Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och dat kleine meisje net was zoooo schattig!!!!

Net hotelletje geboekt voor 9 september (kamer met prive zwembad)

Heb er zo'n zin in!!!!!!!!!

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt goed Diana, waar als ik vragen mag? Ook via ........

Diana....je bent me er een, je kan er zelf gelukkig nog een beetje om lachen lees ik. (N.a.v. voer voor...)

Ik hoop dat je ook in zomergoed kan lopen Es. Nog een weekje....en dan moeten we je missen. ja, dan gaan we Renate uhm..ik bedoel Renata.....steunen. Dag en nacht als het moet! Nou, ik ga aan de boterhammen, trusten Joy1

Geplaatst

Hihihi, nee niet via.....

Maar heel onorigineel via vandervalk.nl :-)

Het is van hubbie de laatste werkdag bij zijn werkgever. Dus ik ga hem dan ophalen, dan gaan we op zijn werk lunchen (ze hebben een briljant personeelsrestaurant) Daarna gaan we dan door en lekker nachtje poedelen in het zwembad :-) Ik zie mijzelf nu al liggen.

Maar goed, Es, heeft het over een week nog beter getroffen!! (ruilen Es?)

En renaat gaan we zeker die WW doorsleuren!!!!!!!!!! maar 's nachts zie ik niet helemaal gebeuren hoor! hahahaha

Geplaatst

Klinkt goed Diana, weer ff weg.

Joy1 aan de boterhammen??? nu ??? eetsmakelijk dan hihihi

Dat komt helemaal goed hoor dat jullie me door de ww heen sleuren :-)

bedoel je dat meisje bij popstars diana??? ik vond dr niets aan.

Gast estrhalita
Geplaatst

De Finale van Hollands got tallent kan ik niet eens zien dan ben ik op vakantie En volgens mij hebben we dit keer geen sateliet tv. En Popstars kijk ik helaas nooit. Dus Renaat sorry.

14 daagse voorspelling voor ons plaatsje in Spanje is 29 graden overdag zon met een klein wolkje en 's nachts 16 graden. Super dus. Ik neem ook geen langebroek of zo mee. Alleen voor de kids hun jas en voor de rest korte broeken, t-shirts, hempjes en zwembroeken. Zalig. Volgende week om dit tijdstip zitten we ergens in zuid frankrijk hoop ik. Over 3 a 4 uur (12-13 uur) willen we op de plaats van bestemming zijn. O ik heb er zo'n zin in. Is weer 2 jaar geleden dus mag wel weer toch.

Geplaatst

ES, heeeeeerlijk en tuurlijk mag het weer na 2 jaar, het mag zelf na 1 jaar ook wel weer :-)

en laatste keer naseizoen want volgend jaar is Robbie leerplichtig toch???

Dan kijken we popstars wel zonder jou :-P

Ik spuit elke avond rond 8 uur, maar morgen heb ik smiddags een borrel want de vriendin van mn vader is 60 geworden en daarna gaan we met mn zussen en haar kinderen enzo uit eten, ben dus niet rond 8 uur thuis, en ik denk dat we om half 4 van huis gaan of zo iets, en zullen misschien om 10 of 11 uur thuis zijn.

Kan ik beter ervoor of erna spuiten???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zou daarna doen, dat is maar 2 uur verschil en daarvoor 4 uur

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja heel stil haha. Gisteren de hele dag weggeweest en 's avonds met Jan op stap. Nu pyjama dagje lekker thuis tv kijken

Geplaatst

Dank je Es, ik zit hem inderdaad wel vanavond na het eten als we weer thuis zijn.

Ja hier gister Michel weer thuis gekomen en samen lekker filmpje gekeken s avonds.

Morgen de FM, ben best beniuewd hoe of wat en wanneer de IUI uiteraard

vanmiddag en vanavond zijn we ook weg... X

Geplaatst

Wij zijn net even bij de open dag van het KDV geweest. Was best leuk, alleen jammer van het weer.

Was een leuke kinderboerderij en dat vond jamillah helemaal het einde! Ze was er niet weg te krijgen :-)

Ga zo haar oude kamer helemaal leeghalen, en de babyspullen er naar toe doen. Word wel eens tijd ben ik bang.

Ik heb gewoon helemaal de kriebels nog niet, en dat is best raar.

Zeker als ik mij bedenk dat 1 van de meiden van het oktober topic al is bevallen. Zou het komen omdat het een tweede kindje is? Es weet jij dat?

Fijne (en natte) zondag allemaal!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik weet wel dat je er veel minder mee bezig ben bij een 2de kindje. Wij hadden alles wel ruim op tijd af, maar ook veel minder snel dan bij Robbie. maar het verlangen was er bij mij wel. Maar misschien komt het omdat jij toch wel veel ellende om je heen hebt. Maar ik zou zeker alles maar even in orde gaan maken.

Vannacht is de collega van Jan bevallen. Ik was gelijk met haar uitgerekend dus het deed me toch wel even wat. maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken als ik nu ook nog eens een baby had gehad. Maar ik denk dat dat komt omdat je er nu niet naar toe gegroeid ben en met zo'n buik doe je dat natuurlijk wel.

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie Es!!!!

Ik denk dat je wel gelijk hebt. We hebben nu zoveel andere dingen aan ons hoofd. Maar tijd om mij te focussen op de leuke dingen!!!!!!!!

Ik heb de babykamer nu zo goed als leeg. Ga zo de kleding van zolder afpakken en kijken wat ik nog heb en of het voldoende is.

Morgen de wieg in de was zetten en dan in elkaar zetten, en och dat is het eigenlijk ook alweer klaar :-)

Jamillah ligt nu voor het eerst in haar eigen (nieuwe) kamer te slapen, dus die stap hebben we ook gehad.

Dan 9 september de laatste werkdag voor hubbie en lekker en nachtej samen weg.

20 september gaan we nog even een midweekje op vakantie, en dan ben ik klaar voor de baby (denk ik) :-)

Es, ik kan mij voorstellen dat het toch even een heftig moment is geweest hoor. Daar sta je dan toch wel even bij stil. Vind het heel knap hoe je er mee omgaat, petje af.

Renaat, heel erg veel succes morgen! Hoelaat moet je heen? Ben super benieuwd hoe de groei gaat en hoeveel het er zijn!!

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat spannend morgen. Zou leuk zijn als ik terug ben van de vakantie en je bent zwanger.

He mijn box staat te koop. Het is een bopita box op 4 wielen met 2 lades eronder in de kleur koloniaal. Hij is in zeer goede staat. Echter heeft op 2 hoeken de hond zitten knagen. Dit is wel helemaal gemaakt, maar toch. Tevens 2 boxkleden erbij. Na mijn vakantie gaat hij op mp maar weet je al iemand mail mij dan even. Vraagprijs rond de 80-100 Euro.

Geplaatst

Es, heb je een foto voor mij van de box?

Ik denk dat het misschien wel wat voor ons is, maar dat moet ik dan even overleggen met hubbie.

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb effe snel een foto gemaakt. Ik moet hem nog helemaal schoonmaken etc maar dat zie je gelukkig niet op de foto.

Er zitten blokken bij om de box in de hoogste stand te zetten natuurlijk. Die blokken hebben wij in 2 delen gemaakt zodat als ze wat groter zijn je hem iets lager kunt zetten en niet gelijk helemaal zo laag (ivm rug etc).

Foto-WXSTO3GW.jpg

Geplaatst

Dank je wel Es.

Ik vind het een hele mooie box, maar uiteraard heeft hubbie er ook nog wat over te zeggen (alhoewel.....)

Gaat meer om het feit dat ik hem zover moet zien te krijgen om naar jou te gaan rijden :-)

Ik ga maar eens flink slijmen straks.......

Gast estrhalita
Geplaatst

Na mijn vakantie zou ik hem op marktplaats plaatsen dus laten we zeggen dat je tot 18 september hebt om een keus te maken. Doe maar rustig aan joh. Deze week lukt het mij ook niet echt om hem uit elkaar te halen hoor.

Geplaatst

Hey meiden, ik heb morgen om 10 uur de fm, ben natuurlijk wel zenuwachtig over hoeveel en hoe groot en dan wanneer de IUI.

Ik ga zo ff mn vragen opschrijven, hoe vaak nou de IUI is voor de IVF, omdat ik dus gehoord had hier op het forum dat het weer naar 6 x is maar dat heb ik daar nog niet gehoord, en wat ze bedoelde met de volgende keer een pos. test gelijk bellen of ik dan eerder echo krijg of dat het niets uitmaakt en gewoon na 3 weken een echo heb.

truste voor straks X

Geplaatst

Es, kan me voorstellen hoor dat je er toch ff aandenkt dat jij nu ook uitgerekend zou zijn, is denk ik ook heel normaal hoor, maar ook goed om te merken denk ik dat je er toch niet aan moet denken dat je ineens een baby heb, ook al komt dat omdat je er niet naar toe gegroeid bent.

Maar er is niets ergs aan om er ff bij stil te staan.

X

Geplaatst

Donderdag de IUI en 16e test dag.

Ik heb 2 eitjes 15 mm en 16 mm vanavond nog een keer Puregon morgenavond de pregnyl en donderdag dan de iui.

Gelijk bellen voor een echo maakt niets uit ze doen het toch niet eerder dan met 7 weken een echo.

Ik heb ook gevraagd hoe het zit met de aantal IUI, want poging 4 is inzicht en hoe of wat met de ivf.

Maar na elke gelukte poging staat de teller op nul en mk's tellen ook mee, dus dit is voor hun weer poging 1 dus we hoeven nog lang niet over ivf na te denken.

Ik vroeg of mn eitjes niet een beetje klein zijn, normaal zitten ze tegen de 20 mm maar ze zei dat hun het liefst de eitjes tussen de 16 en 18 mm zien dat is het mooist.

Oke dan, donderdag weer met frisse moed de iui

Geplaatst

Renaat, wat een super goed nieuws allemaal!!!!

Dat word donderdag weer een spannende dag.

Fijn ook dat je nog lang niet over IVF hoeft na te denken, want dat is toch wel een grote stap.

Ik ben hartstikke blij voor je.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw Renaat wat gaat het toch snel weer zeg. Super man. 2 goede eitjes dus ik ga in mijn vakantie zo verschrikkelijk voor je duimen. Zodat je zwanger bent als ik terug kom. Je moet me wel sms-en hoor als je wat weet. Want als ik thuis kom kan ik niet meteen natuurlijk mijn mail gaan lezen haha.

Diana heb je je man al over kunnen halen :).Ik heb de box net helemaal schoongemaakt en ga de box kleden ook van de week nog even wassen. Dus mocht je hem willen dan is hij helemaal schoon. Na de vakantie ga ik hem op mijn gemak uit elkaar halen.

Zo vanmorgen beneden en de badkamer helemaal gepoetst. Donderdag doe ik nog even de slaapkamers, vrijdagmorgen de tassen pakken en dan gaan we rond 21 uur rijden. Ben zo benieuwd hoe het gaat de hele nacht rijden. Zullen de jongens de hele nacht slapen, houden wij het vol om de beurt rijden. Ik kan niet slapen in de auto, Jan wel. Maar ja zaterdag gaan we gewoon heel vroeg naar bed. Gelijk met de boy's. We hadden nog de opa's en oma gevraagd om over te komen. de 1ste dinsdag opa 1, de 2de dinsdag opa 2 en oma. Ze zouden dan op dinsdagavond vliegen, dan zijn ze rond 22 uur bij ons en donderdagavond om 22 uur weer terug in Rotterdam zijn. Vliegen vanaf Rotterdam. maar ze willen geen van alle. Vind het een beetje ondankbaar. Wij zouden ook de vluchten betalen. Maar ja mijn schoonvader zit met een liesbreuk en wordt na onze vakantie geopereerd en mijn moeder zou het druk hebben op haar werk. Maar ze hoeft aleen maar de donderdag vrij te nemen. Ik wilde het haar voor haar verjaardag geven, ze is de 15de jarig en die viert ze dan bij ons. Maar ja nu zijn we lekker 2 weken met ons eigen gezinnetje. Eigenlijk veel lekkerder.

Geplaatst

Ik vind dit ook wel goed nieuws, ben erg blij dat we nog niet over ivf hoeven na te denken, en met 1 keer spuiten zullen mn eitjes rond de 17/18 mm zijn dat is dus heel mooi.

We zullen wel weer zien de komende 2 weken.

ze zullen wel verwarrend zijn, want mn verschijnselen van de vorige ww zijn nog niet helemaal weg, heb nog wel van dat gevoel in mn liezen en mn borsten zijn nog wel wat gevoelig.

Ik zal je zeker een smsje sturen als ik weet of het + of - is.

Ach je moet het niet ondankbaar vinden, het is een hele reis om maar daadwerkelijk 1 dag de woensdag op plek van bestemming te zijn en je ouders en schoonvader zijn natuurlijk niet de jongste meer, die zien dat denk niet zo zitten, ondanks dat ze het wel lief aangeboden vinden.

En nu zijn jullie lekker met gezinnetje weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden