Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou absoluut gaan voor de eerdere geplande ks, op de datum van de bruiloft, je bent hoog/hoog/hoog zwanger je neemt risicos en ik denk dat je toch niet prettig voelt daar, een lange dag zwaar je bent moe en je weet dat eigenlijk die dag je dochter geboren kon worden.

ik zou geen moment twijffelen daar over.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vond bevallen wel meevallen eigenlijk, zou er zo weer voor gaan. maar goed, Ben ook wel iemand van het moment dus pijn weg en ik ben het alweer kwijt!

Oei, ik zou niet goed weten wat ik je zou moeten adviseren, als je nu twijfelt zegt dat al iets? Je hebt nog even toch?

T.a.v. het speelgoed. Iets waar ze hun fantasie kwijt kunnen? Little people? En...duplo? Zandbakschepje e.d.

Succes Renaat voor morgen!! Ik ga naar bed, groetjes Joy1

Geplaatst

Renaat, ik kon niet eerder het forum op, maar bij deze toch nog even heel erg veel succes vandaag!!!

Weet weer eens niet hoelaat je moest, maar mocht het al geweest zijn, sorry!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zou zeker voor de keizersnede gaan op de bruiloft en zelfs die datum vind ik al laat (38,5 weken). Stel je voor dat de weeen beginnen midden in de nacht en je moet tot de volgende ochtend wachten, nou nooit. Dat risico zou ik nooit lopen.

Renaat hoe is het gegaan vandaag?

Geplaatst

Wat Es zegt, ik zou zelfs proberen aan te dringen op nog eerder, elke dag eerder is meegenomen.

Nou dames ik zit weer lekker warm te broeden op het wachtbankje, score zaad was weer erg goed, weet alleen niet hoeveel niet naar gevraagd...

Daar ligt het in ieder geval niet aan.

Maar wederom was mn baarmoedermond bijna onvindbaar, ligt heel diep naar achter en gekanteld, vraag me gelijk af of dat ermee te maken kan hebben dat ik niet natuurlijk zwanger wordt.

maar de WW is weer begonnen

Es, jij morgen op vakantie, heeeeeeeerlijk, lekker genieten meid.

Geplaatst

Een bevalling kan toch altijd eerder later of later beginnen? Ik had ook een geplande ks. in de 39e week, niet heel bijzonder hoor. Misschien iets gemist maar uh...van wie is de trouwerij?!?

Renaat, nou meid, spannend weer...de wachtweken. Ach meid, het is maar twee weken, haha. Killing.......Fijn dat het door kon gaan vandaag. Heb je al een keer gevraagd of het een met het ander te maken kan hebben? Dan weet je in iedergeval meer toch?

Es., nog steeds druk? Je zal wel blij zijn als je lekker in de auto zit. Succes met de laatste voorbereidingen. Moest/ging Jan vandaag ook nog werken? Of helpt hij fijn mee? Joy1

Geplaatst

Ach ja Joy1, iedere bevalling anders, en gelukkig zijn er genoeg vrouwen die zeggen ach het was wel te doen.

Heerlijk hoor als je er zo over terug denkt.

Wat bedoel je met ik had ook een geplande ks in week 39, niet heel bijzonder hoor.

Wat is niet zo heel bijzonder???

hahaha, ja die ww, de 1e week gaat wel maar die 2e week.pffffffffffff die is zooo moeilijk.

Ik heb het vanmorgen gevraagd, maar de assistente doet de IUI en daar wist ze eigenlijk niet zoveel over.

Hebben jullie al gefietst met de hangfiets??? hoe is dat???

Geplaatst

Wat niet zo bijzonder is? Dat ze wachten met een geplande ks in de 38/39e week.

Ja, het hangt lekker hoor! Fietst goed en het is ook een kick als ik mijn voeten stil houd en hij doortrapt, dan voelt hij zich super trots. (Klein stukje uiteraard....)

Ja, een ass. weet natuurlijk niet alles, ga je nog bellen dan of?? Wil je het niet weten?

Ik ga even een oppasregelen met de babyfoon...Ze slaapt zo lekker en moet zo kind1 ophalen. (Met alle respect..) Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat bij mij ligt de baarmoeder ook heel ver naar achter en gekanteld. De gyn heeft gezegd dat het daar niet aan kan liggen, maar ik heb daar mijn twijfels over. Een vriendin van mij had het ook. Ze hebben haar baarmoeder gekanteld en de maand daarna was ze natuurlijk zwanger (na 6 IUI en op de wachtlijst voor IVF). Toevallig?

Alle spullen voor mij en de jongens liggen klaar. Jan zijn korte broeken en onderbroeken ook, de rest moet hij zelf even klaarleggen. Morgen inpakken. Zo gebeurt. Jan is vandaag nog werken, morgen is hij vrij, maar ja ik ken hem de hele dag nog dingen regelenen en doen, daarom ben ik blij dat we nu 'savonds vertrekken. Overdag gaan we altijd uren later in de auto dan gepland.

Spannend weer hoor renaat. Na de video van mijn weeen van gisteren, kriebelt het hier ook weer zo. raar toch he.

Geplaatst

Joy1, ja een geplande ks is in derdaad 38/39e week, maar Diana heeft natuurlijk een hele zware zwangerschap waardoor elke dag eerder mee genomen is.

Ik ga voor mijzelf ook zo vroeg mogelijk, echt niet later dan 38 weken.

hahahaha grappig zo die hang fiets, en zelluf trappen leuk hoor.

Es, ja weet ook echt niet of dat ermee te maken kan hebben, ik vraag me ook af of de bevalling ermee te maken kan hebben bij mij, Ilona lag namelijk iets gekanteld waardoor ze misschien niet met dr hoofd mn ontsluiting kon maken, ze wisten niet zeker of het effect gehad kon hebben, dus officieel staat dat niet aangeschreven waarom ik niet meer ontsluiting kreeg, is officieel een vraagteken.

Als ik er aan denk zal ik het de volgende keer aan de gyn vragen.

Kan me voorstellen dat het dan weer kriebelt, zal dat ooit helemaal over gaan???

weet niet of je morgen online komt, ben misschien druk

anders al vast hele hele hele fijne vakantie

Geplaatst

Es, ten eerste alvast een hele fijne vakantie!!!!!!!!!! Lekker gaan genieten van je gezinnetje, en het mooie weer.

Wat betreft de KS eerder dan 38 weken, dat zou ik denk ik weer niet aandurven. Dit kindje loopt niet zo snel als jamillah, dus ik denk dat die laatste weken wel meegenomen zijn.

Maar goed, ik denk dat we toch heel erg richting de eerder datum gaan, dus ik ga het dinsdag als we weer heen gaan maar even overleggen. Ik ben voornamelijk bang dat de voorweeën die ik maar blijf houden, wel een keer echt wat gaan doen. Of zou dat niet kunnen????

Joy, die hangfiets klinkt ook echt wel super stoer. Ik kan mij voorstellen dat hij het geweldig vind!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden bedankt.

We gaan ons zeker vermaken. Niet te veel schrijven hier he, anders moet ik zoveel bijlezen.

Renaat succes met je wachtweken. Ik ga hard voor je duimen in het zonnetje.

Groetjes

Es

Geplaatst

We moeten wel veel schrijven om renaat door de WW te krijgen :-)

Wanneer ben je weer terug Es???

Ben trouwens hubbie nog aan het overhalen voor de box, maar het gaat moeizaam!

Gast estrhalita
Geplaatst

ik ben 18 of 19 september weer terug. En met die box doe maar op je gemak. Hij staat hier nog op je te wachten hoor hha

Geplaatst

Veel plezier Es!!!!

Renaat, voor de vraag van de dag......hoe voel jij je????

Hier de hele nacht (en nu nog) een drukkend gevoel op mijn bekken/schaambeen.....denk dat de kleine meid goed is ingedaald, maar oef, het doet wel zeer hoor! Neem zo maar even 2 paracetamol en dan kom ik de dag wel weer door.

Liefs DIana

Geplaatst

Es, hele fijne vakantie, ik spreek je hier niet meer vandaag, wij gaan zo naar ouwe hand dierenpark.

Ja, hoe voel ik me vandaag, wat zeurderig gevoel met wat steekjes, maar dat komt nog door de iui zelf

Veder wordt het denk ik lastig eventuele symptomen te spotten omdat ze van de vorige iui ( vroege zwangerschap ) nog niet helemaal over zijn.

Tenzij ze super overduidelijk worden hahahaha

Nou Diana, je kleine meid zal wel lekker aan het indalen zijn, de laatste loodjes meid.

Gast estrhalita
Geplaatst

veel plezier vandaag renaat.

Diana, ja dat indalen deed bij mij al pijn dus laatst staan bij jou met je bekken.

Hier druk met de laatste dingetjes. en dan nog even rustig genieten van deze dag. Rond 21 uur gaan we rijden. Dus we hebben nog alle tijd.

Groetjes meiden, zal jullie best wel missen en het internet natuurlijk haha.

Geplaatst

Gut, ik heb niets gevoeld met indalen?!? Ik heb zoiezo wel het idee dat ik niet echt zwanger geweest ben qua klachten e.d.

Wel spijtig als het zo moeizaam gaat dan he?

Es., Veel plezier!!!!!! Het inpakken valt je dus mee, dat is wel lekker dan he?

Renaat, zo'n eerste week is wel goed te doen en dan die tweede week...br.br. Maar goed....we zullen zien!

Wat ziet hubbie niet zitten t.a.v. de box? Is het zo ver uit de buurt?

Nou meiden weekend!!!!Joy1

Geplaatst

Joy1, heeeeerlijk hoor als je zo terug kan kijken op je zwangerschappen.

We zijn vanmiddag naar de dierentuin geweest, was erg leuk, wel vermoeiend maar Ilona vond het heeel leuk.

Vanavond naar de kapper geweest en er weer een heerlijk model ingeknipt, achter een korte bob en van voren langer.

Geplaatst

Ow renaat, dat klinkt leuk met je haar.

Ik zou het ook zo graag kort willen maar ik durf het niet aan.

Dus ik hou het veilig en lang :-)

Wat leuk dat het zo geslaagd was bij de dierentuin. Wij zijn vanmiddag ook heen geweest. Jamillah vond het ook helemaal het einde.

Al heeft zij wel echt voorkeur voor bepaalde dieren, en ook bepaalde dieren die ze echt niks vind. Heeft Ilona dat ook?

Geplaatst

Nee Ilona vind tot nu toe alle dieren nog even leuk, helemaal enthousiast.

Welke dierentuin zijn jullie geweest???

gewoon doen joh kort knippen

ja echt super mn haar, en voor moet nog langer gaan groeien en achter blijft een hele korte bob, tot op de haargrens geknipt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden