Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo meiden wat is het rustig hier zeg. Al 1,5 dag niemand meer geweest. Dit kan toch niet he.

Nou dit is dag 3 zonder Jan. Man ik ben kapot. Al 3 nachten zijn ze aan het spoken die kids. Ga zo de fiets pakken en even naar het bos fietsen misschien even zwemmen en naar de kinderboerderij en weer terug. Het is nu zalig buiten.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er ook nog hoor :-)

Joy, vond het echt heel vervelend dat ik je vergeten was!! Bedacht het mij erg genoeg van de week pas dat ik jou was vergeten, tja beetje lullig, maar ik heb een briljant excuus: "ik ben zwanger" hahahahaha.....

Es, hoe gaat het nu met je? Beetje over de teleurstelling heen? Vind het zo verschrikkelijk rot voor je!!!!

Vervelend dat de kids zo aan het spoken zijn nu Jan er ook nog eens niet is. Maar misschien voelen ze het? Beetje onrust enzo? En dat ze daarom zo doen?

Dat was met Jamillah ook zo, en nu we allemaal relaxter zijn slaapt ze als een roosje.

Renaat, misschien dat je op vakantie nog mee leest, dus een hele fijne vakantie en tot snel weer!!

XXX

Ow, ja, met mij gaat het aardig, dikke pofbuik, olifantenvoeten (auw) en last van de warmte, hihihihi, best normaal dus met deze hitte :)

Geplaatst

Diana, Je bent zwanger!!! En...hoe vervelend je het voor mij ook vindt, en natuurlijk geweldig dat je zo aan mij denkt, vind ik het het helemaal niet erg hoor!!!!! Te meer omdat je zo lief reageert. Doet mij weer goed!!!

Ja Es., rustig hier. Ik was hier wel even geweest maar....niets geplaatst. Het kan natuurlijk ook best wel kort, niet waar? Ja, ik kan me voorstellen dat je je alleen voelt en dat het zwaar is! Succes!!!!! Ik hoop dat het vanavond rustig is voor je en anders even kindival in huis halen he? Misschien zijn de kinderen ook wat onrustig door de hitte? En dat Jan weg is? Hoelang zijn jullie dan samen? 5 jaar??( Wij zijn dit jaar 20 jaar getrouwd.) Manlief is ook wel eens weg maar met kindern is het toch een ander verhaal. Renaat lekker vakantie. Mooi weer ook nog, heerlijk .Nou, ik ga even een slaapje houden. Wel even lekker met dit weer. Groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Een slaapje Joy1 om 16.19 uur? Waar blijven de kids dan? Nou ik ben echt kapot. Vanmorgen naar het bos gefietst, gezwommen en weer terug. Terug viel me wel heel zwaar. In totaal 2 uur onderweg geweest en ze hebben maar 15 min. gezwommen dus het was een eind fietsen.

Net na het eten nog even op de fietst een ijsje wezen eten en nu wachten op de oppas die de kids even lekker in bad komt doen voor mij. Ik moet de honden nog uitlaten en de was nog opvouwen. De rest is allemaal al gedaan en dan vroeg naar bed.

Jan en ik zijn 10 jaar samen en 9 maanden getrouwd. Maar sinds dat de kinderen er zijn zijn we nooit meer dan 1 nacht bij mekaar weg geweest. O nee ik lieg toen Robbie 9 maanden oud was ben ik met mijn moeder op vakantie geweest naar Portugal (robbie mee natuurlijk). Toen had ik ook zijn heimwee naar Jan dat ik heb gezegd dat ik dat ook nooit meer doe.

Ik begin er nu wel steeds meer achter te komen dat als Robbie "normaal" was geweest, mijn leven een stuk makkelijker er rustiger was geweest. Dat merk ik wel aan hoe het met Jens gaat.

Klinkt heel raar, maar nu vind ik het even niet zo erg dat het niet gelukt is haha. Maar het knaagt wel aan me hoor. Daarom doe ik ook heel snel afstand van alle baby spullen dan wordt je er in huis in ieder geval niet meer mee geconfronteerd. De verkoop gaat in ieder geval goed hoor. De helft dit weekend al verkocht.

Morgen komt de hele dag een vriendin met haar 2 kids. Dus hopelijk blijft het morgen ook mooi weer dan kunnen ze zwemmen in de tuin. Heb het zwembad zojuist verschoond, toen scheurde hij, dus moest ik een hele nieuwe opzetten. Weer een uur aan het werk geweest.

Zo jullie hebben weer wat te lezen.

Diana en ja met dat weer en zwanger. Dat is niet echt een pretje. Lekker alles rustig aan doen toch. Je hebt in ieder geval een goede week achter de rug waar je lekker aan kan terugdenken.

Ga afsluiten en tot gauw meiden.

Geplaatst

Lieve schat, Er loopt hier ook nog een man rond! Dus....een slaapje kan er dan wel van af toch? Heerlijk. Wel even lekker dat de oppas er was. Ja, gek he dat je dan even blij met met 2 kids. Idd. praktisch gezien wel handig ja. Tjonge ik vind het wel een onderneming hoor. Zwemmen met 2 kids. Gut, ogen voor en achter lijkt me. Ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Ben je dan echt in je eentje geweest of begrijp ik het verkeerd? Ja, die Jan toch! Misschien mist hij je ook wel zo? Of zal die genieten van de rust misschien????? Haha, kan natuurlijk ook..... Wat handig dat je een bad achter de hand hebt dan. Ons (baby) badje is ook kapot. Heb je nog een tip als ik van de week /morgen een nieuwe koop? Nou, ik ga even de boel hier opruimen. We hadden de waterbaan buiten staan, zand erbij blote kinderen eromheen. Tjonge wat een lol in de tuin, heerlijk! Ze deden hun naam wel eer aan.........Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha ja jouw man was ik ook even vergeten. Ik mag ook meestal op zondag even rusten. In de winter ga ik dan vaak lekker even onder de zonnebank en nu in de zomer lekker buiten in het zonnetje liggen of even boven op bed of zo.

Jan mist mij ook enorm hoor. We skypen elke avond dan is hij toch een beetje hier. Maar hij wil gewoon weer opnieuw trouwen zo erg mist hij me haha.

En ja Joy ik ben echt alleen geweest. Kijk maar later vanavond op de website van de jongens dan kun je het zien. Het was ook wel afzien hoor. Robbie moest 3x poepen, dus 3x verschonen. Jens stond in het water, maar gelukkig was er een lieve moeder met haar dochtertje en Jens aan het spelen. En daarom ga ik ook 's morgens dan is het nog niet druk. Maar ik vind dat ze het moeten leren dus wil ik dit vaker gaan doen. vanmiddag na het avondeten nog een ijsje wezen eten en toen mochten ze ook los lopen. Ging een stuk beter dan vanmorgen.

Ik ben dan zo trots als ik met mijn mannen op pad ben haha.

Geplaatst

Haha, ik geloof je wel hoor, dat woord echt was mee bedoeld van ongeloof/bewondering......van wat ik las. Niet dat ik twijfelde aan jou hoor. Nou, handen vol...(zwem-)luiers vol kan ik beter zeggen. Opnieuw trouwen, Nou gezellig doen zou ik zeggen! ik heb zelf op die grote dag weinig gegeten van de spanning...ben mn. wel benieuwd hoe die bruidstaart ook alweer smaakte...heb er toen weinig van gehad.....Nou, dit was het voor vandaag. Tot morgen maar weer en de groeten aan Janneman! Joy1

Geplaatst

Goedenmiddag allemaal. Nou ja, allemaal......Lekker weertje zo ook weer. Fijn in de tuin gewerkt. Nu even een uurtje rust! Bye, Joy1

Geplaatst

Het is hier zeker heel erg rustig!!!!

Ik heb ook niet veel te melden.

Gisteren nieuw zwembad gekocht (kleiner), maar vandaag niet echt warm genoeg om er in te gaan, dus morgen maar weer.

Vandaag beetje wasjes gedaan en morgen komt de schoonmaakster om de strijk te doen.

Jamillah zit lekker op het KDV, en die hoef ik pas 18.15 op te halen, dus ik ga zo lekker even languit op de bank beetje rusten.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

He Joy, ja sorry was zo druk met de kids en daarna zo moe dat ik geen zin/tijd hebt gehad om online te komen. Maar nu zit ik voor de tv klaar voor de wedstrijd.

Fijne wedstrijd dus.

XX

Geplaatst

Tuurlijk heb jij het druk Es., Verbaast me niets. Fijn dat we in de finale staan, werd toch nog even spannend zeg! Vanmiddag was het hier ook even spannend. Opeens een zeer koortsig kind, zit hij achterop de fiets, haal hem bijna slapend van de fiets.....leg hem op de bank, ben zo moe mama....Een hitte sloeg me eruit. temp 39 graden, uurtje later temp. 40! Nog even een paar keer overgeven en nu....wel rust. Gut, ze kunnen soms ook zo wat hebben he? Ik houd hem morgen mooi thuis.

Ik ga drinken en naar bed, kijken wat het voor een nacht wordt.......Ik hoop dat het bij 1 ziek kind blijft...maar vrees......Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje meid dat is effe schrikken. Ik hoop voor je dat het snel beter is met hem en dat het niet overslaat op je dochter.

Ja en de finale super he. Ben benieuwd wie de tegenstander gaat worden. Spanje of Duitsland. Zal wel Duitsland worden haha.

Weltrusten

Geplaatst

Dat was me het avondje voetbal wel zeg! Pfffffff, wat een spanning!

Leuk hoor die finale, ik heb er zin in.

Joy dat is zeker even schrikken. Wat gaat dat soms snel met de kleintjes he?! Zo hebben ze niks en zo zijn ze hartstikke ziek. Vind dat altijd erg sneu.

Es, wanneer komt Jan weer thuis eigenlijk??

Hier nog steeds niks bijzonders te melden eigenlijk.

Vanmiddag naar de KNO-arts voor de 2e en laatste behandeling, dan zijn we daar ook weer vanaf.

De 21 hoef ik pas weer naar de gyno, maar dta moet ik zo even afbellen want hubbie is er dan niet, en ik kan moeilijk met Jamillah samen heen gaan.

Laatste wasje zit erin, dus ik ga zo alvast een beetje strijk doen en wat opruimen, en de rest is vanmiddag voor de hulp.

Morgenavond ga ik weer naar Joseph toe, heb er heel veel zin in! Was de vorige keer zo verschrikkelijk leuk en gezellig, dus ik kan niet wachten :-)

Wil van de week eens gaan rondneuzen voor een fiets voor mij, die heb ik niet. Moet dan ook meteen een zitje voor Jamillah hebben. Wat adviseren jullie, voor of achter??? Weet niet zo goed hoe dat werkt.

XXX

Geplaatst

Diana, even kort want het is hier hectisch. Een achterzitje is vanaf 15 kilo en een voorzitje tot 15 kilo. Ik weet niet hoe zwaar ze is...maar dat maakt de keus misschien al wat makkelijker?

Koorts is hier wat minder, overgeven nog niet.....Groetjes! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja wat was het spannend gisterenavond zeg. Ben zo benieuwd zondag. lachen als het tegen duitsland is.

Jan is net geland in Dusseldorf en moet nu nog naar huis komen. Denk dat hij rond 17 uur thuis is.

Qua fietszitjes en fietsen weet ik weinig. Ik heb een bakfiets en tegen die tijd dat Jens gaat fietsen gaan Robbie en ik op een aangepaste Tandem. Dus ?? Gelukkig heeft Joy het voor je beantwoord.

Kijk je wel uit dat je niet te veel in huis doet he madam. Wel op jezelf letten he.

XX

Geplaatst

Gut Es., Dan is zo'n week nog snel voorbij gegaan of was het korter dan een week????

Ja, Diana, je doet volgens mij meer dan mij....haha. Nou, ik ga ook even achterover.....sinds een paar uur word hier niet meer overgegeven dus ik hoop...dat we het ergste gehad hebben. Docherlief wordt ook al hangerig......en snotterig hangt veel aan de rokken dus ja....ik bereid me maar voor.

Ik zou het ook leuk vinden als ze tegen Duitsland moeten maar ik denk dat het Spanje word. We zullen zien. Groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Verleden week donderdag is jan weggegaan en vandaag terug gekomen dus echt een week hoor Joy. Ik vond het lang zat.

Ik hou het even kort. Ik heb net medicijnen ingenomen. Ik heb namelijk een teen waar ik geen gevoel meer in heb. Nu blijkt er een zenuw knel te zitten. Dat kan je oplossen met medicijnen. Maar ik zag de bijwerkingen dus ik heb gewacht totdat Jan thuis was met het innemen van de pillen. Nou ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik voel me klote. De hele wereld draait, moe, val steeds weg. Dus stop gelijk met de medicijnen en morgen maar even bellen. Dit kan niet met de kids natuurlijk.

Ga zo ook naar bed. Tot morgen xx

Geplaatst

Gut Es., wat een spul zeg. Mag ik weten hoe het heet?????Sterkte met de teen!!!!! JA, voor jou was natuurlijk de week heeel lang. Ik denk dat je helemaal in de blijde bent!! En een ieder weer sterkte met het weer, als je er last van hebt. Diana, had je nu de laatste behandeling met je oor gehad? Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy1 ik heb het weggegooid, want ik heb tot 12 uur vandaag last gehad. Heb contact gehad met de huisarts en moet nu naar een polotherapeut. Moet eerst even mijn verzekering bellen of ik daar voor verzekerd ben. Ik krijg dan zooltjes en als dat niet werkt dan moet ik geopereerd worden. Maar dan moet ik wel eerst een half jaar lopen met die zooltjes. Ik heb wel heel lekker geslapen vannacht haha. Maar het is zo gevaarlijk met die kids. Dat vond de arts ook.

Vandaag kids naar de creche en lekker genoten met Jan. We zijn naar de stad geweest. Uitverkoop bij Tommy Hilfigger. Voor Jan wat nieuwe kleren gekocht en ik heb een tattoo laten zetten.

1014793649_5_-sGR.jpeg

Hij staat aan de binnenkant van mijn rechterpols. Ik wilde hem al heel lang. Maar ja omdat we nog een 3de wilde wilde ik wachten maar ja nu kon ik hem dus gewoon laten zetten.

Morgenochtend gaan we een uurtje naar het strand en 's middags blijven we lekker thuis.

Zondag avond komt de oppas. jan moet waarschijnlijk werken met de wedstrijd en ik ga mee om de wedstrijd te kijken daar. De oppas betalen we dan wel dubbel tarief.

Geplaatst

O Es., Wat mooi!!!Heel bijzonder zo hoor!! Mooi zo'n tattoo en een leuk plekkie! Lekker weekendje voor de boeg zo te lezen. Niet verkeerd oppassen voor een lekker tarief! Lekker voor haar/hem!

Nou, ik ga mijn bed in! Groetjes Joy1

Geplaatst

Mooi hoor Es! Knap dat je het durfde te doen (ik ben nogal een angsthaas).

Zo te horen hebben jullie een fijn weekend voor de boeg, al is die nu al begonnen...... Geniet er maar van. Hoop dat het met de temeperaturen van nu een beetje uit te houden is, maar aan het strand was het vast stukken beter.

Ik heb erg veel last van de hitte, ben er hondsberoerd van! Hoofdpijn, harde buiken, misselijk, noem het allemaal maar op en ik heb het:huh1:

Weet niet zo goed meer waar ik het nu nog zoeken moet.

Hubbie is ook nog eens de hele dag aan het werk, en ik moet eigenlijk best wel boodschappen gaan doen, arghhhhhhh!!!!

Gisteren lekker met jamillah in ons zwembad gehangen, maar was mijzelf vergeten in te smeren, dus mijn schouders zijn die van een goed gekookte kreeft (auwie!) dus dat zwemmen moet ik vandaag maar niet doen.

Hier in huis is het nu al 28 graden, terwijl alles voor de ramen dicht is hoor!

Ik denk dat ik zo maar naar mijn ouders vlucht (die hebben airco in huis)

Meiden ik hoop dat jullie wel genieten van dit weer.

XXXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja Diana het is niet lekker om nu zwanger te zijn hoor. Te warm he. Wij hebben ook overal airco's. Dus hier is het goed uit te houden, maar 's nachts staan ze uit en kruipt de temp ook omhoog naar 25 graden hoor.

Lekker alles rustig aan doen is het beste. toch.

XX

Geplaatst

Oef 25 graden, daar zou ik nu een hoop voor over hebben!

Kwam vanavond thuis van mijn ouders vandaag en het was hier 29 graden.

Nu is het iets afgezakt naar 28, maar pffff ,het blijft dus warm.

Gelukkig is de regen begonnen en dan koelt het vaak wel wat sneller terug, zeker hier aan de kust.

Begint nu net ook te onweren, dus ik ga gauw de pomp van het zwembad uitzetten!

Fijne avond en nacht allemaal

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden