Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja een week eerder, had het ook totaal niet verwacht,maar ja misschien is mn cyclus nog niet helemaal in zn rit zeg maar, beter nu anders had ik in Frankrijk met mn menstruatie gezeten.

Ben wel erg benieuwd hoe ik op de pil ga reageren, de vorige x zat ik in no time helemaal onder het exceem

Joy1, hoe was de verjaardag van je zoontje???

ja, maar dan kom ik gelijk een kilo aan als ik dat pak koek op eet, beter weg gooien

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lig met buikkrampen in bed, zo beroerd als een ???? Iets verkeerd gegeten denk ik. Wel een superleuke dag gehad. Dus maar even kort. Groetjes Joy1

ps. Morgen meer.....

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy Beterschap, Diana hoe is het met jou?

Wat een weertje he. Ik helemaal voorgenomen een rust dagje. Kids naar de creche en bij bruinen maar. Helaas Jens is nog steeds zo aan de diarree dat we elk half uur een luier hebben. Dus Jens is thuis. Gelukkig is hij erg makkelijk. Dus zwembad opgezet en dat vind hij nu fantastisch. Alleen erg koud water haha. Dus vanmiddag maar even het zonnetje erop laten schijnen.

Oke nu wachtdag 5 en hier nog steeds geen klachten. Geen ongi klachten niks. ???????????????

Gast estrhalita
Geplaatst

net enorme ongiklachten, alsof ik elk moment ongesteld wordt. Bah naar gevoel

meidene en fijn wedstrijd. Ik ben er niet vanavond. Ben bij een oude vriedin van vroeger, altijd gezellig.

Geplaatst

Getver Es, ik las je berichtje geen ongi klachten niets en je volgende berichtje is ongi klachten, maar!!!!!!!!! dat hoort ook bij zwangerschap.

Hoe waren je vorige keren op wd 5???

Diana, hoe gaat het met je???

Joy1, al een beetje opgeknapt???

Es, veel plezier bij je vriendin.

Mn schoonouders zijn geweest vandaag, gezellig.

nu net een beetje opgeruimd en ff bank hangen, ik ga geen voetbal kijken.

Oja,Ilona heeft vandaag koorts had ze nog niet eerder.

Verder heeft ze wat gegeten vandaag.

De ongi is behoorlijk deze keer, mn 1 na laatste van dit jaar hoop ik.

Geplaatst

Ja Renaat, wel wat opgeknapt. Je laatste ongi! Dat klinkt hoopvol. Ik ga voor je meeduimen hoor!!!!

Es, wat superspannend voor je. Ongiklachten had ik ook rond de 4 dagen dus ????Jij toch ook???Of vergis ik mij. Maar goed, lekker naar je vriendin dus...weer zomaar een avondje voorbij....

En je zult er wel super uitzien! Kleurtje erop. Ik ben vandaag binnen gebleven...nou ja binnen. Tussendoor natuurlijk nu fietsen en fietsen en fietsen en weer fietsen. Haha, vond het altijd zo sneu voor die ouders die maar bleven rijden....Dat is toch ook geen leven dacht ik dan? Je wordt geleeft! Nou, het geeft wel regelmaat moet ik zeggen!

Ilona is dus ook nog aan het rommelen Renata? Sterkte hoor.

Ik kijk nu wel voetbal, alleen thuis...dus zit in mijn eentje mee te joelen...Watertje erbij....

Nou meiden, groeten! En bedankt dat jullie zo met mij meeleven. Joy1

Geplaatst

Joy1, fijn dat je weer iets opgeknapt bent, en ja dat heen en weer fietsen, ik heb ook zo iets krijg je daar niet het heen en weer van??? of zit je er al lekker in zeg maar???

Tuurlijk leven we mee!!!! :-)

Dat is ook niet gezellig!!!!! nou ja kzit ook alleen maar geen voetbal.

Mn 1 na laatste ongi Joy1, ben nu met de pil begonnen die ik moet slikken tot 22 juli en dan met die ongi ga ik weer spuiten.

Je moet positief zijn he, maar ik heb wel duidelijk voor mijzelf dat ik er echt rekening mee moet houden dat deze poging mislukt, en dat geeft opzich niet, begrijp me niet verkeerd ik HOOP natuurlijk dat het lukt, maar dat zou inhouden dat het voor de 3e x bij de eerste poging lukt en die kans is gewoon erg klein, dus realistsich gezien hou ik sterk rekeing mee dat we nu misschien wel 2 pogingen of zo nodig hebben.

Het was heeeerlijk weer vandaag meiden

Gast estrhalita
Geplaatst

He Meiden daar ben ik weer. Het was super gezellig gisterenavond. We hadden mekaar 14 jaar niet gezien en dan heb je toch een hoop bij te kletsen.

Renaat dit is je gewoon je 1 na laatste ongi joh. Gewoon weer in 1x raak.

Joy1 gelukkig weer beter, maar jij kwakkelt wel vaak he met je darmen etc. Klopt dat of is dat nu gewoon zo..

Jens hier nog steeds aan de diarree. Gelukkig gaan zijn billen beter. De zinkzalf werkt perfect. Maar Robbie had vanmorgen ook een diarree luier.

Dadelijk komt de dame voor leespraat voor een uurtje therapie met Robbie en daarna even naar de speeltuin. 's Morgens is het daar helemaal nog niet druk, alle kids zitten op school en dan red ik het wel alleen met die 2 van mij. Dan is het overzichtelijk. Vanmiddag blijf ik thuis. Lekker in de tuin (ik). Robbie is meer van binnen, naar buiten, naar binnen. En Jens is ook van het buiten zijn. En dan vanavond bbq-en. Ga lekker meloensalade en garnalensalade maken. Zalig.

Dit weer mag van mij blijven.

En ja die ongi klachten. Klopt dat ik ze bij mijn keren dat ik zwanger was ook had. Bij Jens had ik ze vanaf wd3 en toen was ik er heilig van overtuigd dat ik ongi zou worden. Bij die miskraam had ik ze vanaf wd6, maar die waren duidelijk alleen in mijn liezen en midden in mijn baarmoeder zeg maar. Nu is het echte ongi klachten, lage onderrug klachten. Maar vannacht had ik wel het gevoel dat als ik op mijn buik in bed lag dat er wat in mijn buik zat zeg maar. Dat heb ik ook altijd als ik zwanger ben in het begin. maar ben soms bang dat ik mij dingen verbeeld.

Ik weet wel dat dit moet aanhouden. Want bij de keren dat ik niet zwanger was, stopte de ongi krampen tot 4 dagen-6 dagen voor de testdatum. Dus als ik ze volgende week maandag/dinsdag nog heb dan heb ik wel goede hoop. Ik vind het zo eng he. Enger dan normaal. Ben gewoon bang dat het fout zit en dat het dan over is. Snap nu goed hoe dat bij jou moet voelen hoor Joy.

Ben trouwens heel benieuwd hoe het met Diana is? iemand nog iets gehoord of zo.............

XX

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Hier ben ik weer. Probeerde al een paar keer als ik de energie ervoor had om wat te schrijven, maar kreeg telkens foutmeldingen :s

Zal proberen een gedeelte op te schrijven.

Gisteren bij de crisisdienst geweest. Word doorverwezen naar een eerstelijns psycholoog waar ik samen met hubbie heen ga. Deze vrouw is ook seksuologe (hahaha) maar weet daardoor heel veel van bekkenklachten.

Ik word maandag gebeld voor een afspraak.

De consulente van de arbo heeft gebeld en halleluja ik hoef niet meer te werken. Word voor 100% ziekgemeld!!! Eindelijk! Mijn werkgever neemt geen contact meer met mij op, en ze belt over 6 weken nog even over hoe het gaat.

Verders gaat het thuis wel heel erg zwaar. Kan bijna niks meer, en dat is frustrerend. We hebben nu wel geregeld dat Jamillah op maandag dinsdag en als extra de woensdag naar het KDV gaat, en hubbie probeert om elke donderdag en vrijdag zorgverlof op te nemen. Dan moet het tot aan de bevalling aardig geregeld zijn. We zitten dan alleen om het weekend met een probleem als hij moet werken.

Morgen ons opene huis, en dat komt dramatisch slecht uit. Straks om 13.00 komt de schoonmaakster, en zo meteen vrienden om boodschappen voor mij te doen en de hond uit te laten. Maar goed, ook Jamillah is thuis....

Nou dat is even in een notedop wat er nu speelt.

XXX

Geplaatst

Diana, wat fijn en EINDELIJK he he je hoeft niet meer te werken. eindelijk ieman die daar met zn verstand werkt.

Opzich klinkt het goed geregeld, ik hoop ook echt dat het jullie goed doet met de psycholoog.

Misschien een rare vraag, maar heb je al over de bevalling nagedacht??? of je natuurlijk wilt bevallen of een ks???

Hahaha natuurlijk sta ik er wel positief in Es, maar ik moet ook realistisch blijven, net als wat de huisrats al zei, de kans is klein dat je 3 x achter elkaar yatzee gooit, maar uiteraard niet onmogelijk, maar het is niet slim om er heel zeker van te zijn dat het weer lukt nu, om een grote terleurstelling te voorkomen.

Ik ben gewoon zenuwachtig voor jou, nog 1 week voor je kan testen.

Van mij mag dit weer zo blijven tot eind September hoor HEEERLIJK

Ik zit een beetje te kijken om toch ff weg te gaan in onze eigen vakantie, maar weet dat we daar echt geen geld voor hebben. zit mijzelf lekker te maken met een dooie mus zeg maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana eindelijk alles goed geregeld. Jammer dat het op deze manier moest, maar toch.

Renaat je gaat toch naar Frankrijk volgende week? Dat is toch vakantie of zie ik het verkeerd.

Geplaatst

Ja klopt is ook vakantie, maar dan zijn we met mn vader en zn vriendin bij hun op vakantie.

En we zouden het ook erg leuk vinden om in onze eigen vakantie met alleen met het gezinnetje ff er tussen uit te gaan.

Volgende week Frankrijk is gewoon in Michel zn thuis periode vanaf 2 Augustus hebben wij zelf vakantie.

Als je thuis blijft ben je toch altijd thuis bezig, huishouden en je normale dingen dus ff weg zou lekker zijn, maar ja geen geld is geen geld.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik snap wat je bedoelt.

Het is me hier toch bewolkt. Zit ik in mijn bikinie. Ga hem maar weer uit doebn denk ik.

Geplaatst

Hll;o allemaal, Ja Es., Je hebt helemaal gelijk, die darmen/maag van mij zijn al dikke maand van slag en eigenlijk anders nooit! Vet en veel wil even niet. Haha, klinkt ook niet helemaal gezond wat ik hier nu schrijf.....(Maar ik reageer nu op , voor mij, hele normale dingen en krijg dan onverwachte klachten, en voel me dan superziek.)

Maar goed, zal wel over gaan lijkt me, er zijn hier heeeel veel mensen met dit soort klachten dus voel me even niet apart ofzo.

Ik hoop ook dat je die ongi klachten houd.

Renaat kun je niet doen aan huizenruil? Of gewoon oppassen op iemands huis? Heb ik ook een keer gedaan, haha Aruba! Heel bijzonder hoor. We mochten gebruik maken van de pick-up, dus voelde mij superstoer in die bak!

Diana, Klinkt wel goed, even geen werk!!!Die rust heb je nu. Ik hoop dat het nu beter met je gaat, vind het wel naar voor je als ik het lees hoor. Sterkte meis.

Goed, ik heb een druk weekend voor de boeg, fam. bezoek en zelf cursus en optreden dus...aan de bak en vroeg(er) naar bed.... Trusten!!!Joy1

Geplaatst

Zelf cursus??? en waarin treed je op???

Ik kijk of er iets wat dan ook last minute te doen is.

hahahaha lakker aruba op een huis passen.

Joy1, kan je geen last van je galblaas hebben????

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij zaten gisterenavond lekker te BBQ-en en daarna lekker een filmpje op de bank. Dus geen laptop gisterenavond.

We gaan zo naar de sportdag van de gym. Robbie moet daar zijn kunsten laten zien een half uurtje. De hele familie gaat mee. Daarna lekker thuis in de tuin, want morgen gaan we naar de Arena Studio 100 Zomerfestival. Dus even gewoon wat rust in de tuin.

Voor de rest weinig klachten. Bah ik ben nog nooit zo onzeker geweest. Sorry meiden als ik zo zeur hoor.

Geplaatst

Je zeurt helemaal niet, en daar zijn we ook voor, ik kan alleen je onzekerheid niet weg nemen.

Je heb een lekker weekend dus.

Is je voor gevoel nog steeds wel positief???

Ik zit nu ook lekker in de tuin, heerlijk zo dit weer, af en toe een wolkje voor de zon maar dat is wel ff fijn.

fijne dag nog dames

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier is het wel warm, maar weer zwaarbewolkt. Maar ja wel veel buiten. Robbie wil altijd alleen maar tv kijken als we de hele dag thuis zijn.

Nee ik ben totaal niet meer positief. Heb heel af en toe een ongi gevoel, maar ik voel meer niks dan wel iets. En dat vind ik niet goed. Maar ja ik kan er toch niks aan veranderen helaas.

Geplaatst

Goedemiddag!

Hier is het weer ook warm, pffff, was vergeten dat dat met een dikke buik niet fijn is........

Jamillah is al 2 dagen van slag, ze slaapt bijna niet, eet weinig en drinkt weinig, kan ook niet poepen. Jullie tips??? Want ik ben op!!!!

Net open huis gehad, maar niemand geweest. Al het werk voor niks. Best een domper maar goed, we hebben het nu achter de rug. En nu tijd om te relaxen :wav:

Es, tuurlijk zeur je niet!!!!! Het is zo vreselijk spannend deze tijd.....maar ik heb 's avonds een kaarsje voor je branden.

Renaat heb je nog iets leuks kunnen vinden? Misschien vakantieveilingen??? Daar haal ik vaak leuke dingen vanaf? Is leuk voor voor weinig geld.

Maar misschien heb je daar allang gekeken.

XXX

p.s nog even de nieuwe foto van 22 weken:

Foto-B7GEYKAO-D.jpg

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw wat een buik Diana, Echt super zeg.

En renaat inderdaad vakantieveilingen kijk ik ook vaak. Zit wel vaak wat leuks tussen hoor.

gaan zo lekker eten, kids naar bed en dan even ruimen hier, want het is een echte bende haha

Geplaatst

Jeetje Diana, wat een buik, wel mooi naar voren.

jammer dat open huis voor niets was.

Hier ook heerlijk weer en af en toe wat bewolkt.

Es, ik kan niet meer voor je doen dan mee hopen.

Robbie heeft de hele dag binnen gezeten???

Ik heb nog niet op vakantieveilingen gekeken, maar ik durf toch niet te bieden, ben een schijtert.

Maar ik zal vanavond toch ff kijken

heeerlijk uit eten, wij wonen in een klein dorp dus als we gaan uit eten is het altijd naar het zelfde wat dat betreft zou ik wel in de grote stad willen wonen, heb je variaties

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat wij zijn niet wezen uiteten hoor. We hebben gewoon thuis gegeten.

Robbie heeft inderdaad veel binnen gezeten (vanmiddag dan he, want vanmorgen heeft hij sportdag gehad). Maar om 16 uur zijn ze beide in het zwembad gegaan tot ze blauw zagen toen hebben we ze eruit gehaald. Hij vindt daar zijn rust in. Ik moet zeggen dat hij er echt heel veel van leert. Zijn eerste woordjes waren kopietjes van de tv. Meezingen met liedjes enzo haha.

Ik weet dat jullie niks voor me kunnen doen, maar ik heb hier op het forum gekeken bij diverse topic en ik moet toch wel zeggen dat iedereen ongi krampen had voordat zij ging testen. En ook die zijn echt heel schaars, alleen de pijn in mijn onderrug is echt enorm. Dat heb ik ooit nog nooit gehad. Jan is heel nuchter en vind dat ik een beetje zeur. Ik moet toch wachten tot woensdag/donderdag van hem. We willen niet weer een heel licht streepje, maar gelijk een goede. Bah elke keer denk ik weer, nu denk ik er niet zoveel aan en probeer ik het van me af te zetten, maar dat lukt gewoon niet. Ik let ook zo op mijn lichaam op elk steekje en dingen. Maar ja gelukkig zijn de dagen redelijk druk dat scheelt ook weer. Kan de tijd wel vooruit kijken. Ik slaap ook heel slecht hierdoor. Lig vaak 's nachts een paar uur wakker.

Diana hier naast was ook opendag (huis staat al 5 jaar te koop) en daar is ook niemand komen kijken. Wij willen het wel kopen en dan bij ons huis trekken, maar wij willen 60000 Euro minder betalen dan de vraagprijs en dat vinden ze te veel. Maar ja het staat al 5 jaar te koop. En ze wonen er nu 4,5 jaar al niet meer.

Ach ja je moet maar zo denken dat je huisje weer lekker aan kant is toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden