Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Ja morgen heb je lekker een nieuw bed.

Ligt Jamillah nu in haar nieuwe kamer?

Misschien slaapt ze wel slecht omdat ze voelt dat er allerlei dingen gaat veranderen. Jouw dikke buik, baby op komst, zij een andere kamer. Kan hoor.

Hoop voor je dat ze snel slaapt en dat je lekker kan slapen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee hoor ze ligt in haar oude kamer, dus niks aan de hand wat dat betreft.

Het zingen is nu over en het is nu huilen, arghhhhhhh....maar ik weiger heen te gaan, ze moet maar gewoonweg gaan slapen (en mama ook :waiting:)

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje wat laat zeg. En hoe laat was ze wakker vanmorgen?

Geplaatst

Mn schoonmoeder belde zo straks en vertelde dat Ilona ziek is, waarschijnlijk oorontsteking, ze is er niet super ziek van, wat hangerig en wil niet eten,gisteravond had ze 39 graden koorts en hebben ze haar met een zetpilletje naar bed gedaan, maar toen ze belde was ze heerlijk aan het spelen met dr 2 neefjes.

ze vinden het echt super leuk dat ze er is.

Diana, hoe is het bij jullie???

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat leuk dat je schoonouders het zo leuk vinden he.

Vanmorgen naar de kermis geweest. Slopend een uurtje voor mama. Dus neet even allemaal geslapen haha. Twijfel wat nu te doen. Ze voorspellen regen vanmiddag dus denk lekker thuis te blijven en misschien zo nog even in de tuin te spelen. De rest van de week is nog druk genoeg.

Geplaatst

Ja, ze genieten er echt super van dat ze er is, en daarom neem ik maar voor lief dat ik haar een paar dagen moet missen.

Lekker ochtendje gehad dus, ff een middagje in de tuin spelen is ook leuk...

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier is het nu net pas droog. Al die tijd heeft het geregend.

Gezellig een verjaardag. Wij gaan lekker een filmpje kijken .

Geplaatst

Ik ben er nog hoor.

Controle was vandaag oke. Kindje loopt op gemiddeld schema. Mijn buik is wel 2 weken op voor, hahaha.....

Ks kon gepland worden, maar precies op de bruiloft van vrienden, dus we gaan voor een week later. Verders alles geregeld bij de opname enzo.

Maandag nog even controle bij de KNO en ook meteen prik voor rhesus.

En dan 7 september weer controle.

XXX

Geplaatst

Hey Diana, fijn dat alles goed loopt met de kleine..... en ja je buik 2 weken voor hoe meten ze dat??? is daar een standaard vorm voor???

Ieder dr buik is toch anders???

Wat een lekker gevoel zeg..... je bent al bij buro opname geweest ooooo er is een eind inzicht....JEAH

Vandaag gaat Ilona naar blijdorp, ben erg benieuwd hoe ze het vind, ze zijn gister naar de kinderboerderij geweest en dat ze vond ze echt super.

Geplaatst

Renaat, mijn gyno meet de afstand van baarmoeder tot navel, en daarbij komt het aantal weken uit. Ook is hij nog ouderwets en meet het met een centimeter. Dan is het, het begin van de baarmoeder (onderaan) to de bovenkant, die aantal centimeters + 4 geeft het aantal weken weer.

Ik zat dus op 32 weken met die metingen.

En inderdaad het einde is in zicht!!!!

Wat leuk dat ze naar blijdorp gaat, het weer zit in ieder geval mee, tenminste hier wel, het is gewoon warm.

Ik ga even verder aan de slaapkamers boven (behang trekken)

XXX

Geplaatst

Oke, er is dus een soort maatstaaf voor hoe groot een buik/baarmoeder hoort te zijn.

Ze heeft het super leuk gehad in blijdorp, we zouden haar eigenlijk vanavond ophalen maar vanwege de files hebben we gebeld of het morgen kan, dus morgen in de loop van de ochtend haar ophalen.

Ik vind dat ik iets cools gedaan heb vandaag, ik heb mn benen ge-epileerd en nu zitten mn benen vol met bultjes hahahahaha, dat schijnt normaal te zijn, ik hoop dat het morgen weg is.

Het deed niet echt zeer, viel me mee.

Gast estrhalita
Geplaatst

Epileren bah, ik scheer gewoon 2xc per week. Net zo makkelijk,

Hoe is het met de 5de ziekte? Zijn ze naar de dokter geweest met haar?

Geplaatst

Ja van dat 2 x per week scheren wil ik vanaf wordt er niet goed van hihihi

nee ze zijn niet naar de dokter geweest, maar de vorige keer dat ze het had moest ik zelf toevallig naar de dokter em vroeg gelijk of ik met ilona moest komen maar dat hoefde niet, ze kunnen er toch niets aan doen.

Ik bel voor mijzelf ff morgenochtend voordat we haar gaan ophalen

Geplaatst

O renaat wat onwijs dapper dat je dat durft te doen!!! Ik ben als de dood voor epileren! Maar goed, ik heb makkelijk praten want met 2 keer per jaar scheren red ik het ook.

Ben erg benieuwd wat de HA morgen zegt!

Geplaatst

hahahaha vond het zelf ook heel dapper.

dat lijkt me echt fijn maar 2 x per jaar scheren.

ja ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat de ha zegt morgen

Geplaatst

Tja dat is nogal een luxe positie, maar goed, op andere plaatsen groeit het als kool, alleen op mijn benen heb ik gewoon bijna niks zitten.

Heb je het wel eens laten harsen? Dat schijnt ook super te werken.

Heb wel eens gedacht voor de bikinilijn, maar ik durf niet....

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik dacht dat de 5de ziekte maar 1x kon krijgen. En ik denk dat het geen kwaad kan omdat het "mogelijke" kindje nog niet groeid via een navelstreng, maar pas vanaf 6 a 7 weken.

Geplaatst

ik heb een poosje terug eens zelf met zo'n hars strip gedaan JEZUS wat deed dat zeer, nee dat durf ik niet hoor, nee hou het wel bij epileren denk ik, en alleen mn benen hoor verder niet, dat doe ik met mesje en ontharings creme

Geplaatst

Ik dacht dat ook dat je de 5e ziekte maar 1 keer kon krijgen maar op consultatie bureau online staat dat er niet bij

ik bel morgen gewoon ff en dan hoor ik het wel

Geplaatst

Oke dat harsen zet ik nu definitief uit mijn hoofd :-)

Ik dacht trouwens ook dat de 5de ziekte maar 1 keer kon? We zullen het morgen wel horen van je.

Es, inderdaad een goede opmerking dat het eventuele kindje nu niet via een navelstreng zit, Dat is ook eigenlijk heel logisch. Dan zou het nu dus inderdaad geen kwaad moeten kunnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden