Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wil graag even jullie advies/hulp vragen.

Vannacht om half 3 werd ik wakker met weeën, hebben tot 5 uur geduurd, maar werden wel steeds minder pijnlijk. Ontzettende pijn in mijn onderrug (nog steeds). Ik heb uiteindelijk maar paracetamol genomen, 2 stuks, en toen begon het te zakken.

Nu vandaag de hele tijd hoofdpijn, en af en toe krampen in mijn buik, vooral als ik iets doe. Als ik languit blijf liggen en niks doe, heb ik op een zeurderig gevoel na nergens last van, maar zodra ik opsta, pfffff....

Wat vinden julie dat ik moet doen??

XXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana ziekenhuis bellen, dan wordt je even op de ctg gelegd om te kijken hoe de weeen zich ontwikkelen. Ik vind het trouwens niet raar dat je weeen hebt met alles wat er nu in je leven speelt hoor meid. Dus neem geen risico bellen en hou ons (me) even op de hoogte meid. Sterkte Dikke knuffel

Geplaatst

Diana, Dit lijkt me idd. even een belletje/onderzoek waard. Ben benieuwd naar het verloop hoop voor je dat het een reactie is op wat je meemaakt allemaal en dat het ook weer in een rustig vaarwater komt. Dikke zoen, Joy1

Geplaatst

Beetje later reaktie van mij maar inderdaad bellen en aan de ctg!!!! maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

X

Michel word in Januari 37, is nog niet super oud maar ook niet echt jong meer ( ik ben 31 )

Geplaatst

En Diana hoe gaat het???

Ik moet 75E spuiten en heb ampullen van 300E Puregon daar kan ik dan 4 x mee spuiten maar voor mn gevoel hou ik zoveel over per buisje hoe kan ik weten of dat genoeg is voor 1 x spuiten?? of hielden jullie ook per keer over in een ampul??

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik hield ook altijd heel veel over dus dat is normaal volgens mij

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de reacties!

Ben vanochtend samen met jamillah naar mijn ouders gegaan, en daar de hele dag gerust.

Vanavond toen ik weer een beetje ging lopen begon het weer :waiting:

Morgenochtend heb ik om 8.00 een afspraak met jamillah bij de HA, dus ik ga dan even vragen of zij even wil/kan kijken, en wat zij adviseert...

Dus al met al was ik dus nog niet heen geweest, ik durf gewoon niet zo goed te bellen......

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana ik snap dat je het eng vindt maar hier moet je echt niet mee blijven lopen en ik zou echt je adviseren om eigenlijk nu nog het ziekenhuis te bellen. Je bent 30 weken zwanger en dadelijk wacht je te lang en gebeuren er nare dingen. Het is wel een baby die je in je draagt. Sorry maar hier moet je echt voor bellen hoor.

Geplaatst

Jullie hebben wel gelijk vrees ik....

Het is nu vanaf 19.00 al rustig, voel niks meer.

Mocht het straks of vannacht weer beginnen, dan bel ik direct naar het zkh!

Het vervelende ervan is (vnd ik) dat ik een tijdje last heb, en dat het dan helemaal wegzakt, en ik gewoon een paar uur geen last meer heb. Als ik dan op dat moment in het zkh zit, dan vinden ze niks en kan ik weer naar huis, en sta ik voor mijn gevoel een beetje voor ...

Maar nogmaals, jullie hebben gelijk, kindje is belangrijker dan "gezichtsverlies"

Dus zodra het weer begint, ga ik bellen, dan is het mooi geweest!

Dank jullie wel!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Sowieso geen gezichts verlies, of ze kunnen vaststellen dat er "niets "aan de hand of gewoon al voorwerk wat kan vanaf 30 weken richting bevalling bijvoorbeeld en kunnen ze je geruststellen of ze kunnen zien dat er wel wat is en dan zijn ze erbij. dus gezichtsverlies nooit.

Geplaatst

Met dit soort klachten sta je echt niet voor paal hoor. Volgens mij ben je echt zo'n typ die nog tegen een gyn. durft te zeggen; (Die zijn wachtkamer vol heeft zitten) Sorry dat ik u nu lastig val want u heeft het zo druk maar ik heb om de min. een wee......grapje he Diana!!!!!Joy1

Geplaatst

ik heb vanavond mn 1e spuit weer gezet en heb het zelf gedaan!!!!!!!!! hihihihihihi ik had nooit van mijzelf verwacht dat ik ooit een spuit bij mn eigen zou zetten.

Geplaatst

Uhmmm, joy, je hebt voor 100% gelijk hoor! Zo ben ik inderdaad.

Dat zou ook echt iets zijn wat ik zou kunnen zeggen, en dan echt niet als grap.

Maar tot nu toe geen klachten, op moeheid na dan.

Ik ga mijn bedje opzoeken, en hopen op een rustige en goede nacht.

Morgen zien we dan wel weer verder.

XXX

Geplaatst

Hoe ging het renaat om het zelf te doen???

Ik durfde het juist nooit door hubbie te laten doen.

Maar dat was meer omdat ik gewend was om spuiten te zetten, dus ik had het liever zelf in de hand.

Maar ik vind het stoer van je!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

diana ik denk dat je gewoon voor weeen hebt hoor. Maar toch ..... Wel bellen hoor. Bij jens had ik weeen om dew 5 min bij 36 weken. Gelijk zkh gebeld en aan de ctg gelegd. Zijzagen de weeen wel, maar het waren weeen die nog niks deden. Naar huis gestuurd en 5 uur later weer checken. Ze nemen geen risico hoor.

Renaat super zeg van je. Go girl

Geplaatst

Wat leven we toch lekker met elkaar mee he? Ech support! Nou meiden allemaal een rustige nacht, ik ga ook zo het bed opzoeken. Minder ingewikkeld dan in een donkere tent, in slaapzakken en losse kinderen om je heen en een hond die ook haar plekje heeft. Zonder al te veel licht...pfff. ik vind het gewoon een luxe hier! Jpy1

Geplaatst

Net bij de HA geweest.

De afspraak voor de KNO voor jamillah moet ik vervroegen, haar amandelen zijn opgezet. Maar ze wil geen antibiotica geven omdat we dan weer in een cyclus gaan zitten, net als toen met haar oren.

Dus om 9.00 maar even bellen.

Wat betreft mijzelf.....tja.....uhmmmm...ze was beetje boos dat ik die nacht niet het ziekenhuis heb gebeld, maar ze begreep wel waarom ik dat niet had gedaan. Maar verstandig vond ze het niet (net als jullie dus)

Moet zo van haar wel gaan bellen, om even advies te vragen, en zodat ze hiervan op de hoogte zijn, mocht er wel iets gaan gebeuren.

Dus ook de afdeling maar om 9.00 bellen (IEK!!!!)

Hoop dat ik niet heen hoef, want hubbie is naar zuid-holland voor de begrafenis......dus ik moet dan alleen en daar zie ik tegenop!!!!

Het is dat jullie allemaal ver weg wonen.......

XXX

Geplaatst

Dan was ik zo met je meegegaan! Weet dat we allemaal in gedachten met je mee zijn, schrale troost maar misschien ook wel net een gedachte die je de steun kan geven. Sterkte meid, je kan het!Joy1

Geplaatst

Diana goedzo dat je alsnog moet bellen van de HA, ben benieuwd wat ze gezegd hebben.

Moeten bij Jamillah de amandelen eruit???

Ik vind het ook erg stoer dat ik zelf gespoten heb!!! ihihihih

JOy1 en hoe was het slapen zonder rompslomp en gewoon lekker fris in je bedje te stappen???

Geplaatst

Hoezo komen dingen altijd tegelijk??????????????

Belt net de makelaar op, bezichtiging morgen om 11.15, arghhhhhhhhhh!!!!

Helemaal geen tijd voor (en zin in)

Maar goed, ik ga nog even snel aan de slag, en wacht nog even met bellen naar het zkh. Mocht het van het wassen en strijken weer beginnen, heb ik meteen het ideale moment om te bellen, dan voel ik mij niet voor ... staan :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana hoe is het, al gebeld en hoe was de bezichtiging

Geplaatst

Heb net samen met mijn moeder het halve huis doorgewerkt.

Was echt een bende vanwege de verbouwing aan jamillah's kamer, arghhhh.

Moet alleen beneden nog doen, en ons bed verschonen, maar dat is voor morgenochtend!

Hubbie belde net, maar meneer besloot ook nog maar even bij zijn opa op bezoek te gaan, dus die is pas vanavond ergens thuis. Heb hem gesmst dat we morgenochtend bezichtiging hebben en ik dus heel druk bezig ben, nou mooi geen reactie, ben zooooooo pissig!!!!!!!!!!!

We worden al bijna 5 jaar lang door zijn hele familie uitgekotst, en nu zou hij vanochtend meegaan naar de HA met jamillah, maar meneer was hem dus stiekum al gesmeerd naar de begrafenis.

We hadden afgesproken dat hij daarna geen koffie bleef drinken maar meteen naar huis zou komen. Nou toen smste hij al dat hij wel koffie bleef drinken, en nu dus weer dat hij ook nog even langs zijn opa gaat.

Maar geen moment vragen hoe het met zijn dochter gaat (of met mij!)

Oftewel zijn familie is nu dus nummer 1 en dan pas zijn gezin, dat kan toch niet??? Of stel ik mij nu aan??

Met mijn buik gaat het wonderwel best goed. Geen weeën, geen harde buiken helemaal niks. Dus ik ga ook maar niet bellen.

Al zou het kunnen dat het nog komt omdat ik nu zo pissig ben, maar goed.....adem in....adem uit.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden