Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gelukkig is het bij vanmorgen roze gebleven, ik probeer voorzichting mn knop weer pos. om te zetten, en "genieten "van geen klachten zolang het duurt.

Zij is zoooo alles aan het ondekken, klimmen en dat soort dingen. echt ongelofelijk.

ik vind het dood eng.

mn zus en zwager noemen haar al rel-kabouter het is echt een kleine hooligan.

Ja met de trappelzak achterste voren hoop ik dat ze hem niet uit kan trekken en dus niet uit bed kan, anders weet ik het ook niet.Ze trekt elke nacht dr zak uit.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

En is het vannacht goed gegaan met Ilona en met jou ook alles nog steeds goed?

Geplaatst

Ik ben nog steeds schoon, ik denk dat het over is, ook niet meer echt dat buikpijn gehad.

Ilona kan dus ook als de trappelzak achterste voren zit hem bijna uitkrijgen, scheelde niet veel, ja dan kan ze eruit, dus moet echt uets verzinnen.

Hoe gaat het met jou en jou buik???

Geplaatst

Wat vervelend dat Ilona haar slaapzak uit weet te krijgen.

Jamillah zit er zo straks in dat het niet eens een optie is voor haar. Voordeel van een wat dikkere dreumes. Misschien een andere slaapzak proberen die smaller is? Bij de hema zijn ze erg smal, want die past Jamillah niet. Misschien helpt het? Wat eng als ze uit bed vallen he?! Het is mij 1 keer met jamillah gebeurt. Ik schrok me rot!

Laat je vanmidaag weten hoe de test is geweest?????

Ik probeer op mijn werk het forum in de gaten te houden!

Es, wanneer heb jij nu ook alweer je 2de FM? Sorry ik ben het helemaal vergeten.

Liefs Diana

Geplaatst

Ze doet de rits gewoon open en dan kan ze er met dr voeten uit en zo de rest.Ik durf niet met een speld de rits vast te zetten, moet er ff goed over denken.

Michel zn helikopter is vertrokken ( kan ik op internet zien ) kon wel janken toen ik dat zag, dus ik denk dat hij 2 uur a half 3 thuis is.

Jaaa ik laat zeker weten hoe de test was.

Geplaatst

ff over de assisted hatching de laborant in zwolle zij dat er bij icsi altijd een soort van ah toegepast word omdat de zaadcel met een naald door de eischil word geprikt

er zit dus dan al een gaatje in de schil, maar niet door laser maar door de naald

hij zei dat dit al een groot voordeel kon opleveren

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat je hoeft niet meer te testen hoor. Je bent super zwanger. Je hebt gewoon een innestelingsbloeding gehad. Kan bijna niet anders. En kan me voorstellen dat je blij bent dat hij naar huis komt. En dat huilen, ja emotioneel he als je zwanger bent haha.

Je zou er een andere rits in kunnen zetten die je omgekeerd erin zet dus dan maak jij de rits aan de binnenkant dicht zeg maar. Zomaar een idee

Diana ik heb morgenochtend om 8.00 uur de 2de fm. Moet zeggen dat ik sinds gisteren me goed voel. Geen pijn in mijn buik meer. Gelukkig of het komt omdat ik een stijve nek heb en die pijn nu overheerst

Even een vraagje. Ik heb een bakfiets en doe dus veel op de fiets met die kinderen. zouden jullie in de ww fietsen of niet? Ik twijfel zelf heel erg. wil het liefst zo gewoon mogelijk leven. Vorige keer ben ik naar de efteling geweest een dag na de tp en ik was uiteindelijk zwanger. De keren dat ik het rustig aan de na de tp ben ik niet zwanger geworden en de keren dat mijn agenda overvol was met afspraken etc was het raak?? Dus ja.............

Geplaatst

ik ben hartstikke zenuwachtig voor de test vanmiddag, ik heb zelf nog niet de overtuiging dat ik zwanger ben, misschien als ik straks samen ben met Michel en het samen zien...

Tja, dat fietsen met de bakfiets, ik zou het gewoon doen denk ik, lijkt mij geen kwaad te kunnen.

Voor mijn gevoel de dingen te laten in de ww, stampen met de voeten, als ik uit het bos kom om het zand los te krijgen onder mn schoen, ben bang dat het los trilt of zo., lichamelijk wild doen.

Veder gewoon lekker je ding doen, het is weer mooi weer, lekker gaan fietsen met de jongens. ik zou alleen niet berg op waarts gaan,of tegen de harde wind in, als je zwaar moet trappen haal je kracht uit je onderbuik.

Maar dit alles is gevoelsmatig, niet gebaseerd op feiten.

enne zou ik nu al emotioneel kunnen zijn van de zwangerschap, en zou dat het echt zijn dat ik me zo emo voel?? hihihi

Gast estrhalita
Geplaatst

Zoals jij het omschrijft kan ik dus beter niet fietsen. Die bakfiets is heel zwaar. Dus veel vanuit mijn onderbuik en veel hobbels hier in de wijk. Heb

Joy1 ook al een mail gestuurd. Zij heeft dezelfde bakfiets als mij namelijk en heeft morgen een plaatsing van 2 cryo's en heeft ook al 2 kids in dezelfde leeftijd als Jens en Robbie.

Nnog 1,5 uur dan is Michel er..

Geplaatst

Als je bakfiets inderdaad zwaar is en veel hobbels, dan zou ik persoonlijk niet fietsen.

Voor mij gevoel,die spanning op je buik enzo, maar misschien is het wel onzin wat ik zeg hoor, maar als jou gevoel ook zegt niet doen,dan niet doen.

jaaaa nog 1,5 uur, ik voel me net zo'n kleuter zeg

hoe komt het dat je last van je nek heb??

Gast estrhalita
Geplaatst

Ikben gisteren wakker geworden met een stijve nek. Denk op de kou gelegen of zo. , nog 45 minuten, spannend.

Ik lig met Robbie op de bank nu.Hij wil niet meer slapen tussen de middag, maar dan gaan we maar op de bank liggen tv kijken. Rust hij ook uit. Jens ligt lekker te slapen. lekker rustig even.

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha hij is in slaap gevallen op mijn schoot.

Geplaatst

ach gossie, wat lief, wat nou niet meer moe zijn s'middag hihihihi, lekker hoor.

over 15 minuten ga ik Ilona uit bed halen, en dan gaan we naar het station

Gast estrhalita
Geplaatst

Heel veel plezier dadelijk een laat even weten of je test super positief is. En zo ja dan ga je lekker genieten met Michel, maar wel elke dag even online he anders ga ik je zo missen haha.

Knuffel

Geplaatst

dank je wel, echt zo stom zeg ik voel me net een puber die dr vriendje net 1 dag niet gezien heb, heb ik nooit zo dit.

tuurlijk ook als Michel thuis is ben ik elke dag wel online ( maar denk nu woensdag en donderdag niet ) we gaan naar mn schoonouders en Michel en ik gaan donderdag winkelen in rotjeknor, Ilona is dan een dagje bij mn schoonouders, is ook leuk voor hun.

nu ga ik offline, hondje ff laten plassen ilona uit bed en dan gaat ik.

x

( laat het straks nog wel weten hoor )

Gast estrhalita
Geplaatst

En en en? Renaatje hoe was de test en hoe was het om Michel weer te zien nu je zo emotioneel bent :icon_sunny:

Geplaatst

Sorry voor de late reaktie, michel was inslaap gevallen en we hebben net pas de test gedaan, hij gaf binnen paar seconden dikke plus aan, ik moet nu toch maar echt gaan geloven dat ik zwanger ben.

Geplaatst

Super Renata!!! Helemaal geweldig!!! Echt helemaal zwanger, super hoor. En keep the faith hè, vast een innestellingsbloeding zoals Es zegt.

O ja en over de slaapzak, wat knap maar irritant zeg. hihi. Ik zou denk ik een lintje aan je slaapzak naaien en daarmee dan het lipje van je rits vastzetten als hij dicht is met een dubbele strik. Maar ja. Misschien heeft ze dat ook wel zo weer los.

WAt een kletskousen zijn jullie zeg, moest 6 pagina's doorlezen... HIhi. Verder is Lieke vandaag geboren, dochtertje van mijn schoonzus (ik was tegelijkertijd met haar zwanger, maar kreeg bij 11 weken miskraam...). De confrontatie viel redelijk mee eigenlijk, komt natuurlijk omdat we zwanger zijn. Wel fijn op zich. Mooi meisje hoor, maar klein! Is ook twee weken vroeger gehaald agv stuitligging, maar toch, wat zijn die babietjes weer klein dan zeg. hihi.

En Es, 7 follikels, wow, kan niet anders dan goedkomen! :=)

Charlotte heeft weer last van diarrée... Hoop niet dat het weer een van haar darmklachten is agv allergie, maar het lijkt erop dat het tandjes zijn. Wel vervelend. En over woordjes, Charlotte noemt alles wat ze leuk vindt, Papa. Hihi. Ik vind het gelukkig helemaal niet erg. Verder zegt ze die, kijken, wiaaow (probeert miaaauw), en brabbelt veel. NOu ik vind het prima hoor, komt vanzelf.

En over dat laten huilen. Ik kan het niet en vind het veel te moeilijk, ook om te horen dat anderen het wel doen. Ik geloof er niet in. Maar ik ben een van de weinigen, weet ik. Gelukkig hebben wij een consultatiebureau-arts die het ook afraadt. Dus lig ik soms uren met Charlotte totdat ze slaapt. Maar ja, het voelt voor mij fijner, dus houden we het maar zo.

O ja, en ik kan dus ook mijn broeken al niet meer aan.... Wel fijn, maar ook weer wennen. Tuurlijk ben ik blij, maar ook zoooooooooooo moe. Maar blijf maar zitten hoor Petit! Graag.

Nou girlies, niet teveel mailen naar elkaar hè.. hihi... groetjes, niki

Geplaatst

hihihi niki we kletsen wel door hier.

Dank je wel, ja mijn knop moet nu wel echt om gaan in dat ik echt zwanger ben, vind het nog onvoorstelbaar.

Gefeliciteerd met je nichtje.

ja dat Ilona dr ritjse open krijgt, vind het maar niets, maar hoe doen we het van de zomer als ze zonder trappelzak slaapt??? ze klimt absoluut uit bed.

Wat schattig dat Charlotte alles papa noemt, zodra Michel weer thuis, en ik Michel een kusje of knuffel geef duwt ze mij weg en duwt ze zichzelf tegen hem aan. papa's kindje :icon_sunny:

Hoop dat ze snel door dr tandjes heen is, is zooo zielig he dat diarree.

Als ik aan Ilona hoor dat ze jammert in bed dan kan ik haar laten liggen, maar komt zelden voor, maar als ze intens verdrietig is laat ik haar niet liggen, dan ga ik naar boven, ik laat haar ook niet helemaal overstuur in dr eentje, kan ik ook niet.

geniet ervan dat je broeken niet meer goed passen.

Volgende week wordt er bij ons een hema geopend ( wij zijn maar een klein dorpje ) en we zijn er zooooo blij mee, dan ga ik daar mooi mama basic kopen.

Es, hoe was de fm vandaag????

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben net bij de bedrijfsart geweest. Was een fijn gesprek. Ik moet kijken tot hoelang het gaat. En als de klachten verergeren, dan moet ik weer ziek melden, en dan krijg ik gesprek met het UWV of ik nog wel door kan gaan met werken of niet.

Niet dat dat nu zo zeer de bedoeling is maar het is wel fijn dat er alle begrip voor is!

Ik zie dus wel hoelang het gaat, en anders houdt het gewoon op.

Ga straks even gebak halen en mijn collega's vertellen over mijn zwangerschap, ben erg benieuwd hoe ze reageren.

Dringt de zwangerschap al een beetje bij je door Renaat? Wel super hoor dat de test meteen positief aangaf, dat voelt wel super goed he?!

Es hoelaat heb je de FM meting? Ben erg benieuwd hoe alles groeit.

Liefs Diana

Niki hoe voel jij je? Wanneer heb je weer controle? Wat vervelend dat charlotte zo aan de diarree is! Ik hoop dat het snel over is.

Geplaatst

He Es, waar blijf je nou???

Es, heb jij gelijk vanaf de geboorte met Jens een duo kinderwagen gebruikt?? en dan gebruik je die ook als je alleen met Robbie of jens weg gaat???

ik ben lekker optijd, ik zit me namelijk af te vragen hoe ik straks moet doen, ik heb natuurlijk maar 1 enkele wandelwagen.

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat super zeg gelijk positief. Zei ik toch

Ik zwem op dinsdag morgen met de jongens dus ja dan ben ik pas om 12 uur thuis. Mijn moeder is hier altijd op dinsdag dus ik ga nu poetsen en zij houdt de jongens bezig. Dus even snel een mailtje van mij

De meting was goed. Zeker 7 goede eicellen en donderdag om 10.15 uur de punctie en zondag de tp. en zoals verwacht 30 april testen. leuke dag haha.

Ik had inderdaad meteen een duo wagen de Easywalker. Niet met de babybak erbij hoor, maar van Topmark een babynestje (kost maar 20 Euro). Als ik alleen met de een van de 2 weg ging dan pakte ik de paraplu buggy. En nu zit Jens in de paraplu buggy en Robbie op een board achter de buggy. En als we echt gaan winkelen of lang wandelen de duo wagen.

dames geniet lekker van het zwanger zijn. Ik hoop me echt over 2 weken bij jullie te kunnen voegen. De positiekleding ligt al klaar hoor haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden