Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Chantal, fijn dat je follikel al weer zo groot is. Dat gaat dus lekker snel. Nu hard duimen dat dat eskimootje goed wil ontdooien!

Sen, hoe voel je je? Stiekem al een testje er tegenaan gegooid of wacht je tot de testdag zelf. Kan het me voorstellen dat dat een moeilijke keuze blijft. Duimen draaien overuren in ieder geval dus daar kan het niet aan liggen.

Mia, lekker genieten van je pyamadagje hoor, maar idd het bad niet te heet maken, dat heb ik al een aantal keer gehoord hier op het forum, dat dat niet goed schijnt te zijn.

Maak me ook wel een beetje zorgen om Bloem....

De laatste keer dat we zo'n tijd lang niets van haar hoorden, was het helemaal mis. Hoop zo dat alles Ok is en dat ze gewoon lekker een lang weekend weg is ofzo.

Nou hier is mijn mannetje weer lekker thuis. Moest ik vanochtend al vroeg ophalen in apeldoorn, dus ruim een uur glibberen op de weg. Maar wel lekker dat hij er weer is! Gisteren de eerste spuit gonal alweer gezet, dus we gaan er weer voor deze ronde!!

Mieden, fijne zondag!!

Kus, Henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dus dan heb je dinsdag of woensdag al weer een terugplaatsing! Wat onwijs fijn! Je kijkt er vast enorm naar uit.

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve Bloem,

sorry hoor, ik zie dat je online bent! Gaat het goed meis, we maken een ons een beetje zorgen!

Dikke Kus Mia

Geplaatst

Hey meiden,

Net telefoon gehad ik mag vanavond om 20.30 de pregnyl zetten en dan horen we vrijdag morgen tussen 11 en 12 of hij goed ontdooid is en hoelaat we een tp hebben.

Bloem fijn dat je er weer bent ben benieuwd naar jou verhaal.

Ga zo naar een verjaardag dus kom vanavond weer even terug.

Lfs

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

:smileylooker:

:sorry:

Sorry dat ik er weer eens een tijdje niet was en ik jullie in spanning gelaten heb. Ik zat niet in mijn grotje of zo maar ik heb wat problemen met de laptop maar ben ook gewoon echt heel druk geweest. Ik had even van te voren moeten zeggen dat mijn agenda zo vol was………allemaal afspraken, werk (ik ben aan het opbouwen na ene lange ziekte periode en en dat is erg heftig nu) en allerlei andere zaken die me bepaalden en het heeft weer eens even goed geknetterd tussen mij en mijn lief…..dat gebeurt dus altijd als we weer actief aan de slag gaan en we afspraken hebben die we spannend vinden.. Ik heb wel nog eens via mijn telefoon gekeken maar het is nauwelijks te doen daarmee te reageren op wat er staat en nam me voor om in de avond nog te reageren maar het is gewoon niet gelukt……. Ik heb daar de afgelopen dagen ook niet meer meer op kunnen kijken zo druk was het…..en nu hebben jullie je zorgen gemaakt. Sorry.:shootme: Ook op mijn blog heb ik niks meer kunnen zetten.:cry2:

Weet dat ik wel veel aan jullie gedacht heb op de momenten dat ik daar de kans voor had.

Ik zie dat er erg veel geschreven en gebeurd is intussen.

Mia, meid………..wat een supernieuws dat je een toppertje aan boord hebt. Ben je een beetje hersteld van je teleurstelling? Ik kan me dat wel heel goed voorstellen. Maar laten we hopen dat je gewoon niks anders meer nodig hebt dan deze topper……En dat je die vervelende punctie-ervaring dus voorgoed achter je kan laten. Arme schat.En hoe voel je je nu? Al iets geks aan de hand? Ik wens en duim en bied heeeeeel hard!:good1:

HP, Wat een goed nieuws dat je gewoon een eisprong hebt gehad……..Is je mannie nu weer lekker bij je? Jeetje wat moet het lastig geweest zijn hem net nu te moeten missen als er zoveel met je gebeurd. Maar gelukkig zijn het achteraf gezien dus wel veel positieve dingen geweest die er zijn gebeurd……al was een zwangerschap natuurlijk het ultieme geweest. Jammer hoor………..maar vandaag al op naar de 2e ronde. Super meid, we gaan weer duimen.

Sen, meid….hoe is het met jou? Ik ben zo benieuwd. Het is nu spannend he? Wanneer was nog es de officiële testdag? En zijn er al tekenen die wijzen op goed nieuws? Ik hoop het zo voor je meid………..Ik heb vaak aan je gedacht, was zelfs al bang dat ik goed nieuws gemist zou hebben. Meid….nog even……..ik prevel mijn topgebedjes voor je….:thumbup:

Chantal meid…..voor jou begint het weer, alle spannende wacht-dingetjes die nu op je afkomen. Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat komen………hoe werkt dat nu eigenlijk als je zelf ook nog een eitje hebt dat gaat springen………..kan het dan theoretisch ook zo zijn dat je daar nog zwanger van zou raken en dat die cryo er ook bij zit? Gekke vraag misschien maar vroeg het me gewoon af……Ik hoop zo dat die cryo goed ontdooid en dat je gewoon weer lekker alle kans hebt op een plakkertje. Ook voor jou ga ik alle dingen doen die er in mijn macht liggen………..gebedjes en zoooo.:pray:

Jootje, meid……………ben je al in DD geweest of moet je nog? Misschien gaan we wel samen oplopen? Ben benieuwd!

Dan hier het laatste nieuws………………: er is geen nieuws!

We zijn afgelopen woensdag naar DD geweest. En doc heeft mijn dossier bestudeert en was niet heel hoopvol toen ik hem vertelde dat mij fsh 21,8 geweest was en mijn amh 0,5…..

Hij zei wel dat hij vond dat we het moesten proberen omdat elke kans, ook met een follie…..een kans is. Hij zag er nog wel muziek in, maar ik moest rekening houden met dat het wel moeilijk zou worden. Hij wil weten hoe het nu met mijn amh gesteld is en heeft bloed afgenomen en daar gaan we pas over een dikke week de uitslag van krijgen. Dan hebben we een telefonisch consult………..en horen we hoe het verder gaat. Op de echo zat een follie van 16 mm en mijn bms was 6 mm…..dus hebben mijn hub en ik besloten om vrijdagavond te testen of er al sprake was van een lh piek en als die er niet zou zijn, zouden we een ovitrelle spuit zetten zodat we vandaag, 36 uur laten nog eens konden klussen…….nog steeds hopend dat de wees-gegroetjes ons geholpen hebben aan de MMM te ontsnappen.

Over 2 weken moet ik dus ongi zijn of zwanger……..en als ik ongi ben, zei de dok dat ik dan aan de pil moet. Ik dacht altijd gelezen hadden dat mensen die niet goed reageren op de hormonen juist niet de pil vooraf moeten slikken, maar hij zegt dat dat juist wel goed is.

Sen, hoe is dat bij jou? Hoe is jouw fsh en amh? En jij Jootje? Slikte jij ook de pil van te voren of?

Ik voel me onzeker en bang voor de komende tijd. Omdat Dr Scholten (Sen en Jootje, vinden jullie hem ook zo chaotisch en verstrooid?) zo onomwonden zei hoe het ervoor stond merkte ik dat het nieuws over mijn eicel-voorraad nog steeds niet goed tot me doorgedrongen is. Ik ben zaterdag toen ik van DD thuiskwam gelijk met barstende koppijn en heel wat traantjes het bed ingedoken……..

Meiden, spannende tijden voor ons allemaal. We kunnen niets anders doen dan positief denken en hopen dat Sen of Mia het spits afbijten van een kettingreactie aan positief baby nieuws.:wav:

Nogmaals sorry voor mijn afwezigheid…..de volgende keer geef ik op zijn minst even een teken van leven.

Dikke knuf en kus, bloem:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Hey Bloempje,

geen sorry hoor eerst aan je zelf denken en dan aan ons, maar vind het fijn iets van je te horen.

helaas geen duidelijk antwoord uit DD voor jullie en ik hoop dat het klussen genoeg is geweest en dat je nu niet meer in MMM moet dus gewoon spontaan dat zou ik geweldig vinden.

meid ik ga later nog even rustig jou verhaal lezen.

Moet nu echt gaan

Lfs

Geplaatst

ey meiden, hier nog steeds aan het wachten. Ik wordt soms misselijk van de zenuwen. Ben zo bang dat het niet is gelukt, wordt er gek van. Bloem: tegen ons was'tie niet zo overduidelijk daarin maar dat komt misschien omdat we dat direct zelf al aangaven dat we dat wisten en toen zei hij dat we 'moeten roeien met de riemen die we hebben, het is nou eenmaal zo maar er is een kans dus dan moet je die proberen te benutten'. Mijn FSH is 24 geweest (daarna weer 14) en mn AMH is gemeten in DD en was 0,09. Was ik toen heel erg van geschrokken... maarja het zijn allemaal dingen die de kans verkleinen maar NIETS uitsluiten. Onthou dat goed!

Ik ga even wat eten meiden, fijne avond nog

liefs

Sen

Geplaatst

Hey Bloem,

fijn dat je er weer bent! Hou vol hoor meid, elke kans is er een. Opgeven kan altijd nog.

Dikke kus Mia

Geplaatst

Hallo meiden,

Even snel een berichtje vanaf mijn werk, de adapter van mijn laptop is kapot dus ik kan thuis niet internetten. Ik lees af en toe wel bij vanaf mijn telefoon.

Ik wil jullie allemaal even snel heel veel succes wensen!

Sen voor jou een superspannende week! Meid, ik hoop het zo ontzettend voor jou en voor Mia!

En Chantal, hopelijk heb jij ook snel weer een TP.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

DEN, lieverd, hoe is het? Al een testje gedaan? In ieder geval nog geen bloed, dus dat klinkt goed. Vind het zo spannend!!! Gun het je van harte als eerste hier goed nieuws te brengen. Dus go for it!!!!

Liefs Henkie

Geplaatst

Hey Sen,

Hoe gaat het met jou kun je het nog een beetje volhouden?

gelukkig nog maar 2 nachten en 1 dag en dan mag je testen, of heb je dat al gedaan?

Ik hoop zo d1at jij de eerste bent in deze topic.

Meid toi toi toi duimen draaien overuren.

Lfs

Geplaatst

hoi meiden, ik heb nog niet getest maar ik weet niet hoe lang ik dat nog ga volhouden. Vorige keer heb ik op dag 10 na de tp getest, kon toen niet meer wachten. De officiële testdatum was 2 dagen daarna. Nu zit ik al op dag 12 na de tp (wel 1 dag eerder teruggeplaatst) maar ik durf niet te testen. Het is heel raar, ik ben gewoon bang voor de uitslag. Ik wil het alleen weten als ik wel zwanger ben en niet als het niet zo is (stom he). Maar ik twijfel aan de andere kant weer of ik wel al zal testen omdat, als het dan mis is en ik wordt ongesteld, dan wil ik wel graag dat ik dan thuis ben en niet op mn werk zit want dan kan ik echt nie meer verder werken hoor. Dan zit ik straks te janken op mn werk en dat wil ik niet. Ik heb vanacht heel slecht geslapen omdat ik vandaag moest werken en nu zie ik zo op tegen morgen en woensdag. Vorige keer werd ik precies 2 weken na de tp ongesteld en a.s woensdag is het 2 weken terug. Owww wat is nou wijsheid... wat zouden jullie doen?

@Mia; hoe is het met jou?

@Bloem: Dr. S. is inderdaad verstrooid

@HP; goed dat je mannetje weer thuis is en succes met de volgende ronde!

@Jootje: goed om weer eens wat van je te horen meid

@Chantal: ik hoop dat de cryo goed ontdooit en dat je snel een tp hebt

liefs

Sen

Geplaatst

Oh meid wat een dilemma zeg ik zou het ook niet weten wat je moet doen,

ik weet wel dat ik niet meer eerder ga testen na aanleiding van de vorige keer ook al denk ik dat oo ik het er erg moeilijk mee ga hebben om het niet te doen.

Meis kon ik er maar voor zorgen dat die test gewoon positief is.

Geplaatst

ja dat had ik me dus ook voorgenomen n.a.v. vorige keer maar nu weet ik het niet meer owww wat erg zeg... kon ik maar toveren en die test gewoon positief maken.

Geplaatst

Hee sen, meid.... Ik heb het zo met je te doen!

Ik weet dat ik het moeilijk zou vinden om te wachten maar aan de andere kant is dealen met de teleurstelling nog zwaarder dan wachten. Toch?

Ik hoop zo voor je dat de tijd gewoon nu snel om gaat vliegen. Dit is nauwelijks te dragen! Voel je wel iets al? Of ben je bang om te denken iets te voelen wat anders is?

Sterkte en bovenal WAANZINNIG veel succes!!

Liefs bloem

Geplaatst

Lieve Sen,

Zou willen dat ik je advies kon geven, maar dit kan gevoelsmatig beide kanten op kan... Enerzijds wil je graag wachten om geen negatieve test te hebben, maar je wil ook niet overvallen worden door evt slecht nieuws op je werk. Tja, weet ook niet wat ik zou doen in dit geval. Kan alleen maar heel hard met je meeduimen voor een positieve test en dat doe ik dus ook. Lieverd heel veel sterkte met de laatste wachtdagen!! Het is je zoooo gegund!

Liefs henkie

Geplaatst

Sen, hoe is het? Het wordt nu wel heel erg spannend...

Mia, hoe is het met jou in de wachtweken. 1e weekje begint alweer aardig op te schieten. Kun je je gedachten een beetje verzetten?

Chantal, nog een paar daagjes en dan heb je weer een emmy bij je. Heerlijk vooruitzicht!

Bloem, ook jij zit dus weer in de wachtweken... Zou zooo geweldig zijn als je kunt ontsnappen aan de MMM.

Ben dus heel hard aan het duimen voor jullie allemaal!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

morgen is de dag.. morgen mag ik testen. Dan weet ik hoe of wat. Ik ben heel erg bang voor een teleurstelling maar ik hou toch ook hoop. Ik voel vanalles. Soms lijkt het net of ik ieder moment ongesteld ga worden, nu ben ik weer opgeblazen en het rommelt heel erg in mn buik. Ik heb morgen vrij genomen want ik zat de afgelopen dagen niet lekker meer op mn werk en we gaan zoiezo a.s. donderdag voor 5 dagen naar Rome, kan die ene dag er ook wel bij. Morgen is DE dag, dan ben ik of heel blij of heel teleurgesteld. Laten we hopen het eerste...

liefs

Sen

Geplaatst

lieve lieve lieve SEN,

meid......ik ga een extra gebedje voor je zeggen vanavond en morgen een kaarsje branden voor je.

m.a.w.: Ik denk aan je...

heeel heeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes.

dikke knuffel en een goeie nachtrust,

bloem

Geplaatst

Lieve Sen!!!!

Ik denk al een paar dagen aan je! Vandaag is de dag, succes lieverd!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden