Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha nee joh bij Diana natuurlijk voor het geval zij het niet snapt.

Maar Diana en Renaat waar zijn jullie eigenlijk??

Gast estrhalita
Geplaatst

das balen dat je geen inspiratie hebt haha. Ik weet soms ook niet wat ik moet schrijven hoor.

Gisteren bij de revalidatiearts geweest en de aankomende week gaan wel elke woensdag 1 uur in de hoop dat Robbie binnen 3 uur de basis van het fietsen door heeft. Ben benieuwd.

Vandaag blijven we een dagje thuis. Onze hond heeft 1 onstoken oog dus even naar de dierenarts maar meer niet. Morgen gaan we naar het Dolfinarium in Harderwijk. We hebben vrij kaartjes en moeten morgen voor zaken toch on harderwijk zijn. Dus 2 vliegen in 1 klap toch. Dinsdag ga ik naar de Beekse Bergen met mijn moeder en de kids. Ook zoveel zin in. Een drukke week voor de boeg dus.

Diana hoe is het? Al een paar dagen niks gehoord.

Geplaatst

Hey meiden,

Daar ben ik weer. Ik had al een paar keer wat geschreven maar kreeg telkens foutmeldingen! Heel vervelend.

Maar goed het leuke nieuws voor vandaag:

Jamillah heeft uit zichzelf op het potje geplast!!!!!!!!

Ze kwam naar mij toe, en haar rok en luier moesten uit, en ze ging op de pot zitten, en daar kwam een plas. We zijn zoooooo trots!!!!!

Verders hou ik het even kort want ik ga nar bed. Heb verschrikkelijke harde buiken/buikpijn, en knallende koppijn :-(

XXX

Geplaatst

Diana, Ja, doe maar rustig aan hoor! Luisteren naar je lichaam heet dat he?

Lekker weekje Es., Ik krijg ook al de kriebels als ik dit allemaal lees. Volgens mij heb je mooi weer bij al je uitstapjes!

Uit zichzelf een plas! En nog wel op de pot! Die plas vind ik dus hier tussen de lego.....haha, mevrouw vind de pot nog niet zo snel....

Hoi Renaat, de inspiratie is hier ook wel eens zoek.

Groeten Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Knap hoor die Jamillah. hier heb ik nog niet eens een poging gedaan. Als Robbie straks naar school gaat ga ik wel wat meer aandacht eraan besteden en in onze vakantie ook voor beide jongens. Robbie was klok zindelijk voordat Jens geboren werd. Alleen doordat Jens er is is het wat verwaterd. Zonde he. Maar ach het komt van zelf

Diana hoe komt het dat je harde buiken hebt? Maak je je druk?

Ja zalig weer en morgen en dinsdag wordt het ook top weer dus dat gaat helemaal goed komen met mijn uitjes. Dolifnarium hebben we gratis kaartjes en de Beekse bergen kortings kaarten. Goed he van mij. haha

Geplaatst

Es, ik ben gisteren een beetje te druk geweest. Dakkoffer opgehaald en 2 winkels in geweest. Dus even teveel van het goede....... Stom maar ja, we hebben nu wel heel mooi behang (met 60% korting!) :-)

Hoe gaat het nu trouwens met je voet???

Je hebt lekkere dagje gepland staan trouwens!

Dolfinarium zou ik ook zoooooo graag naar toe gaan!

Ben ik echt nog nooit geweest, maar het schijnt echt super te zijn.

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Toen Jan en ik nog samen waren hebben we daar zelfs een keer gezwommen met de dolfijnen. Echt onwijs gaaf. En nu gaan we de kids kennis laten maken met de visachtige diersoorten. Ze hebben een bassain met roggen. Kunnen de kids met hun handen in, nou dat wordt lachen hoor.

Geplaatst

ow het ziet er echt heel erg leuk uit! Jammer dat het vanaf hier weer zo'n flink stuk rijden is, anders had ik binnenkort ook gegaan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Joh over 1,5 jaar met 2 meiden is veel leuker haha. Wij zijn met Robbie al een keer geweest, maar toen was hij nog klein en nu kunnen ze beide gaan genieten. Qua verstand moet ik zeggen dat ze beide voor mijn gevoel even oud zijn. Dus ik heb er nu gewoon 2 van 1,5 jaar haha.

Geplaatst

Es., Ik heb ook een keer met de dolfijnen 'gezwommen'. Althans met ze in het water gelegen! Als cadeautje van manlief voor mijn verjaardag, een enorm leuk cadeau, dit wilde ik al jaaaaaren!!! In 2008 zijn we met z'n allen geweest, hoog zwanger. Wel prachtig hoor. En roggen aaien is ook heel leuk, dat hebben we ook op Texel gedaan bij Ecomare. Het zin net zeemlapjes he?

Fijn dat je zo goed geslaagd bent Diana, 60% korting klinkt goed!!!!

Nou, ik ga aan de 'borrel'. Joy1

Geplaatst

Haha Es Ik moest wel lachen hoe je begon met je berichtje; Toen Jan en ik nog samen waren........(Alsof je nu een leven hebt zonder Jan.....) Je kunt het dus op 2 manieren lezen....

Gast estrhalita
Geplaatst

Toen we nog genoten met zijn 2-en en de rust hadden haha.

Ik heb ook 2x in Israel echt gezwommen met dolfijnen. 1x met snorkelen en 1x met duiken. Dat was pas gaaf. We zijn nu ook hard aan het sparen voor Curacao met robbie en Jens. Maar zoals jullie hebben gelezen op mijn hyves heb ik een goede PGB gekregen en vandaag ook te horen gekregen hoeveel daar bij hoort. Man ik schrok me rot. Nu heb ik via een adviseur gevraagd hoe we dit het beste kunnen aanpakken en ik kan mezelf gaan verlonen voor het verzorgen van Robbie. Dit geld wil ik dan apart zetten voor de therapie in Curacao. Met deze PGB hebben we het dan zo bijelkaar :a4628ea63ee3976fca4

Iemand ervaring met Zumba. Ik heb net de dvd's gebrand om dit thuis 5x in de week 20 min. te doen. Vinden de jongens ook wel leuk als mama door de woonkamer huppelt. Hoop dat het werkt? Renaat hoe is het met de slimbelly?

Geplaatst

Ik heb geen ervaring met Zumba at home. Ik heb wel een jaar lang elke avond voor de spiegel gedanst/bewogen op muziek. De Zumba was ik ver vooruit en dat had echt resultaat!! Haha, nu moet ik weer aan de slag want ik heb een reunie en wil daar wel een beetje verschijnen als de "oude Joy". Haha, lachen!!!!! Joy1

Geplaatst

Met zumba geen ervaring, ook geen ervaring uit omgeving.

Ik had wel reslutaat bij slimbelly, maar vond het tegenvallen maar aan de andere kant was het ook niet gegaan zoals het moest.

je hoort 4 weken achter elkaar te gaan en dan 3 x in de week.

Ik zou dat hebben 4 weken stipt voor mn vakantie maar doordat Ilona ziek was geworden was het 2 weken wel 1 week niet 1 week wel 1 week niet ( wat ook nog eens vakantie was ) en toen weer 1 week wel, uiteindelijk dus maar 3 cm van mn buik af.

Als het mag van de gyn ga ik vanaf 2 augustus weer 4 weken ik heb in die week mn iui dus moet eerst vragen of het mag.

Ze zijn nu 2 weken met vakantie

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden,

Nou het dolfinarium was echt 3x niks. Het was super druk, de kids vonden er geen bal aan dus een drama zeg maar.

Morgen naar de Beekse Bergen dus hopelijk gaat dat beter.

Ik hou het even kort moet nog zoveel was opruimen en strijken en dat moet echt een keer gebeuren helaas.

Geplaatst

Nou, balen zeg van dat dagje Hardewijk! Je had beter door kunnen rijden naar mijn huis hadden we het vast gezelliger gehad en in iedergeval...rustiger!!!! veel plezier morgen!! Joy1

Geplaatst

Veel plezier in de beekse bergen Es!!! Ik vind het zelf een super park om heen te gaan.

Ontzettend jammer dat het dolfinarium zo is tegengevallen, gelukkig dat het gratis was, anders is het eeuwig zonde van je geld vind ik.

Ik heb gisteren even een afspraak voor de 2de 3D echo gemaakt. Op 9 augustus gaan we heen. Ik ben super benieuwd hoe de kleine spruit er nu uitziet!!!!

Morgen controle bij de gyno, denk wel dat alles oke is, dus het zal niet veel voorstellen. Wel even vragen over de vele harde buiken, want dat is echt niet leuk! Het word ook maar niet minder, eerder erger. Nja we horen het wel.

Pfff wat een drukkend weer is het hier vandaag, bah!! Is het bij jullie ook zo erg? Zal niet veel kunnen doen vandaag :-(

Ow ja, we zijn zondag nog even naar de babykamer die we op MP hadden gevonden, gaan kijken, nou dat was echt helemaal niks helaas.

Ben dus weer druk verder aan het kijken, maar er is eigenlijk niks wat ik leuk vind, en als er wel iets is, vind ik het veeeeeeels te duur.

XXX

Geplaatst

Hoi Renata, nog 6 dagen te gaan, spannend maar weer! Heb je je weer op kunnen laden? Wat een leuke tip zeg die site, die kende ik nog niet. Het is hier niet zo warm of ik heb er geen last van? Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, ik zal even een priveberichtje sturen. groet Joy1

Geplaatst

Ik heb die site onder mijn favorieten staan, hoop hem een x nodig te hebben, ben hem ooit per ongeluk tegengekomen.

tja over een week begin ik weer met spuiten als ik er aan denk voel ik al een zware blok in mn buik, ik heb zelf ook het idee dat dat de rede is waarom ik me zo afzijdig hou de laatste tijd op het forum.

Ik zie er zoooooooooo verschrikkelijk tegenop.

Geplaatst

Ik kan mij vooorstellen dat je het een zware dobber gaat vinden!

Het is ook niet niks allemaal!!! Ik zou er veel voor over hebben om jullie mijn bizarre geluk in de pogingen door te geven, maar helaas kan dat niet......:disgust:

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden