Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Niet eng, maar ik irriteer me zo aan hem. En ik hou ook niet van de shows van sbs6 maar dat wist je al haha.

Geplaatst

sorry wil nog ff zeuren, dan hou ik er over op.

Ook al hebben we nog 2 pogingen maar er bekruipt me af en toe al wel een gevoel dat het niet gaat lukken een brusje via IUI..... en dan wordt de keus of stoppen of ivf..

Gast estrhalita
Geplaatst

1) Je zeurt niet hoor. We zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje.

Ik weet wat je bedoelt hoor. Maar waarom nog maar 3 pogingen. van Jens had ik 8x IUI. Ik baalde ook dat ik bij Jens niet zwanger werd via IUI. Wij hebben altijd gezegd nooit IVF, maar we hebben er niet eens over hoeven na te denken en ik hoop voor jullie dat de keus bij jullie ook zo makkelijk gaat.

Geplaatst

We hebben nog maar 2 pogingen IUI omdat ze bij ons in het ziekenhuis max 4 keer IUI doen en dan word je besproken voor ivf. het fijne horen we tegen die tijd natuurlijk.

geen idee, ik weet natuurlijk niet wat mn gevoel zegt als het daadwerkelijk zo is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zeurde toch ook altijd haha

Wij hadden 6 IUI pogingen. Maar toen we op de wachtlijst voor IVF stonden mochten we doorgaan omdat ik al een keer zwanger was geweest van IUI. Aardige gyn he.

Ga pitten meid even de schade in halen. Fijne avond nog en tot morgen.

Geplaatst

Hallootjes, ik had al een berichtje verstuurd maar.....zie nu niets staan. Nou lekker.

Allereerst een vraag voor a.s. vrijdag heb ik via vakantieveiling voor 17 euro!!!!Ja, je leest het goed een comforthome gewonnen. (Normaal 53 euro per nacht) en nu 3 nachten en 4 dagen. Het is in Lommel, blauwe meer. Nog iemand belangstelling Er komen w.s wel wat kosten overheen maar goed.....het is wel een koopje.

Wij hebben het leuk gehad en lekker uitgewaaid. ik ga eens lezen wat jullie zoal beleefd hebben..... Joy1

Geplaatst

Hi Joy1, welkom terug van je vakantie??? jullie hebben het heerlijk gehad??

Het is dat we plannen hebben voor dat weekend anders was ik wel geintersseerd geweest.

Geplaatst

Hoi Renaat, allerseerst wat balen zeg dat deze poging mislukt is. Het leek eerst wel positief toch? Tjonge, dus weer opladen voor de volgende poging. Bah, zit niemand op te wachten he?

Misschien wil Diana nog opstap? Als dat allemaal lukt.... En anders iemand anders, ik ga het ook op mijn hyves zetten denk ik. We twijvelen zelf, de afstnad is ons wat te groot....En ik had eerlijk gezegd, gedacht dat ik naast de pot "'piste" en had door de snelle reactie de datum niet eens gezien.....Ahum Maar goed, gaat goed komen. joy1

ps. Ja, het was idd. gewoon heerlijk om met z'n allen er weer te zijn!

Geplaatst

Ja, het leek veel belovend maar mocht niet zo zijn.

met goede moed gaan we op naar poging 3, hoewel ik er natuurlijk van baal maar komt door de mk dat ik er wel luchtig over denk, ik heb liever een mislukte poging dan een mk. maar aan de andere kant kruipen de iui pogingen zo wel voorbij richting ivf dat is de andere kant.

heerlijk voor jullie ff als gezin bijgetankt.

ja misschien wil/kan Diana nog wel een weekendje weg

Geplaatst

Nou, ben blij dat je de moed (nog) hebt! Vind het wel heftig om te lezen hoor, zou wel fijn zijn als je de ivf nog voor bent he? We zullen zien!! Ik ga aan de thee en dan lekker het eigen bedje weer opzoeken. Wel lekker dat je in je eigen huis alles weer tussen 4 muren hebt.....joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

He Joy1 leuk dat je weer terug bent en fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad.

Wij gaan over 1,5 week op vakantie dus ook wij gaan geen gebruik maken van je aanbod. Maar het is zeker een koopje zeg.

Zo ik voel me weer wat beter. Redelijk goed geslapen vannacht. Niet zoveel gehoest. Had een pil ingenomen wat de hoest moest tegen gaan en die heeft goed zijn werk gedaan. Ga hier even poetsen en dweilen. Want ik zag net dat er allemaal drinken op de grond ligt.

Geplaatst

Es, oooo wat komt jullie vakantie al weer dichtbij zeg heerlijk.

Terwijl het vakantie gevoel nederland aan het verlaten is gaan jullie nog!!!! lekker.

Tuurlijk heb ik nog moed om door te gaan, maar hoop ook inderdaad het ivf traject nog voor te zijn.

Ik heb net Michel nonchalant gesmsd of ik morgenvroeg het zh moet bellen of we doorgaan. Ik hoor het wel.

Ik wil ook niet echt zn weekendje weg belasten maar ja aan de andere kant ben ik wel nu ongesteld en moet er wat besloten worden.

Es, lekker poetsen ahum.... vandaag ook weer ff stofzuigen dweilen en wassen. weer fris de nieuwe week in.

Heerlijk dat je ook weer ff goed geslapen heb, ga je morgen nog naar de ha daarvoor???

Geplaatst

Het is ook bijzonder mooi weer om te poetsen he? Alhoewel hier komt het zonnetje ook door. Wel weer een overgang van tent in huis....Ben het overzicht even kwijt, haha, in een tent wonen heeft zo z'n voordelen!

Nou, ben benieuwd Renata. Volgens mij zou ik wel gefrustreerd zijn als ik een smsje zou krijgen met een negatief bericht....misschien ligt het voor jou wat anders?

Nou, ik ga aankleden en dan iets leuks doen. Weet nog niet wat maar in huis zitten heb ik ook geen zin in. We hebben een hangfiets van achterburen gekregen, gratis en voor niets dus...w.s lekker fietsen. Joy1

Geplaatst

Joy1, petje af hoor 2 weken in een tent, zou het je niet nadoen, maar altijd toch weer lekker om thuis te komen.

Hangfiets??? uhhh wat is dat??? zo'n ding die je als kar achter een gewone fiets kan vastmaken???

Ja ik baal ook hoor als ik een neg. berichtje krijg baal zo van het wachten tussen behandelingen door, en dan gefrustreerd je menstruatie weer afwachten... kijk nu ben ik het want poging is mislukt je wacht niet af, ik sjees liever gelijk door.

maar ja zucht manlief moet mee werken, en anders volgende menstruatie weer spuiten.

Hier is het bewolkt, niet echt koud maar frisjes, ben ontzettend moe vandaag, ga liever zo mn bed weer in...

Gast estrhalita
Geplaatst

Hangfiets vind ik eng zeg. Ik wil altijd de kids voor me hebben. Stel je voor dat je net de hoek om bent en iemand ziet niet dat dat ding achter je fiets hangt.............. grrrrrrrr

En Renaat al iets gehoord?

Hier is het slecht weer hoor. Regent nog niet maar het lijkt er wel op dat dat gaat komen.

Geplaatst

Nope nog niets, maar verwacht het ook niet eerder dan eind van de middag of vanavond, hij is nu motorrijden dingen doen...

Nou ja weet niet met een hangfiets achter je wat jij zegt Es of dat "gevaarlijker "is dan zo'n bakfiets bij een bakfiets komt eerst die bak om de hoek met de kinderen erin, het idee is hetzelfde denk ik... en wordt je aangereden omdat ze die hang achter de fiets niet zagen zitten ze alsnog wel verrekt dicht op je wat sowieso gevaarlijk is.

maar eerlijk gezegd vind ik het zelf gezelliger de kinderen voor je te hebben dan achter je

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou laat ik het dan zo uitleggen. Ik vind het een veiliger idee om ze voor me te hebben (zoals op de bakfiets) omdat ik de verkeerssituatie kan overzien. Achterme zie ik niet wat er met de kids en met het verkeer gebeurt. Snap je het een beetje. het is meer mijn eigen gevoel hoor. Wil het liever voor me uit hebben, zo kan ik ook de kids in de gaten houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden