Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Net een brief van het ziekenhuis dat er geen cryo's zijn. Zoals altijd dus.

Bij Robbie had ik natuurlijk IUI. 4 dagen voordat ik ongesteld moest worden had ik zulke zeren borsten. Niet normaal meer.

Bij Jens dacht ik dat ik gewoon ongesteld moest worden. Ik had vanaf wachtdag 3 enorme ongi krampen. Alleen de nacht voor het testen was ik pas misselijk. Dus ja je kunt er niks van zeggen. Daarom heet het ook wachtweken haha. Die film had ik toch geen zin in dus lig nu gewoon lekker op de bank en over 1,5 uur spring ik onder de douche om me op te tutten voor vanavond.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

We gaan het nu ook niet meer over mijn wachtweken hebben oke. Ik kan er toch niks meer aan veranderen en dan gaan we in juni echt voor de aller aller allerlaatste poging.

Misschien tot vanavond.

X

Geplaatst

Heb ik net een heel verhaal getypt is het weg!! grrrrrrr......

Heb het nu eventje drukjes dus ik doe zo nog even een poging

Gast estrhalita
Geplaatst

Ben benieuwd naar je hele verhaal Dian??

Zo ik ben weer thuis. Het feest was buiten, dus ik ben helemaal door en door koud. Niet echt lekker. Net nog even lekker wat gegeten, kopje thee en dan lekker naar bed.

Tot morgen.

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal.

Ja het was bets koud, ik ben lekker burgelijk met mn buurvrouwen bezig geweest de straat te versieren. ben nu ook goed koud.

Was het wel leuk???

Truste

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik vond het wel meevallen. En probeer dan maar iets te drinken zonder dat het opvalt dat er iets is. Ik wil geen koolzuur, alcohol dus wordt het al snel jus (die kwam uit een pak, bah) of spa blauw. En dan komen er hapjes met allemaal rauwe dingen. Ja dus maar even niks.

Morgenavond volgende uitje haha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb zo slecht geslapen met het gevolg dat ik nu al moe ben. En we hebben zo'n drukke dag. Jan is naar Duistland zijn auto halen. Wij moeten zo naar de logopedie, of eerlijk gezegd Robbie moet naar de logopedie dus ik moet Jens maar weer hetzelfde rondje lopen. Ach nog maar 4 maanden en dan komt logopedie op school volgens mij. Vanmiddag van de peutergym een uitje naar de speeltuin. Dat is voor mij afzien, want Robbie loopt weg en jens is dan lief aan het spelen dus als Jan al terug is uit Duitsland denk ik dat ik Jens maar even thuis laat. Dan koken, kids in bad/bed omkleden en om 20 uur in de auto naar Harderwijk. Hoop dat het daar leuk is, want Jan is daar officieel voor zijn werk en de zaak is voor vrienden van mij, maar ja die zijn natuurlijk druk. Nou ja we zijn er even uit zeg ik dan maar.

Hoe is het met julllie voor de rest? Niki je echo? Diana hoe gaat het met Jamillah 's nachts?

En hoe zit het met onze date in de zomer? Gaan we die nog plannen?

Geplaatst

Zo Es dat is een volgepland dagje! Geniet van het lekkere weer.

Ik had inderdaad een heel verhaal getypt maar het was niks bijzonders hoor.

Had het gisteren op mijn werk even te druk om nog een verhaaltje te typen.

Jamillah heeft vanacht eindelijk weer eens doorgeslapen, van 20.30 tot 9.00. Heerlijk zeg! Wat was ik daar aan toe!

Hubbie is vandaag een lange dag aan het werk (10.00 tot 23.00) dus ik moet het nog even alleen doen vandaag. Gelukkig is hij het weekend eindelijk wel weer eens vrij!

Jamillah ligt nu lekker op bed te slapen, dus ik ga ook even liggen, ben stiekem toch wel moe.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat is het stil hier zeg. Op het hele forum al. Kan wel merken dat het goed weer is en weekend.

Gisterenavond dus weg geweest. Het was gezellig en leuk, maar beide waren we heel moe dus om 24 uur weer thuis. Vanmiddag zouden we weg gaan, maar Jensje huilt echt om alles momenteel. Dus besloten om lekker thuis te blijven. Robbie loopt een beetje rond hier en Jan en Jens liggen op bed.

Oke nu toch even over mijn wachtdagen. we zitten inmiddels op de helft op wachtdag 6. Ik zal je dit zeggen, als ik me over 3 dagen nog zo voel dan denk ik dat ik zwanger ben hoor. Mijn borsten blijven pijn/gevoelig. Ook af en toe krampjes, maar vooral vanaf het moment van wakker worden tot na de lunch enorm misselijk en de rest van de dag met vlagen. Dit kan allemaal van die bollen komen, maar het is niet de 1ste keer dat ik die bollen gebruik. Inmiddels de 5de keer Dus ik zou moeten weten hoe ik daar op reageer. En het kan nu nietopeens anders zijn. Ik heb me wel eens eerder misselijk gevoelt, maar al die keren was het omdat ik zwanger was, dus......... Misschien dan toch. Ik durf het echt niet te hopen. Ik ga echt niet eerder testen dan donderdag. Dat is 1 dag eerder en mocht ik me echt zo of erger gaan voelen dan misschien woensdag.

Nou meiden geniet van de mooie zaterdag en tot gauw.

Geplaatst

Hoi Esther, dat ziet er dan goed voor jou uit!!!Zou zo fijn voor je zijn!!! Bij ons is het minder...lees maar eens bij mijn profiel, snif, snif. (Nog niet echt doorgebroken dus ik houd nog een heeeeeel klein beetje hoop...) Geniet van het weer! En rust! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy1 ik had ook al gereageerd net bij het Isala topic. Moet blijven houden, maar toch vind ik het rot voor je.

Ja ik durf echt niks te hopen, maar blijf echt missselijk. Verder kreeg ik gisteren mijn spijkerbroek niet dicht, kutje dus. Elke zwangerschap zat bij mij altijd heel snel op mijn heupen, normaal niet voor de 5 a 6 weken zwangerschap, maar nu natuurlijk extra volgens mij door de hormomen...?

het zou toch erg zijn als ik ongi wordt en voor niks zo misselijk ben.

Alles slaapt nu hier in huis. Jens en jan in bed, Robbie is op de bank in slaap gevallen en ik zit te waken naast Robbie of hij er niet af valt.

Nou meid ik blijf voor je duimen en ik hou je op de hoogte. XX

Geplaatst

Hey Es,ben druk geweest de laatste paar dagen en het mooie weer natuurlijk.

Nou dat klinkt wel hoopvol hoor, ik heb blaren van het duimen voor je.

Ik zou het knap vinden als je echt tot donderdag kan wachten met testen.

Jammer dat beide feestjes tegen vielen.

Ik ben de laatste paar dagen erg moe, ik ben nu ook best wel stuk.

Ik ga ff lekker op de abnk liggen.

Morgen naar de verjaardag van ons neefje die is 1 geworden.

Fijne avond x

Geplaatst

O o o o o o o o o o wat is het weer spannend!!! Nou ik denk dat je de goede kant op gaat hoor Es. (echo was goed, ga ik zo vertellen :icon_sunny:). Kan ook bijna niet anders toch nu er al 3 vd 4 zwanger zijn...... O o o o o o o wat zijn die wachtweken toch lastig. Adem in. Adem uit. Adem in. Adem uit.... :toothy9: Pfffff..... En maar voelen, o wat voel ik nou.... :drunken_smilie: O wat voel ik nou... :drunken_smilie: Hou vol Es. Ik hoop heel erg dat het helemaal goed komt weer deze keer. Zou zo leuk zijn.

Dus afgelopen dinsdag had ik mijn echo. O het was zo spannend, want het is al 2x fout gegaan zo rond deze tijd. Ik had een intake in het zk bij een vk en assistente. Ik gaf aan dat ik het zo spannend vond. Zei ze heel lief, zullen we dan eerst maar eens gaan kijken. Ja, zei ik. Huil huil. Ik naar de hoek, had me al bijna uitgekleed, maar het kon al via de buik zei ze. Ook lekker. Ik lag al bijna weer wijdbeens hoor, grappig hè, hoe je dat gewend bent. De echo aan en ja hoor, hartje klop, hartje klop. Poeff... Ok volgende horde, is het groot genoeg. Ja groot genoeg. hihi. :icon_sunny: Maar beweegt het wel genoeg, vroeg ik, want Petit lag helemaal stil. En hop, daar gingen twee armpjes de lucht in. Huil huil... hihi. :icon_sunny: Dus, alles was prima! Helemaal super. Het vertrouwen begint te groeien, heel fijn.

En Diana, goed naar jezelf luisteren en je lichaam hoor. Je kan maar wat je kan. Die baas kan de pot op. Vooral als hij zo naar reageert zeg. Bah. Zo'n tweede kindje bij de weg die wij allemaal al hebben afgelegd, daar moet je super zuinig op zijn, dus ook op jou. Af en toe ff chillen hoor. :bf_nonew:

Tis maar goed dat Charlotte nog niet deze berichtjes leest anders komt ze nog op ideeën Renata, van jouw kleine boef.

Nou girlies, veel groetjes van mij. Het wordt heerlijk weer geloof ik. Enne Es, hou vol. Je kan het! Knufs van niki

Geplaatst

Iedere keer als ik die ticker onder mijn naam zie, en dat plaatje erbij, raakt het me zo. Jeetje, het is echt hè, er zit weer zo'n kleintje in mijn buik. Ik lees net dat het al het voedsel via de placenta krijgt. Ontroerend blijft het hoor.

O ja, ik ga nog even kijken bij de zwangeren, nog 1x zien dat ik er echt niets te zoeken heb ws. :toothy9: Be back in a sec.

Geplaatst

Nou inderdaad, er zat niet echt iemand op me te wachten.... :icon_bounce: Maar wel ontwikkelingen. Twee leden hebben slechte resultaten tav tripletest rondom Down. Misschien dat jij kan reageren als je zin hebt Es, jij weet er zoveel van... Ze zitten in zwanger/november 2010. Eén wil al gaan afbreken misschien. Afijn. Naar nieuws.

Heb nog maar even gereageerd maar denk dat het een aflopende zaak voor me is die rubriek bijhouden.

Anyways girlies, geniet van het mooie weer. Buikies vooruit! Knufs, niki

Geplaatst

Niki, wat fijn om weer van je te horen, en wat geweldig dat het zo goed gaat!

Wanneer moet je nu weer heen?

Es, wat een spanning! Het is ook zo slecht te zeggen in die vreselijke wachtweken! Maar ik blijf mij helemaal suf duimen hoor Het gaat gewoon helemaal goed komen:good1:

Renaat, veel plezier met de verjaardag. Ik hoop dat je moeheid te doen is. Ik wete hoe het voelt! Probeer te rusten en vooral 's middags even lekker te slapen.

Hier weinig bijzonders te vertellen. Jamillah ligt nog lekker te slapen, hubbie ook. Ik ga zo even met de hond wandelen en darana willen we gaan zwemmen. Wat stiekem met dit weer ook wel erg zonde is he?! Ik twijfel dus nog een beetje.......lekker wandelen is ook fijn, maar ja, bekkenklachten dus echt fijn is het niet......warm water daarin tegen, hmmmmmmm :icon_sunny:

Nou meiden geniet van een prachtige dag vandaag.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden,

Niki wat een super nieuws zeg. ga vooral zo door toch he. Ik heb trouwens even een berichtje gezet hoor bij de november 2010 forum.

Hier een klote nacht gehad, zo misselijk geweest echt niet normaal meer, ook enorme pijn in mijn borsten. Dus kon het vanmorgen niet laten, op wachtdag 7 een test gedaan en die was negatief, ook nu een uur later is hij nog steeds negatief. Ik weet het het is nog veel te vroeg, maar omdat ik zo misselijk ben.

Gisteren een mail gehad van Joy1. Daar heb ik ook veel contact mee. Die heeft ook bij een poging die bollen gebruikt, maar gaf nog borstvoeding. De arts zei dat de bijsluiter niet naar moest kijken omdat de bijsluiter is voor als je de bollen oraal in neemt, en wij moeten ze vaginaal innemen en dan werken ze alleen lokaal. Dus mag je geen bijwerkingen hebben. De misselijkheid kan dus niet daarvan komen dat is duidelijk. En ook omdat ik het nog nooit eerder zo heb gehad. Maar ja ik ga nu niet meer testen tot donderdag. Doe gewoon net of ik nog niet heb getest en geniet maar van de misselijheid haha niet dus.

Geplaatst

oooooooo, Es, als de misselijkheid niet van de bollen kan komen!!!!!!! ooo wat spannend meid.

Volhouden tot donderdag met testen, die test geef je als enige een zeker gevoel.

Niki, wat goed dat he echo weer zo mooi was, nog 6 dagen dan ben je de grens over, ik hoop dat je de onzekerheid kan laten gaan.

Ik lees af en toe nog wat bij de december topic maar heb al niets meer geschreven de afgelopen week.

Voor mij is het ook snel klaar daar.

tja, nu zwemmen in een binnen bad is eigenlijk wel zonde, maar ja als je het lekker vind waarom dan ook niet he.

Michel wilde eigenlijk op de motor naar de verjaardag, maar ik heb lief gevraagd of hij met ons met de auto wilde, ik heb vorige week terug gereden en had zo'n moeite om wakker te blijven vond het dood eng om zover te rijden nu.

Nu gaat hij zometeen lekker een poosje rijden en dan samen met de auto naar de verjaardag. ( het is ruim 100 km bij ons vandaan )

Mijn misselijkheid is nog goed te doen, ja vlagen die zijn wel irritant maar mag absoluut niet klachen.

Ik heb eigenlijk heel weinig "klachten " dat ik het eng vind of ik nog wel zwanger ben.

Stom he, voel je je goed ben je nog aan het zeuren.

Morgen brengen ze de bussen van mvm gaan we daar mee beginnen en morgen 1e agspraak bij de vk.

Geniet van het mooie weer dames.

En goed blijven broeden Es.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik moet straks ook naar een verjaardag en nu is Jan opeens ziek. iets verhoging en overal spierpijn. Moet dus alleen met de kids. Zo vermoeiend is dat. Dus ik twijfel nog hoor. Ben ook zo moe, ben al vanaf 3.45 uur wakker omdat ik zo misselijk was. Nu nog een beetje misselijk, maar het is goed te doen zo zeg maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier erger ik me alleen maar aan Jan die de hele dag op bed ligt en mij alles weer laat doen. Ik mag nooit ziek zijn dus dan ben ik lieve weg.

Baal trouwens wel van die negatieve test hoor. Ben gelijk negatief gestemd toch. Misschien ben ik wel door een griepje zo misselijk of zo......

Geplaatst

Ja, dat zijn mannen he, volgens mij is dat bij elk stel zo, als de man ziek is moet de hele wereld dat weten hoe ziek ze zijn, maar de vrouwen moeten doorgaan, hoe ziek ze ook zijn.

Ja, kan me voorstellen dat je je nu negatief voelt door de test, maar het is eerlijk ook nog echt te vroeg om te testen.

probeer vol te houden tot in ieder geval woensdag, dan zit je 2 dagen eerder.

En als je buikgriep zou hebben ( wat alleen maar zo misselijk maakt als een griep soort ) dan zou je echt allang alles uitspugen zo verschrikkelijk en dat is maar laat ik het erg houden 3 dagen, dan begin je zeker alweer op te knappen.

En dat is het niet bij jou.

Echt nog goede moed houden Es, je zeu zo straks zelf je kan eigenlijk geen bijwerkingen hebben van de bollen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden