Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ga morgenochtend gewoon bellen voor een uitgansecho, want eigenlijk is het belachelijk, hij wil niet in de vakantie bezig zijn met zh en zo, terwijl ik alles moet ondergaan, hij komt morgen thuis en gaat woensdag tot en met zaterdag naar een vriend helpen klussen ( slaapt ook daar )

Ik zit over 4 weken dagen van te voren weer te klooien met mn menstruatie, ik weet niet goed hoe mn cyclus uitkomt of ik de pil moet slikken doe ik het niet komt het misschien verkeerd uit met Michel weer thuis doe ik het wel ben ik misschien wel te laat ongesteld en is hij weer weg.

Ik moet de hormonen spuiten, naar het zh en de IUI word bij mij gedaan, hij hoeft enkel 1 x in een potje te kwakken

In de ww is hij er ook totaal niet mee bezig, dus lichamelijk en geestelijk maakt het voor hem eigenlijk geen reet uit, dus waarom bepaald hij dat we "rust " nemen in de vakantie en volgende maand weer verder gaan!!!!

Nu ik dit zo schrijf word ik eigenlijk heel boos, ik vind het zoooo zonde van de maand om niet te gebruiken en hij is nog ruim 3 weken niet aan het werk dat we het zonder gekloot kunnen doen om precies uit te komen in zn thuis weken.

mn punt heb ik wel gemaakt geloof ik

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens. Mag het misschien niet zeggen. Maar is het niet een beetje raar dat hij in zijn vakantie gaat klussen en juist niet hele leuke dingen met jullie gaat doen.... Sorry als ik iets verkeerds zeg hoor. Maar ga maar lekker voor je IUI deze maand.

Ik heb alle keukenkasjes gedaan vandaag. Wat een hoop spullen over datum zeg. Moet alleen nog de vloer dweilen, maar ja met 2 kids die de hele dag aan het snoepen zijn en drinken doe ik dat vanavond of morgenochtend wel.

Jan is lekker shoarma halen. Jiepie.

Geplaatst

Je mag van mij alles zeggen, vind ik niet raar hoor, of zal dat ik het verkeerd op pak.

Dat hij gaat klussen vind ik niet erg, hij gaat zn beste vriend helpen die MOET verhuizen, hij ligt in scheiding en het huis is verkocht en moet dus zn nieuwe woning in.

Dat zijn omstandigheden die komen en ja dan help je een vriend.

Was hij gewoon ergens gaan klussen of voor geld was het anders geweest.

Maar ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat hij zh rust wil in de vakantie terwijl hij er eigenlijk helemaal niet mee bezig hoeft en is te zijn en niet eens thuis is.

En ook nog eens dat de volgende iui in de knoop komt met mn menstruatie wel of geen pil bla bla het hele verhaaltje hier boven.

Goed bezig jij.....

Wij eten gekruide gebakken aardappeltjes in schil met sate vlees in pindasaus

ook lekker verantwoord hihihihihi

Hoe gaat het met lijnen trouwens??

Gast estrhalita
Geplaatst

Robbie heeft net een pannenkoek gegeten en Jens alleen friet met curry haha.

Lijnen ging goed, maar had 2 dagen lang vreetbuien dus ik denk na de vakantie weer een poging te wagen. Ik weeg in ieder geval nu geen 62 meer, maar 61 dus heb wel iets bereikt.

Geplaatst

Nou ik ben net terug uit het ZH, heb de uitgansecho gehad en begin morgen weer met spuiten.

Heb het ook over mn lichte pos. test gehad of dat nog van de pregnyl kon komen en dat kon absoluut niet meer zo zijn.

Deze poging gaat wel als positief uitslag in mn dosier als mk geeindigd.

En ook omdat mn menstruatie zo heftig was en met mn zw.verschijnselen was ik wel zwanger wat niet doorgezet heeft.

Werd hier in de auto toch wel verdrietig van, terwijl dat voor de huidige situatie geen effect heeft, dus snap mn reactie niet zo.

Met goede moed aan poging 3 starten!!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Super man dat je morgen al weer kan beginnen met spuiten. Maar ik wist ook wel dat je 100% zwanger was. Vervroegde miskraam. Als je geen test had gedaan had je gewoon gedacht dat je ongesteld geworden was. Ja kan me wel voorstellen hoor dat het heftig is. 2de miskraam. Er gaat dus gewoon bij de innesteling wat fout.

ik snik met je mee.

Geplaatst

Ja inderdaad, zonder test dacht ik gewoon ongesteld geweest te zijn, ja vind het wel erg om te weten dat ik 2 mk's gehad heb, maar aan de andere kant vind ik dat ik niet moet zeuren en niet zo moet aanstellen.

Vond wel mn menstruatie heel vreemd, best wel buikpijn dat ik pijnstillers moest slikken en behoorlijke bloed verlies ( voor mijn doen dan he )

Ik moet de volgende keer gelijk bellen als mn test positief is.

Ik had mn eigen gyn vanmorgen en gatver wat was hij alert vanmorgen zeg....

Ik had eigenlijk afgelopen maart een uitsrijkje moeten laten maken.

( ik ben daar al 3 jaar voor onder behandeling omdat ik steeds onrustige cellen heb ) en als de uitslag niet goed is weer verder onderzoeken enzo maar dat kan niet tegelijk met zwangerschap en of iui periode, en ik heb bewust die afspraak niet gemaakt omdat ik geen zin heb in vertraging daardoor, en ja hoor hij vanmorgen zullen we maar gelijk uitstrijkje doen dan, want dat had je allang moeten doen. grrrr

Misschien is de uitslag wel goed en niets aan de hand maar ja misschien ook niet.... en dan loopt zwanger worden vertraging op.

Gast estrhalita
Geplaatst

Kan wel kloppen he dat je menstruatie anders is want het is een miskraam. Dus ja meer buikpijn en meer bloed kan kloppen.

Ik heb ook altijd onrustige cellen trouwens. De laatste keer gelukkig niet. Maar daarvoor elk jaar wel.

Waarom moet je meteen bellen als je test positief is??

Geplaatst

Ja achteraf klopt het dat mn menstruatie zo anders was door de mk, bleef jij geloven dan dat ik toch zwanger geweest was nadat ik ongetseld werd?? omdat je net zei ik wist het voor 100% zeker???

Ach ja maakt eigenlijk ook niet uit.

Weet eigenlijk niet waarom ik gelijk moet bellen maar dat vraag ik wel bij de fm, want als ik gewoon 3 weken later de echo krijg maakt dat geen bal uit.

Wel veel vrouwen hebben dat die onrustige cellen, maar toch wel fijn als de uitslag goed is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gewoon op wat je al die tijd zei over wat je voelde en je positieve test op wd 10. Je krijgt dan echt geen streepje meer van de pregnyl. Wanneer heb je je eerste fm.

Geplaatst

Hoi, Even over de hangfiets, het is raar maar ik zag mezelf ook niet met zoonlief zo achter de fiets. Doordat hij zo zelfstandig is geworden en stoer ben ik er wat anders over gaan denken. Voor hem is het ook goed denk dat stukje vertrouwen. Heeft hij wel nodig. En een helm schaf ik wel aan want dat maakt het wel veiliger. Even een foto erbij voor diegen die niet weten wat een hangfiets is...:confused:

nou, plaatje ontbreekt geloof ik....

Renaat succes, je gaat nu wel op naar de volgend poging/ en dat je toch een vroege miskraam hebt gehad, toch wel schrikken niet? Ik vond de test er ook geloofwaardig uitzien hoor! Ik ga kind nu ophalen maar eerst hond uitlaten! Groeten Joy1

Geplaatst

hahahahaha Joy1 de eerste gedachte die ik had toen ik zag staan hangfiets, dat ik je kinder letterlijk zag hangen achter je fiets was ff een grapje van mn brein, maar het is toch gele ding die je met een stang kan vastmaken aan je fiets waar ze in kunnen zitten???

Ik heb geen foto geplaatst van mijn test maar hij was wel vergelijkbaar met die van Es en Diana.

En ja ik schrok er toch wel ff van, maar aan de andere kant wel fijn dat ik mn lichaam wat symptomen betreft wel kan vetrouwen.

Ik hoor net via een topic in de IUI dat ze bij mijn ziekenhuis weer terug gegaan zijn naar 6 IUI voor dat ze IVF gaan doen ???????????????? uuuuuuuhhhh weet ik niets van, waren ze haar ook vergeten te vertellen totdat ze bij poging 4 waren aangekomen, ff navragen dus.

Want ik zit me al wel een beetje voor te bereiden op ivf en dat kan ik dan nog wel ff laten rusten.

Geplaatst

Diana is er wel maar schrijft hier niet momenteel.... heeft niets te melden denk ik want in andere topics schrijft ze wel.

Michel is ondertussen thuis en heeft een heerlijk weekend gehad, lekker en veel motor gereden.

Maar mannen GGGRRRRRR snap je toch soms niets van.

Ik verteld dat ik naar het zh geweest ben vanmorgen en morgen weer beginnen met spuiten en hij zegt oke morgen dus weer en ik vraag vindt je het erg en zegt nee want we willen toch een kind............ COMMUNISEREN!!!!! het is maar goed dat ik op eigen houtje gebeld heb want anders hadden we dus echt een maand verspilt.

Hij ziet er wel steeds meer tegenop, ik hoop maar dat het snel raak is....

Gast estrhalita
Geplaatst

o wat jammer dat ze hier effe niet is. Dacht al dat er wat was.

Ja mannen, alleen maar een potje en nog vinden ze dat te veel. Meid het gaat echt wel lukken joh. Jij bent super vruchtbaar, dus komt wel goed.

Ik zit nu bij de kapper met mijn haar in de verf. Makkelijkl toch he mobiel internet.

Geplaatst

hahahaha super vruchtbaar!!!!! ze blijven alleen niet plakken en dan heb ik er niets aan!!!!

ik weet verder niet waarom ze niet schrijft.

zo condoleren

Gast estrhalita
Geplaatst

Sterkte vanavond. Tuurlijk blijven ze wel plakken. Je hebt Ilona toch.

Geplaatst

Meiden,

Er is niks hoor, heb gewoon een rare week achter de rug, en had niet zo'n zin om het op te schrijven, vandaar even stilte.

Maar even in het kort jullie bijpraten:

- Kamer van Jamillah (prinsessen) is eindelijk klaar!

- Hubbie z'n oma is overleden, woensdag begrafenis, maar ik kan niet mee vanwege al de familieproblemen, dus hij moet alleen

- Woensdag gaat ook nog het huis op z'n kop, want de open haard word eruit gesloopt, zie erg op tegen de troep, want hubbie is er dus niet (arghhhhh)

- Verjaardagen van vrienden gehad (van die stopgezette zwangerschap), was heel zwaar om weer alles te horen, misschien egoistisch van mij maar het valt mij zeer zwaar.

- Hubbie vorige week een ontstoken teen, wat 's middags meteen zijn hele voet was (lang leve diabetes), net optijd bij de HA, maar als niet beter word, dan word het opname in ziekenhuis

- 2 katten en de hond ziek, dus naar de dierenarts met de hele boel (1 kat ontstoken kop, andere kat gekneusde rugwervels, hond heeft gedeeltelijke darmobstructie en dus hele erge buikpijnen)

- Verders alleen maar bezig met dingen voor zwangerschap/geboorte regelen (kaartjes, bellypaint, fotoshoot, enz)

XXX

Geplaatst

Renate, Neen, ze zitten er niet in....Want dat vind ik eigenlijk ook wel eng maar.....Zoonlief fietst zelf mee! Gatsie, ik probeer al tig keer en plaatje te platen maar helaas....Ik zet er wel een op mijn profiel, goed? aanhangfiets.jpg

Haha, die man van jou toch!?! Idd. communiseren, het lag mischien ook wel aan jou, oei, wat zeg ik nou....het zit altijd tussen mensen he? Kip of het ei? Maakt niet uit, jij gaat er weer voor deze maand.

Diana, ja, dat is ook wel begrijpelijk, je kan niet altijd tijd/zin hebben of wat dan ook om mee te kletsen. Sterkte en succes met wat er allemaal op je pad komt.(Je mag jezelf best eens op de eerste plaats zetten dat heet egocentrisch en dat is absoluut niet egoistisch hoor.) Nou meiden, tot mails. joy1

Geplaatst

A ha dus dat is een hangfiets, daar was ik niet opgekomen.

Michel heeft wel eens gezegd dat hij dat later ook wel wil.

Ja oei Joy1 wat zeg je nu ;-) tuurlijk ligt het niet aan mij hihihi!!!!

hahahaha nee ff zonder gekheid, hij had dus gewoon niet verteld dat hij ook door wil gaan en niet stoppen tot oktober, nou ja doet er niet toe morgen weer spuiten.

Hij ziet er wel steeds meer tegenop tegen het hele traject, vind zichzelf te oud worden en heeft ook zo iets, we hebben Ilona misschien moeten we daar maar genoeg mee nemen.

Misschien is Ilona echt ons wondertje en blijven ze voortaan niet meer plakken wie weet, we gaan nog met goede moed verder hoor.

@Diana, ik heb ook wel periode gehad dat ik geen behoefte had te schrijven geeft niets.

Je heb wel weer ff veel op je bordje.

Geplaatst

Je ziet die aanhangfietsen bij ons niet zoveel trouwens...nu gaat iedereeen mij natuurlijk herkennen...aj. ja, ik hoop dat je zwanger raakt. Hoe oud is je hubbie dan? joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden