Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hihihihihi ik ging er van uit dat jullie gingen uit eten, stom zeg.

Ja je hoort/leest veel dat er ongi krampen zijn in de ww voor een pos test, maar er zijn er ook zat die helemaal niets voelden.

Tja het is ook echt afwachten.

Je zeurt niet hoor, dat vinden mannen, Michel vind het van mij ook dat ik dan zeur en zegt ook steeds je moet gewoon afwachten.

Voor mannen is het echt heeel anders, en zijn er ook toaal anders mee bezig.

Ja wel beter wachten tot op zn vroegst woensdag, maar is wel moeilijk.

Het beroerde is dat je van alles kan voelen en je kan niets voelen en het kan op alles wijzen.

Zaterdag is ook alweer bijna voorbij, weer een dag dichterbij.

Jeetje 5 jaar je huis te koop, je zou denken op een gegeven moment voor ieder redelijk of dan wat minder bod verkopen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Met Jens is het wel makkelijk om te gaan uiteten, maar met Robbie niet hoor. Vanavond ging zijn bord ook weer 3x door de keuken.

Beide heren zijn ook super aan de diarree. Wordt leuk morgen in de Arena bij het Studio 100 Zomerfestival. We hebben de voorstelling van 17.00 uur. We gaan om 15.30 uur rijden. Morgenochtend blijf ik eerst thuis en dan ga ik even een uurtje naar de eendjes en speeltuintje. Dan boterham en beide heren naar bed zo kan ik nog even bijbruinen (hopelijk schijnt de zon morgen wel hier) en dan hup naar amsterdam. Heb er echt zin in. Ben zo benieuwd hoe de jongens het ervaren.

En ja mannen staan er zo anders in. Die voelen niet wat wij voelen of denken te voelen. Vannacht 3 uur wakker gelegen en toen had ik me toch erge pijn in mijn liezen dat ik dacht YES goed gevoel haha, maar volgens mij kan je in je onbewustzijn ook veel voelen wat je wilt voelen.

En ja ik zou ook denken verkopen die hap. Maar wij twijfelen ook nog. Want oke dan heb je het huis erbij dan moet je nog gaan verbouwen en dat kost ook zo gauw 50000 Euro. Maar ja dan hebben we wel een enorm groot huis. Een deel zouden we dan gaan verhuren. Maar het komt nu niet echt uit. Aan het einde van het jaar beter, want dan weten we precies wat de bedrijven hebben gedraaid aan omzet zeg maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jan is werken dus ik ga maar eens lekker naar bed. Hopelijk slaap ik vannacht lekker door ipv wakker te liggen.

Tot morgen??

Gast estrhalita
Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb weer eens zalig geslapen. gelukkig. wel een paar x wakker geweest, maar viel bijna meteen weer in slaap. Ik ben er nu trouwens wel overtuigd van dat ik NIET zwanger ben. Ik weet niet waar ik het op basseer, maar laten we maar zeggen gevoel... Ik heb namelijk helemaal nergens last van, behalve lage onderrug pijn. Maar misschien heb ik me wel vertilt of zo met Robbie. Morgen nog die bollen en dan zijn ze op. Dan zal ik dus zoals altijd wel donderdag ongesteld worden. Voor de zekerheid zal ik woensdag nog testen. Misschien wel al dinsdag. Want dinsdag gaan we zwemmen en ik zou het wel leuk vinden om met Robbie van de glijbaan te gaan. Het is de laatste les.

Wij gaan zo lekker naar de eendjes en even naar de speeltuin. Dan lunchen, jongens naar bed en dan om 15.30 uur naar Amsterdam voor het festival van Studio 100. Ben zo benieuwd hoe de jongens het gaan vinden.

Nou xx

Geplaatst

Ow Es, ik hoop echt dat je gevoel je voor de gek houdt!!!! Ik blijf mijn kaarsje voor je branden, en duimen als een gek!!

Wel fijn dat je goed hebt geslapen. Geen last van de warmte gehad? Of hebben jullie airco in de slaapkamer?

Heel erg veel plezier in de arena vanmiddag.

Tja mijn buik is al flink aan het worden he?! Inderdaad wat renaat zegt het zit dit keer meer naar voren, vorige keer was het echt rond en overal. Wel grappig hoe het zo kan verschillen.

Pffff, wat heb ik een last van de warmte, echt niet leuk meer. Slaap heel slecht, 's middags lukt ook niet, en ik heb een drukke dag voor de boeg, maar dat stuur ik jullie even in een PM waarom dat zo is.

Fijne dag meiden!!

XXXXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij hebben in ons hele huis airco, maar zodra we gaan slapen zetten we deze uit hoor. Dus na een paar uur is het ook weer warm in de slaapkamer. Ik slaap met een T-shirt aan in een waterbed (23graden staat) en een dekbed haha. Lekker hoor. In de nacht heb ik het wel warm gehad, maar tegen de ochtend krijg ik het altijd koud.

Ja raar he mijn voorgevoel. Weet je hoe dat komt. Ik voel namelijk helemaal niks. Toen ik zwanger was van Robbie weet ik niet meer of ik ook wat in mijn buik voelde, maar toen waren mijn borsten heel heel heel pijnlijk. Bij Jens dacht ik dat ik ongesteld werd en bij de miskraam wist ik zeker dat ik zwanger was. Dus ja misschien word ik voor de gek gehouden, maar ik denk het niet. Ik moet in mijn ogen iets voelen, wat maakt mij niet uit.

Ben benieuwd naar je pb. Wacht af.

Fijne dag in ieder geval.

Geplaatst

Es, ik hoop echt dat je gevoel je voor de gek houd, nog een paar daagjes....

Veel plezier vadaag.

Ik zit lekker in de tuin en Ilona in dr badje, straks komt er een vriendin lekker in de tuin hangen bij mij, zij heeft alleen een balkon.

Ilona gaat steeds van het badje en dan in de zandbak, wat een zooi

Diana, heb je geen last van vocht last houden??? ik had met het warme weer zulke dikke voeten dat het zeer deed.

een paar berichtjes geleden vroeg ik aan je of je al over de bevalling had nagedacht???? ben daar wel nieuwsgierig naar hoe je er tegen aan kijkt, het gewoon afwachten en de natuur zn gang laten of helpen via inleiding en of geplande ks???

fijne middag meiden

Geplaatst

Ow renaat, ik had je vraag wel gelezen maar vergeten te reageren (oeps!)

Ik wil heel graag een geplande KS, en het schijnt volgens de verleegsters dat ik nu een gyno heb die daar vrij makkelijk mee is. Dus ik wil het wel graag gaan aan kaarten, en dan hoor ik het wel.

Maar aan de andere kant wil ik niet weer dat ziekenhuis in, zeker gezien het verloop van vorige keer, dus wil ik thuis bevallen, mja dat mag niet :(

Dan is de natuur zijn gang laten gaan en proberen gewoon te bevallen en dan direct naar huis ook een goede oplossing.

Dus samengevat wil ik liever een KS, maar na het geintje van hubbie ben ik bang dat hij dat dan weer gaat doen en ik weer verplicht langer moet blijven, en dat wil ik niet!!!!!!! Zal het vertrouwen terug moeten krijgen dat hij het dan niet nog een keer doet. Hoop dat dat gaat lukken anders word het erg geforceerd allemaal.

Heb inderdaad wel wat last van vocht maar het valt nog mee, was vorige keer veel erger, en bij jou toe helemaal kan ik mij nog voor de geest halen.

Ik ga even rusten want ik heb weer hele erge harde buiken.....

Liefs................

Geplaatst

In alkmaar is de KS overigens met 39 weken.

Wil kijken of ik het voor de 22e voor elkaar kan krijgen :-)

Vinden we een mooie dag.

Geplaatst

hoop het voor jullie, enne waarom voor de 22e als ik vragen mag???

Es hoe was je dag vandaag??

Joy1, hoe was je weekend???

Niki?????

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij zijn net thuis. Het was echt top, alleen onze plekken niet. We hadden de duurste kaartjes, maar echt K@t plekken. We gaan dus ook Studio100 een mail sturen. Het is uiteindelijk wel oplost om voor het podium op de grond te gaan zitten, maar daar betalen we niet zoveel voor.

Ik ben echt kapot en ga ook lekker zo mijn bedje in.

Diana hier is het ook een geplande ks met 38 weken. Ik zou/zal er ook 1 krijgen. Geniet van je rust he zo op zijn tijd. XX

Geplaatst

Ja, een heerlijk weekend gehad! Drukkkkkkkk, drukkkkkkk! Ik kan me voorstellen dat je baalt van studio 100! Was het niet te warm trouwens?????

Diana, mag ik vragen waarom je de vorige keer dan langer moest blijven? Ik ben ook natuurlijk bevallen nadat ik eerst een ks. gehad heb. Ik mocht in de morgen weer naar huis. 's nacht om 2. 00 bevallen ongeveer. Het bleek dat de kans aanwezig was dat de oude wond inwendig kon scheuren en dat is de reden dat je niet thuis mag bevallen. Ik heb dat altijd wat belachelijk gevonden, ik dacht ik laat het er op aan komen! En gewoon thuis! Totdat ik iemand sprak bij wie dat dus gebeurd was........aj, die kon het gelukkig nog na vertellen. Maar het was wel even hectiek kun je voorstellen.

Ik zing in een combo en de cursus doe ik samen met de hond. Vandaar!

Nou meiden er roept een mannetje boven aan de trap ik heb honger...dus ga even kijken!

Geplaatst

De 22e komt zo lekker uit, omdat onze beste vrienden de 20e trouwen.

Dan kunnen we de dag daarna een dagje uitzakken, en dan vrijdags voor de KS. Het weekend is hubbie thuis voor Jamillah en dan gaat zij maandag t/m woensdag wer naar KDV en hebben we even lekker weer de tijd thuis om te wennen, want ik neem aan dan maandag weer naar huis te mogen.

Heb het dus al helemaal uitgedacht hihihi......

Hier in huis ben ik zo goed als klaar, morgen even de laatste dingen die nu niet kunnen, en dan kan ik rusten :-)

Es, wat balen dat jullie zulke slechte plaatsen hadden, en dat dan terwijl je betaal voor goede plaatsen. Schandalig!!

Ow wij gaan trouwens 8 juli naar Joseph (voor de 2de keer) kijk er erg naar uit en hoop dat ik het ga volhouden die avond, maar de musical is zoooooo leuk. Lekker avondje ontspannen lachen en meezingen (arme mensen die naast mij zitten)

We zitten overal lekker dichtbij die avond (rij 9) dus dat word een topavond!!

XXXX

Geplaatst

Klinkt goed Diana, heerlijke musical!(Lijkt me.) Renaat, ik ga toevallig voor dochter naar de huisarts, ik ga hem vragen over de galblaas! Ik herken me zelf in sommige klachten....dus ja! Mijn moeder had volgens mij ook een gevoeligheid maar ik weet niet of de galblaas verwijderd is, het staat me bij van wel.

Bedankt voor de tip. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Moet je zeker doen Joy1 want daarom vroeg ik het ook omdat een vriendin van mij dat ook steeds had en bij haar was er ook iets met haar galblaas.

Geplaatst

Joy, het is een fantastische musical!!! En voor 25 euro eerste rang NOG leuker :-) :blob6: Ben gek op aanbiedingen.

Laat je morgen even weten hoe het bij de huisarts is gegaan? Ik ben er benieuwd.

Geplaatst

Sorry Es., Ik dacht dat Renaat het zei van de galblaas...Of bedoelde je dat jij zei/vroeg dat ik zo vaak last van mij maag en darmen heb? Ja, Ik laat het zeker eten! uhm...weten Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zei vroeg van je blaas en wilde nog zeggen van de galblaas, maar dat vergat ik steeds.

he meiden slecht nieuws. Ik heb getest en die was negatief. Dus helaas onze wens voor een 3de kindje is helemaal voorbij. Bij die miskraam had ik bij wd9 een positieve test dus daarom ben ik ook zo zeker van dat het mislukt is. Voor ons sluit dus het hele IVF gebeuren. Moet zeggen dat ik dat wel lekker vind. Ik mag van Jan nog wel 10 pogingen doen hoor als ik zou willen, maar ik vind dat je op een gegeven moment een streep moet zetten en keuzes moet maken. Ik heb 2 kanjers dus ik stop gewoon.

Heb vandaag een drukke dag en natuurlijk vanmiddag voetbal dus kom maar af en toe even online.

XX

Geplaatst

Es, ik krijg er tranen van in mn ogen.

Vind het heel erg voor jullie en ik hoop dat je er wel rust bij kan vinden en inderdaad je heb 2 mooie kanjers.

dikke knuffel

Geplaatst

Nou Es., Wel naar voor je zeg, heel herkenbaar. Maar toch....Ga je nog een keer testen? Misschien heeft deze embryo nog even de tijd nodig?????Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy1 natuurlijk ga ik nog een keer testen. Ik denk Woensdagmorgen. Maar ik ken me eigen lichaam en voel echt dat ik niet zwanger ben. Over een tijdje ga ik gewoon eens lekker alle spullen opruimen en afscheid nemen van de babytijd.

Geplaatst

Hoi, De huisarts dacht niet direct aan mijn galblaas...Dacht meer aan mijn maag, domperidom gehaald. Als ik klachten blijf houden moet ik me weer melden. En toch ook anders gaan eten was zijn advies. Ach, ben er niet zoveel wijzer van geworden. Maar goed, ik was er toch.....dochterlief heeft een verwijzing gekregen. Prive stuur ik jullie wel een bericht wat er loos is. (Inmiddels gedaan...)Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden