Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben 30, mijn FSH-waarde is 16. De gyneacoloog vertelde dat dit te hoog was en ik in de beginnende overgang zit, dan zal dat toch wel kloppen neem ik aan??

Jij hebt al 5 pogingen gehad zie ik, allemaal via IVF? Wel heftig hoor, steeds die onzekerheid en spanningen.... Gaan jullie nog voor een nieuwe poging?

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Het FSH alleen zegt niks hoor. Bij mij was dat aanvankelijk ook sterk verhoogd tot zelfs 24. Daarna weer normaal. Uit het AMH bleek dat mijn eicelvoorraad nog gewoon normaal is maar dat ik blijkbaar niet zelf een eisprong heb. Na ovulatie-inductie met heel weinig hormonen ben ik nu zwanger van een tweeling en dat terwijl tegen mij aanvankelijk gezegd was dat ik vervroegd in de overgang zou zijn en niet meer in aanmerking zou komen voor IVF....

Sen, de pauze-periode is voor jou ook weer bijna afgelopen. Fijn dat je je weer wat beter voelt. Straks met positieve energie de volgende poging in hoor. Heb nu inmiddles toch ook een hoop verhalen gelezen hier op het forum die vallen onder de noemer: de aanhouder wint. Dus moet bij jou ook goed komen, meis.

Pleun, jij zit er alweer middenin zie ik. Duim voor veel mooie follikeltjes en hopelijk een paar meer bevruchtingen dan de vorige keer. Dat moet bij jou toch kunnen als jong bloempje zou ik zeggen. Hoop zo dat het deze keer raak gaat zijn.

Veel liefs, henkie

Geplaatst

Hoi Henkiepenkie (leuke naam..)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fijn te lezen dat je ondanks een verhoogde FSH waarde "gewoon" zwanger kunt worden, ik had na het schokkende nieuws de hoop al een beetje opgegeven, ik was compleet overdonderd toen ik het hoorde. Morgen de TP en dan maar afwachten... best wel spannend allemaal, het is onze 1e poging, dus alles is nog zo nieuw en onzeker!

Geniet van je zwangerschap en doe het rustig aan!

Geplaatst

Bij onze behandelingen tot nu toe heeft het nog niet echt mee gezeten. Steeds weer een kink in de kabel: eerste keer verkeerde dosering opgegeven 2e keer werden er geen eicellen gevonden bij de punctie, 3e keer een terugplaatsing gehad maar niet zwanger, 4e keer een vervroegde eisprong door verkeerde/onvolledige instructies en laatste keer een terugplaatsing maar niet zwanger. We gaan in juni weer een behandeling doen.

Een FSH van 16 is inderdaad verhoogd maar om dan al te zeggen dat je in de overgang zit vind ik niet juist. Ten eerste is jouw waarde een beetje verhoogd en ten tweede betekent die waarde niet dat je vervroegd in de overgang bent maar een kans hebt om vervroegd in de overgang te raken. Dat is wel een wezenlijk verschil. Bovendien zou je nooit zoveel eicellen produceren als je vervroegd in de overgang bent. Ik vind het echt irritant dat artsen zulke dingen zomaar gaan roepen want dat is gewoon een vorm van ontmoedigingsbeleid.

Lees deze info maar eens:

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/kinderwens/vervroegdeovergang

http://www.pofsupport.org/information/factsheet/fact_sheet_english.pdf

'Normal FSH levels are 10-15 mlU/ml and under; women with POF (Premature Ovarian Faillure) often have FSH levels above 40 mlU/ml (post-menopausal range)'

Geplaatst

hey Liesjuh,

Welkom hier.

Ik had je verhaal al gevolgd in het Enschede topic omdat ik daar zelf ook heb gelopenen ik moet zeggen dat ik ze er erg snel vinden met hun mening hebben ze meerder malen je FSH getest en was hij altijd 16 of hoger?

Ik moet ook zeggen dat ik je aantal eicellen echt veel vind als je al in de vervroegde overgang moet zitten, ik heb daar een proefstimulatie gedaan en had maar 1 follikel met 225 eh menopure en ben er nu achter dat de kwaliteit ook nog eens heel slecht is dus ze konden en wouden mij daar niet meer helpen.mijn FSH verschilt tussen de 32 laatste keer gemeten in het UMCU en 14 in Enschede ( dit vinden ze daar al te hoog)

Ik moet wel zeggen dat ik nu zwanger ben via eiceldonatie en altijd nog zoiets in mijn hoofd heb van wil het na deze zwangerschap toch nog een keer met mijn eigen eicel proberen en dat zal mij waarschijnlijk ook nooit loslaten.

Meis heel succes morgen bij je tp hopelijk is dit een blijvertje!

Geplaatst

Hoi Henkie, goed te lezen dat alles goed met jou en de ukkies gaat meid! Wij gaan inderdaad volgende maand alweer beginnen en eerlijk gezegd vind ik het best wel een beetje benauwend.. weer al die spanning arghhh maarja je doet er alles voor he

Geplaatst

Hey Sen meis,

Vind het fijn om te lezen dat je weer iets positieve bent en ik hoop dan ook dat je aankomende poging gewoon gaat lukken dat moet nu toch echt gebeuren vind je niet?

Meis denk vaak aan je en net wat henkie zegt de aanhouder wint ook al weet ik dat het heel veel vergd van je maar ik ben er van overtuigd dat het gewoon moet lukken.

Liefs

Geplaatst

hey Chantal meid jij bent ook al zo'n eind op weg, wie had dat een paar maanden geleden kunnen geloven ja toch? zoe zie je maar weer het kan allemaal verbazend lopen. Ik ga gewoon door hoor.. ben nog nooit met iets een snelle opgever geweest dus ik blijf net zo lang knokken tot ik erbij neer val...

Geplaatst

Goed zo zo mag ik het graag horen

Meis dit wordt gewoon de laatste keer dat je door die elende moet en dan gewoon geniet van het feit dat je zwanger bent.

ik wil gewoon zo graag die baby borrel met ons allen!!!!!

Geplaatst

@Sen, lees dat je een verkeerde dosering en verkeerde instructies hebt gehad, dat is toch ook wel slecht zeg.... Nu ik je verhaal over de FSH waarde lees kan ik me voorstellen dat je het irritant vind dat artsen dit zo zeggen. Ik ging hier echt vanuit, maar nu ik jullie verhalen lees krijg ik alleen maar meer hoop, Bedankt daarvoor!

@Chantal, Gefeleliciteerd met je zwangerschap! Het zal een lastige keuze zijn geweest om voor eiceldonatie te kiezen, maar fijn dat je hierdoor toch zwanger bent geworden. Lastig dat je hierdoor wel twijfels hebt gekregen, misschien inderdaad het overwegen waard om het later nogmaals met je eigen eicel te proberen!

@Henkie, hoe voel je je, gaat alles voorspoedig?

Ik zelf moet straks naar Zwolle voor de TP, wel erg spannend!!

Geplaatst

Hey lieve meiden hier... Ik kijk altijd meteen nadat ik ingelogd ben of er nog iemand hiero een berichtje heeft achtergelaten.... De laatse tijd was het inderdaad erg stil hier. Ik zag dat er nu weer wat actie is.... Ik lees hier mee, en ik denk veel aan jullie!! Ik hoop echt dat de andere meiden heel erg snel zwanger worden en dat we dan heel snel die enorm gezellig baby-borrel gaan organiseren!

@Pleun: heel veel succes deze ronde!!! Ze kunnen het echt wel in Eindhoven.... kijk maar naar mij!

@Sen: nog heel eventjes wachten en je opladen, zodat je er in juni helemaal fris tegen aan kunt! Zet hem op!!!

@Lisette: heel veel succes vandaag met je TP!! En inderdaad.... jouw score na de punctie is echt ongelovelijk goed! Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen?

Voor iedereen een hele dikke knuffel!!

Geplaatst

Lieve meiden,

weer wat actie hier, wat fijn!

Liesje, Sen heeft gelijk hoor, er is te weinig bekend over het hele fsh gebeuren! Ik dacht ook dat het afgelopen was voordat we er aan konden beginnen!

Ik ben nu zwanger na de 1e ivf poging, ongelofelijk toch!Ik had 5 eicellen met de hoogste dosering, waarvan uiteindelijk 1 topembryo (8cellig) en een wat mindere. Jou aantal eicellen is echt om van te dromen!

We zijn net voor een echo geweest en we krijgen een meisje, ik ben helemaal van de leg.

Ik gun jullie allemaal, meer dan wie dan ook een mooi kindje! Ik blijf duimen, lieve meiden.

Kissie mia

Geplaatst

Ben net terug uit Zwolle, ze hebben 1 embryo teruggeplaatst, het was geen topper, maar wel een goede embryo, aldus de arts aldaar. Ik had 7 bevruchtingen, helaas kon er niets ingevroren worden. Nu maar hopen dat het goed gaat....

Vind het nu allemaal wel erg spannend worden.....

@Han, Gefeliciteerd met je zwangerschap, super!

@Mia, Gefeliciteerd met je zwangerschap, je weet al dat het een meisje wordt, helemaal leuk!!

Geplaatst

@Liesjuh: wilden ze er niet 2 terugplaatsen of wilden jullie dat zelf niet? zonde zeg dat de overige embryo's niet konden worden ingevroren. Het invriesbeleid schijnt ook weer per ziekenhuis erg te verschillen wist je dat?

@Mia: wow een meisje te gek!!!! nu kan je lekker gericht gaan shoppen :hello2:

Geplaatst

Hey Sen,

Het beleid is zo dat je bij de 1e poging 1 embryo terugplaatst, mocht het nu mislukken dan wordt er een volgende keer wel 2 teruggeplaatst. Het was dus niet aan ons, maar volgens het beleid. Ik weet wel dat er in andere ziekenhuizen wel meer teruggeplaatst kunnen worden, maar we wilden het eerst zo proberen, wie weet gaat het zo ook goed.... hopelijk....

Geplaatst
We gaan in juni weer een behandeling doen.

hey Sen, Ik las dat je een beetje een dip heb gehad, ik hoop dat je weer een beetje ziet zitten! wel een beetje laat maar hier alsnog een digitale knuffel.

Wanneer ga je precies beginnen?

ik ga je echt volgen ben zo benieuwd hoe het zal gaan. Of het echt verbetering/vooruitgang is met de kwaliteit en hoeveelheid van je eicellen.

ik hoop met heel mijn hart dat de DHEA doet wat je ervan verwacht.

ben je dan 4 maanden aan het slikken?

Wij beginnen waarschijnlijk ook in juni. We staan ingepland voor week 22, maar ligt aan mijn cyclus. Als het goed is moet ik ergens volgende week mijn ei hebben. die probeer ik te spotten met ovulatietestjes dan weet ik zeker dat ik 2 weken erna ongi wordt.

liefs joske

Geplaatst

Hey meiden,

Veel nieuws zie ik.

Liesjuh, het hoeft er maar 1 te zijn die blijft plakken, dus de duimen draaien voor jou.

Mia, een meisje cool! Ik zeg ook steeds dat we 2 meiden krijgen, juist omdat mijn hubbie het steeds heeft over zijn jongens. Ben ook zo benieuwd, maar moet nog even geduld hebben.

Sen en Joske, over een paar weekjes gaat de hele molen voor jullie weer draaien. Kan het me voorstellen dat je er ook wel weer tegenop ziet Sen. Het is natuurlijk ook niet niks iedere keer. Maar jullie geduld moet gewoon beloond gaan worden, en idd de babyborrel wacht geduldig!! Joske, ik hoop dat je ei gewoon op het verwachte tijdstip komt, zodat je mooi in de planning door kan gaan.

Han, komt het geloof er al een beetje? Alweer bijna 7 weken zie ik en maandag de 1e echo: op naar een mooi kloppend hartje!

Ook voor de andere meiden die hier de laatste tijd even wat minder zijn een hele dikke kus!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Meiden....

Mia, een meisje! Je bent helemaal van de leg? Waarom? Had je het verwacht??

De echoscopiste vertelde mij dat het ws een jongetje gaat worden, dus ik denk vanaf dat bericht alleen nog maar aan rose en hoop dat het dan alsnog een meisje wordt:)

Han, al aan het idee gewend?

Sen, tjéé je begint volgende maand al weer. Ben je voldoende opgeladen? Kun je er weer tegenaan?

Hier te kampen met bekkeninstabiliteit, bandenpijnen en een hernia. Maar ik klaag niet! Wellicht kan ik er dan wel eerder uit met werken en lekker rustig aan doen:) zo hep elluk nadeel zijn voordeel, he?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey meiden,

Hoe is het hier? Beetje stil de laatste tijd he....

Sen, ben je je aan het opladen voor de volgende poging? Nog een week of 3 en dan gaat het weer beginnen meis. Dit MOET hem gewoon eens gaan worden, vind ik!! Hoop dat je er klaar voor bent en met een positief gevoel gaat beginnen.

Joske, ook voor jou spannende weken want ook jij gaat beginnen of bent misschien inmiddels al wel begonnen. De kansen zien er goed uit want toch al 2x spontaan zwanger zegt ook wel iets. Hopelijk pikken ze straks er een mooi toppertje uit dat gaat blijven plakken.

Bloem, hoe gaat het met jou meissie. Begrijp dat je even wat afstand voor jezelf hebt genomen, wat denk ik ook goed is. Wat je zegt, er zijn ook andere dingen in het leven die aandacht behoeven en waar je van moet kunnen genieten. Ik hoop dat alles goed met je gaat en blijf hopen op het wondertje voor jullie waar jullie al zo lang op wachten.

Han, voel je je goed?

Liesjuh, nog 2 dagen tot de testdatum zag ik. Spannend hoor! De duimen draaien volop!

Pleuntje, alles goed. Las op je eigentopic dat je er weer midden in zit nu, maar weet niet precies hoe ver je nu bent. Laat die eitjes maar groeien en bloeien.

Mia, al gewend aan het feit dat het een meisje is? lekker aan het shoppen geslagen?

Kyra en chantal, jullie spreek ik op het andere forum wel weer.

Het is alweer zo lang geleden dat ik hier geschreven heb, schaam....., dat ik hoop dat ik niet iemand te kort doe door niks te vragen of te zeggen.

Anyway, de babyborrel krijgt tot nu toe al een hoop meer bezoekers dan we denk ik allemaal hadden kunnen hopen en dromen. Langzaam aan toch best al een aantal zwangeren hier en daar gaan er zeker nog een hoop bij komen.

Ook al ben ik hier niet meer zo vaak, ik denk aan jullie en kijk altijd of er nieuws is.

Meiden, geef de moed niet op voor jullie droom!!

Heel veel liefs, Henkie

Geplaatst

ha ha henkiepenkie, dat gaat zo. Maar ik volg je wel hoor in de topic november!

idd. heb ik ook wel goede hoop dat het zal gaan lukken. Zwanger worden is niet het grootste probleem, het blijven zitten is moeilijker.

Zal wel de kwaliteit van de eitjes zijn, denk ik.

ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld, en na een gesprek hebben we besloten om niet in deze cyclus te beginnen, ZH vertelde ook dat dit eigenlijk niet een cyclus is omdat de laatste bloeding de MK was.

Eigenlijk gebeld op eigen initatief omdat ik mijn ei nog steeds niet gespot heb.

Wel gisteren wel een heel klein beetje bloed, misschien begin van de ongi.

nah, dan kan ik beter wachten tot de eerst volgende menstuatie en vervolgens de 21 cyclus dag te beginnen met de deca.

betekent wel weer langer wachten..., maar dan weet ik wel zeker dat mijn lijf er weer klaar voor is.

liefs joske

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil jullie even zeggen dat ik zwanger ben met een verhoogd fsh-waarde, het kan dus toch!! Toen ik te horen kreeg dat mijn fsh te hoog was en de kans erg klein was om zwanger te worden stortte m'n wereld in. Maar ben nu na de 1e poging al zwanger, het kan dus toch. Hopelijk lukt het jullie allemaal ook, veel sterkte en succes!!! Voor de zwangeren onder ons, geniet ervan!!

Geplaatst
Hallo meiden,

Ik wil jullie even zeggen dat ik zwanger ben met een verhoogd fsh-waarde, het kan dus toch!! Toen ik te horen kreeg dat mijn fsh te hoog was en de kans erg klein was om zwanger te worden stortte m'n wereld in. Maar ben nu na de 1e poging al zwanger, het kan dus toch. Hopelijk lukt het jullie allemaal ook, veel sterkte en succes!!! Voor de zwangeren onder ons, geniet ervan!!

Gefeliciteerd!!!! wat heerlijk meis dat het gelukt is!

geniet ervan.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden