Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, ik ga maandagavond testen.

Vind het zoooo spannend.

Kweet het niet met al die kwaaltjes zucht

Hoe gaat het met jou???

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Het gaat goed hier. Heb nu even weinig last van de hormomen. Vandaag wel veel hoofdpijn. Zondag komt de puregon erbij. En nog 1 week voor de 1ste fm. Ja het wordt wel spannend.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer even een berichtje van mij.

Es, heel veel succes zondag met de puregon spuiten! Dan gaat het echt beginnen, spannend hoor.

Dat Dipidie Doe land klinkt wel heel erg leuk zeg! Wij willen van de week naar een kleine dierentuin hier in de buurt gaan, als het weer het toelaat.

Renaat, maandag testen, spannend!!! Ik duim voor je hoor!

Dat 4 weken op en 4 weken of klinkt inderdaad wel heel erg heftig. Zeker straks met 2 kindjes. Succes met het maken van een beslissing daarin.

Hoe gaat het nu met Ilona? Hoe ging het bij de huisarts?

Bedankt voor jullie tips over de fysio. Ik ga het bij mijn verzekering maar eens nazoeken.

Liefs Diana

Geplaatst

O ja, gister bij ha geweest met Ilona en het komt er eigenlijk op neer,w achten op het mooie weer, ze heeft deze winter een wat lage weerstand en daarom kwakkelt ze, dr neus,keel en oortjes zagen er goed uit enzo.

Succes met de puregon Es.

Morgen gaan Ilona en ik naar mn schoonouders en komen maandag terug, maandagavond bij mn vader eten en als we dan thuis komen en Ilona ligt op bed ga ik testen.

Geplaatst

Wow, het is al bijna maandag Renata. Ik ben heel benieuwd!!! Diana heeft het weer warm gelukkig en Es gaat ons allemaal achterna, namelijk ook bijna zwanger. Hihi. Heerlijk zo de paasdagen in. Hihi.

Afgelopen vrijdag had ik weer een echo. Alles lijkt vooralsnog goed te gaan, Petit is nog hard aan het kloppen en de groei is conform verwachting. Heel langzaam begint mijn vertrouwen een beetje te groeien. We zullen zien.

Hele fijne paasdagen allemaal! groetjes van niki

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer een berichtje van mij.

Jamillah is de afgelopen dagen niet lekker geweest. Gisterenmiddag liep het echt uit de hand, koortsstuipen, en heel raar ademhalen. We hebben de HA-post gebeld en daar mochten we heen komen. Arts wist het ook niet zeker dus stuurde ons door naar de kinderarts in het ziekenhuis.

Daar zijn er allemaal onderzoeken gedaan, en ze heeft een flinke keelontsteking.

We mochten dus weer naar huis met antibiotica en paracetamol.

De hele nacht is ze nog aan het spoken geweest, dus we zijn nu bekaf! Het is zo zielig! Ze wil niks eten en ook drinken wil ze niet al te veel.

Ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken!

Es, gisteren de eerste puregon gezet? Hoe gaat het met je?

Renaat, heel veel plezier bij je schoonouders, en vanavond testen he?!

Laat je het ons weten? Ben zoooooo benieuwd.

Niki, fijn om weer wat te horen, en wat een super nieuws dat de echo weer goed is.

Wanneer mag je weer voor een echo of controle?

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een mooie bos met haar zeg. Echt mooi. Hoe is het nu met haar? Al beter?

Hier alles goed, super hoofdpijn en misselijk. Zou dit komen door die ene prik. Bah.

Jens is ook de hele nacht aan het spoken geweest. Veel huilen, niet echt koorts had hij 38.4. Vandaag eet hij niet echt lekker, veel huilen bah. Misschien kiezen, maar ik voel niks.

Renaat wel gelijk laten weten vanavond he, maar kan je niet beter met ochtendurine testen, ook omdat het nog zo vroeg is??

Oke dan kom ik ook nog even pronken met Jens

14597-6063742.jpg

Met de bril van Robbie

14597-6048044.jpg

14597-6063694.jpg

Geplaatst

Hey meiden ik heb net al getest en was negatief, is nog officieel 4 dagen te vroeg, ik wacht nu gewoon eind deze week af.

Hoop dat Jamillah snel beter is.

Erg fijn Niki dat de echo zo goed was en dat je stiekum al wat vertrouwen krijgt.

Het was gezellig bij mn schoonouders, vanavond bij mn vader eten.

Geplaatst

Ik ben verschrikkelijk :mumum: op mijzelf, ten eerste omdat ik me heb laten verleiden door eerder te testen en ten tweede omdat ik ben bedonderd ben en het ergste daarvan is door mijzelf :mumum: lichamelijk leek het er echt op dat ik zwanger zou zijn, ik voel me zwaar beduvelt door mn lichaam en ben daar echt heel kwaad om.

Ik merk dat lichamelijk en geestelijk heel ver bij elkaar vandaan staan.

Ik ga er nu wel vanuit dat deze poging nu mislukt is, en dat vind ik niet het ergste dat ik niet zwanger ben, ik bedoel dit is "pas" poging 1 en kon me al niet voorstellen dat het 2 x bij poging 1 zou lukken

Ik merk dat dat de terleurstelling in mijzelf groter is dan in het mislukken van deze poging.

Ik wil niet gelijk verder met een nieuwe poging, moet natuurlijk eerst wachten op de rode duveltjes en de volgende poging zit ik met de ww of de uitslag daarvan dicht tegen mijn vakantie aan in mei aan en daar zit ik niet op te wachten, ik wil pas na mei weer met de volgende poging verder.

Geplaatst

Oke meiden, nu zit ik te janken, ik had na 5 minuten dat de test negatief was de test in de prullenbak gegooid en ik moest net wat weggooien en heb de test er weer uitgehaald waarom weet ik niet ( sorry ik heb gewoon in de prullenbak zitten graaien ), het was begin van de middag alleen maar een dikke - streep maar nu is er een redelijk duidelijke ( wel dunner dan de - streep ) een | streep er door heen te zien...ik zie nu toch wel een plus

Ik weet het ff niet meer ik kan er niets anders van maken dat het wel een plus is.....

Ik voel mij emotioneel heel erg in de war nu

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ze zeggen dat je maximaal 5 min mag wachten volgens mij met het aflezen van de test, maar ik heb dat ook wel eens gehad. Het kan zijn doordat je veel te vroeg test en met middagurine dat het gewoon heel lang duurt voordat hij je HCG afleest en je lichaam je dus niet bedondert heeft. Ik zou even wachten t/m dinsdagmorgen en dan met je ochtendurine een test doen. Deze moet dan wel binnen de gestelde tijd een + laten zien hoor. Toen ik 4 dagen voor de testdatum testen was het ook met ochtendurine binnen de stelde tijd te lezen.

Ik denk wel dat je zwanger bent hoor. xxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

Dank je Es, ik voel me zoooo in de war.

Ik ga morgenochtend nieuwe test kopen en dan hou ik langer de tijd in de gaten, ik heb vanmiddag nadat ie negatief was bijna gelijk weg gegooid.

dit is killing, ik ga noooooit meer zoveel eerder testen, je heb helemaal niets aan de uitslag.

Gast estrhalita
Geplaatst

Mag ik je als test adviseren die van de kruidvat 2 voor 5 euro. Die meten heel snel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Die 2 voor 7.99 zijn ook goed hoor. Die meten ook vroeg. Moet je eens kijken bij het topic vroegtesters daar staat goed aangegeven welke testen het snelste meten.

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb je er gelijk 2 he. En ik denk echt dat je wel zwanger bent hoor. Een test kan niet een + geven als je geen HCG in je urine hebt.

Ga zo mijn bed in. Jens vannacht aan het spoken geweest en Robbie heeft sinds vanmiddag koorts en op zijn buik en rug rode bultjes (misschien de waterpokken). Dus maar vroeg erin mocht het een lange nacht worden.

Hoor je morgen nog wel

XX

Ps De puregon gaat goed hoor. Voel me al zo ervaren met het spuiten. het is dat ik het met een alarm in mijn telefoon hebt gezet anders zou ik het elke dag vergeten haha. En hand vandaag gelijk hoofdpijn. Bah klote hormonen.

Geplaatst

O balen dat Robbie ziek is, hoop voor je dat een rustige nacht heb.

Michel belde vanavond of ik getest heb en ik mag deze week nog 1 x testen van hem en dan volgende week maandag als hij thuis pas weer.

Hij zei nu dat hij liever had gehad dat ik gewacht had, ja dat zeg je nu... te laat.

Jij heb er nu meer vertrouwen in dan mij.

dank je wel voor je vertrouwen, doet mij wel goed.

Slaap lekker en je hoort het morgen.

Rot bijwerking van de hormonen die hoofdpijn, eind van de week heb je de fm en dan weet je ook wanneer je de punctie heb toch???

Geplaatst

Ik heb vanmorgen bij het kruidvat 2 testen voor 5 euro ( na goed kijken hadden ze ze wel ) gehaald, en ik ga er zometeen 1 doen en dan pas weer als Michel thuis is.

Ik wordt echt gek van mijzelf, ik ga noooooit meer ( als hetnodig mocht zijn ) eerder testen. wat en hel

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo jij bent vroeg bij de kruidvat geweest En heb je al getest? Ik denk het echt hoor, anders kan je geen positieve test krijgen. Ook al komt het +je pas na 15 min. Dan is er toch HCG in je lichaam.

En ja ik heb bij mijn miskraam ook veel te vroeg getest. In totaal geloof ik 8 testen gedaan. en ik doe het ook nooit meer.

zaterdag de 1ste fm meting. Dan 3 dagen erna weer 1 en dan hoor ik wanneer de punctie is.

He maar wachten totdat Michel thuis is, dat is pas maandag, terwijl je vrijdag mag testen???? dat kan je toch niet haha

Geplaatst

Ja op dinsdag breng ik Ilona naar kdv, dus ben gelijk door gereden, en ik heb nu net getest en de 5 minuten zijn net om, er is een 2e streep heeel licht zichtbaar, maar donker genoeg om niet te twijffelen of ik een streep zie.

Aan de ene kant voel ik een blijdschap door me heen gaan, maar aan de andere kant ook nog heeel erg onzeker, de 2e test ga ik echt netjes wachten tot Michel thuis is.

Nee dat eerder testen.... ik dacht dat het opluchting zou zijn maar het is verschrikkelijk.

Ik ga zooo hard voor je duimen Es, 3 x is scheepsrecht

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Je bent gewoon zwanger hoor. Het kan altijd (nog) fout gaan. Maar echt je bent gewoon zwanger. Geniet maar haha.

Ik ga je lekker feliciteren :bf_new: Super man weer in 1x.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden