Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Sen,

Wat jammer, had ook zekr gehoopt op 2... Maar idd positief blijven, je hebt er maar 1 nodig die blijft plakken toch! En dit wordt een plakkertje, daar gaan we nu vanuit. Succes morgen met de TP.

Mia, jij ook morgen veel succes met deecho Hopelijk zijn er nog een paar mooie follikeltjes bij gekomen.

Chantal, nog steeds geen rode duivels???

Liefs, henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie felicitaties en bemoedigende woorden.

En sen......je hebt wel andere dingen aan je koppie dan mijn verjaardag!!

Meid, het is idd er-rug jammer dat het er geen 2 of 3 zijn maar het klopt .....je hebt uiteindelijk maar een nodig en we gaan gewoon heel hard wensen en duimen dat dit hem eindelijk voor je wordt meid. Succes morgen!!!

Mia, meissie……succes met de echo. Ik hoop zo dat er nog wat gegroeid is.

Chantal………..wat is het spannend he? Ik hoop dat je ons allemaal versteld laat staan met een mega-groot wonder.

HP, meid……wat goed dat die eisprong geweest is. En blij dat het je gerust stelt want je weet nu immers wel dat het met pregnyl te doen is. En dat geeft de burger moed. En die zaadjes…..als die gewoon helemaal goed zijn kunnen die zelfs 3-5 dagen nog leven…..dus.

We gaan gewoon gebedjes doen dat er iets waanzinnigs moois gebeurd deze maand…..Sen, Chantal en jij zwanger…..en misschien Mia ook nog wel.

En anders komen Mia en ik gewoon de maand erna erachter aan.

Jootje…de tijd tikt weg…..nog effekes en er gaat weer iets gebeuren. Ik hoop dat je je al wat beter voelt nu. Tís allemaal wat he’?

Bij mij is vandaag alles in beperkte heftigheid losgebarsten. That means….rood bloed en geen bruine toestanden meer waardoor je nu toch echt definitief weet dat het voorbij is. Ik wist het wel…………maar ergens blijft er altijd dat ene procentje hoop omdat je weet dat er vrouwen zijn die zus of zo meegemaakt hebben en toch zwanger bleken te zijn. Ik heb DD gebeld maar kom er niet door heen. Kan me dus voorstellen dat je je gefrustreerd hebt gevoeld vanmorgen Sen. Ik heb dr scholten gewoon een mail gestuurd. Ben benieuwd.

Meiden. Ik denk aan jullie, KUZZZZ

Geplaatst

hee lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie felicitaties en bemoedigende woorden.

En sen......je hebt wel andere dingen aan je koppie dan mijn verjaardag!!

Meid, het is idd er-rug jammer dat het er geen 2 of 3 zijn maar het klopt .....je hebt uiteindelijk maar een nodig en we gaan gewoon heel hard wensen en duimen dat dit hem eindelijk voor je wordt meid. Succes morgen!!!

Mia, meissie……succes met de echo. Ik hoop zo dat er nog wat gegroeid is.

Chantal………..wat is het spannend he? Ik hoop dat je ons allemaal versteld laat staan met een mega-groot wonder.

HP, meid……wat goed dat die eisprong geweest is. En blij dat het je gerust stelt want je weet nu immers wel dat het met pregnyl te doen is. En dat geeft de burger moed. En die zaadjes…..als die gewoon helemaal goed zijn kunnen die zelfs 3-5 dagen nog leven…..dus.

We gaan gewoon gebedjes doen dat er iets waanzinnigs moois gebeurd deze maand…..Sen, Chantal en jij zwanger…..en misschien Mia ook nog wel.

En anders komen Mia en ik gewoon de maand erna erachter aan.

Jootje…de tijd tikt weg…..nog effekes en er gaat weer iets gebeuren. Ik hoop dat je je al wat beter voelt nu. Tís allemaal wat he’?

Bij mij is vandaag alles in beperkte heftigheid losgebarsten. That means….rood bloed en geen bruine toestanden meer waardoor je nu toch echt definitief weet dat het voorbij is. Ik wist het wel…………maar ergens blijft er altijd dat ene procentje hoop omdat je weet dat er vrouwen zijn die zus of zo meegemaakt hebben en toch zwanger bleken te zijn. Ik heb DD gebeld maar kom er niet door heen. Kan me dus voorstellen dat je je gefrustreerd hebt gevoeld vanmorgen Sen. Ik heb dr scholten gewoon een mail gestuurd. Ben benieuwd.

Meiden. Ik denk aan jullie, KUZZZZ

Geplaatst

meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb nu echt een onwijs kut-moment. Zojuist stonden mn vriend en ik voor de deur bij m'n auto een nieuwe ruitenwisser erop te doen, komt het stel dat tegenover ons woont naar buiten "zo wij gaan even naar een nieuw leven kijken". Mijn vriend zei tja bij ons wil het nog niet echt lukken. Zegt zij "ow zijn jullie allang bezig dan" waarop ik zei 'ja met ivf ik zit er nu weer middenin" Zegt ze "ow nou ik ben in mei gestopt met de pil en ik was in nov. zwanger dus das lekker snel" Ik vond het zo kwetsend... kben er overstuur van.

Geplaatst

meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb nu echt een onwijs kut-moment. Zojuist stonden mn vriend en ik voor de deur bij m'n auto een nieuwe ruitenwisser erop te doen, komt het stel dat tegenover ons woont naar buiten "zo wij gaan even naar een nieuw leven kijken". Mijn vriend zei tja bij ons wil het nog niet echt lukken. Zegt zij "ow zijn jullie allang bezig dan" waarop ik zei 'ja met ivf ik zit er nu weer middenin" Zegt ze "ow nou ik ben in mei gestopt met de pil en ik was in nov. zwanger dus das lekker snel" Ik vond het zo kwetsend... kben er overstuur van.

Geplaatst

Oh Sen meid wat een dom mens zeg je zult haar haast willen wurgen( sorry hoor)

Meid kan mij vooestellen dat je terleur gesteld bent dat er maar 1 van de 3 goed bevrucht is ik hoop zo dat alles goed gaat en dat dit gewoon een pakkertje is.

Meid mijn duimen blijven overuren maken hoor.

Hier nog steeds geen rode duivels maar begin de moed nu wel een beetje te verliezen ik begin buikpijn te krijgen dus we zullen zien.

Vandaag heb ik van mijn werkgeefster te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt ze vind dat ik rust moet nemen en zewil mij graag in april een niuewe fuctie aanbieden ( sta ik dan ook niet op te wachten hoor nu niet dan ook niet denk ik maar)

ga zo even eten en kom later terug

Geplaatst

Oh Sen meid wat een dom mens zeg je zult haar haast willen wurgen( sorry hoor)

Meid kan mij vooestellen dat je terleur gesteld bent dat er maar 1 van de 3 goed bevrucht is ik hoop zo dat alles goed gaat en dat dit gewoon een pakkertje is.

Meid mijn duimen blijven overuren maken hoor.

Hier nog steeds geen rode duivels maar begin de moed nu wel een beetje te verliezen ik begin buikpijn te krijgen dus we zullen zien.

Vandaag heb ik van mijn werkgeefster te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt ze vind dat ik rust moet nemen en zewil mij graag in april een niuewe fuctie aanbieden ( sta ik dan ook niet op te wachten hoor nu niet dan ook niet denk ik maar)

ga zo even eten en kom later terug

Geplaatst

Hey Meisjes,

Sen, mensen kunnen zo lomp zijn! dat ze dat zelf niet door hebben zeg, sommige mensen denken alleen maar aan zich zelf(word misschien wel een heel vervelend kind!!!!, sorry). Als mensen soms raar of bot reageren, hak ik daar meteen op in, ik word gewoon link van dit soort acties!!

Ik hoop dat jullie embryootje mooi deelt! Ik wens je voor morgen heel veel succes, zorg goed voor jezelf!

Chantal, (af)wachten duurt lang he! Ik heb nog wel mijn hoop op jou gericht hoor!!

Bloem, lekker doorgekomen dus. Ik hoop dat Dr Scholten snel reageert op je mailtje. Krijg je dd niet vergoed?

Henkie, ook op jou heb ik mijn hoop gevestigd! Goed dat het eitje gesprongen is, wel handig dat je het zelf kon controleren! Met een gerust hart de wachtweken in. (zover dat kan)

Hier gaat het wel ok, ik weet niet goed wat ik moet hopen. Ik vind het soms zo moeilijk om ons met een kindje voor te stellen. Ik denk vaak dat het niet voor ons weggelegd is, soms laat ik me meeslepen, ga ik opeens naar bugaboo's kijken, maar het voelt altijd vreemd. Laatste keer dat ik me liet meeslepen had ik de volgende dag maar 2 follikels bij de fm.

Morgen moet ik weer, spannend. Moet helaas alleen. Ik zou er best een paar follikeltjes bij willen hebben!!!!Als er 1 bij is gekomen gaat de punctie misschien wel door.

Meisjes, fijne avond!!!

Geplaatst

Hey Meisjes,

Sen, mensen kunnen zo lomp zijn! dat ze dat zelf niet door hebben zeg, sommige mensen denken alleen maar aan zich zelf(word misschien wel een heel vervelend kind!!!!, sorry). Als mensen soms raar of bot reageren, hak ik daar meteen op in, ik word gewoon link van dit soort acties!!

Ik hoop dat jullie embryootje mooi deelt! Ik wens je voor morgen heel veel succes, zorg goed voor jezelf!

Chantal, (af)wachten duurt lang he! Ik heb nog wel mijn hoop op jou gericht hoor!!

Bloem, lekker doorgekomen dus. Ik hoop dat Dr Scholten snel reageert op je mailtje. Krijg je dd niet vergoed?

Henkie, ook op jou heb ik mijn hoop gevestigd! Goed dat het eitje gesprongen is, wel handig dat je het zelf kon controleren! Met een gerust hart de wachtweken in. (zover dat kan)

Hier gaat het wel ok, ik weet niet goed wat ik moet hopen. Ik vind het soms zo moeilijk om ons met een kindje voor te stellen. Ik denk vaak dat het niet voor ons weggelegd is, soms laat ik me meeslepen, ga ik opeens naar bugaboo's kijken, maar het voelt altijd vreemd. Laatste keer dat ik me liet meeslepen had ik de volgende dag maar 2 follikels bij de fm.

Morgen moet ik weer, spannend. Moet helaas alleen. Ik zou er best een paar follikeltjes bij willen hebben!!!!Als er 1 bij is gekomen gaat de punctie misschien wel door.

Meisjes, fijne avond!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Even snel een berichtje vanuit het zuiden des lands….

Sen………waanzinnig veel succces vandaag. Dat dat kleine embryooke maar een lekker plekker mag vinden om zich te nestelen en dat het gewoon helemaal blij is met zijn nieuwe onderkomen en dus gewoon blijft. We duimen.

Even over die dame………….eigenlijk zou je haar er op aan moeten spreken wat voor kouwe kikker ze is want ik vraag me af of ze zich er wel van bewust is wat haar reactie met iemand kan doen. Als je haar email-adres hebt schrijf ik haar wel een gepeperd berichtje.

Mia……ach meissie toch. Helemaal in je up en dan zo’n spannend nieuws moeten krijgen. In gedachten ga ik gewoon even met je mee. Ik denk aan je en we gaan er gewoon vanuit dat er nog wat follies gegroeid zijn in the meantime.

HP. Geniet even van die geweldige overwinning in elk geval een gesprongen eitje te hebben…….en straks gewoon van de overwinning dat dat eitje gewoon raak is bevrucht…..we duimen ons te pletter.

Chantal…………..voor jou geldt hetzelfde. Buikpijn HOEFT niks te zeggen. Hou moed. Wie weet wat er de komende week voor nieuws is……..blijf positief.

Er is van alles spannends gaande dus ik blijf aan jullie denken. Hier is het nu even rustig. Er is even niks om naar uit te zien op de korte termijn. Ik zit in de andere soort wachtweken.

Ik heb inmiddels een voicemail bericht gehad van de secretaresse van DD. We kunnen 25-2 terecht. Ik heb haar weer een mail gestuurd omdat ik weer niemand te pakken krijg met de vraag of ze asjeblieft wil kijken of het 14 dagen eerder kan omdat ik anders weer een hele cyclus moet wachten. Ik ben erg ongeduldig en onrustig op dit moment omdat ik niet reageerde op de hormonen. Ik denk dat ik een groot gedeelte wel vergoed krijg van DD. Ik heb een nieuwe aanvullende verzekering afgesloten die 2 keer het nederlands tarief in het buitenland vergoed maar het is natuurlijk de vraag of dat ook voor IVF geldt.

Ik zal het moeten afwachten.

Meiden………..succes met alles.

Kuzzz

Geplaatst

Hey Mia,

heel veel succes vandaag en hopelijk krijg je goed nieuws te horen en is er in iedergeval een follikel bijgekomen.

Wel vervelend dat je alleen moet vandaag wij willen allemaal wel met je mee hoor (kon dat maar.)

Meid toi toi toi en laat je het ons weteb vandaag???

Bloem dat zou mooi zijn als je twee keer het tarief van nederland ontvangt als je naar DD gaat, zou mooi een duit schelen!!!!

Wat goed dat je er gelijk boven op zit om naar DD te gaan en gelijk een mailtje hebt gestuurd of het niet twee weken eerder kon ik hoop het voor je meid.

Henkie hoe voel jij je er nu onder al een beetje rustiger nu je weet dat hij wel is gesprongen???

hier geen buikpijn meer volgens mij kwam dat van het gesprek met mijn werkgeefster weet het niet hoor maar we zullen zien geen bloed geeft moed zal ik dan maar zeggen.

maar als het dan niet raak is dan wil ik wel graag weer een regelmatige cyclesen dan het liefst niet z'n lange zit vandaag op cd 31 11/12 dagen na de gemeten eisprong dus het kan nog alle kanten op.

ga nu zo maar weer is aan het werk en zal vandaag nog regelmatig even spieken of er nog nieuws is

Sen, Mia kaarsje brand op mijn buro toi toi toi

Lfs

Geplaatst

Lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Sen en Mia, ben benieuwd of alles OK is gegaan met de TP en of er nog een (paar) follikeltjes zijn bij gekomen bij de echo. I hope so...

Sen, die reactie van je overburen is erg, maar het is nou eenmaal zo dat mensen die direct en zonder problemen zwanger raken er blijkbaar niet bij stil kunnen staan dat het voor anderen niet zo is en dat dat veel pijn doet. Ik irriteer me er ook mateloos aan, maar een opmerking hierover is vaak ook net als praten tegen de muur...

Bloem, vervelend dat je laatste hoop vervlogen is, maar met name ook dat je nog zo lang moet wachten op een afspraak in DD. Hoop dat het lukt om eerder te mogen komen, is je eerder gelukt dus waarom nu niet, toch?

Chantal ,het wordt steeds spannender. Ga je vrijdag testen?? De eer van de eerste zwangere op dit topic wordt echt aan jou gegund nu!

Hier bij mij nog niet echt gerust. Ik heb sinds maandagavond steeds wat bloedverlies wanneer ik ga plassen (sorrie voor de plastische beschrijving). Het is niet veel, maar ook niet veel minder dan dat ik de laatste menstruaties heb gehad. Toen had ik ook alleen maar bloedverlies bij het plassen. Dacht im het begin aan een ovulatiebloeding alhoewel ik dit nooit eerder gehad heb, maar daar duurt het nu toch te lang voor zou ik zeggen. Het leek vanmiddag af te nemen, maar net was het weer wat meer. Ben bang dat het of geen goed eitje was of dat er gewoon helemaal niks meer van klopt, maar veel baarmoederslijmvlies kan er nu niet meer zitten.... Denk dat ik morgen toch maar even het ziekenhuis bel voor advies, want snap het nu ook niet meer. Bah, ben er een beetje klaar mee.

Mia en Sen, laat effe weten hoe het was vandaag OK?

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey Meiden!

Vandaag weer een goede dag! Er waren 4 follikels bijgekomen, links 4 van 10 tot 12 mm en rechts 2 van 16 en 18 mm!!! Ik was zo blij. Links deed eerst niet eens mee!

Ik moet vrijdag weer terugkomen voor een fm en als alles goed is zondag of maandag een punctie!

De poes heeft gisteravond de hele avond op schoot gezeten, misschien heeft het geholpen, ha ha! Poes broed eitjes uit!

Henkie, wat vervelend van het bloedverlies. Ik zou inderdaad even bellen als ik jou was. Het is ook al zo snel, echt raar.

Chantal, jij maakt het wel echt spannend zo, ga je morgen testen? Wat vervelend van je baan. Wat doe je voor werk?

Sen, ben heel benieuwd. hoe is de terugplaatsing gegaan? Was de embryo goed gedeeld? Je zal wel kapot zijn van al dat heen en weer reizen.

Bloem, even rust, hopelijk kan het twee weken eerder, want je blijft wachten op deze manier!

Meiden fijne avond, bedankt voor jullie aandacht en lieve woorden!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, wat een geweldig nieuws zeg,dat had je toch ook niet meer gedacht 6 follikels erg mooi hoor.

Nu dus vrijdag terug voor de FM ben benieuwd misschien nog wel een paar kleintjes erbij.

ja mijn werk ik werk voor een stichting 1 dag in de week de boekhouding en dat komt nu dus te vervallen verder werk ik ook nog een 5 dagen in onze eigen zaak dus die ene dag is niet heel erg maar het is altijd zo gezellig met collega's.

henkie meid, ik zou ook even bellen hoor dit is toch ook niks al die onzekerheid.

laat je het ons nog weten wat zeer van zeggen.

Duim voor je dat het goed komt.

Sen, alles goed gegaan vandaag????

Verder gaat het hier wat minder krijg steeds meer kwaaltjes hoofdpijn,buikpijn enz enz dus ik denk niet dat ik voor een wonder ga zorgen en ik zal denk ik niet de eerste zijn met goed nieuws.

Ga zo lekker even douchen en dan vroeg mijn nest in.

Geplaatst

hey meiden, we hebben 4 uren gedaan over de terugweg want er was file... pfff we zijn echt helemaal gaar. De tp ging heel anders als in het VU vond ik. Het ging veel nauwkeuriger en hij nam er de tijd voor om een goed plekje in de baarmoeder te zoeken. We hebben ook een foto gekregen van het embryo. Dr. S. zei dat het embryo vanmorgen 3 cellig was. Ik vroeg of dat op schema was en dat bevestigde hij. De kwaliteit noemde hij middelmatig. Hij zei dat ze alleen maar embryo's terugplaatsen waarvan zij vinden dat die een kans hebben. Hij was best positief moet ik zeggen. Nu de tergende wachtweken....

@Mia: wat GEWELDIG! 4 extra follikels, jeetje mina wie had dat verwacht..welke dag zit je nu? ik zag dat 1 follikel al 18mm was, dat is in principe al een mogelijk rijpe follikel. Maar het is natuurlijk beter als die anderen ook even bijgroeien. Nou meid, nu op naar de punctie en het voordeel van niet heel veel eitjes is dat de punctie meevalt en sneller gedaan is! tja zo heeft ieder nadeel toch ook weer z'n voordeel.

@Bloem: ik denk dat het wel gaat lukken hoor om die afspraak eerder te maken en als de assistente niet wil meewerken dan moet je gewoon 'savonds bellen, dan krijg je dr. S. aan de lijn want de telefoon staat doorgeschakeld. Heb ik toen ook gedaan en hij plande me zo 6 weken eerder in! en zo zat ik 2 dagen later tegenover hem. Ik hoop dat het jou ook lukt.

@Chantal: nog steeds geen rode duivels meid? wie weet... geen bloed geeft moed! afwachten dus en anders... op naar de cryo-poging!

@HP: dat bloedverlies zou toch best wel van de ovulatie kunnen zijn, dat lees ik wel vaker. En ook al heb je dat misschien nooit eerder gehad, je hebt nu ook een andere cyclus want je gebruikt hormonen dus wie weet. Bovendien raakt je lichaam best wel van slag hoor door die hormonen. Ik had ook afwijkende dingen. Opeens een langere cyclus of veel kortere. Dan weer hevige menstruatie en dan weer bijna niets. Ik zou me in ieder geval geen ernstige zorgen gaan maken.

@Jootje; hoe staat het met jou?

Nou ik ga nog even verder lezen op het forum en ook op tijd naar bed.

Dag lieve meiden, ik ben blij dat jullie er zijn!

liefs

Sen

Geplaatst

Sen, fijn, dat het embryootje geplaatst is! Nu elke dag naar je foto kijken en hem of haar toespreken dat het blijft zitten!

Ik zit nu op dag 13 van de stimulatie.

Kissie Mia

Geplaatst

Mia,

Super nieuws!!! Dat gaat helemaal de goede kant op, dus. Ben enorm blij voor je.

Sen, fijn dat de TP zo goed is gegaan en jullie er ook een goed gevoel over hebben. Zorgvuldigheid en vertrouwen zijn heel wat waard. Sterkte met de wachtweken. Mijn duimen gaan weer overuren maken : )

Chantal, ik blijf nog even hopen op het wondertje tot je het tegendeel bewijst hoor!

Morgen bel ik even met de gyn en hoop dat ze me een beetje gerust kunnen stellen, maar vind het wel raar. Kan er nu toch verder weinig aan veranderen en mijn hub is de komende 10 dagen weg, dus alleen en dienst. Ben ik al zielig genoeg, dus ga mezelf niet nog gekker maken...

Trustenknuf van gekke henkie

Geplaatst

Henkie, succes meid,

ik hoop dat het meevalt. Het is wel een beetje vreemd he.

Dikke kus van mij

Geplaatst

heee meiden....

Mia....wow meid!!!! Ben je een beetje aan het genieten van het positieve nieuws?

HP, meisje....hoe wast in het ziekenhuis? Wat een toestanden. Arme schat. Alsof je nog niet onzeker genoeg bent he? Ik denk aan je.

Chantal..............enne, enne, enne?

Sen, het wachten is begonnen. Ik hoop zo dat de komende 2 weken de tijd omvliegt en dus gauw tijd voor een feestje omdat je emmie is blijven plakken!!!

Hier weinig nieuws.........heb dr scholten prive gemaild en ben in afwachting van zijn reactie.

Thinking of you!

liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Ben weer een beetje gerustgesteld. De echo liet nog gewoon netjes baarmoederslijmvlies zien met een dikte van 6 a 7 mm. Heb ook bloed laten prikken en moet dat maandag ook nog een keer laten doen. Hiermee gaan ze kijken of het een goede eisprong geweest is. Bij de echo zag de gyn wel een graafse follikel als restant van de eisprong. Dus het lijkt vooralsnog toch goed gegaan. Het bloedverlies kon hij ook niet goed verklaren. Moet het nu dus gewoon verder afwachten. Hè, hè, de wachtweken vallen inderdaad niet mee, maar ben wel blij dat ik er nu eens inzit.

Bloem, hoop dat je snel een goed bericht krijgt uit DD. Je mag vast eerder komen...

Chantal, nog steeds geen rode duivels... Het wordt nu wel erg spannend. Hoop zo dat het raak is!!!

Sen, hoe voel jij je in de wachtweken? Het is vast een plakkertje! Sterkte meissie.

Mia, voor jou duurt het ook niet lang meer. Zie je op tegen de punctie of valt het mee. Tis voor het goede doel hè en nu zijn er veel mooie follikeltjes, dus dat gaat een mooie oogst worden!

Hebben de andere meiden nog nieuws?

Liefs, Henkie

Geplaatst

Lieve Henkie,

dat is fijn zeg! Wat kan een lichaam toch raar doen. Nu rustig weer verder wachten.

Dikke kus mia

Geplaatst

hey dames, ja de wachtweken zijn begonnen. Nu is het nog niet zo eng, daqt komt de tweede wachtweek.. dan durf je amper naar de wc toe

@HP; gelukkig ben je weer een beetje gerustgesteld. Ik hoop dat je bloedtest okay is

@Chantal: en en en? ik hoop nog steeds geen rode duivels... 9 maanden graag!

@Bloem: al antwoord van dr. S. Hij is meestal wel snel met antwoorden

@Mia: gaat goed he meid, op naar de punctie en een goede oogst

liefs

Sen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden