Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, wat een mooie score, kan eigenlijk niet geloven als er in ieder geval 1tje blijft plakken.

Ik heb nog tijd zat om na te denken over een hoe of wat met de wagen, maar ja het vooruit denken gaat hard hihihi.

Diana, wat fijn zeg dat je egsprek zo lekker ging, maar niet om het 1 of ander, maar inderdaad als je lichaam weer zo gaat met je b.i. dan moet je optijd je rust nemen en stoppen met werken.

Nikki hoe gaat het met jou??? al gewend dat je zwanger bent??

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja maar eerst moeten ze nog bevruchten hoor. Ik heb nu eitjes die embryo's moeten worden haha.

Ik dacht ook hel ver vooruit hoor. Ik vind de duo wagen ideaal, maar robbie is ook een enorme wegloper en als ik ga winkelen zet ik ze alle 2 vast en dan kunnen ze geen kant uit ideaal.

Diana fijn dat het gesprek goed ging. Maar wel goed naar je lichaam luisteren. En hoe reageerde ze op het nieuws?

Geplaatst

Er werd heel leuk gereageerd op het nieuws! Maar ze waren nog blijer met het gebak denk ik :-)

Ik zal inderdaad heel goed naar mijn lijf moeten gaan luisteren, en niet de neiging houden om maar door te willen gaan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat fijn dat ze zo leuk reageerde. Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand negatief reageert als je zwanger bent hoor. Of ze moeten super jaloers zijn.

Hier net de laatste decapeptyl gezet en om 23.15 uur de ovitrelle. En dan kan mijn buik rust krijgen wat prikken betreft, want wat is hij blauw. Ook ben ik enorm dik geworden deze poging. Mijn lovehendels, buik en borsten zijn echt enorm aangekomen. In totaal 3 kilo. Vandaag op het zwemmen vroeg zelfs een moeder aan me of ik weer zwanger was. Nou dat is toch wel heftig he. Mocht het niet lukken ga ik er echt wat aan doen, want dit ziet er echt niet uit. Mijn shirtjes zijn allemaal te kort en 's avonds ziet het er echt niet uit. Walg gewoon van mijzelf.

Geplaatst

Het is zeker fijn dat ze zo reageerde! Voordeel is wel dat er nu wat meer begrip is dat ikzo vaak gaap (ben zoooo moe) en ook erg warrig en verstrooid ben. Als ik wat dingen krijg waarvoor heel veel concentratie is vereist dan red ik dat gewoon niet, en vanmiddag nam mijn collega dat over, zoooo fijn!

Wat vervelend dat je zo veel bent aangekomen es! Al zal ik een moord doen voor een figuur zo als jou begrijp ik het wel hoor!!!

Geplaatst

Diana, ik merk dus ook al dat ik weer last heb van de b.i, natuurlijk niet omdat het kindje groeit en er op drukt, maar gewoon door verandering in mn lijf ( ik had het ook met de buikgriep ) het is ook niet sinds gister maar de afgelopen 2 weken is het opbouwend zeg maar.

Ik zit s'avonds de eerste poos op een kussentje, dat scheelt wat, maar verder kan ik nu alweer moeilijk blijven zitten.

ik moet nog 35 weken, en ik ben nu doods bang, hoe moet dit nu???

Maandag komt de ergotherapeute langs voor intake, ik hoop dat zij mij kan helpen, ik ga volgende week bellen voor afspraak met de verloskundige.

ik hoop met meer persoonlijke begeleiding dat het beter gaat dit x, maar eerlijk gezegd op dit moment ben ik ff doodsbang.

Geplaatst

Hey meiden, wij ga zo naar mn schoonouders en komen pas morgenavond thuis, ben dus ff niet online.

Morgen gaan michel en ik winkelen in Rotterdan saampjes, heb dar wel zin in.

Gast estrhalita
Geplaatst

Kom je nog op de koffie, Ik woon toch in Rotterdam haha. Shopse.

Balen trouwens dat jullie beide nu al weer last hebben van de BI. Ik kan me niet voorstellen wat voor pijn dat moet doen. Heb er gelukkig geen last van.

Geplaatst

Heel veel plezier vanavond bij je schoonouders, en morgen met het shoppen natuurlijk!!!

Morgen is de grote dag Es. Zie je er tegenop? Gaat Jan met je mee?

Hier nog even een paar uurtjes werken en dan zit het er weer op voor vandaag. Ik denk de hele dag al dat het donderdag is en ik dus weekend heb straks. Vieze tegenvaller hoor als je er dan achterkomt dat je nog een dag moet, pffffff!

Maar goed dan nog 1 dagje, en dan vrijdag lekker naar de kleine uk kijken!!!:bf_new:

Zaterdag is mijn beste vriendin jarig, dus ga ik lekker een middagje naar Utrecht (zij woont daar). Ik zou de hele avond ook nog blijven maar hubbie moest toch wel werken en ik wil mijn ouders niet de hele dag en avond laten oppassen.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik ben niet zenuwachtig. ze doen de punctie tegenwoordig met een infuus met pijnstilling. Ik ben daar een keer testpersoon voor geweest en je voelt echt bijna niks. Ik ben wel heel bang voor de wachtweken en dat het door alle stress niet gaat lukken.

Nu heb ik in de ijskast nog 900ml Puregon liggen en 12 spuiten Decapeptyl. De Puregon spuiten zijn al bij elkaar 1000 Euro. Dus dat scheelt 1000 Euro voor een eventuele 4de behandeling. Dus misschien dat we toch nog voor een 4de keer gaan. Maar ja wanneer stop je he.

Grrrrrrrrrrr heb nu al zenuwen in mijn lijf.

Geplaatst

Ja ik heb ook nog wat deca en puregon overgehouden, want ik dacht ach je weet het maar nooit. Maar ik heb het gelukkig niet nodig. Het is omdat je het niet mag aanbieden op het forum maar anders had ik er graag iemand gelukkig mee willen maken............je snapt het idee wel.

Het is moeilijk te bepalen waar je stopt, maar als ik nog zo'n voorraad zou hebben, tja dat zijn toch de grootste kosten van alles. lastig hoor~!

Wat fijn zo'n infuus! Ik moet zeggen dat ik met de verdoving die je in alkmaar krijgt ook niet veel last heb gehad. Maar aan de andere kant, ik had de eerste keer 4 en de laatste keer 3 follikels, dus het is ook zo klaar.

Ik ga zo lekker afsluiten en optijd naar huis, ik ben weer heel erg moe. Hopen dat dat snel overgaat!

Liefs Diana

Geplaatst

Spannend hoor Es, heel veel succes morgen en een goede oogst! En dan maar heel lief voor jezelf zijn hoor. En niet van jezelf walgen hoor, je bent een supermama hard aan het werk voor je nageslacht.

Ik kijk ook weleens in de spiegel en denk dan, oeps. Maar als de tweede er heel uitgekomen is ga ik gewoon 6 jaar borstvoeding geven.... Val je lekker van af. :-) Nee hoor, maar wel bv weer geven en dan daarna heerlijk weer aan mijn lichaam werken, al denk ik dat het toch allemaal niet meer zo strak wordt als het ooit was. Maar ja, ik zou die kindjes daar niet voor terug willen geven. :-)

Misschien gooi ik er nog eens een plastisch chirurgje achteraan. hihi. Denk het niet hoor, maar kan het me soms wel voorstellen.

Of ik me al zwanger voel Renata, nou ik ben supermoe echt heel erg. En ook wat verkoudenachtig sinds gisteren dus vandaag in bed gebleven en niet gewerkt. Ik ben heel zenuwachtig of alles wel goed gaat daarbinnen. Bij ons is het al 2x misgegaan zo rond deze tijd. En nu mag ik pas dinsdag een echo...... :tard: Maar ik ga het volhouden en probeer vertrouwen te houden dat het allemaal goed is.

En wat is BI? Geen idee namelijk. Ik hoop voor jullie allebei dat de klachten niet zo worden als vorige keer. We gaan het zien. Jeetje nou alleen Es nog zwanger, moet lukken !!! :icon_biggrin:

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

dames ik ben terug van een zeer goede punctie. De pijn was minimaal door het super infuus. Ik had 12 eitjes :hello2: en jan 50 miljoen zaatjes. Nou wat willen we nog meer. Zondag de tp. En inderdaad 30 april testen. Ga lekker een dagje op de bank liggen met een paar goede films. De oppas komt vanavond de kids in bad doen. Dus helemaal super vandaag. Op naar zondag

XX

Geplaatst

Wat fin om te horen dat de punctie zo goed is gegaan!

En wat een geweldige resultaten. Dit moet echt helemaal goed komen!!

Liefs Diana

Geplaatst

Wow super Es, van harte gefeliciteerd!!! Zie je, moet goed gaan komen.

Hier gaat het mwaah. charlotte is weer ziek. Snik. Ben nog steeds heel moe. Maar het lijkt goed te gaan met Petit. Dinsdag echo.... Heel spannend.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Vandaag tussen 8.30-10.00 uur word ik gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Ben super zenuwachtig. Raar he, nog nooit zo zenuwachtig geweest.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gast estrhalita
Geplaatst

Net gebeld en om 12.55 uur moet ik in het ziekenhuis zijn. Hoe de embryo's zijn hoor ik vanmiddag pas maar er heeft bevruchting plaatsgevonden.

Geplaatst

Super nieuws Es!! Heel veel plezier met de TP straks!

Laat je weten hoeveel er bevrucht waren en hoe het gegaan is?

Ik ga duimen!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo ik ben terug met een mooie echo van de tp.

Van de 12 eitjes waren er 7 bevrucht. 2 zitten er nu in mij en de overige 5 wordt morgen besloten wat ze daar mee gaan doen. Ik hoor dat binnen 3 weken (snap niet waarom dat zo lang moet duren als ze het morgen al weten haha). 30 april testen, maar ik mag eventueel van de arts al 29 april testen zodat ik gelijk kan bellen. Anders wordt het pas 3 mei dat ik kan bellen. Ik weet nog niet wat ik doe. Hangt er een beetje vanaf hoe ik me voel denk ik.

Mocht deze poging mislukken dan ziet het er toch na uit dat we nog een poging gaan doen. Omdat we zoveel medicijnen over hebben scheelt dat zo in de kosten dus waarom niet............ we kunnen het missen en we gaan toch niet echt op vakantie. Dus dat scheelt weer een beetje druk.

Ga nu genieten van het mooie weer en lekker wandelen met de jongens.

Geplaatst

Spannend!!!!

Goed broeden op je 2 wondertjes Es! Maar met dit weer moet dat toch wel lekker gaan.

Nu 2 weken die vreselijke wachtweken. Ik hoop dat je er een beetje makkelijk doorheen komt, en het afsluit met een positief resultaat.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Es, dat is goed nieuws zeg, nou moet het gewoon lukken, en wel een prettig idee dat de druk weg is van dit is de laatste x.

Ik weet niet zo super veel van ivf, maar heb je nu dan niet 5 cryo's??

We hebben het gezellig gehad bij mn schoonouders, en lekker gekeuteld in rotterdam.

Heb ff geduurt voor ik were online was, ben heel moe en heb weinig puf, en ik ben zelf weer heeel ziek geweest, buikgriep.

Es, misschien moeten we nog maar weer een poging wagen om een x wat af te spreken, zou leuk zijn als we alle maal zwanger zijn.

Niki, b.i betekend bekken instabilliteit, wat spannend dat je volgende week weer een echo heb.

Wat sneu datr Charlotte weer ziek is.

Nou, Es we trekken je de ww wel door.

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat wat leuk weer wat van je te horen. De overige embryo's moeten nog 1 dag verder doordelen. Doen ze dat dan worden ze ingevroren doen ze dat niet, pech gehad. Maar ik ga ervan uit dat ik geen cryo's heb hoor. heb ik nog nooit gehad en altijd wel een stuk of 5-6-7 embryo's.

Lijk mij altijd leuk om een keer wat af te spreken, maar met Robbie zijn agenda en dan ook nog die van Jens zitten wij wel vaak vol. Anders in de zomervakantie (ik bedoel de schoolzomervakantie).

ja en dan die vreselijke wachtweken. Wat moet je nu wel en niet doen he. Ik laat de fiets staan, drink geen koolzuur, melk, eet gezond, slik tarwekiemolie (ter bevordering van de innesteling). Verder heb ik gelukkig wel lekkere volle weken dus dat scheelt, dan zijn ze zo voorbij toch........

Geplaatst

Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat je zwanger was van een 3ling hihihi suc6 ermee.

Dan in de zomervakantie wat plannen om eens wat af te spreken, hoop dat de andere meiden ook willen

Ik ga keihard duimen voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden