Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Renaat, ik hoop ook een beter zwangerschap te hebben als vorige keer, alleen.......mijn stuitje doet al een paar dagen ontzettende pijn, en kom hier op mijn werk bijna de stoel niet uit......ik ben zo bang dat de ellende weer begint~!

Maar goed positief denken...het zal wel meevallen!

Hoe gaat het met jou wachtweken? Voel je iets of juist niets? Ga je nog wat eerder testen of niet?

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zonder al te voorbarig te zijn heb ik het idee dat het gelukt is, ik denk dat ik zwanger ben.

Het gevoel in mn buik is geen menstruatie gevoel, heb zere borsten ben met vlage misselijk, maar voornamelijk het gevoel in mn buik waarvan ik denk dat ik zwanger ben.

Ik ga vanaf maandag beginnen met testen, gewoon die van het kruidvat en we zien het wel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje renaat dat zou top zijn zeg. Ook in 1x raak. Dat is trouwens wel snel dat je dat gevoel hebt. Spannend hoor maandag testen. Ben zo benieuwd. Dan blijf ik alleen achter haha

Geplaatst

Tuurlijk blijf jij niet achter Es!!! Je bent straks ook zwanger!!! En gezien jij dan weer met 38 weken de keizersnede hebt en ik vast weer 2 weken overtijd ga dan komen we allemaal best weer redelijk op dezelfde datum uit! :good1:

Geplaatst

Ik kon het bij de zwangerschap van Ilona ook niet geloven, maar toen had ik ook al heel snel symptomen, maar toen veel erger, na een paar dagen was ik heel erg misselijk en al overgeven.

Ik ben wel realistisch genoeg om er rekening mee te houden dat het niet zo is hoor, misschien komt dit wel door het spuiten en hou ik mijzelf voor de gek.

Jij kom ook al snel Es.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat misschien wel een jongen en zijn daarom de symptonen minder. Ik weet zeker dat die miskraam een meisje was. Bij de jongens was ik misselijk vanaf een week of 8 tot een week of 12. Daarvoor wel af en toe misselijk, maar niet erg. Bij de laatste zwangerschap was ik al bij 3,5 week de hele dag enorm misselijk (tegen het braken aan). Misschien ben ik wel zo'n vrouw die geen meisjes kan voldragen haha dat hoor je toch wel eens. VOlgens de chinese astrologie zou ik nu ook weer een jongen krijgen als het lukt. Dus we shall see.

Geplaatst

Jeetje Es praat niet zo eng van geen meisjes voldragen, de verloskundige hier in het dorp heeft dat.

Zo zeker als ik me gister voelde zo twijffelachtig vandaag, ik heb nog steeds het gevoel dat ik zwanger ben, met dat gevoel in mn buik, maar er is ook een soort menstruatie-achtig gevoel bijgekomen.

Ik merk groot verschil met menstruatie en dit, als ik ga zitten of moet hoesten voel ik nu een soort druk in mn buik.

Tja het verschil jongetje of meisje, ik geloof dat alle verhalen daar over van als je dit voelt is het een jongetje en anders een meisje bakerpraatjes zijn.

Maar wel leuk om daar mee bezig te zijn.

Ik ga ook eens kijken op de chinese kalender

Geplaatst

Volgens de chinese kalander als ik 30 jaar was wordt het een meisje en als ik 31 was een jongen, maar ik heb de inseminatie 1 dag voor mn verjaardag gehad, misschien was de bevruchtig zelf wel op mn 31e, uhm hoe moet ik het nou bekijken??

Gast estrhalita
Geplaatst

ja dat is een moeilijk geval. dat zou ik niet echt durfen zeggen.

Geplaatst

Hey meiden,

Even een kort berichtje van mij. Cvketel is kapot gegaan (uurtje geleden) en het word hier nu wel aardig koud. :Animatedfrozensmily

Morgenochtend maar heel snel bellen en hopen dat ze langs kunnen komen!!!

Verders gaat het hier wel goed, ik lijk iets meer energie te hebben en de misselijkheid is goed te doen! Al met al begint het beter te worden, op het stuitje na dan.....

Renaat hoe voel je je?

Es hoe gaat het bij jou?

Liefs Diana

Geplaatst

Hé Diana, gefeliciteerd, wat fijn van je echo.

En Renata, hoop doet leven. Misschien voel je het wel heeeeeeel goed aan!

En Es, Jij kan natuurlijk dan niet meer achterblijven, dus het komt allemaal goed! Ik snap het heel goed van die mk hoor. Mijn schoonzusje liep twee weken voor op mijn vorige zwangerschap en gaat binnenkort bevallen. Gekke dagen. Het scheelt wel weer als je zwanger bent, dat heelt wat. Buiten in de tuin ligt het kleintje en we branden nog steeds een kaarsje voor Puk. Het voelt fijn, dus waarom niet. Maar ik weet niet, die mk's blijven voor mij altijd kindjes die ik mis. Als alles goed was gegaan zeg ik weleens, had ik er nu 4 kunnen hebben. Ach ja, life.... Count you blessings, dan maar. X

groetjes, niki

Geplaatst

Niki, heb jij al wat vertrouwen in dat het goed gaat deze x??? wanneer heb je weer een echo???

Diana, wat balen ik hoop dat ze geweest zijn voor de ketel.

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het goed is.

Geplaatst

Diana, als ik jou was zou ik nu al naar ceasar therapie gaan, ik ga dit x mocht ik zwanger zijn/worden het ook niet afwachten en aan mn lot over laten.

Ik weet nu wat me te wachten staat en ga al vroeg hulp inschakelen wat betreft fysio.

Morgenochtend weer met Ilona naar de huisarts, ze is niet echt overduidelijk ziek of zo, maar al weken lang kwakkelt ze heel erg, vaak koorts momenten, hangerig, pips, moe ze valt regelmatig zonder aanleiding en ook al weken alleen maar spuitluiers.

Nu weer heel erg verkouden en hoesten erbij.

Best wel zielig

Geplaatst

Hey meiden,

Weer even vanaf mijn werk :)

De monteur is geweest. Ik belde vanochtend om 8 uur en even na half negen was hij er. En dat terwijl wij niet eens een bestaande klant van hen waren. Ik vind het een top service. Om 10 uur deed ons kacheltje het weer!!

Gelukkig maar want het was ijskoud in huis. 15 graden toen ik beneden kwam, gelukkig hadden we nog op zolder een oliekacheltje dus die stookte het toch nog tot 18 graden maar jeetje wat was ik blij dat de kachel het weer deed!

Renaat, wat vervelend dat Ilona zo kwakkelt! Goed dat je naar de huisarts gaat, laat je het even weten wat er gezegd is?

MIsschien is het beter om naar fysio te gaan, maar ja, het is zo duur.....ben niet extra verzekerd, vergeten te doen dit jaar en daarvoor vond ik het onzin, gebruikte het toch nooit, maar ja, nu niet zo handig dus!

Liefs Diana

Geplaatst

Erg fijn dat de kachel het weer doet met dit herfst weer.

Fysio zit toch in het basispakket??? en misschien een rare vraag, maar omdat je icsi doet ben je dan niet uitgebreider verzekerd dan de basisverzekering?

Morgen laat ik het weten hoe het bij de ha was met Ilona

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat wat fijn dat je er zo vertrouwen in hebt dat je zwanger bent. Ik ben benieuwd of je gelijk hebt. Nog een weekje, maar je gaat maandag al testen toch. Spannend hoor houdt ons maar op de hoogte.

Diana volgens mij zit het in de basisverzekering hoor. Moet je maar even nakijken.

Hier gaat alles zijn gangetje. Vanaf zondag moet ik Puregon gaan spuiten buiten de Decapeptyl om. Dus 2 spuiten per dag. Wordt nu wel spannend maar ben er eigenlijk niet zo mee bezig en wil dat graag zo houden. Dat werkt alleen maar beter.

Morgen gaan we naar Dipi Doe land in Best. Leuk voor de jongens.

Groetjes

Geplaatst

Ja stom he dat ik er zo, n vertrouwen in heb, terwijl ik een heel onzeker persoontje ben.

Ik kan natuurlijk heel hard op mn bek gaan maar het is mn gevoel.

Ik heb echt wel in mn achterhoofd dat het ook niet zo kan zijn.

Wat is Dipi doeland???

Ik heb vanavond mn schoonouders gebeld en Ilona en ik gaan er zondag heen en komen maandag terug, ff afleiding van de ww, ze weten het niet.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja je meot er wel rekening mee houden dat je er natuurlijk naast kunt zitten. Ik hoop het alleen niet voor je.

Dipie Doeland is een soort pretpark zowel binnen en buiten. Moet echt heel leuk zijn dus we gaan even een kijkje nemen. Ben benieuws. Ik wilde naar Plopsa in Hasselt (al 3x geweest), maar Jan heeft geen zin om 1,5-2 uur in de auto te zitten. Dus heb ik iets dichter bij huis gezocht. Had ook zitten denken aan het Dick Bruna huis, maar mijn moeder is daar al geweest en die vond het niet zo. Dus dat doe ik dan wel een andere keer als ik me verveel met de kids. Dat kan ik wel alleen doen, maar een pretpark niet met 2 kids haha.

Geplaatst

hahaha, nee alleen met 2 kinderen naar een pretpark lijkt mij ook onmogelijk.

Klinkt leuk dat Doeland.

Dat ik niet echt misselijk ben maakt me wel onzeker en twijfelachtig maar het gevoel wat ik mn buik heb maakt mij weer zekerder, maar ja kmoet toch wachten tot ik getest heb.

En misschien hou ik mijzelf wel voor de gek hoor, is misschien makkelijker kweet het niet.

Weet je wat zo stom is, en dat had ik ook in de ww bij Ilona, kan me niet meer zo goed herinneren wat ik allemaal aan mn lichaam merk als ik ongesteld moet worden. zo suf

Bijvoorbeeld ik heb nu pijnlijke borsten en ik weet gewoon niet meer of ik dat voor mn menstruatie ook heb.

Gast estrhalita
Geplaatst

Die pijnlijke borsten zeggen ook niks. Toen ik zwanger van Robbie was kon ik mijn borsten niet een aanraken zo pijn deden ze. Bij Jens heb ik helemaal geen last gehad van mijn borsten haha. En toen ik van de week ongesteld moest worden deden ze enorm pijn alsof ik zwanger was. Dus volgens mij neemt ons lichaam ons ook in de maling af en toe hoor hahahaha.

Toen ik zwanger van jens was wist ik zeker dat ik ongesteld moest worden. Het voelde precies zo. Ik hou een dagboekje bij van elke behandeling. Dus omschrijf elk gevoel wat ik op welke dag heb. Zo kan ik het makkelijk vergelijken. De keer voor Jens en die van Jens voelde exact hetzelfde en toch was ik zwanger. Dus het is zo klote. Ik hoop zo voor je dat het gelukt is. Zou zo lekker zijn alles in 1x.

he ik ga lekker slapen

Ik laat jullie morgenavond weten hoe het was

Doei.

Geplaatst

Nee ik weet het, eigenlijk geen 1 lichamelijk klacht zegt iets 100 %, want alles kan ook bij een eventuele menstrautie horen, behalve misselijk en overgeven.

Ik zit dus dringend te wachten op misselijkheid.

En zo zeker als ik me vaak voel in deze ww soms zo onzeker ben ik ook zoal nu.

Jullie weten wat voor werk Michel doet he, en dan 2 weken op en 2 weken af.

Gister belde hij en als hij weer thuis is gaat hij een sollicitatie de deur uit doen, ook naar offshore maar weer heel anders.

Bij dat bedrijf kan het zijn dat het 4 weken weg en 4 weken thuis is.

Weet niet wat ik daar van moet vinden.

Wij vinden 2 weken thuis eigenlijk te kort en ik weet dat als hij langer thuis kan zijn hij ook langer weg moet, maar 4 weken????

Ik weet dat hij dit heel graag wilt, dit bedrijf gaat over de hele wereld en het kan per x verschillen waar je heen moet.

Ik weet moet niet op de zaken vooruit lopen, hij werkt nog niet daar, maar toch zit er wel over na te denken.

Gast estrhalita
Geplaatst

Lijkt me niks 4 weken op. Die 4 weken af natuurlijk wel. Maar als je straks 2 kids hebt is 4 weken alleen lang hoor en zwaar vind ik. Ik vind het al zwaar als Jan 2 avond/nachten er niet is. Je moet overal zelf voor opdraaien. Dus 's nachts eruit, maar ook 's morgens. Dus misschien moet je het daar nog eens over hebben met hem.

Hoe voel je je?

Wij zijn dus naar Dipidie Doe geweest. Super leuk. De 1ste hal is met echte atracties, zoals vliegende clownen, boot, nog 2 draaiende attracties en botsauto's. Hal 2 is een binnenspeeltuin. Een hele grote voor kindjes tot 3 jaar en die is echt heel top en lekker rustig. En een hele grote voor kindjes tot 12 jaar. Ook nog een draaimolen. Dan buiten een paar speeltuinen, autootjes, achtbaan, reuzerat. De kids hebben zich prima vermaakt, maar om 16 uur waren ze op en heel moe (Jens zonder slaapje haha) Dus het was genoeg geweest. Maar echt een aanrader.

Morgen nog wat boodschappen doen, zondag de hele dag thuis en maandagochtend in de speeltuin paaseieren zoeken. Leuk he.

En jullie nog plannen.

Geplaatst

Dat klinkt super Es, jullie hebben een hele leuke dag gehad. klinkt errrg leuk.

Vandaag beetje misselijk gevoeld,als ik gegeten of gedronken heb valt me dat niet lekker op de maag.

Ik draag sinds gister van die oncharmante grote onderbroeken, maar mn strings zitten niet lekker, op de 1 of andere manier zit het niet meer, niet dat ik al dikker wordt maar is niet prettig.

Het gevoel in mn buik is ook intenser.

Maar aan de andere kant heb vandaag behoorlijk hoofdpijn dus wie weet zit er een griepje te broeden of zo en komt het daar door.

Ja, Michel en ik moeten het er nog wel goed over hebben ja, 4 weken weg is erg lang

Gast estrhalita
Geplaatst

Ga je maandag nog testen? Ik had ook veel hoofdpijn bij alle 2 mijn zwangerschappen. Hormoonverandering kan je veel hoofdpijn van krijgen hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden