Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Pleun: meid wat ontzettend balen dat je negatief hebt getest :( gelukkig ben je vol goede moed en nu op naar de volgende ronde! sterkte meissie

@Han: spannend meid, morgen de punctie. Op naar een aantal supereitjes! zal voor je duimen! heel veel sterkte

rest van de meiden ook een dikke knuffel, ik kom vanavond nog wel even kijken. Ben nu tortellini aan het maken

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben gister avond toch spontaan ongi geworden , wel met nog ergere pijnen dan normaal maar opzich is het positief omdat ik dus maandag al weer met de pil begin en dan zonder rustmaand meteen door kan dus ik begin de 26e al weer met deca spuiten

de rest vertel ik later deze week nu ga ik met mijn heropgewarmde kruikje weer in mn bedje liggen

Geplaatst

Pleun, fijn dat je snel weer door kan gaan. Kop op meissie. Het gaat echt wel goed komen!

Heb nog niet echt veel naar mijn hummeltjes gegluurd. Is nu nog best wel lastig nu het nog zo klein is en vind het ook wel een beetje eng. Donderdag heb ik weer een afspraak bij de gyn, maar dan kan mijn hubbie niet mee dus ga ik met een vriendinnetje. Misschien dat ik deze week nog een keer probeer zelf te kijken, maar alleen als het gemakkelijker gaat, want wil geen stress over of ik nu wel of niet dat hartje heb zien kloppen... Binnenkort als het allemaal wat groter is, ga ik zeker wel vaker kijken hoor. Da's idd weer een voordeel van mijn vak!

Han, hoop dat je een lekker ontspannen avond hebt gehad gisteren. Geen zorgen... waarschijnlijk is de punctie inmiddels achter de rug. Rust lekker uit en ik duim heel hard voor mooie eitjes en bevruchtingen!!!

Liefs, henkie

Geplaatst

Pleun!

Gatverdamme dat het mislukt is! Toch fijn dat je weer kunt starten zonder die 4 weken uitstel.

Ik duim voor je!

Geplaatst

Hoi meiden, ik zit een beetje in de put. Ik heb gisteren de punctie gehad en in 1e instantie hadden ze het erover dat ze 7 follikels hebben aangeprikt. Dus daar waren we erg blij mee, aangezien de hele punctie ook afgeblazen had kunnen worden..... Maar bij nader inzien hebben ze maar 3 bruikbare eitjes gevonden. 3!!! Da´s voor mijn gevoel erg weinig! De vorige keer hadden ze 6 follikels aangeprikt, ook 6 bruikbare eitjes en uiteindelijk 3 bevruchtingen.... Dus jullie kunnen je vast voorstellen welke rekensom ik zelf al weer aan het maken ben..... Kortom ik zit behoorlijk in de piep-zak!!!! Blegh..... wat een spanningen ook allemaal!!!! Ik had vanmorgen nog naar het z´huis gebeld, om te vragen of dit echt wel klopte, maar helaas zo is het en niet anders. Dus nu vol spanning op naar as woensdag...... Ik ben zo bang hetzelfde nieuws als Bloem te krijgen.... Maar goed, ik doe er op dit moment helemaal niks meer aan....

Tot snel meiden.

Geplaatst

ow Han, ik hoop voor je dat deze 3 dan ook gewoon bevrucht raken en goed gaan delen!! Je kunt er inderdaad niks aan doen. Maar 1 is al genoeg hoor!! :D Hou moed!! De duimen draaien hier voor jou!!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

ow Han, begrijp je stress echt helemaal 100% maar meid, het kan gewoon alle kanten op.. dus probeer positief te blijven!!! morgen weet je meer.. hou vol!

Geplaatst

Sen je bent, denk ik, bijna 1 1/2 maand met de DHEA bezig, Heb je ook bijwerkingen?

Ik neem aan de je je bloed laat controleren of er verbetering is. zien ze dat aan de FSH en/of AMH of kan je ook je DHEA waarde meten in het bloed?

Bloem, ik had een mail gekregen dat ze het DHEA niet meer mogen invoeren, jij ook? we hebben het bij dezelfde firma besteld toenertijd.

Ben jij er al mee bezig? ik niet nog niet dus. hoe is het met je??

Han, het zijn er gelukkig toch nog 3, voor hetzelfde was er niets.

sorry maar ik relativeer vaak als het tegen valt. Zal wel een beetje zelfbescherming zijn.

Er hoeft maar 1 te blijven zitten! Ik hoop zo voor je dat je 3 top embryo's krijgt!

HP veel plezier met de echo donderdag. geniet ervan meid!

Pleun, fijn dat je door kan, hoef je geen rustmaand. Komt vast helemaal goed met je!

hier bij mij alles rustig, geen nieuws eigenlijk. Deze week mijn NOD afwachten, ik duim dat ik zwanger ben, maar voel het al een beetje rommelen dus zal het wel niet.

liefs joske :icon_sunny:

Geplaatst

Joske, ik gebruik het idd nu ongeveer anderhalve maand en ik merk niet echt iets misschien beetje vettere huid maar valt tot nu toe reuze mee. Mijn vriend is vandaag naar de huisarts geweest voor een check-up ivm zn stoppen met roken i.c.m. medicijnen (Zyban) en ik heb hem gelijk even een briefje voor bloedtest laten meenemen voor mij en die heeft mn huisarts gelukkig gelijk meegegeven. Dus ik laat vandeweek mn bloed nakijken op DHEA, Oestradiol en Testosteron. FSH heeft nu geen zin want daarvoor zit ik al te ver in mn cyclus (moet op cd3). Ik heb trouwens ook weer ergens gelezen dat de AMH waarde ook weer omstreden zou zijn (terwijl anderen juist beweren dat het een betere indicator is dan FSH) maar er zijn dus vrouwen die een AMH waarde hebben van 0,00(!) en daarbij wel follikelgroei hebben. En er zijn ook vrouwen waarbij de AMH waarde weer iets steeg na gebruik van DHEA. Dus ik denk dat er nog veel onderzocht moet worden op dit gebied en dat gebeurt natuurlijk ook maar traaaaaaaaaaag. En in NL is iets natuurlijk pas werkzaam als het bij iedereen werkt en het al jaren een erkend middel is.. nou daar heb ik dus geen geduld en tijd voor.

Welke hormonen ga jij gebruiken Joske?

oja en waar hebben jullie de DHEA besteld? ik heb nog naar een link gezocht maar kon het niet terugvinden?

Geplaatst

Hey meiden, wat is dat DHEA nou precies? Ik ben erg benieuwd!

Ik heb een boek gelezen en hierin hebben ze het steeds over vitex agnus castus (kruid) in combinatie met een voedingsdieet. Dit zou volgens het boek ook kunnen werken op het verlagen van je fsh.(iemand met een verhoogd FSH heeft dit geprobeerd en na enkele maanden waren haar waardes erg verlaagt!) Ik ga het in ieder geval proberen mocht onze 2e poging mislukken. Heeft iemand hier al ooit iets over gehoord? En of heeft iemand hier ervaring mee?

Nou, ik laat jullie woensdag meer weten..... Liefs

Geplaatst
.

Welke hormonen ga jij gebruiken Joske?

oja en waar hebben jullie de DHEA besteld? ik heb nog naar een link gezocht maar kon het niet terugvinden?

Sen we hebben besteld bij www.dhea.com, die had precies de goede geloof ik.

bovendien zijn het tabletjes, ik krijg problemen met slikken als ik lang achterelkaar capsules gebruik, gek genoeg.

Wist jij dan hoe je DHEA was voordat je gebruiken ging ?(ha ha lijkt wel of ik het over drugs heb :drunken_smilie:)

in iedergeval kan je wel vergelijken hoe het hoort te zijn op jou leeftijd.

hou je me op de hoogte?

ik ga 300 IE gonal F gebruiken, ik geloof het maxium wat ze gebruiken bij het UMC.

ben wel benieuwd wat het doet bij me.

Han, DHEA schijnt te helpen bij "verouderde eierstokken" . lees maar even op http://www.centerforhumanreprod.com/Eierstockalterung_701.html

klinkt heel veel belovend.

liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom net terug van de tp. Dussss..... enigzins goed nieuws. Van de 3 eitjes hebben we 1 TOP embryo. (en we wilden er zo graag 2 teruggeplaatst hebben....)1 eitje was niet bevrucht en het andere eitje was ws bevrucht door 2 zaadcellen (had 3 kernen) en uit ervaring weten ze dat daar geen zwangerschap uit voortkomt. Natuurlijk was ik erg blij met het nieuws dat er in ieder geval 1 embryo was, maar al met al is het wel een hele zure 2e ronde geweest. Veel spanningen..... maar goed, ben toch wel een beetje opgelucht. Nu is het gewoon afwachten, duimen draaien en heel veel geluk hebben!!!

Geplaatst

Han, 1 Toppertje is mooi!! En nu maar laten groeien!!! (snap je teleurstelling wel hoor!)

Duim voor je dat die mooi blijft zitten en dat de wachtweken snel om vliegen voor je.

Liefs,

Angela

Geplaatst

Han, je hebt maar 1 toppertje nodig hoor! Hard duimen dat het een plakkertje gaat worden. Hoop het zo voor je.

Heb net zelf even gespiekt naar mijn 2 hummeltjes. So far so good, zijn al echte minimensjes in wording.

Liefs, Henkie

Geplaatst

@Joske, ik weet niet wat mijn DHEA waarde was maar kan het dan iig vergelijken met de normale waarde voor mijn leeftijd. Ik heb wel capsules, heb daar niet zo'n moeite mee.. kan bij wijze van zo een pingpong bal inslikken als het nodig is hahaha... ik heb ze nu bij labdiscount besteld, een of ander engels bedrijf. Dat zijn micronized capsules, van de caps die ik nu heb weet ik dat niet zeker... staat nergens vermeld iig. Maar ik heb ook weer gelezen dat het niet zoveel uitmaakt micronized of niet-micronized. Micronized zou voor een snellere opname zorgen.. naja ALS het maar wordt opgenomen. Vandaag ben ik wezen bloedprikken... ben benieuwd naar de uitslag.

@Han, een toppertje.. helemaal goed toch?! maar hoe kan dat dan met die ene bevruchting met 2 zaadcellen? jullie hebben toch icsi gedaan of niet?

@HP, dat lijkt me helemaal super als je zelf die echo's kan doen! hoe groot is het nu ongeveer?

hoe is het met de rest hier van de meiden?

@lala, jij moet toch zeer binnenkort testen?

p.s. Joske: gebruik je cetrotide?

Geplaatst

Sen, zaterdag testen. Ik begin em nu langzaam te knijpen. Maar ik probeer goede moed te houden.

Geen klachten maar gisteren een beetje bruine afscheiding. En vandaag is normaal de dag dat mn ongesteldheid doorbreekt, dus... het wordt/is spannend.

Geplaatst

Oh spannend Lala!! Ik duim in ieder geval voor je!

Sen, nee wij hebben geen icsi gehad. "gewoon" IVF.

HP, geweldig dat jezelf echo's kunt maken..... Gewoon lekker blijven doen.... volgens mij zou ik dat elke week doen, als ik het kon.

Tuurlijk is 1 top embryo harstikke goed, maar ja, iedereen hoopt natuurlijk op veel goede bevruchtingen..... omdat je ook natuurlijk het liefste nog cryo's hebt (dat geeft gewoon een veilig gevoel ofzo....) en het is zo stom..... nu deze ronde besloten dat we er 2 terug geplaatst wilden hebben, en uiteindelijk heb je dan helemaal niks te kiezen en moet je blij zijn met dit resultaat. En geloof me! Dat ben ik ook.....

Geplaatst

He Han, ik snap je helemaal hoor!! Je hoopt zo op heel veel goede en 2 terugplaatsen en nog een boel in de vriezer. Ik herken t!

Hoe dan ook: heeel veel succes en ik hoop voor je dat toppie lekker blijft zitten!!

Het is alweer 12 uur, dus ik heb de ochtend al overleefd ;-)

Dikke knuffel!

Angela

Geplaatst

[quote

p.s. Joske: gebruik je cetrotide?

nee weet ook niet wat dat is?. Ik gebruik straks decapeptyl op de 21 ste cyclusdag, dan op de 2e menstruatie beginnen met gonal F daarna pregnyl.

tja ik heb ook niet moeite met het slikken van capsules maar na een paar weken voelt alsof er constant iets in mijn keel zit. Pas na een tijdje zijn we er achter gekomen dat ik deze klachten had als ik langere tijd capsules had gebruikt, vandaar.

ben ook erg benieuwd naar je bloedwaardes, ik vindt je dapper dat je dit doet.

Durf zelf ook best veel, en ga best heel ver, maar die tumorengedoe die je er heel misschien van zou kunnen krijgen houden met tegen.

Die angst zit er nu eenmaal in dit i.v.m. mij moeders overlijden.

Ik prakiseer er wel over om ook een bloedonderzoek te laten doen, wel op de 3e dag van mijn cyclus naar FSH en AMH en als het kan ook DHEA.

Mocht ik er toch aan gaan beginnen (heb het nog niet uit mijn kop gezet) kan ik vergelijken na een tijdje.

liefs joske :bye:

p.s ik geloof dat jij dat was, ik kwam ergens op het forum tegen waar je het advies gaf om gewoon het potje zaad om te ruilen, (was iets met donorzaad ofzo)

dacht echt iets voor Sen omdat te bedenken, zoals ik je ken op het forum.

Top! ha ha moest er echt om lachen.

Geplaatst

@Lala,

ik duim voor je!!!! zaterdag testen, pff zal wel een eeuwigheid lijken.

nu steeds naar de wc zeker om te kijken.....,

dat doe ik dus ook al..., vandaag moet ik ongesteld worden want meestal een cyclus van 27 heel soms 29 dagen.

Nog niets te bespeuren.

De komende cyclus gaan we los. Voor de planning zou het wel mooi zijn dat ik of vandaag ongi wordt of over 8 maanden.

ha ha maar helaas heb ik niets te plannen.

anyway heel veel strekte met wachten en ik hoop dat je een vette positieve ZWtest hebt zaterdag!

liefs joske

Geplaatst

@Lala, ohhh wat f*cking spannennnnd zeg.. gieren de zenuwen al door je keel? en dat broekloeren klinkt ook heel bekend ja.. pfffff Nou meid nog effe en dan weet je meer. Sterkte met wachten

@Joske: cetrotide is net zoiets als decapeptyl.. is om de eisprong tegen te houden. Alleen neem je cetrotide pas na 5 dagen stimuleren tot aan de pregnyl. Dat van dat potje omwisselen dat was inderdaad een opmerking van mij. Ja, ik las dat verhaal zo en toen was dat het eerste wat in me opkwam hehehe.. klonk misschien beetje gek maarja het doel heiligt de middelen toch?

Geplaatst

hihi....heb t te druk om telkens naar t toilet te lopen ;-) Dat scheelt wel een hoop hoor!

Maar de spanning begint aardig op te bouwen. Vanochtend nog wat bruine afscheiding, denk ook dat dat de hele dag wel blijft. Maar t lijkt er niet op dat ik ongi word, dus ik hou goede moed. Twijfel nog of ik vanavond of morgenvroeg een testje doe.

Joske: hoop voor je dat je heel snel ongi wordt zodat je snel kunt beginnen! Raar he? De ene wilt niet ongi worden, en de ander wil juist wel ongi worden. En allemaal voor t zelfde eindresultaat: een kindje in onze armen.

pff....... ik ga maar snel aan t werk, dan heb ik wat afleiding hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden