Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HCg was 338. Dus een stuk hoger dan toen met Jamillah.

We mogen 12 maart voor de eerste echo komen.

Dus nu maar duimen dat er dan een hartslag te zien is!:myfignerscrossed:

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Super goed nieuws dus. Wie weet zijn het er wel 2 haha

Geplaatst

Jeetje Es, als ik heel eerlijk mag zijn, dan hoop ik van niet.

Weet eigenlijk niet eens of een tweeling bij ICSI wel kan?

Of is dat nou een hele domme opmerking? Heeft een 1 eiige tweeling niet 2 zaadjes in 1 eitje nodig?

Hoe gaat het bij jullie meiden? En met de kleine wondertjes?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha nee joh Diana een 1eiige tweeling is gewoon 1 eitje wat zich in 2-en split. Dus het kan hoor haha.

Geplaatst

Haha, oke dat wist ik niet!

Nou ja, wie weet.......

Hoe gaat het nu met je Es? Voel je je wat beter?

Renaat hoe gaat het met jou?

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier gaat alles zijn gangetje. We gaan intern verhuizen dit weekend t/m dinsdag. Dus vandaag heb ik het kantoor al helemaal omgebouwd En ja nu heb ik dus heel veel pijn in mijn borst. Ik wil volgende week misschien wel naar een fysio gaan. Ik denk namelijk toch dat het misschien wel een spier is. Woensdag moet ik ook naar de oogarts terug. Ik zie met mijn linker oog maar 50%.

Hoe voel jij je Diana? Al echt zwanger?

Geplaatst

Wow Diana, dat is toch helemaal super!!!! Geweldig!!! Onwijs gefeliciteerd!!!

En Es, wat vervelend dat je je niet fijn voelt. Ik hoop idd dat het een spier is. Verder hoop ik natuurlijk ook dat we alledrie Diana snel mogen volgen. :=)

Charlotte was net beter schreef ik vorige keer. Echter na 4 dagen was ze weer ziek, buikgriep. Snik. En nu pas weer aan het opkrabbelen. Ze is helaas heel vaak ziek. Pakt van alles op van het KDV. Heeft helaas niet zo'n goede weerstand. Zijn zelfs dinsdag in het ziekenhuis gweest omdat we bang waren voor uitdroging, ze werd ook heel lusteloos. Maar gelukkig mochten we toch naar huis. En nu gaat het weer de goede kant op. We gaan wel met haar naar een kinderarts om te checken of er niet iets achter zit waardoor ze zo vaak ziek is.

Verder ben ik het hele zwanger worden, niet zwanger worden, miskramen, IVF wel of niet, etc. etc. erg zat aan het worden. Ik ben er zo moe van. Komt natuurlijk ook doordat Charlotte zo vaak ziek is (echt week ziek, paar dagen beter, weer ziek, etc. etc.). Ik begin me echt af te vragen of er nog wel een tweede mag komen.... Of het nog wel een keer gaat lukken. Om mij heen lukt het anderen weer wel... Ach ja, onmacht. Ben nu ook weer op dag 22. Ik vind dat altijd een spannende tijd. Ik weet al helemaal niet meer hoe mijn lichaam zou moeten voelen. Dacht een paar dagen dat het misschien wel gelukt kon zijn. Maar nu denk ik weer van niet... WAaaah. Moe!!!

Maar ja, hoe is het verder bij jullie? Ook jalours op Diana??? hihi, nee hoor, ik gun het je enorm, maar ons allemaal. liefs, niki

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Es hoe gaat het nu met je?

Niki: Jamillah is ook heel erg vaak ziek geweest (oren) maar gelukkig is het na de buisjes uiteindelijk veel minder geworden (ik klop het even af)

Ik hoop dat je bij de kinderarts goed geholpen kan worden!

Hoe bedoel je precies dat je op dag 22 zit? Ben je weer bezig met een poging?

Hier voel ik mij helemaal niet zwanger. Het is allemaal zo onwerkelijk, en op moeheid na heb ik geen klachten. Ben dus erg benieuwd naar de echo.

Ow, wacht, ik heb wel 1 klacht: JEUK!!!! Alles jeukt en met name mijn buik scoort de maximum aan punten. Ik had Jamillah precies hetzelfde. Het lijkt wel of ik allergisch voor zwangerschapshormonen ben ofzo :-)

Ik snap een bepaalde vorm van jaloezie wel hoor! Het is ook bizar dat het weer zo loopt (in 1 keer raak). Ik ben het zelf ook nog aan het verwerken. Kan alleen maar heel hard duimen en hopen dat jullie heel snel volgen!!

Wat zou het toch leuk zijn als we allemaal weer zwanger zijn!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana, je bloedwaardes waren zo mooi dat ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor.

Hier gaat alles zijn gangetje. Als het goed is wordt ik begin deze week weer ongesteld. En dan over 3 weken beginnen we weer met prikken. We hebben wel besloten dat dat onze allerlaatste poging wordt. We gaan er geen zelf meer bekostigen. Het klinkt heel raar, maar door die miskraam is de wens voor een 3de kindje niet meer zo sterk. We gaan de laatste poging nog wel doen. Lukt het dan is dat super, lukt het niet dan ben ik blij met mijn jongens. Ik ga toch wel steeds meer merken dat ik al wat ouder aan het worden ben, dat Robbie echt voor 2 en soms voor 3 kindjes telt en dat het gewoon super druk is. Misschien maakt dat de laatste poging ook niet zo beladen, maar wat luchtiger.

Tuurlijk zou ik het heel jammer vinden als het niet lukt, want als ik een baby zie smelt ik wel weer enorm, maar ik moet ook aan mijzelf gaan denken. En ik vind de kosten toch wel hoog om het zelf te bepalen. En we willen ook nog eens naar curacao. Daar hebben ze dolfijntherapie voor Robbie en dat kost gemiddeld 10000 Euro. Dus ja dan snap je wel waar ons geld voor bestemd is.

Nou ik ga genieten van de regenachtige zondag.

XX

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja met dag 22 bedoel ik van mijn normale cyclus... :-) Ik kan ook nog spontaan zwanger worden, dus iedere maand is er weer ook een kans... Maar ja... Dat maakt het dus allemaal wel heel vermoeiend soms.

Ik zou me ook inderdaad niet zo druk maken Diana of je nog wel zwanger genoeg bent. Je lichaam is al wat gewend, dus misschien heb je wat minder beginverschijnselen? Geen idee. Maar jeuk is toch een goede?? :-)

Ik snap jou ook hoor Es, dat je dan denkt aan stoppen. Ik denk dat nu ook soms. Hoe lang ga je nog door. Ik ben ook al ouder, en merk dat één kindje met werk, en studie, en huis, en de rest, al heel druk is. Maar ja, wij hebben nog zo graag een tweede. Misschien als je er twee hebt, dat dat dan weer minder wordt. Al lijkt drie me ook geweldig, maar ja, die gedachte laat ik maar voor wat die is. Tenminste, ik zou niet nog een derde keer de molen doorgaan, als ik dat al zou mogen, maar ja, ik ben natuurlijk ook alweer ouder dan jij.

Morgen naar de kinderarts. Ik ben benieuwd. En als ik weer ongesteld word deze maand, waarop de meeste kans is... dan gaan we op dag 2 weer beginnen aan de volgende poging... Waaah. Maar zoals gezegd, begin ik soms de hoop te verliezen dat het nog een keer gaat lukken. Maar ja, ik denk dat het bij ons proces hoort, als het allemaal zo moeilijk gaat, dat je soms de moed verliest.

Zo nu nog de was ophangen. Dag girlies.

groetjes van niki

Geplaatst

Hey meiden,

Hier een heel heel heel erg vermoeide mama!!! We weten even niet meer wat we met Jamillah aan moeten.

De laatste weken word ze 's nachts wakker en heeft ze enorme honger (uur of 3 's nachts) na een schone luier, half flesje en een bord pap is het wel weer oke, en gaat ze verder slapen.

Nu zijn mijn ouders zaterdag een maand naar spanje gegaan (overwinteren) en wij slapen nu in hun huis vanwege de dieren. Opzich geen probleem want Jamillah heeft hier haar eigen kamer waar ze regelmatig slaapt.

Maar nu is het elke avond raak. Ze wil niet slapen, pas tegen 20.30 stort ze echt in, dan word ze om 2.00 weer wakker en rond 6.00 weer. Het maakt niet uit wat we doen (luier, fles en pap) ze brult het uit! En dan niet huilen, maar echt een groot luchtalarm met dikke tranen.

Ik ben inmiddels helemaal gebroken en zoooooo moe!

Hebben jullie tips??

Ik denk dat ze haar vertrouwde omgeving mist, maar ze moet het er toch maar even mee doen.

Ook op het KDV slaapt ze nog maar een uurtje. Je ziet gewoon dat ze bekaf is. Alles is fout, alles is huilen, en zo is ze helemaal niet.

We zijn een beetje ten einde raad aan het raken.

Nou ik heb in ieder geval mijn hart even kunnen luchten.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

he diana

Ja zeker rustig hier. hier gaat alles zijn gangetje.

jens heeft afgelopen zondag zijn eerste stapjes gezet. Meer ook echt nog niet hoor, maar zo 2 a 3 is voor nu toch perfect.

De jongens slapen sinds dinsdag op 1 kamer en dat gaat echt super goed. Ik had dat niet verwacht. Jens is de hele dag al ziek. Hij spuugt alles er elke keer uit. Voor de rest is hij niet ziek of zo. Gewoon gezellig, maar alles wat er in gaat komt er meteen weer uit. Nu heb ik hem maar niks meer gegeven en ligt hij lekker te slapen. Ik bleef wassen vandaag haha.

Nou ik ga bankhangen, want ben gesloopt.

Hoe voel je je Diana en wanneer heb je je eerste echo?

Geplaatst

Hey Es,

Wat fijn dat Jens begint te lopen. Jamillah loopt nu zo'n drie weken, en dat ging echt heel snel ineens, van een paar stapjes naar echt de hele dag de kamer door lopen. Nu heeft ze ontdekt om hard achter mij aan te gaan lopen, aan mijn broek vast te houden en opgetild worden. En als ik dat niet doe, dan gaat het luchtalarm af! Leuk hoor dat peuterpuberen, hahahaha!

Is Jens inmiddels gestopt met het spugen? Je blijft dan inderdaad maar wassen, en dat is geen hobby :-)

Ik heb gisteren de vrouw van MvM langs gehad, wat een draak van een vrouw, pffffff. Maar goed we gaan de bussen weer vullen. Dat is het minste wat ik kan doen.

12 maart hebben we de eerste echo. Kijk er naar uit, want er is nog steeds geen zwangerschapsgevoel bij mij te bekennen, misschien dat het dan eens gaat doordringen.

Ben vanacht wel heel erg aan het dromen geweest, zal dat er bij horen??

Allemaal over mijn werk dat ik ontslag kreeg door mijn zwangerschap.

Zie er ook enorm tegenop om het te gaan vertellen!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden ff kort berichtje van mij, ik heb thuis geen internet, heb een virus in mn laptop.

Ben nu bij mn zus.

Ik ben ook heeeel erg ziek, ik heb buikgriep en ilona slaapt bij mn zus.

Sterkte met alles meiden.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou hier is het ook drama. ben al vanaf half 2 vannacht op. Ga ook zo mijn bed op zoeken. jens is echt heel ziek. lichte verhoging, maar alles wat er in gaat komt er uit via spugen of diarree. De HAP al gebeld, want hij heeft het nu 36 uur. Als hij morgen ochtend nog niet beter is weer bellen. Robbie had vannacht ook diarree, maar werd er niet wakker van. Dus ik ondekte het pas om 7.15 uur. Gevolg dat de zure diarree helemaal in zijn huid getrokken was, dus het lijken nu wel brandwonden. Zo zielig. Die heeft vandaag 2 diarree broeken gehad. Jan en ik hebben (nog) nergens last van. Alleen moest Jan gisteren nacht werken en om 21 uur weer. Dus die is ook op hoor.

Maar laten we hopen dat het morgen beter gaat. Of vannacht al graag haha

Diana dat dromen hoort echt bij zwanger zijn joh. En MvM heeft toch ook een test gedaan bij je. Nou dat zijn testen die niet snel aangeven dat je zwanger bent hoor. maar je hebt vrijdag al je echo. Ik wil wel een foto zien hier hoor?

Nou even snel mijn mail lezen en dan mijn bed opzoeken. Tot gauw.

Renaat beterschap meid.

Geplaatst

Hey meiden, ik ben weer aan het opknappen, ben echt een paar dagen zooo verschrikkelijk beroerd geweest alles uitgespuugd en diarree, geen slokje water hield ik binnen.

Ilona ook spugen en diarree, we hadden fiks buikgriep, moet nu nog voorzichtig eten en lichtverteerbaar en slap in mn benen.

Ik hoorde dat buikgriep heerts en dat klinkt bij jou ook zo Es.

pfff was erg pittig.

Mn laptop heeft virus en de pc op zolder start niet altijd op dus ben ff om het hand.

Diana vrijdag heb je de echo heel spannend, maar het zal vast wel goed zitten.

Hoe zit het nu met je werk uren, volgens mij had je het vorig jaar over dat je in feb minder wilde gaan werken als dat kon????

Voor ons komt het ook echt dichterbij volgende week weer beginnen met spuiten, ik denk dat ik maandag ongesteld word dus denk iets van volgende week woensdag beginnen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje ja die buikgriep heerst hè... Wij hebben hem geloof ik al gehad, maar ik hoop niet dat het nog een keer deze kant op komt. Verder ben ik met poging twee begonnen van IVF.... Heel spannend.

Het rare is dat ik afgelopen cyclus bijna niet ongesteld ben geworden. Bijna geen bloedverlies. Hmmm. Nu ben ik bang dat dat een negatief effect op de poging kan hebben, maar de gyn wil toch dat ik doorga met prikken, en dus met deze poging.

Ach ja, bij de vorige poging was alles ok, normaal en prima, twee prachtige embryootjes teruggeplaatst en niet zwanger geworden. Dus wie weet gaat het nu wel lukken? Iig vind ik het soms moeilijk om de hoop vast te houden dat het ooit nog gaat lukken een tweede. Maar wie weet lukt het zo ineens.

En hoe is het nu met Jamillah Diana? Went ze al een beetje? Ik denk ook dat het hechting is, ze wil misschien haar eigen kamertje. Ik weet niet of ze op haar eigen kamertje bepaalde posters heeft, of knuffels die ze nu mist? Of een bepaalde geur mist? Anders zou je misschien die kunnen meenemen? En verder heel lief voor haar zijn. Ze doen het niet express hoor, zijn gewoon bang en kunnen nog niet praten en dus ook niet begrijpen wat ze daar ineens doen. En qua eten en huilen en wakker worden enzo, die hersentjes maken soms sprongetje waardoor hun wereld er ineens heeeeeeeeeeeeel anders uitziet. Of ze ineens meer horen, meer begrijpen, etc. En dat kan best eng zijn. Charlotte was een enorme held, vond niets eng. En nu heeft ze ineens 'angsten', kruipt eerder bij me weg, of vinden vreemden eng... Heeft allemaal met bewustwording te maken en het aanleggen van nieuwe neuronennetwerken. Dus lief zijn en proberen het vol te houden! :-) Wel heel vermoeiend hè....

Ik hoop dat het met Es en Renata en de kids ook weer beter gaat.... Vreselijk die diarrée..... Charlotte is eindelijk weer beter en lijkt zelfs wat aangekomen. maar we hebben haar ook 3 weken thuisgehouden om aan te sterken. Komende week gaan we haar weer een dag naar het KDV brengen. Nu maar hopen dat ze dan weer niet meteen ziek is....

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki, wat spannend dat je weer met poging 2 bezig bent, ik hoop echt wel voor jullie dat het mag lukken, je gunt het iedereen zo, dat slopende wachten het is echt heel erg.

Nu bij ons het beginnen weer zooo dichtbij is begin echt wel kriebels te krijgen en beetje zenuwachtig.

Klinkt misschien raar maar ik heb vaak gedacht, was Ilona maar een 2ling dan hoef je dit niet weer allemaal mee te maken.

Morgen heb je de echo diana, hoelaat moet je daar zijn???

Heel veel succes morgen.

Geplaatst

Even kort (weer vanaf mijn werk).

Ik heb morgen 11.15 mijn echo.

Hubbie kan niet mee krijgt geen vrij, na hoop gezeur met eerst vriendin en toen schoonzus ga ik uiteindelijk alleen heen.

Zie er eerlijk gezegd gewoon tegenop. Is echt niet leuk om alleen te moeten doen, arghhhhhhh!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana hoe was je echo, kom op hou ons niet langer in spanning

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana waar ben je nou? Ik maak me nu een beeje zorgen hoor.

Geplaatst

Hey hey,

Hier ben ik dan.

Echo was een teleurstelling. Eerst maar het goede nieuws en dat was dat er een hartje te zien was! Maar......ukkie lag heel erg verscholen en was onder de maat. Ik moet daarom volgende week donderdag nog een keertje komen om beter te kunnen kijken.

Ik hoop dus maar dat het goed gaat, maar heel veel vertrouwen heb ik er niet in. Ben erg verdrietig!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

o -diana wat erg meid en dan was je nog alleen ook. Maar misschien valt het volgende week wwel mee. Er zijn hier genoeg verhalen van kleine starters. Ik ga duimen voor je. Dikke knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden