Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo daar was ik ook weer.

Pffff, ik vind het behoorlijk wennen dit nieuwe forum!

Ik was zoooooo gewend aan de oude stijl, die toch wel veel voordelen had kom ik nu achter.

Maar goed, so be it!

Hier gisteren weer een slechte dag qua weeën. Word er behoorlijk zat van!

Zodra het weer begint word ik pissig en dat versterkt het natuurlijk ook alleen maar.....arghhhhh.

Adem in, adem uit en relaxed blijven :-)

Renaat hoe voel jij je???

Joy hoe is het met de ziekenboeg?

Ow ja die snaar, tja dat word evengoed nog een kostenpost.....

Blijkt dat een nieuw setje 290 euro ex BTW is en ex montage.....AUW AUW AUW!

Zijn nu via oud collega van mijn vader aan het kijken of we het ergens goedkoper kunnen krijgen.

Eerder dan dinsdag hebben we in ieder geval de auto niet terug (baal baal baal!)

Ow ja en waarom het slechter had kunnen aflopen.....

Omdat de snaar dan hele stukken verliest kunnen deze overal terecht komen, maar het gevaar is als het op de distributiesnaar terecht komt en die dan afbreekt, en die kans is dan vrij groot. Tja dan is autootje helemaal stuk, en kan die eigenlijk naar de sloop vanwege extreme reparatiekosten.

Conclusie: ik moet eigenlijk niet zeuren :-) Mja ik ben een vrouw en ik ben hoogzwanger dus ik zeur non stop :-)

Geplaatst

hahahaha ouwe zeur, maar fiks balen meid met de kosten van je auto

Maar nog een week of 5??? dan is D-day echt de laatste zware loodjes, tenzij je weeen doorzetten...!

nou hoe ik me voel, ik voel me totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet zwanger, geen last van mn schaambeen niet misselijk nou ja zo licht dat ik twijffel of het wel misselijk is amper zere borsten maar die had ik al ,wel gevoel in mn lies maar niet super en dat had ik ook al.

Alleen wel dat diepliggend gevoel in mn buik hoger dan de schaamstreek.

Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was negatief MAAR ik met mn ondertussen kennersoog leek het erop dat er wel een streepje zn best deed omzich te laten zien maar nog niet lukte.

Maandag weer testen, maar dan denk ik als het pos is dan wordt het vast weer een mk want ik voel me niet zwanger andere keren had ik op wd10 een duidelijker pos test en van wd4 vrijduidelijke klachten dus het zal wel niet goed gaan dan, of maandag is de test wel gewoon duidelijk neg dan is de poging gewoon mislukt.

Student hoe is het bij jullie???

Geplaatst

HAha, Met deze student gaat het wel redelijk. Snotterig, stem weg bij vlagen en drukkend gevoel in de kop. Maar goed, wel een drukke en leuke dag achter de rug. Nou, Renaat, Je voelt je niet zwanger....ja, dat zou kunnen...50% kans he? We wachten het af....

Diana, ach ja joh, zwanger en vrouw....moet toch wat te zeuren hebben he? Grapje... wink.gif (Je kunt wel heel makkelijk een smiley invoegen!)

Nou, bedant voor de uitleg! Dan heb je eigenlijk wel geluk gehad!Al voelt het misschien wel anders. Je wilt gewoon geen gezeik aan je kop, lijkt me duidelijk. Nou, ga lekker aan de chippies! groeten!!!! Joy1

Geplaatst

Joy1, fijn dat het weer wat beter gaat.

Mijn zenuwen beginnen nu een beetje te komen, eind is inzicht en mijn cyclus is normaal 26 dagen dus theoretisch gezien zou ik morgen ongesteld moeten worden.

Het is afwachten.

Wat is het erg stil hier.... uhhh is dit het weekend dat Diana weg zou gaan??? wat slecht ik weet het niet

Gisteravond spontaan gebbqd met mn zussen en kids was heel gezellig.

vandaag bank hangen.

X

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er nog hoor!!!

Vakantie is pas volgende week, van 20 t/m 24, midweekje dus.

Heb er ontzettend veel zin in.

Is dan voor lange tijd even de laatste vakantie.

Alhoewel, eind mei willen we nog 2 weekje naar Frankrijk :-)

Hoe zal Es het eigenlijk in het zonnetje (hoop ik) hebben? Vast heerlijk! cool.gif

Renaat, nog al logich dat die zenuwen beginnen te komen!! Het is nogal een spannende tijd.

Wanneer ga je weer een test poging wagen?

Hoe gaat het eigenlijk met je zus?

Geplaatst

Oke nog een weekje voor de vakantie dus.

ja hoe zou Es het hebben, heeeerlijk in Spanje

Ik ga morgenochtend nog een test doen, heb er echt geen hoop op, voel me echt niet maar dan ook echt niet zwanger, ik zal 1 deze dagen wel ongi worden.

Ja met mn zusje gaat het opzich wel goed, alle spullen van haar staan bij ons, we hebben snel de zolder wat aan kant gemaakt en de komende tijd het echt ff opleuken en dat het haar plekje is, zodat ze niet tussen onze zooi slaapt.

Ze is er ook nog wel relaxed onder, het is veel en veel beter voor haar en dat weet ze gelukkig

X

Geplaatst

Nou, lekker! Heel stuk getypt...opeens weg...kwam door mijzelf hoor maar baal er dan wel van. Uhm....Diana je bent gewoon nog gewoon in ons midden! En Renaat je verwacht er dus eigenlijk niets van. NOu, ben nieuwsgierig naar morgen. Hier ook weinig nieuws, lekker in het bos gewandeld met nog een hond en kids en ik hoop ook dat de spaanse zon lekker schijnt voor ons topic en hyvesvriendinnetje! Ik lig lekker in bed. Dochterlief ligt te slapen, man en zoonlief naar kantoor. Lekker zo. Tot later! Joy1

ps. Het was heerlijk bbqweer zeg!

Geplaatst

ja het weer was gister heeeeerlijk integenstelling tot vandaag brrr wat een weer zeg.

Nee ik heb er geen hoop op, er zijn geen tekeken van een zwangerschap en ik heb wel ongi gevoel, dus ga er niet vanuit.

X

Geplaatst

Nou renaat ik ben toch wel heel erg benieuwd naar je test hoor!!

Laat je het gauw weten?

Hier weining nieuws te melden, behalve dan dat ik mij heel onrustig voel (geen idee waarom) en de slaap dus niet kan vatten.

ga maar beetje op het forum rondscharrelen en tv kijken ofzo....... disgust.gif

Geplaatst

He bah renaat!!! Dat is even heel erg flink balen!!! Wanneer is trouwens je officiele testdag?

Ga je dan evengoed nog een test doen als je niet ongesteld bent geworden?

Slapen is niet echt gelukt helaas angry.gif

Heb tot 2 uur beneden gezeten, daarna nog tijden wakker in bed. Heb het in ieder geval 4 uur zien worden, dus ben daarna ergens in slaap gevallen, en vanochtend om half 8 weer klaarwakker, pffffff.

Nou ja hopen dat het eenmalig was.

Vandaag de spullen voor de fotoshoot gaan klaarzoeken, en nog wat spulletjes daarvoor halen. En verders maar rutig aan gaan doen.

Word gek van de onrust in mijn lijf. Straks maar weer een beker kamillethee nemen.

XXX

Geplaatst

Uhhhhhh vandaag is wd12, er zou dan al wel wat te zien moeten zijn op de test als ik zwanger ben.

er lijkt wel weer alsof er een streepje wilt komen maar niet kan, maar als ik zwanger zou zijn zou er al wel wat zichtbaar moeten zijn.

Maar tuurlijk ga ik wel testen als ik niet ongi word

De bakerpraatjes zeggen dat als je zooo onrustig in je lijf voelt dat de bevalling snel gaat beginnen.... maar dat zijn praatjes he

maar wel balen dat je niet goed geslapen heb.

X

Geplaatst

Hey renaat, dat bakerpraatje schoot vanochtend ook ineens door mijn hoofd!

Maar laten we daar maar niet vanuit gaan.

Ik denk dat het een beetje de kriebels voor de laatste vakantie zijn.

Is toch wel erg spannend om nu nog weg te gaan (ook wel heeeeeel lekker hoor)

Maar goed, toch bezig om te kijken waar er daar een ziekenhuis in de buurt zit, voor het geval dat....en toch het ziekenhuiskoffertje maar gaan pakken en meenemen, dat soort dingen maken het spannend.

Hoop wel dat je test misschien toch nog posi gaat worden, ook al is de kans klein, maar ik blijf nog even duimen voor je!

Geplaatst

we gaan er vanuit dat het een bakerpraatje is, maar wel verstandig om een zh in de buurt te zoeken ja, stel je voor dat...

er lijkt een streepje te zien op de test, maar die is natuurlijk allang niet geldig meer, vanaf vanochtend 8 uur en dan nog is de hcg dus nog erg laag en gaat het niet goed....

zucht ben er wel ff klaar mee, die spanningen enzo gatverdamme de ww en spuiten en geneuzel blegh

Geplaatst

Nou renaat ik blijf gewoon nog even een paar dagen voor je duimen!!!

Kan mij wel heel goed voorstellen dat je het allemaal spuugzat aan het worden bent.

Het is ook zeker allemaal niet niks.

Na deze poging even rust? Of wil je toch meteen doorgaan?

Geplaatst

nee, gelijk doorgaan

Maar ik haal straks nog wel 2 testen en test morgen en woensdag, tenzij ik ongi wordt natuurlijk, maar ik haal zo gewone teswten midstream

Geplaatst

Stoer dat je dan meteen doorgaat....laten we toch nog maar even hopen dat het niet nodig is!

Morgen de fotoshoot. Ik ben best wel zenuwachtig. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

En 's avonds natuurlijk de bevallingsavond, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Fijne avond nog allemaal.

Geplaatst

Hoi, Even zeggen dat ik wel de berichten lees maar dochterlief is ziek en ben er druk mee. Ze huilt alleen maar maar vind geen rust. Het arme kind! Nog steeds in afwachting begrijp ik Renaat?

En Diana ook nachtelijk op? Succes allebei. (Wij alle rolleyes.gif drie.....) Joy1

Geplaatst

Ach wat zielig voor je dochtertje, hoop dat ze al weer wat opgeknapt is.

Leuk Diana, fotoshoot, maar wat bedoel je met vandaag bevallinsavond???

Vanochtend weer een test gedaan, er zit wel hcg in mn lijf, gister had ik heeeel erg twijffelachtig na een paar uur een streepje, natuurlijk niet meer geldig, vanmorgen had ik na ongeveer een kwartier toch wel iets van een streepje maar heel licht.

Ik zit vandaag op wd13, morgen ga ik een test doen midstream gewoon plus of min.

maar ik ben nu heeeel erg bang dat er teweinig hcg zit en het dus een mk word, de test had toch al wel duidelijker moeten zijn op wd13????

Geplaatst

Hoi, Hier meer rust....zoonlief naar school, heeft wel bij ons geslapen vannacht hij was zo onrustig en paniekerig...

Dochterlief heeft na 0.30 doorgeslapen tot 7.oo maar is wel heeeel snotterig..en ik doe gezellig mee. groetjes Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden