Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

ik word tussen 10 en 11 gebeld.

Sen, ik vind het ook heel moeilijk, het ene moment geloof ik wel dat het kan, maar aan de andere kant kan ik me er niks bij voor stellen dus misschien is het wel niet voor mij weggelegd. Ik weet immers niet hoe het zou voelen om zwanger te zijn, ik zou het zo graag willen weten!

Wij allemaal natuurlijk.

Meiden, goeie nacht voor straks!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden,

ik ben net gebeld, van de 5 eicellen waren er 2 bevrucht. Er was 1 top embryo en een matige. Vanmiddag dus de terugplaatsing. Had stiekem wel gehoopt op een cryootje, maar ik moet hier gewoon heel tevreden over zijn. Jammer dat de matige weg gedaan wordt, vind ik wel zonde. Ik ben onder de 36 dus dan plaatsen ze er maar 1 terug.

Maar wel een topper! Het worden twee lange weken denk ik. Ik merk nu dat ik helemaal op ben van dit alles. Ik ben echt een jankkont vandaag. Ik heb al die tijd me zo evenwichtig gevoeld, alle spanning komt nu toch los. (of komt het door de pregnyl)

Kus Mia

Geplaatst

Mia,

mooi een tp van een toppertje dat moet moet gewoon lukken hoor!!!!!!

Wat betreft de emoties had ik ook heel erg vanaf het momend dat ik wist dat er een tp zou plaats vinden.

Meid laat het gewoon toe hoort er helaas gewoon bij.

heel veel succes vanmiddag en heel goed Broeden hoor!!!!!!!!!!!

Lfs

Geplaatst

Lieve Mia,

Kan me je teleurstelling wel een beetje voorstellen, maar ik kan het niet vaak genoeg benadrukken.... Je hebt maar een toppertje nodig!!! Dit toppertje is gewoon een plakkertje voor de komende 9 maanden. Hen je vandaag nog de TP?

Meissie, het gaat helemaal goed komen. No worries.

Kus, Henkie

Geplaatst

Hij zit er in hoor! Of zij?

Ik weet niet zo goed wat ik erbij moet voelen, het word tijd dat ik weer aan het werk ga! Ik heb veel te veel lopen tobben, nu moet het klaar zijn!

Ik werk full time, dus ik hoef me niet te vervelen.

Hoe gaat het met jullie meiden?

Bloem, hoe was het bij de S?

Kissie van mij

Geplaatst

Hey Mia,

Fijn dat hij/zij erin zit. Nu bginnen de vreselijke wachtweken, maar dat is in ieder geval beter dan helemaal niks. Sterkte meissie.

Ik had net bij het afvegen een klein beetje bloed aan het papiertje (sooroe voor de details), dus vrees dat dit toch een menstruatie gaat betekenen..... Nog steeds te vroeg, dus vrees dat dit toch ook weer niet echt een goede eisprong geweest is. Morgen maar even afwachten wat er gebeurt en ook maar eens bellen naar het EMC of de bloeduitslagen inmiddels bekend zijn. Voel ook helemaal niks, dus zwanger geloof ik niet meer. Had het ook niet verwacht de 1e keer, maar ben wel een beetje verdrietig dat ik niet eens een normale cyclus heb gekregen, eerlijk gezegd. Mis nu mijn hubbie om even lekker bij uit te huilen.

Bloem, hopelijk heb jij goed nieuws uit DD!

Kus, Henkie

Geplaatst

Oh lieve Henkie,

balen!! Wat jammer dan he, dat je liefje er niet is, nu heb je hem juist nodig! Komt hij al bijna thuis?

Dikke knuffel van mij! Wat word je toch heen en weer geslingerd met je gevoelens op deze manier he.

Duren de bloeduitslagen altijd zo lang in het emc?

Hou je taai he meid! Neem maar een lekker stuk chocolade, helpt heel even.

Dikke kus van mij

Geplaatst

Mia, zo emmie is aan boord... wel dubbel dat ze die andere wegdoen, tis toch een embryo en je hebt er ik weet nie hoeveel moeite voor gedaan om tot die embryo te komen. Maarja, het is even niet anders. nu is het wachten begonnen en dat valt niet mee. Goed dat je aan het werk gaat, heb ik ook gelijk gedaan. Afleiding is het beste wat je kan hebben.

HP, kan me voorstellen dat je er zo onzeker van wordt. Wanneer is je mannetje weer terug? en idd wat duurt dat lang die bloeduitslag?

ben benieuwd hoe het gesprek van Bloem is verlopen...

nou kom zo nog wel even kijken hoor

Geplaatst

Hey meiden,

Ben maar even gaan sporten, even de negatieve energie eruit....

Ze zeiden maandag in EMC 3 dagen, vind het ook nogal lang. De volgende keer laat ik het wel in mijn eigen ziekenhuis prikken, dan is het binnen een dag bekend. Morgen ga ik ze bellen. Helaas komt mijn hub pas zondag weer thuis, dus moet ht nog even alleen zien te redden. Nou ja, niet helemaal alleen, jullie zijn er natuurlijk ook nog :-)

Mia, lekker aan het broeden op de bank? Gewoon verder lekker werken, dat zou ik ook doen, geeft tenminste wat afleiding.

Sen, bij jou alles nog rustig volgens plan??

Bloem, goed nieuws vandaag??

Kus, Henkie

Geplaatst

ja hier nog steeds aan het wachten...

waar blijft Bloem??? die zal wel laat thuis zijn, hoe laat moest ze ook alweer?

Geplaatst

Goedemorgen meiden.

BLOEM WAAR BEN JE ????????

ben erg benieuwd naar je verhaal uit DD.

HP, kan mij heel goed voorstellen dat je baalt en terleurgesteld bent, waarom moet het dan nu net zo gaan nu je mannetje er niet is dat is gewoon shit.

Weet je al wat de verdere stappen zijn?

Sen, Oh ja die tweede wacht week wat een vreselijke lange dagen zijn dat, kun je nog een beetje afleiding vinden of gaat dat ook niet zo?

Meid wij duimen heel hard voor jullie hoor nu eerst voor jullie en daarna voor Mia, het moet toch een keer lukken bij ons!!!!

Hier zijn de rode duivels alweer vertrokken en kan ik mij gaan voorbereiden op de cryo tp ik hoop alleen dat ik zondag dan al zover ben dat ik de pregnyl mag gaan zetten.

We zullen het zondag wel horen.

meiden een hele fijne dag vandaag.

Geplaatst

Hey meissies,

Net even gebeld met het EMC en de progesteronwaarde was goed dus er is in ieder geval wel een eisprong geweest. Verder nu overigens weer geen enkel teken van bloed. Volgens de ferti-arts zal ik ws wel ergens in het weekend gaan menstrueren en dan kan ik weer bellen voor de volgende ronde. De kans dat ik zwanger ben is denk ik erg klein want maandag was het progesteron 24 en de vrijdag ervoor 27, dus een dalende trend. Geeft niet, had ook niet verwacht dat het de 1e keer raak zou zijn, maar ben nu in ieder geval blij dat ik wel een eisprong heb gehad en dat de menstruatie er nu nog niet is. Anders zou ik ook een te korte luteale fase hebben...

Sen en Mia, hopelijk gaan jullie de eersten zijn met goed nieuws. Hebben dit eigenlijk wel even nodig als oppepper voor dit topic! Duim nog harder meiden!

Chantal, fijn dat er snel weer wat staat te gebeuren he. Dat wachten en niks kunnen doen is het ergst van alles. Hopelijk ontdooit dat eskimootje prachtig!

Bloem, waar ben je?

Kus, Henkie

Geplaatst

Hè Henkie,

Wat een dubbel gevoel of niet......

maar wel fijn dat er een eisprong is geweest dan weet je in iedergeval dat je die nog hebt, ben wel benieuwd hoor hoe het nu verder gaat.

En ja laat er is een oppepper zijn in deze topic kunnen we echt wel gebruiken!!!!!!!!

Dus Sen en Mia de eer is aan jullie:))

BLOEM.......... waar blijf je toch??????

Geplaatst

Hey Meisjes,

nou ik heb weer lekker gewerkt, het was megadruk al ik mijn 8 cellig wonder er maar niet uitgelopen heb!! Alles kan gewoon, behalve diepzeeduiken en op de trilplaat. Komt goed!!

Vanavond laatste spuit pregnyl, maak ik maar een ritueel van (met chocolade), ik heb namelijk meer dan een maand met van alles gespoten.

Chantal, wat heerlijk dat het al weer zo snel gaat gebeuren!

Bloempje, hou je het nog even spannend?

Henkie, wel eisprong, dat is mooi. Het is nog een beetje een rommelige cyclus, maar het is een cyclus!

Sen, hoe is het?

Meiden fijne avond

Kissie Mia

Geplaatst

hoi meiden,

@HP: dat is al met al toch geen slecht nieuws? je weet dat je een eisprong hebt gehad en blijkbaar niet een te korte luteale fase... wel jammer dat het niet gelukt is natuurlijk, dat zoiezo.. nu op naar de volgende ronde

@Chantal: succes met de echo zondag ik hoop dat alles okay is

@Mia: goed idee van die chocolade, alleen grijp ik net mis want mn mannetje heeft ALLES opgegeten en het was bij elkaar bijna een pond

hier alles nog hetzelfde.. het begint steeds dichterbij te komen dus brrrrrr...

Ik zou nu toch wel wat willen horen van Bloem

Geplaatst

Hé meiden snap er helemaal niks meer van normaal is bloem heel snel met haar berichtjes.

begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken!!!!

Dus bloem waar ben je???????????

Geplaatst

Hey Meiden,

Idd wel erg stil rondom Bloem..... Geef eens een levensteken!!

Sen en Mia, hoe is het met jullie in de wachtweken.... Sen, voor jouw komt de testdatum alweer erg dichtbij. Ik vind het zoooo spannend! Ga hard voor jullie beiden duimen en hopen dat we eindelijk goed nieuws gaan krijgen hier!

Chantal, fijn dat de duivels weer verdwenen zijn. Bij mij zijn ze gekomen, althans dat neem ik aan. Sinds gisteravond weer wat rood bruin bloedverlies, maar opnieuw niet echt enorm. Heb deze cyclus meer dagen gehad met bloed dan zonder. Toch maar even informeren, want een normale luteale fase is toch anders.... Heb kunnen regelen dat ik morgen voor uitgangsecho mag, want aangezien ik nog niet verwacht had nu al te menstrueren (had nl gehoopt op een normale cyclus deze keer) en om maandag nog te ruilen voor een vrije dag, dat lukt gewoon niet meer. Gelukkig was het geen probleem. Nu moet ik alleen weer een hoop andere dagen ruilen. Vooruit plannen is vooralsnog niet echt mogelijk. Moet zeggen dat dit nog wel het meeste stress geeft, dat ik het zo goed mogelijk wil regelen voor mijn werk, maar dat dit bina niet mogelijk blijkt...

Nou meissie, voor jou staat dit weekend weer een eskimootje te wachten op een warm plekje. Hoop zo dat ie goed ontdooit!

Jootje, alles OK?

Ga effe een hapje eten met vriendinnetjes en een lekkere cocktail drinken!

Tot laters...

Geplaatst

ey meiden, jeeeetje nog steeds geen teken van leven van Bloem????! als dat maar geen slecht teken is... naja vooralsnog denk ik maar 'geen bericht = goed bericht"

@HP; groot gelijk meid, neem jij maar een lekkere cocktail, zou ik ook doen hoor! en niet teveel stressen om je werk enzo.. zal best wel op zn pootjes terecht komen allemaal. Ik hoop dat je een fijne avond hebt en lekker kunt ontspannen want dat heb je gewoon nodig, je moet de weegschaal goed in balans houden

@Chantal: spannend hoor, je kan bijna weer beginnen!!!

@Mia: en hoe is het met jou, je bent natuurlijk nog maar net aan het wachten maar toch, het blijft een opgave.. die onzekerheid. Maar bereid je voor, de 2e week ga je hem nog erger knijpen...

@Jootje: alles nog goed met jou? hoe is het met je kies?

nou hier nog steeds stressen natuurlijk... Vandaag hoefde ik niet te werken dus lekker lang uitgeslapen maar daardoor (hopelijk) weer pijn in mn kop. Daardoor slaat ook weer de twijfel toe want ik krijg ook altijd koppijn als ik ga menstrueren en dat wil ik nieeeeeeeeeeet. Het komt nu zo eng dichtbij die testdatum en het wordt steeds meer letten op elk steekje, krampje, pijntje arghhhh. En de hele tijd broekloeren als je naar de wc gaat... maarja, er zit niets anders op dan afwachten afwachten en nog eens afwachten..

kga een stuk chocolade pakken :laugh:

Geplaatst

Hey Sen,

Voor jouw wordt het inderdaad wel weer erg spannend de komende dagen... Ik hoop het zo voor je! Duimen maken overuren!

Chantal, morgen is het zover. Hopelijk al een mooi eitje en een datum voor de TP.

Mia, even lekker weekend toch. Word je nog steeds zo verwend door je mannetje?

Ik ga vanaf vanavond weer beginnen met spuiten, gewoon zelfde lage dosering, 2e ronde.....Morgenvroeg mijn liefie weer ophalen eindelijk!

Meiden, fijn weekend!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Goedemorgen Meiden!

Sen, hoe gaat het meis, is je hoofdpijn vertrokken. Denk je al stiekem aan testen? Ik leef erg met je mee.

Henkie, vandaag weer lekker je mannetje thuis! Vandaag begin je ook weer met Gonal-F! Nieuwe ronde, nieuwe kansen meid!

Chantal, Mag je inderdaad de Pregnyl vanavond zetten? Spannend he! Duimen voor een plakkertje.

Een hoop actie voor jullie weer.

Hier alles prima, lekker een pyama dagje vandaag, lekker rommelen en huis opruimen, heerlijk!! Ik ga z maar eens lekker in bad liggen, lekker met een boek en een maskertje.

Fijne Zondag!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Niet een te warn bad hè dat is niet goed voor je op dit moment.

fijn dat jij je goed voeld en nog lekker rustig bent geniet lekker van je pyama dag!!!

Sen meid wat komt jou datum in zicht hoe gaat het nu met je hou je het nog een beetje vol??

Duim op heel goed nieuws deze week en je weet het hé aan jou de eer!!!!!

Henkie, wat lekker dat je mannetje vandaag in huis komt erg fijn.

net wat Mia zegt nieuwe ronden nieuwe kansen dus meid zet hem op het moet bij jou nu ook gewoon lukken.

Jootje,moest jij niet deze week naar DD ben benieuwd laat je het ons zo snel mogelijk weten???

Hier alles goed ik denk dat ik inderdaad vandaag de pregnyl mag gaan zetten de follikel was al 16mm en het ligt aan mijn bloed of ik vandaag of morgen de pregnyl moet zetten maar voor de einde van deze week heb ik als allesgoed gaat weer een emmy in mijn buik.

Meiden ik maak mij nu toch wel zorgen om bloem we hebben al zo lang niks meer gehoord hoop dat alles goed met haar is.

Iedereen een fijne zondag en geniet van deze mooie dag!

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden