Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

En gelukt met die wanten?

Die Michel met zijn leeftijd he. Jan was 39,5 jaar en ik 36 toen we Robbie kregen en bijna 42 en 38 jaar toen we Jens kregen. En dan hadden we nu een 3de gehad en dat terwijl Jan in januari 44 wordt haha. Je bent zo oud als je je voelt. Leeftijd is zoiets ontastbaars. Ik voel me totaal geen (bijna , nog 2 maanden) 40 jaar. En ik word ook nooit zo oud geschat, altijd begin 30, halverwege 30.

Moeilijk he vooral als die mannen niet willen/kunnen praten.

De kerstboom staat, nog wel kaal hoor. Nu even geen zin in om op te tuigen. Het hele huis gaat dan in kerstsfeer en dat is wel even een paar uur werk. Heb de huisjes etc al neergezet en Robbie wist het nog van verleden jaar. Dus de hele tijd moesten alle muziekjes aan etc. Erg leuk, maar zeer vermoeiend. Moet morgen nog een hele gave enorme grote lampbloempot naar het tuincentrum brengen en die gaan ze dan ook maken met kersttakken en versiering voor mij. Het wordt mooi dit jaar hier thuis. En onder de boom het kerststalletje van Little People.

Ik heb wel vandaag 2 banen gemaakt van Thomas de trein. De hele speelkamer staat nu vol. Volgende week ga ik speelgoed ruimen en het speelgoed tot 1 jaar wegdoen. Ze worden groter zeg maar.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjonge, wat een verhalen allemaal zeg! Es., Ik wou net aan je vragen of je je niet opgeblazen voelt. Zo van ...er moet wat komen maar...er komt niets. (bijna niets....)

Onze leeftijden waren 40/45....maar dat is zo persoonlijk. Soms loopt het leven zo. Mensen schatten ons ook vaak jonger in, nou dat scheelt misschien ook wel. Succes meid, ik vind het echt shit voor jullie!!!! Wij hadden als enige optie icsi en daardoor als snel klaar met behandelen zeg maar. Dus het heeft ons weinig energie gekost. En gelukkig van de 3 pogingen 2 aangeslagen. Dus als ik Es., haar verhaal hoor en het van jou..dan vind ik dat echt bewonderenswaardig hoor. Dat de tranen nu vloeien kan ik me helemaal voorstellen!!! Het zag er zo mooi uit!!!

En dan het weer...ik moet morgenochtend op pad...ben benieuwd of we glibberig aan komen...Er ligt hier wel sneeuw maar....vanmiddag nog rustig de stad ingeweest...We moesten ons wel opsplitsen want...dochterlief was in slaap gevallen en ze was zo moe dat we haar maar hebben laten slapen...(Dus een van ons bleef om de beurten in de auto...)Haha, ze vond het zo leuk om mee te gaan maar...ze werd op de bank weer wakker....Och , och...wat een leven zo'n peutertje he? Ik ga even nog wat sintcadeaus inpakken, bye. joy1

ps.We zijn hier nog in echt in de Sint sfeer, daarna pas kerst. Anders raak ik zelf ook wat de kluts kwijt...

Gast estrhalita
Geplaatst

hier egent het inmiddels smerig hoor. Vind de sneeuw juist zo leuk.

Ik voel met niet opgeblazen maar wel nog steeds het gevoel dat het echt door moet zetten, ben benieuwd of dat ook gebeurt. Wij hebben vanmiddag besloten morgen niet aan klaas te doen, maar de kadoootjes te bewaren voor kerst. Ze hebben nu zoveel nieuw speelgoed en woensdag komt mijn vriendin nog met kadootjes voor hier dus even voldoende lijkt me.

Ga slapen. Tot morgen. Joy succes morgen op de weg. Doe maar voorzichtig.

Geplaatst

Ik heb vanavond de kadootjes bij mn zus gebracht, daar vieren wij het.

Getver dat het regent Es, de sneeuw is inderdaad leuk, mag van mij wel zo blijven.

Ja Michel en znleeftijd, hij wil geen opa worden voor zn kind, maar ik vind ook wij zitten nu eenmaal niet in die lixe positie dat wij 5 jaar geleden al "makkelijk"kinderen kregen dat wij keuzens over leeftijd hebben, dat veranderd in deze situatie.

Maar ja hij moet er over denken wat hij wil, dus wacht "geduldig"af.

Ik heb ook al wat kerstspulletjes te voorschijn gehaald.

KLinkt erg leuk bij jullie zo de kerstversiering Es.

Diana, hoe gaat het met Amirah??

Joy1, was het bij jullie bij voorbaat bekend dat jullie icsi moesten gaan doen??

Ik ben uiteraard gezegend met een mooie dochter en ben daar erg blij om, hoe het ook gaat ben ook gelukkig met mn gezinnetje die ik nu heb een 2e kindje zou een mooi kadootje zijn.

Nu eerst dit maar afwachten, voor de verandering ook weer wachten.

ik ga zo naar bed val bijna om truste meisjes x

Gast estrhalita
Geplaatst

Het heeft hier de hele nacht geregend en het was 3 graden. Die hele berg sneeuw van gisteren, zeker 6 a 7 cm is helemaal weg. Echt een vieze blubber boel buiten. Was dus niet echt lekker om de honden uit te laten vanmorgen. Straks even de stoep schoonvegen. Het regent nu nog steeds. Echt zonde man zoveel sneeuw in een paar uur weg. Vond het zo mooi, leuk en gezellig. Maar ja het scheelt wel nu een hele hoop kleren aan trekken buiten want het is voor mijn gevoel nu echt warm buiten.

Ik snap wel wat je man (misschien beter om hem ook zo te noemen??) bedoelt hoor Medusa. Want wij zitten ook wel eens te rekenen dat als de jongens 20 zijn wij 60, terwijl mijn moeder 58 jaar is met een dochter van 39. Maar ja sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand toch. Wij kwamen er pas laat achter dat we wat wilde met elkaar haha en ja toen lukte het ook niet om zwanger te worden dus ja dan wordt je wat ouder.

Nou ik ga verder met de versiering. Normaal slaapt Jan nog (omdat hij de hele nacht heeft gewerkt) maar ivm wat problemen is hij al wakker dus ja nu loopt heel mijn planning in de war, bah mannen toch ook haha

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het nog steeds goed.

Amirah is gisteren helemaal niet wakker geweest. behalve natuurlijk voor de flessen, maar geen wakkertijdje ertussen.

Heel vreemd, maar ook wel even makkelijk.

Danny was ook thuis dus we hadden alle tijd voor Jamillah die dat heel leuk vond.

Hmmmm, de kerstspullen!!! Ik ben een echte kerstfreak, ben er DOL op!!:dizzy:

Ik wil even kijken of ik vandaag wat achter het luik op zolder geplukt krijg, maar het is zoveel.....:santahat:

Al had ik gisteren een discussie met Danny dat ik maar eens wat kerstspulletjes moest gaan halen, hahahahha. Ik heb nooit genoeg vind ik zelf.

Eens kijken of ik het voor elkaar krijg, hihihi.....

Geplaatst

Ja hier heeft het ook geregend maar er licht nog zeker een laag sneeuw op de planten en zo maar zal eind van de dag ook wel weg zijn met dit tempo.

Heerlijk ff voor jullie Diana, en ook ff tijd voor Jamillah gehad.

Ik heb normaal altijd de december depressie zeg maar, maar dir jaar niet maar wij ehbben niet zo heel veel kerstspullen misschien volgend jaar, als onze slingeraap wat rustiger is en de spullen laat staan.

Ik ben me al wel wat aan het voorbereiden dat Mies niet verder wilt.

Vanmiddag naar mn zus pakjesmiddag.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

Ga je nog bij Mies navragen mocht hij er zelf niet over beginnen?

En hoe was pakjesmiddag??

En bij de rest, ook Sint gevierd. Wij niet haha

Geplaatst

Pakjesdag was erg geslaagd Ilona ligt nu uitgeput te slapen.

Ja ik ga zeker wel over beginnen als hij het niet doet, ik ga morgen wel bellen voor een afspraak bij de gyn dus voor die tijd moet hij er over beginnen.

hoe gaat het met de sneeuw bij jullie??

Hier nog steeds net, de bovenste laag was gesmolten en weer aangevroren

Geplaatst

Vandaag een beetje misselijk, en voel me toch wat anders in mn buik, heb toch ( eigenlijk tegen beter weten in ) nog net een test gedaan en was negatief, had net ook al een beetje roze dus ja het is echt niet gelukt deze poging

17 Januari een gesprek met de gyn over hoe of wat verder, als het goed is zit ik dan in de ww, helaas kon ze niet eerder

Gast estrhalita
Geplaatst

Dus Mies heeft tijd tot en met 15 januari. Jammer dat de gyn niet eerder kon.

Ik ben ook ongesteld geworden hoor. Niet heftig kan met een inlegkruisje. Dus dat is wel fijn.

Iedereen hun huis al versierd? Hier ben ik klaar. Moet alleen nog foto's maken voor jullie haha. Morgen nog een heel groot kerststuk ophalen en dan zal ik foto's maken.

Vandaag met Jens langs geweest op de peuterspeelzaal. Ik moest wel van hem blijven hoor.

O ja en sinds 2 dagen zegt Jens voordat hij gaat poepen dat hij moet poepen. Dus gelijk op de pot gezet, maar zonder resultaat. Hij wacht tot hij zijn luier aan krijgt en gaat dan poepen. Hoe moeten we dit nu weer aanpakken??

Geplaatst

Jep, Mies heeft nog fftjes bedenk tijd.

Ja ik heb vanmiddag mn huis versierd, alleen wij hebben niet zo heel veel versiering, hihihihi als ik jou zo hoor ben benieuwd naar je fotoos.

Gister bij mn zus zag Ilona dr nichtje op het potje doen en ja hoor zij 2 keer op het potje geplast, ik ga in ieder geval een potje kopen en bij de wc zetten en dan zie ik het voorlopig wel ff hoe ze gaat reageren.

Jens begint het dus al wel op het juiste moment aan te geven dat is al heel wat

Dat is al een stuk beter ene inlegkruisje genoeg is, dat word wel steeds minder hoor

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou zo veel is het hier ook niet hoor. Het is niet dat alles vol staat haha.

Ja Jens geeft het aan, maar het doen op de pot, Nee helaas. Hij heeft nog nooit wat op de pot gedaan. En ik heb er een hoop in huis hoor. 1 bij elke wc, muziekpotje en een wc verkleiner. Alles al geprobeerd. Maar we blijven het proberen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou laat hij dan ergens vroeg mij zijn haha. Hij zegt al een tijdje wanneer hij gepoept heeft. Dat zegt hij al zeker sinds oktober. Bij zijn slaapje tussen de middag is hij ook altijd bijna droog. Dan zet ik hem ook meteen op de pot. Maar niks, zodra hij zijn luier aan heeft is het raak haha.

Geplaatst

hahahahaha, hij vind het gewoon lekker om het in zn luiertje te doen maar misschien binnenkort van de 1 op andere dag wie weet ineens zindelijk

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje wat stil hier.

Nou oke sta ik in de kruidvat zie ik een rood koppie om de hoek van een schap komen en heel hard zeggen "POEP". Die had dus staan te poepen haha. Vanmiddag na zijn slaapje was hij weer droog dus op de pot gezet, maar na 15 min. nog niks. Dus maar weer een luier aan. Om gek van te worden.

Oke hier wat foto's van onze kerst zeg maar. Komt niet echt goed over op de foto vind ik.

Foto-GKBHDLU8.jpg

Foto-ICFNTU7J.jpg

Foto-XKCGPEZL.jpg

Foto-HQRZIZJO.jpg

Zo nu hebben jullie meteen ons huisje gezien haha

Geplaatst

Mooie pot Es het ziet er leuk uit

Hier heeft er al de kerstboom een keer omgegooid.

Ja stil he, hoe gaat het Diana??? gaat het nu goed met Amriah??

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er nog maar maar oh zo druk.....

Jamillah is bijna jarig en ik ook.

Dus genoeg te doen met kadootjes halen enzo.

En de kerstversiering in huis is ook hoop werk, hihihi

Tot snel als ik even meer tijd heb :-)

XXX

Geplaatst

Nou, gaat lekker! Heel stuk getypt...tekst weg. pfff. Ik ben dus goed aangekomen..., Icsi was al tijdens de uitslagen van manlief bekend direct dus. (Zaadonderzoek e.d.) Weet je wat voor een potje je moet kopen? Eentje die je daarna in de tuin kan begraven, heel symbolisch!!! Het is gemaakt van rijst..en het het ziet er ook nog super uit in diverse kleuren. Naam ben ik even kwijt. :happydance: Ik ga naar bed. later meer. Ik baal er van dat mijn stuk weg is.......Maar goed, gebeurd is gebeurd he? Groet Joy1

ps. Naam even opgezocht..., zie onderwerp.

Geplaatst

Uh, Joy1 wat bedoel je ik ben dus goed aangekomen???

Opzich hebben jullie ook wel een hobbel gehad, jullie kunnen ook niet natuurlijk zwanger worden.

Ik heb gister een potje besteld van baby Butt, die zetten we neer en dan zien we wel wat mevr er van vind.

Spannend Diana, Jamillah bijna 2 jaar, wat is het hard gegaan. wat gaan jullie haar voor dr verjaardag geven???

Geplaatst

Medusa, we hebben een treinbaan van Hello Kitty gekocht voor haar. Denk dat ze dat wel heel leuk gaat vinden (hopen we).

Tja 2 jaar alweer, de tijd gaat snel, ze worden zo groot en wijs vind ik.

Inmiddels kletst ze echt elke woordje dat ze hoort na, al is het wel slecht te verstaan en dat is wel erg jammer.

Ik hoop dat ze snel duidelijker gaat praten. En dat zindelijk gaat momenteel weer wat beter.

Ze wil wel maar we hadden niet veel tijd vanwege zwangerschap en geboorte enzo.

Tijd om er weer wat meer aandacht aan te besteden en dan komt het wel.

XXX

Geplaatst

Medusa, Ooooo, dat ben ik vergeten erbij te typen.....Wij moesten vroeg op pad zondag en..we zijn goed aangekomen! Later meer, even verluieren....gaat voor he? Joy1

Geplaatst

Hihihi Joy1.....was ook een bijzondere opmerking van je, ik begreep het ook al niet :-)

Maar wel fijn dat je goed bent aangekomen :D

Geplaatst

Haha, wel een beetje vreemd als je een half bericht leest....Nou....ik ga even de hond uitlaten. Bye....Joy (to the world....)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden