Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, die man van jou is wel apart hoor renaat!

Maar mijn hubbie deed precies hetzelfde.

Voor de intake hadden we het voorjaar als datum gesteld, en we zitten daar en hij zegt dat hij zo snel mogelijk wil, mannen!!!:laughing4:

Maar hoe is het gesprek gegaan???? Ik ben razend nieuwsgierig.

Liefs Diana

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha hier ook zo´n rare man. Nee geen 3de en op het moment dat ik alle spullen wil verkopen wil hij opeens een 3de. Die mannen toch he.

Diana succes morgen

Renaat hoe is het gegaan?

Nou ik nog een week voordat ik ongesteld moet worden. Vandaag ongi krampen gehad. Kan innesteling zijn :toppie:? Want ja dat is meestal rond dag 7. Maar dat zou wel een enorm wonder zijn toch na 10 jaar. Ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongesteld wordt. Volgend weekend gaan we weg met de kids en mijn moeder. Jan blijft thuis. Ik heb geen zwangerschapstesten in huis. Ik doe ook pas een test als ik een week overtijd ben. Het kan namelijk zijn dat mijn hormoonhuishouding toch in de war is door die miskraam. We Shall See...........................

Gast estrhalita
Geplaatst

O ja even nog wat leuke foto's die gemaakt zijn door de schoolfotograaf van de peuterspeelzaal. Broertjes mochten ook op de foto. :clap2:

14597-5906452.jpg

14597-5906480.jpg

En gisteren is Jensje naar de kapper geweest. Zie hier het resultaat.

14597-5906451.jpg

Geplaatst

Hey Es, wat een leuke fotoos zeg, en wat is Jens weer veranderd zeg.

We hebben een heel goed gesprek gehad vandaag, ze willen eerst weer wat testjes doen wat betreft bloed en zaad.

Ze willen zeker zijn dat er niets veranderd is ook door mn zwangerschap.

Vandaag dus bloed geprik over 2 weken weer,morgenochtend zaad brengen en over 2,5 week de uitslag van alles.

We gaan dan ook bespreken hoe we mn cyclus gaan omleggen, met de pil die een periode slikken of iets weet niet precies wat en dan is je cyclus met 10 dagen veranderd, en dan staat ons niets in de weg om te beginnen met de iui.

We zitten weer in de molen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat super nieuws zeg. Ik hoop dat je weer snel zwanger bent via IUI. Robbie was de 1ste IUI raak, bij Jens 8x IUI en 2x IVF. Raar he. Maar bij jou gaat het zeker lukken.

XX

Geplaatst

Ja, ik probeer niet al teveel te hopen dat het weer de 1e x raak is, stiekum doe je dat wel maar in mn achterhoofd probeer ik wel realistisch te blijven en er rekening te houden dat we meerdere pogingen nodig hebben.

Dat zei ze gister ook nog wel tegen ons.

Vanmorgen het potje weggebracht en nu weer ff afwachten, ik vind het niet erg als het pas april wordt dat ik zwanger ben ( hoewel ik graag NU zou willen )

Gast estrhalita
Geplaatst

En wat was de uitslag van het potje?

Hoe was je meting Diana?

Ik zou ook liever gisteren dan vandaag zwanger zijn hoor?? Helaas heb ik geen geduld. Maar ja dat is de pest met IUI/IVF/ICSI WACHTEN WACHTEN EN WACHTEN.

Geplaatst

We krijgen 16 fabruari de uitslag van alles ook het bloed.

Ik verwacht geen gekke dingen van de uitslag, gewoon dat het goed is.

Ja dat wachten en wachten, dat is echt killing.

Daar zie ik weer zoooo tegenop.

Ik denk dat wij allemaal dat hebben, geen geduld meer en het wachten zat zijn, maar helaas zit er niets anders op.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb morgen pas de meting, maar pfff wat een buikkrampen.

Kan mij dit van de vorige keer echt niet herinneren!

Ik ben daardoor ook wel heel benieuwd naar de echo!

Renaat, het is ook heel vervelend al dat wachten hoor! Maar gek genoeg lijkt het wachten minder "killing" dan de vorige keer.

Es: Wat een onwijs leuke foto's!!! Wat is Jens enorm veranderd zeg!~

Ik zal snel wat nieuwe foto's van Jamillah gaan plaatsen.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren de echo gehad, en pff dat was even schrikken!

Verschrikkelijk opgezette eierstokken en enorme trossen met eitjes.

Gelukkig de meeste miniatuur, maar toch een stuk of 11 grotere (10 mm)

Moesten het bloed afwachten of we moesten stoppen ivm overstimulatie of toch door konden gaan.

's Middags gebeld voor de uitlsag en gek genoeg waren de bloeduitslagen prima, dus we mogen tot nu toe nog door gaan.

Maandag weer een echo en dan maar hopen dat alleen de grote verder groeien!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana nou dat verklaart dus ook die buikpijn. Jeetje meid dat was zeker wel even schrikken. Hopelijk blijft het goed gaan en heb je maandag super nieuws voor ons.

Geplaatst

Ja Es dat was zeker even flink schrikken! We zagen de bui alweer hangen.

Maar goed het gaat tot nu toe nog goed, en we gaan gewoon op voor een mooie score! Die buikpijn moet ik dan maar even voor lief nemen.

Hier nog een paar foto's van jamillah:

Foto-JGSOM66I-D.jpg

Foto-QOESSR8F-D.jpg

Foto-YXAIFYY4-D.jpg

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een lekker bolletje zeg en wat een bos met haar. Echt super. En al zelf een toetje eten Dat zie ik Jens nog niet doen hoor. Wat zijn ze veranderd he ivt een jaar geleden haha.

Geplaatst

Jeetje Diana, wat een schrik ff zeg, maar als het gewoon goed wat een mooie score heb je dan.

Tja en dan is het die buikpijn wel ff waard denk ik????

Wat spannend al snel gaat het echt gebeuren weer.

Wat een leuke fotoos van Jamillah, en inderdaad wat zijn de kindjes veranderd he, en wat een haar wat leuk zeg.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier voel ik de menstruatie opkomen (K@T K@T). Volgende week donderdag contact met het zkh hoe het nu allemaal verder gaat. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hier ook slecht nieuws :sad1:

Vanmorgen 2e FM meting, en er zijn maar 3 follikels doorgegroeid, heel misschien een vierde erbij. Wat een teleurstelling!

Ze willen dosis niet verhogen, want vorige keer was ik ook zwanger met zo weinig eitjes! Argh!!!!!

Ben er helemaal niet blij mee, denk dat ik van ziekenhuis wissel met de 2e poging.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Diana dat is een tegenvaller als er eerst gedacht wordt aan overstimulatie. Toch erg he dat ziekenhuizen zo verschillen qua protocollen. Ik erger me daar ook zo erg aan. Succes in ieder geval. Wanneer heb je je punctie?

Geplaatst

Hey es,

In principe heb ik vrijdag de punctie, woensdag nog de laatste fm meting.

Maar ik wil vanavond met hubbie overleggen om de poging te gaan staken.

Ik voel mij er niet goed over, en ik vind de score absuurd laag!

Dan kunnen ze wel heel blij nu gaan zeggen dat het vorige keer ook goed ging, maar toen zeiden ze zelf na de punctie dat maar 3 eitjes heel weinig was en de kans op slagen heel erg klein, dus dat ik er maar vanauit meost gaan dat er niet eens een TP zou zijn.

En nu ineens vinden ze het zo wel prima, dat is toch belachelijk????

Of ben ik nu over emotioneel en gefrustreerd?

Liefs Diana

Geplaatst

Jeetje Diana, wat balen zeg, inderdaad als je eerst denkt dat je misschien overstimulatie heb en dan nu dit.

Ik kan je geen advies geven hier in, ik heb wat dat betreft totaal geen idee hoe zo iets gaat icsi/ivf.

Mij lijkt 3 eitjes toch nog goed,maar met iui mag je maar max 4 eitjes hebben.

Is het ook niet zo dat als je overstapt naar een ander ziekenhuis je overnieuw moet beginnen met onderzoeken???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb hier ook geen ervaring mee. Ik heb al die keren 7 a 8 eitjes gehad. Oke de 1ste keer 11 dus ik vind 7 al weinig.

Als jouw gevoel niet goed voelt moet je het zeker niet doorzetten, want dan lijdt het toch niet naar een zwangerschap. Je moet er echt 100% achter staan. Snap je wat ik bedoel. Jing Jang moet een zijn of zoiets haha.

Nee even serieus. Je hebt maar 3 pogingen dus ben er zuinig op en sta er 1000% achter.

laat even weten wat je man vindt?

Sterkte

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik heb thuis overlegt en hubbie is het wel met mij eens.

Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld ivm de bloeduitslag van gisteren nog.

Mijn waardes waren erg laag. Vorige keer 54 en nu 59 en dat was nog niet eens voldoende voor 1 eitje gerijpt te hebben, en er zitten er 3 a 4. Dat schiet dus ook al niet op.

hen de assistente uitgelegd hoe wij erover denken. En dat kon zij wel heel goed begrijpen.

Morgen bij de 3e fm meting is er een andere arts en heeft ze even wat extra tijd er omheen gemaakt zodat we het met haar kunnen bespreken.

Nou ja ik in mijn eentje dan want hubbie moet werken.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana,

Toch nog effe berichtje van mij:

Thirse is ook ontstaan uit een klein aantal eitjes. Heb het wel vaker getypt, maar doe het ook nog een keer voor jou. Daarmee wil ik niet beslissen voor jou hoor... Maar eh, bij mij waren 6 eitjes gevonden, waarvan er 3 niet goed waren voor bevruchting, bij 1 was de bevruchting niet gelukt, bij 1 was de deling niet goed, en er was 1 goed embryootje, en dat is ons mooie meisje geworden! Zelf heb ik ergens diep van binnen het idee dat dat het eitje was wat die maand aan de beurt was om te springen....

Maar spannend! Succes bij het maken van een beslissing.

Groetjesssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik geef je groot gelijk meid. je hebt maar 3 kansen en die wil je toch goed benutten. En als jij het gevoel hebt dat het niet voldoende is dan afbreken die hap. Succes morgen in je eentje. Zal aan je denken.

Geplaatst

Hey hey,

Gisteren de afspraak gehad en mijn zorgen uitgelegd. Heb niet het idee dat ze er ook maar enigzins naar luisterde.

Hun reactie is: never change a winning team. Vorige keer had ik met 4 follikels uitzonderlijk goed kwaliteit eitjes en daarom gaan ze op deze voet verder.

Nja al met al is de punctie uitgesteld naar zaterdag om 9.00, zodat het kleine eitje nog wat kans heeft om groter te worden om mee te doen.

We wachten dus maar af!

Volgende poging willen we wel graag naar het VU toe, dus we zijn even aan het kijken hoe dat precies werkt.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Wie weet heb je die volgende poging wel helemaal niet nodig. Je moet wel positief denken hoor, anders lukt het helemaal niet. Maar ik vind het wel raar dat de behandeling niet afgebroken wordt. Het is toch je eigen keus, maar ja wie ben ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden