar het CB, ben erg benieuwd hoe de dames het doen.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij ons (en volgens mij meer KDV's) mag je opzeggen per de 1ste en de 15de van de maand. Jens is dus 11 maart voor het laatst op het KDV en dan gaat hij die week daarna voor het eerst op donderdag naar de PSZ. Zal vooral voor mij wennen worden want ik ben nu mijn vrije donderdag kwijt zeg maar. Maar ja over 2 jaar gaan ze beide naar school, overleven we ook wel weer zeg maar.

Voor wat met je naar de KNO met Jamillah?

Ik hoop dat het morgen doorgaat. Robbie heeft een loopoor en snip verkouden. We zien wel. Hou jullie op de hoogte.

XX

Geplaatst

Ik ben nu hun site even aan het bekijken hoe het daar geregeld is.

Jamillah heeft weer controle van haar buisjes en voor haar amandelen.

Gast estrhalita
Geplaatst

We hebben dus allemaal drukke dagen morgen haha. Nou sterkte voor ons alle dan maar.

Geplaatst

ik heb het bij het kdv nagekeken en er staat:

Opzegging is mogelijk per eerste van de maand met inachtneming van de opzegtermijn van 2 maanden.

Baal baal baal, ik was dus 2 dagen te laat, en we moeten dus maart helemaal betalen terwijl ze maar 1 keertje komt.....

Misschien maar eens een mail sturen of we elkaar toch tegemoed kunnen komen, wat denk jullie?

Geplaatst

Idd. die 2 dagen is wat voor te zeggen. Beetje schappelijk mogen ze wel zijn niet waar? joy1

ps. Succes morgen met alle drukte!

Geplaatst

Iedereen druk vandaag, alleemaal succes.

Wij hebben een heel klein kdvtje waar Ilona zit, maar 8 kinderen max per dag en daar willen ze nog wel een ergens mee tegemoed komen, ik weet niet hoe ze dat bij grotere kdv's doen.

Maar bij ons is voor de eertse van de maand en dan 2 maanden opzeg termijn, ik heb in mn agenda staan dat ik in maart op moet zeggen dan is ze eidn mei voor het laatst.

Ik betaal nu voor 1 ochtendje in de week kdv 114 euro en dat wordt bij psz voor 2 ochtende 55 euro.

Ik ben gisteravond ongi geworden, hoop dat ze avnmiddag gelijk de uitgansecho doet, scheelt me weer een ritje zh xtra.

Hihihi Joy1, ik dacht al, heb helemaal niet gehoord dat Diana ook vrijwillgerswerk gaat doen en je heb me heeeeel mooi geschilderd chapeau :-)

Wat voor vrijwillgerswerk doe jij???

Ik ben nu nog aan het uitvogelen met mn coach dus weet echt nog niet wat het gaat worden.

Geplaatst

Hey meiden, ben weer terug en ben blij met mn gesprek, morgen ga ik beginnen met spuiten ,voor het ziekenhuis 4e poging ( na de mk ) en voor ons 5e poging.

Normaal is na 4 pogingen niet zwanger over op IVf en ook na 4 pogingen is de kans gewoon nog heel klein dat je er zwanger van wordt, maar omdat ik 2 keer echt zwanger geweest ben heeft ze voor ons nog echt wel hoop en vind ze het zonde om niet wat meer pogingen te benutten, nu dus nog 3 in totaal pogingen dat zijn 2 xtra dan beleid.

omdat ik steeds hele goede score heb met eitjes en het zaad heel goed is.

Ben er wel heeel blij mee, ik zag er echt tegenop om nu al te horen over op ivf, maar had wel ff een nieuwe boost nodig voor de IUI, mocht ik na nu nog 3 keer niet zwanger zijn dan heb ik er ook vrede mee dat we over gaan op ivf.

En nu na 3 keer is ook al in Maart dus niet zo heel erg lang meer.

nu eert op naar poging 5 morgen weer de 1e spuit erin.

Meiden hoe is jullie dag vergaan?? Es heet Robbie zn buisjes??

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

He Medusa, super nieuws dus. Top meid. Goed dat je gelijk weer positief bent dus.

Robbie heeft buisjes. het was een zware ochtend en dus voel ik me gelijk de hele dag kut. haha. Hij kwam erg boos uit de narcose dus heb een heel gevecht met hem gehad. Maar nu gaat het goed en ligt hij heerlijk te slapen. Morgen en woensdag hou ik hem nog even elkker thuis. Donderdag breng ik hem wel weer een keer naar school. Even lekker genieten en allemaal uitrusten.

Diana hoe was het bij de KNO en CB. Ik zou zeker het KDV een mailsturen en kijken of jullie mekaar tegemoet kunnen komen. zxij hebben toch wel iemand anders voor die plaatst joh.

Geplaatst

Hey meiden,

Even kort want ik moet echt naar bed toe.

Cb was goed, ze is nu 5060 gram en 56,5 cm, nog steeds een kleintje dus, maar haar gewicht neemt mooi toe, alleen blijft nu de lengte wat achter.

Maar ach dat loopt ze dan ook wel weer in.

KNO was ook oke, buisje zitten nog steeds (nu al 13 maanden!), ze zitten wel iets minder dus hij verwacht dat het niet heel lang zal gaan duren.

Over een half jaar terug en als de buisje er dan uit zijn krijgt ze meteen weer nieuwe en worden meteen haar neusamandelen gedaan, die zijn nodig maar hij wil het graag in 1 keer doen. En dat lijkt ons ook beter.

Ik zal inderdaad nog even bij het KDV gaan proberen. Het is anders zo zonde van het geld als ze niet komt.

Liefs Diana

Geplaatst

Ow Es, Fijn om te horen dat het goed is gegaan met de buisjes!!!!!!

Medusa, goede instelling heb je weer! Lekker dat je er weer positief in kan gaan. Succes!!!!

(en nu echt naar bed)

Geplaatst

Medusa, succes met spuiten! Ja mooi he? schilderij van jou bedoel ik..

Ik zit bij 2 verenigingen en een onderdeel is collecteren en wijkhoofd zijn. het heeft een mooiere naam maar goed dat veranderd zo nu en dan dus neem ik de ouderwetse naam maar... mensen benaderen en zorgen dat het tot een goede afwikkeling komt, dat doe ik al een aantal jaren. Bij ons in de kerk doe ik vrijwilligerswerk voor de kinderen en zit ik in commissies. Op school ook actief en zo is het jaar weer gevuld. Met het een ben ik actiever en is ook regelmatiger dan het andere. Het houd me in iedergeval actief en heb het idee dat ik mijn jaren zo ook zinvol besteed en mezelf kan blijven ontwikkelen. (Onbetaald verlof, noem ik dat.)

Nou, tot kiekes. joy1

Geplaatst

hallo, ja manlief is gister weer thuis gekomen en dan hebben we ff de aandacht voor elkaar.

Joy1, je bent dan nog aardig druk als ik zo lees wat je doet als vrijwilligster, goed bezig jij.

Ik hoop ook wel wat te vinden wat bij me past en leuk vind maar dat gaat goed komen.

Super dat Robbie zn buisjes heeft, ondanks moeilijk wakker worden toch goed gelukt is

Fijn dat met Jamillah ook goed is.

Hier is het "bijna "feest zaterdag gaat mn zusje over naar dr eigen nieuwe huisje wat fijn wat fijn.

Het is heel goed dat we haar geholpen hebben en ze was/is natuurlijk welkom maar het is toch ook erg fijn dat ze weer gaat hihihihihi en ze woont vlakbij en komt wel 1 keer in de week hier eten.

Gast estrhalita
Geplaatst

ja ik ben ook druk met niks eigenlijk. Gisteren lekker de jongens beide thuis. Dus even rust qua heen en weer rijden. Lekker uitgeslapen (7.30 uur) en lekker niks gedaan de hele dag. Super. Nu is mijn moeder er en gaan we zo naar de PSZ daar is de fotograaf voor broer/broer foto. ZO leuk. En Diana waar gaat de vakantie naar toe? Ben jaloers hoor. Wij gaan dit jaar niet naar het buitenland, maar blijven lekker in eigen land.

Geplaatst

Hey meiden,

Wij gaan naar Spanje (benidorm).

Hubbie en ik zijn er 5 jaar terug samen geweest (onze eerste vakantie).

Geeft wel een apart gevoel, want met die vakantie vroeg hij mij ten huwelijk en stopte ik met de pil.

Nu 5 jaar later gaan we getrouwd en met 2 kids heen. Dat had ik toen nooit kunnen denken!!

Ik ga overigens al jaren samen met mijn moeder naar benidorm in de winter.

Lekker chillen tussen de bejaarden hahahaha.

Ach het weer is heerlijk, de omgeving schitterend en het is goedkoop :-)

We zijn nu bezig om 3 weken te gaan (19 maart t/m 9 april), maar het is even wachten of we daarvoor ook een appartement kunnen krijgen.

2 weken is al gelukt, maar we vinden het appartement niet zo mooi, dus er word even verder gezocht voor ons. Dat hoor ik als het goed is vandaag.

Veders gaat het hier in huis best lekker. Amirah slaapt heel goed, maar is nu wel al 3 dagen aan de diarree, dus dat moeten we even goed in de gaten houden.

Jamillah gaat ook super! Ze is echt erg wijs voor haar leeftijd, ze weet ons elke dag weer te verbazen.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

O Diana wat lekker zeg. het zal niet zo zijn als jaren geleden hoor met 2 kids haha. Maar wel super zeg. Ik ging vroeger altijd met mijn moeder naar egypte in de laatste week van september. Toevallig hebben we het er nu ook weer over gehad. Maar dat zal op zijn vroegst pas 2014 worden. Vindt ze nu nog te klein en dan lopen we alleen maar te rennen, hetzelfde geldt voor volgend jaar en 2013 gaan we naar Curacao dus ja wordt het pas 2014. Ach ja hebben we wat om naar uit te kijken.

Geplaatst

Tjonge, dat is al een goede planning voor de komende jaren! Wat leuk om op zo'n manier met je vakantie om te gaan. Je brengt me op een idee Es. Hoe is de nacht met Robbie gegaan? We blijven dit jaar ook gewoon in Nederland. Diana wat een heerlijkheid zo'n overwintering!Joy1

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het hier rustig!!!!

Helaas hier ook niet veel te melden hoor.

Veel gezeur met de auto's....

Eerst bleek van hubbie zijn auto een wiellager defect te zijn, mochten er niet meer mee rijden dus gauw naar de garage en gemaakt.

Toen brak mijn uitlaat los van mijn auto, wegenwacht gebeld, weer naar de garage en ook weer gemaakt.

Toen weer van hubbies auto de remmen vastgeslagen, weer wegenwacht gebeld, weer naar garage, weer gemaakt.

En och, toen reed mijn auto de bochten niet meer door, dus weer garage en staat nu weer ter reparatie, oef.....

Daar ging ons vakantie/spaargeld......

Maar.......toen begaf de wasmachine het ook nog eens......nieuwe gekocht en die komt maandag.

Maar goed, even de hand op de knip, en dan toch maar 3 weken spanje, want ow, wat hebben we daar zin in!!!

Het appartement is geregeld, al wachten we nog even op de foto's voor we akkoord geven.

En nu heel hard duimen dat transavia met een goede aanbieding kotm voor de vliegreis.

Duimen jullie mee????

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden