Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja es het is inderdaad raar dat we niks horen. Maar aan de andere kant heeft Niki eerder een hele tijd niks laten horen na de geboorte voor Charlotte. Ik denk daarom juist dat het wel goed gegaan is.

Nou ja, misschien horen we het nog wel eens.......

Wat vervelend dat je zo'n last van de hormonen hebt!

Ik heb er ook zo'n last van gehad, maakt het echt heel gezellig in huis (ahum)

Maar als het een positief resultaat geeft dan is het het wel waard geweest.

Weten mensen in jullie omgeving dat jullie bezig zijn?

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Bijna niemand weet het, alleen mijn moeder en mijn beste vriendin. De rest denkt dat we het zo houden bij 2 kids. Dus mocht het lukken zal het een enorme verrassing zijn voor onze omgeving hahaha

Geplaatst

Oe wat spannend, bij ons wisten alleen onze beste vrienden en mijn ouders het.

Die weten nu ook van de zwangerschap af. Ook hebben we het mijn broer en schoonzus verteld, de andere broer en schoonzus moeten we het nog gaan vertellen.

Ow ja 1 iemand op mijn werk weet het, en ik wil het maandag aan mijn baas gaan vertellen. Maar hoe doe je zoiets???

De rest houden we maar voor de 12 weken grens denk ik

Geplaatst

Michel gaat maandag alweer weg, dus ben bijna de hele ww tijd allen.

We komen er er wel door.

Ik denk dat de echo niet goed was, anders had ze wel wat laten horen.

Gezellig Es, die hormonen en humeur hihihi voor een goed doel.

Ik zit de hele middag al te denken, wat kan ik verwachten van de ww, als ik niet zwanger zou zijn, heb je dan ook allerlei gevoelens in je buik of alleen als je zwanger bent???

Ik ben vanavond naar Alice in Wonderland geweest in 3D wat een mooie film zeg, echt heeeel mooi gemaakt.

Bij ons weet alleen de buurvrouw het, als Michel er niet is en ik moet spuiten dan moet zij het bij mij doen, dus vandaar dat we het verteld hebben, en Michel zn beste vriend, verder niemand.

Geplaatst

Ik deel taart uit vandaag, ik ben jarig. 31 jaar geworden

eetsmakelijk meiden

:occasion15: :occasion15: :occasion15: :occasion15:

:occasion18:

Gast estrhalita
Geplaatst

Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria. Hieper de piep hoera.

Een hele fijne verjaardag

Liefs

Es

Geplaatst

Hallloooooooooo!!!! Sorry!!! Ik moest twee papers schrijven voor de universiteit en ben erg moe, dus ik kwam er niet aan toe. Sorry sorry sorry. Maar, het was goed de echo!! :drunken_smilie:

Hartje klopt, groei lijkt goed, het vertrouwen begint een beetje te groeien dat het misschien goed mag gaan deze keer, durf er echter nog helemaal niet op te vertrouwen hoor. De volgende echo is 2 april.

Verder van harte gefeliciteerd Renata!! Wat een mooie leeftijd. Hele fijne dag toegewenst. En je taart was heerlijk!

Verder spannende tijd voor jullie twee Es en Renata, moet gaan lukken denk ik want Diana en ik zijn al zwanger en ja, we worden nu eenmaal altijd zwanger met zijn vieren toch??? :icon_sunny:

Nou ik ga proberen vaker langs te komen maar soms is het hier zo druk met studie, werk, huis, Charlotte, zwangerschap. Ik doe mijn best, maar als ik niets laat horen ga er dan maar van uit dat het goed is inderdaad. :active: Wel heel lief van jullie dat jullie zo betrokken zijn terwijl ik zo'n wisselende bezoeker ben.

En hoe is het bij jou Diana, ben je al wat aan het wennen dat je echt zwanger bent. Ik moet, nou ja, moet, mag! weer zo'n ticker maken.... Hoe ging dat ook alweer.

Veel liefs, niki

Geplaatst

Ik heb net mijn ticker aangemaakt. En moet er wel een beetje van huilen. Wat ontroerend weer. Fingers crossed. Knufs, niki

Geplaatst

Hé Diana, zag dat je je ook al bij de zwangeren hebt aangemeld. Wanneer ben jij uitgerekend? Eind oktober zeker dan.... Ik 13 november, heel toevallig de dag dat Hubbie en ik verkering kregen en onze trouwdag. Kan bijna niet toevallig zijn... Maar ik blijf nog voorzichtig hoor. Eerst maar eens 12 weken zijn.

Knufs, niki

Geplaatst

Hey Niki, wat fijn dat de echo goed was, wat heerlijk voor jullie. ik was echt bang dat het niet goed zat.

Dit MOET gewoon goed gaan, en zeker met je uitgerekende datum.

Fijn dat de taart je gesmaakt heeft, heb ze zelf gebakken.

Ik zit de hele tijd te denken, vanaf wanneer kan je zwangerschapsklachten krijgen??? en als het mislukt is is het enige wat je dan voelt de menstruatieklachten of door het spuiten voel je dan toch van alles in je buik??

Blegh wat een rot 2 weken zijn het toch ook, en er is pas 1 dag voorbij.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki wat fijn om wat van je te horen en wat super dat de echo goed was. Nu op naar 2 april, maar probeer gewoon te genieten dat komt ook ten goede voor de baby he.

Renaat een vriendin van mij is via de natuurlijke manier zwanger geworden en die dacht gewoon dat ze ongesteld moest worden. Ze had gewoon ongi krampjes en toen ze 2 dagen overtijd was heeft ze uiteindelijk getest en was stom verbaasd. Dus je kan van alles voelen, maar dus ook weer niet. Probeer je te ontspannen renaat.

Geplaatst

Tja, zucht, je kan niet anders dan de 2 weken afwachten kweet het, maar je bent zo bezig met wat je wel of juist niet voelt, dat alles verwarrend is.

Gister had ik roze afscheiding, dat heb ik nooit, vraag me gelijk af wat dat betekend, maar waarschijnlijk heeft het helemaal geen betekenis. maar je maakt jezelf wel gek.

Geplaatst

Renaat, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!:wav:

Ik wilde je nog een sms sturen maar ik ben je nummer kwijt :( Heb een nieuwe mobiel omdat de andere het begaf en ik had de nummers op de foon opgeslagen en niet op de simkaart, heeeeeel handig (NOT!)

Die roze afscheiding kan van een innesteling komen heb ik wel eens gelezen, maar ik heb het zelf niet gehad, tenminste....het is mij niet opgevallen.

Wat duurt dat wachten achterlijk lang he?! Succes!! We gaan je er doorheen slepen.

Niki, wat een top nieuws dat alles goed zit! Ik ben inderdaad 30 oktober uitgerekend, maar gezien de vorige keer denk ik meer richting e november te gaan hoor, dus ik lees daar mee en schrijf er ook soms.

Voel mij in oktober ook niet zo thuis want de meeste daar zijn begin oktober uitgerekend dus we schelen toch wel veel.

Es, hoe gaat het bij jou? En met de hormonen?? Heb je er nog veel last van?

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gyno, mag dan volgens mij ook bloedprikken voor de combitest, en ik hoop op weer een echo!!!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

he ladies even een kort berichtje vanuit Rotterdam

hier gaat het wat beter. Gisteren ongesteld geworden en 10 april de 1ste fm. Ik denk dus zo rond 16 april/17 april de punctie gezien mijn vorige schema's.

Spannend dus.

Heb een drukke dag voor de boeg. Eigenlijk drukke week. Jan de hele week druk aan het werk, ook 's avonds dus moet even het roer omgooien.

Tot gauw

Es

Geplaatst

Diana, ga jij het vandaag vertellen op je werk??? succes.

Heb jij nog wel hetzelfde nummer???

Vanmorgen is Michel weer gaan werken, moet dus vanaf vandaag in mn 1tje gaan zitten broeden.

nou Es, bij jou zit het nu ook weer aan te komen.

Geplaatst

Renaat, ik heb nog wel hetzelfde nummer hoor.

Ik heb het inderdaad aan mijn leidinggevende verteld vandaag.

Ik vond het wel heel erg spannend, maar hij reageerde enthousiast.

Ik heb wel gevraagd het voor mijn directe collega's nog even verborgen te houden. Die wil ik het pas met 12 weken gaan vertellen, voor het geval het alsnog niet goed zal gaan.

Es, bij jou begint het nu ook lekker op te schieten! Ik blijf duimen!

Hebben jullie nog plannen voor het aankomende paasweekend?

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo even rust. Kids op bed, Jan weer aan het werk en ik even lekker achter de laptop en dadelijk lekker tv kijken.

Wij hebben geen plannen voor het paasweekend. Jan moet vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht werken dus hij moet ook uitslapen. Ben dus veel alleen met de kids. Als het weer het toelaat gaan we maandagmorgen paaseieren zoeken in de speeltuin. Altijd leuk toch, maar dan moet het wel droog zijn. Ga echt niet in de regen lopen.

Renaat trek je het een beetje? lijkt mij verschrikkelijk de wachtweken zonder je man. Ze zijn toch al zo erg. Je let op elk pijntje, dingetje etc van je lichaam.

Fijne avond.

Geplaatst

Ja joh, kom je toch gewoon naar november Diana, veel gezelliger!

Ik snap het helemaal hoor Renata, je voelt alles en toch ook weer niets. Om gek van te worden. Ik probeerde soms maar niets meer te voelen, tenminste er niet op te letten zoals Es zegt, dan blijft het iets rustiger in je kopje. Maar dat is bijna niet te doen. Zou inderdaad een innestelingsbloedinkje kunnen zijn, maar ja, misschien ook weer niet. Keep the faith, adem in en uit, en heeeeeeeeeeeel lief voor jezelf zijn.

En jij ook heel veel succes Es, we duimen natuurlijk enorm mee. Goed je rust pakken af en toe zodat je eitjes lekker kunnen groeien en ook jij heeeeeeel lief zijn voor jezelf.

Spannende tijden weer hoor. Liefs van niki

Geplaatst

Even snel een reactie want ik zit op mijn werk.

Echo was prima. Ukkie liep nu op 9 weken en 2 dagen, dus de grootste achterstand is weggewerkt.

Rest schrijf ik vanavond!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw diana super nieuws dus. Toppie zeg. Ik heb ooit begrepen dan de gyn dat na de 1ste echo de kans al heel klein is dat het fout gaat (als je een kloppend hartje hebt gezien), maar na 10 weken is de kans helemaal klein. Dus super Diana gaan genieten nu, want de 2de zwangerschap maak je veel minder bewust mee hoor.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een wat uitgebreider verslag. Zit nog wel op mijn werk, maar het is even rustig.

Hartje klopte nog steeds goed, lengte van ukkie is nu 28 mm, en dat ligt dus prima op schema.

Bloedonderzoek van 2 weken geleden zag er ook allemaal heel erg goed uit. Ik heb voor de misselijkheid wel andere medicijnen gekregen. Ik had zetpillen en krijg nu orale pillen. Het zou dan over moeten zijn met de misselijkheid.

Vanmiddag bloedgeprikt voor de combi-test, en over 3 weken (16 april) mogen we voor de nekplooimeting komen.

Ik begin mij nu wel zwanger te voelen hoor. Krijg al een aardig buikje dus ik vraag mij af hoelang ik het nog verborgen kan houden (ik hoop tot 12 weken!)

Gelukkig ben ik zelf al dik, dus daardoor word de buik niet meteen met een zwangerschap gelinkt:toothy4:

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

En wat vliegt de tijd he al weer 9 weken. Soms denk ik nog wel eens aan mijn zwangerschap die een miskraam werd en dan zou ik nu zo rond de helft zijn geweest. Raar idee is dat toch he.

Geplaatst

Ja es dat kan ik mij heel goed voorstellen, als onze poging in december was gelukt hadden we nu al een heel eind op weg geweest.

Maar we gaan er dit keer gewoon voor, met z'n 4en weer zwanger, het moet gewoon lukken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden