Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Es, kan me voorstellen dat er van alles door je heen gaat, het is jullie laatste x, het legt zeker een druk op je.

Diana, hoe gaat het met je, voel je je ondetussen al zwanger????

Wanneer ga je het op je werk vertellen???

Niki, hoe was je echo vandaag???

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes met het zetten van de eerste spuit vanavond Es! Heb je eigenlijk een lang of kort protocol?

Ik weet nog niet wanneer ik het op mijn werk ga vertellen. Ik zit nu nog steeds ziek thuis. Kan inmiddels wel al beter drinken maar het eten is echt mondjesmaat en ik ben door de medicatie een beetje van de wereld.

Ik hoop volgende week weer te kunnen gaan werken en dan ga ik het ook maar meteen vertellen, pfff, spannend hoor!

Verders voel ik mij qua vermoeiheid en misselijkeheid wel vol met de zwangerschapsklachten, maar echt zwanger....nou nee....het wil maar niet doordringen bij mij. Stom he?!

Misschien komt dat wel als er bij de echo echt een minimensje te zien is en het buikje begint te groeien? Ik heb geen idee en ik snap er ook niks van!

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou de spuit zit er weer in. Volgens mij heb ik niet het lange maar ook niet het korte protocol.

Mijn schema is als volgt:

een week voor mijn menstruatie beginnen met Decapeptyl

Dag van mijn ongesteldheid bellen met het ziekenhuis

1 week na dat ik ongesteld ben geworden beginnen met Puregon

Spuiten tot dat de eitjes groot genoeg zijn.

Dus volgens mij niet kort maar ook niet lang????????????

NIKI hoe was het??

Geplaatst

Niki, hoe was je echo????

Es, de 1e spuit weer gezet, 3 x is scheepsrecht!!!!

Ik begin ondertussen toch wel "zere " buik te krijgen, zolang ik stil zit is het minimaal zeurderig gevoel maar met bewegingen vernijnige steken.

Hup follikels groei groei, maar niet meer dan 3 a 4.

nog 2 dagen en dan de fm, ben erg benieuwd

Geplaatst

Je bent weer van start Es!!! Toppie hoor! Je lijkt inderdaad met je protocol er een beetje tussen te zitten. En nu maar fingers crossed en hopen op 3 maal is scheepsrecht zoals renaat al schreef!!!

Renaat, dat gevoel had ik ook met de puregon (al heb ik het nog steeds) Vervelend maar aan de andere kant weet je nu wel dat er iets gebeurt in je buik.

Heel spannend straks je FM. Ik duim voor je!

Niki, hoe was je echo?????????? Je houdt ons wel heel erg in spanning!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dames het ging heel makkelijk hoor die 1st spuit. En ik krijg dit x 2 embryo's terug geplaatst dus wie weet heb ik er straks wel 4 haha, al lijkt me dat iets te veel hoor.

He iemand al wat van Niki gehoord?? Hoop dat er niks is?

Geplaatst

O jee, 2 teruggeplaatst, ik begrijp goed waarom je dat doet maar vind je het ook niet een beetje eng???

Dubbel kans je zou haast zeggen dat er in ieder geval 1tje goed blijft zitten.

Ja Niki, niets van gehoord, hoop dat er niets aan de hand is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja normaal gesproken zou ik dat ook niet doen, maar het is de laatste poging.

Ja raar he van Niki?

Geplaatst

Zeker jammer dat Niki nog niks laat horen. Maar dat komt vanzelf wel weer. Tot die tijd even heel spannend hoe het haar vergaan is.

Ik ben 30 oktober uitgerekend renaat, dus ruim een maand voor Jamillah. Ik hoop wel dit keer eerder te bevallen ipv van 2 weken te laat hahaha! Misschien nu wel 2 weekjes eerder?:hypocrite:

Gast estrhalita
Geplaatst

Mocht ik nu zwanger raken dan ben ik begin januari uitgerekend, maar ivm geplande keizersnede zal ik dan tussen kerst en oud en nieuw (denk ik) bevallen. Dus net na Jens. Spannend he meiden.

NIKIIIIIII waar ben je nou

Geplaatst

Als het jullie straks beide lukt zijn we dus niet ver van elkaar vandaan met de zwangerschap en eventuele bevalling. Wat zou dat toch onwijs leuk zijn!

Renaat succes morgen met de echo! Hoe laat moet je heen? Laat je snel wat weten?

Niki?????????????????

Geplaatst

Ik moet er morgen om 10 uur zijn, eind van de ochtend laat ik weten hoe de fm was

Vanmorgen met Ilona bij de oogarts geweest, ze loenst en is een klein beetje scheel.

We moeten over 3 maanden terug komen, ze zit niet stil genoeg om in dr oogjes te laten kijken, misschien moeten we van de zomer gaan afplakken.

Gast estrhalita
Geplaatst

he renaat, ik loop al met Robbie vanaf 6 maanden oud bij de oogarts ivm scheelkijken. ben met 1 jaar begonnen met afplakken en plak nog steeds 1 uur per dag af, maar merk daar niks van. Sinds januari heeft Robbie een bril en sindsdien is het scheelkijken een stuk minder. En een bril staat hem echt onwijs leuk.

Succes morgen. ben benieuwd

Geplaatst

Hey Es, heb ff een kijkje op je site genomen, en inderdaad een bril staat Robbie errrug leuk.

Ik vond trouwens Jens als baby heel veel op Robbie lijken, je kon goed zien dat het broertjes zijn, maar nu die foto begint Jens heel erg te veranderen ten opzichten van Robbie ( en ik doel dan niet op Robbie zn down )

Ach ja, we zullen wel zien of we moeten gaan afplakken of niet.

Geplaatst

Heb de FM gehad en had 4 follikels waarvan gelukkig 1tje te klein is en er dus 3 mee doen,en 3 is de max dus we hebben geluk.

Ik stond al "opspringen" en ze hebben in het ziekenhuis de pregnyl al gezet en morgenochtend om 10 uur potje inleveren en om 11.15 de iui.

Geplaatst

Renaat, wat een super goed nieuws!!!!

Morgen is het dus al zover, wauw!!!

Ik vind het heel erg spannend voor je, en ga als een gek duimen.

:luck::duimen draaien:

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw Renaat wat een super nieuws en wat gaat het lekker snel. Mijn duimen draaien. En op naar die verschrikkelijke wachtweken. Wij slepen je er wel doorheen, want je man is natuurlijk niet thuis. XX

Geplaatst

Ja ben ook errrg zenuwachtig en inderdaad Michel is niet thuis met de ww, en daar zie ik wel erg tegenop.

Morgen is het al zover, echt nog wel ongeloofwaardig gevoel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw Renaat spannend meid, ik ga voor je duimen. Hopelijk voor jou ook gelijk de 1ste keer weer raak.

Geplaatst

Ja dat zou natuurlijk super zijn weer de 1e x raak, maar ik ga er eigenlijk niet echt vanuit, die kans is natuurlijk niet zo heel groot.

Maar ja je weet nooit, ff 2 weekjes afwachten

Geplaatst

OW renaat je zit weer met de billen op het bekende bankje! Wat spannend!!

Ik hoop dat je deze 2 weken een beetje makkelijk doorkomt, voor zover het makkelijk is!

Gaat Michel aankomende week al weg?

Nou meis, wij gaan proberen om je er doorheen te slepen op weg naar een super positief resultaat!

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, toch raar dat we helemaal niks meer van Niki hebben gehoord. Ik denk dat de echo niet goed was hoor. Anders gil je het wel van de daken toch.

Hier weer te merken dat ik aan het spuiten ben hoor. Weer heel prikkelbaar, kort londje dus het is niet echt gezellig hier in huis. grrrrrrrrrr:devil2::evil2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden