Ga naar inhoud

1e ICSI nu echt van start


Dutchess73

Aanbevolen Berichten

Oh Aafke,

 

 

Wat spannend allemaal, en wat fijn dat je mag beginnen met de Puregon, vandaag de eerst spuit?

 

En je kunt al een beetje toeleven naar de punctie, dat is ook fijn!

 

Bij ons in het ziekenhuis zijn ze ook allemaal even aardig en kundig!

 

 

Heel veel succes nog!

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo allemaal,

 

 

 

Sinds gister ben ik begonnen met de decapeptyl. Heb behoorlijke buik krampen, hadden jullie dit ook? Verder ben ik erg moe, maar dit zal ook wel spanning zijn. 9 oktober moet ik heen voor de eerste echo. Erg spannend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai dames

 

 

 

Ik ben gisteren gestart met suprefact (Ter onderdrukking) en vandaag de eerste Menopur gespoten (ik volg het korte protocol)

 

Vandaag wel last gehad van hoofdpijn, ik hoop dat dat vanaf nu minder wordt door de Menopur

 

 

 

Aafke de punctie komt voor jou al redelijk dichtbij he, spannend horo!

 

Alvast heel veel succes gewenst!

 

 

 

groetjes

 

meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Ik heb gisteren begonnen met spuiten, korte protocol. Ike, ik heb ook 9 oktober de echo, spannend!!

 

 

 

Aafke, heel veel succes vrijdag!

 

 

 

Meiden, wil wil jullie allemaal heel veel succes wensen de komende weken!! Met de behandeling of in de wachtweken!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

 

 

Dank jullie wel dames, ja spannend! Morgen de echo, kijken wat het wordt...

 

Het is in ieder geval fijn dat ik volgende week kan ophouden met dat gespuit! Het is me op zich wel meegevallen hoor, maar toch wel lekker als het even niet meer hoeft.

 

Syllie, Ike en Meiske ook fijn dat jullie nu begonnen zijn met medicatie, en het lijkt me prettig als je een kort protocol hebt! Als deze poging bij mij niet lukt ga ik toch es vragen hoe dat zit en of ik daarvoor ook in aanmerking kom.

 

 

 

Wat betreft bijwerkingen:

 

Ik had de eerste anderhalve week eigenlijk nauwelijks ergens last van, misschien iets eerder vermoeid 's avonds maar dat was het. Daarna heb ik een paar dagen echt vreselijke hoofdpijn gehad, moest soms echt even plat gaan liggen. Paracetamol hielp wel een beetje, maar toch. Sinds ik puregon erbij spuit is de hoofdpijn inderdaad minder geworden. Heb ook nog niet echt last of pijn in mijn buik (gelukkig) maar wel een beetje weeiig gevoel de hele dag. Ik voel wel dat er hormonen heel actief zijn. Heel goed, want ik wil volgende week graag veel mooie eitjes oogsten!

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Syllie, spannend he volgende week. Ik kijk er zo naar uit om te weten hoe het gaat.

 

 

 

Aafke, ik hoop dat je vandaag allemaal goed is gegaan!

 

 

 

Jullie hebben het over een kort protocol, maar daar weet ik verder niks van. Misschien hoor ik dit volgende week vrijdag.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het zag er volgens mijn arts allemaal goed uit! Mijn follikels moeten alleen nog wat doorgroeien (11-12 mm en 13-14 geloof ik, maar dat zegt me eigenlijk ook niet zoveel). Maandag opnieuw een echo en dan de punctie waarschijnlijk op woensdag of donderdag! Hoera!

 

 

 

Was eigenlijk nog niet zo met die punctie bezig maar nu het dichterbij komt... ga ik er toch wel een beetje tegenop zien. Probeer mezelf maar moed in te spreken met de gedachte dat ik ook al heel wat wortelkanaal-behandelingen bij de tandarts heb overleefd...

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke,

 

 

 

Wat goed dat alles positief was!!

 

Weet je hoeveel je er ongeveer had?

 

 

 

Ja spannend he die punctie. Ik zie er ook heel erg tegen op terwijl ik niets eens weet wat mij te wachten staat, raar is dat he?!

 

 

 

Nou heel veel succes en ik hoop dat je follikels maandag leker gegroeid zijn!

 

 

 

Hoi Karin,

 

 

 

Korte protocol is dat je maar een dag of 10 hoeft te spuiten vanaf je eerste menstruatiedag tot 10 dagen erna en dan heb je al een echo. Als die echo er goed uit ziet heb je een paar dagen later al de punctie.

 

Ik ben 30 sept begonnen en heb 9 oktober al mijn echo.

 

 

 

Jij ook heel veel succes he!!

 

 

 

Ik blijf jullie volgen hoor!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aafke, Wat een goed nieuws zeg! Ik hoop echt voor je dat maandag weer zo positief is! Succes maandag!

 

 

 

Hoi Syllie, ik gebruik nu alleen nog maar decapeptyl, ik moet nog gonal-f gaan gebruiken. Waarschijnlijk hoor ik vrijdag wanneer dit gaat gebeuren. Is het dan het korte protocol?

 

 

 

Hebben jullie ook zo last tijdens het spuiten? De vloeistof doet bij mij erg zeer als ik dit in spuit en daarna voelt het alsof mijn buik verband is. Wordt ook helemaal rood en opgezet op de plek waar ik gespoten heb.

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

 

 

 

Wanneer ben je begonnen met spuiten?

 

Ik moet de eerste 2 dagen alleen decapeptyl prikken en daarna vanaf dag 3 puregon erbij tot dag 10.

 

 

 

Ik heb niet echt last van het spuiten maar ik voel wel die vloeistof, dat kan soms wel pijn doen. Dat is meestal wanneer ik het te snel spuit of wanneer het nog koud is uit de koelkast.

 

 

 

Pffff ik weet soms ook niet wat kort en lang is, er zijn meiden die zo lang moete spuiten maar ik hoef maar 10 dagen dus ik ga er vanuit dat dat het korte protocool is. Ik spuit eigenlijk een beetje in m,n eigen cyclus.

 

 

 

En jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

 

 

 

Ik heb bij het inspuiten van de deca af en toe ook wel een branderig gevoel, maar dit hangt inderdaad af van hoe koud (en dus stroperig) het is. Volgens de gebruiksaanwijzing 5 min tevoren uit de koelkast, maar heb daar maar een half uur van gemaakt. Ook even in je hand houden om op te warmen hielp soms wel. Ik vind het spuiten van de Puregon-pen trouwens minder vervelend, ook omdat dat naaldje dunner is.

 

 

 

Ik denk dat jij inderdaa het korte protocol hebt als je op de 28e met deca bent begonnen en al op 9 oktober de echo hebt. Ik ben nu nl. al bijna 4 weken aan het spuiten, pffffff... heerlijk om daar straks even vanaf te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes allemaal!!

 

 

 

Ik heb zelf het korte protocol gevolgd. Op 16 september begonnen met Decapeptyl (7 dagen) en vanaf 18 september ook Menopur (300 eenheden) erbij. Dit moeten spuiten tot en met 27 september.

 

Op 30 september de punctie gehad en op 2 oktober de TP van 2 embryo's.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, de punctie staat gepland!!!

 

 

 

Het was nog even spannend, want bij de controle echo vanmorgen vond de arts het nodig dat ik eerst nog bloed ging prikken om naar de waarden te kijken i.v.m. eventuele overstimulatie. Dat zou betekent hebben dat ik nog even door mocht gaan met de deca... pffff, gelukkig niet! Ik had me al helemaal ingesteld op woensdag of donderdag en kreeg om 14.00 uur het verlossende bericht dat het toch woensdag werd. Ik moet vanavond pregnyl spuiten en me dan woensdag lekker vroeg om 8.10 melden bij de poli. En ik zag op het instructievel dat ik helemaal niet meega met manlief naar Nijmegen maar dat ik naar een rustkamer wordt gebracht. Ook goed!

 

 

 

Ik heb van de puregon niet echt bijwerkingen gehad maar heb nu wel het gevoel dat mijn buik aardig 'vol' zit. Echo vanmorgen daardoor ook al minder prettig. Ik moest zelf de afmetingen van follikels noteren en het waren er in ieder geval ruim meer dan 20 (hoewel niet allemaal even groot)! Afwachten maar, het lijkt wel pasen: op zoek naar zoveel mogelijk eitjes!

 

Ben trouwens wel blij dat de punctie zo vroeg is, dan kan ik me er die dag niet al te lang zenuwachtig om maken...

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer thuis na de punctie...

 

 

 

Vanochtend vroeg op om me om 8.10 te melden, en het eerste dat ik tegen de verpleegkundige riep was dat ik heeeel zenuwachtig was! Eigenlijk ging het daarna allemaal vrij snel. Alleen lukte het niet goed om een infuus te plaatsen, dus eerst in beide armen misgeprikt maar 3e keer gelukkig scheepsrecht bij mijn pols.

 

 

 

De punctie zelf viel niet mee maar zeker ook niet tegen. Het duurde in ieder geval niet lang, dat vond ik wel heel fijn. En ik had eerder wat 'scherpere' pijnscheutjes verwacht (komt vast van die maand spuiten, haha!). Al met al in ieder geval wel te doen.

 

Nu nog het resultaat, nou, het was een hele oogst! 28 x aangeprikt, en uiteindelijk 27 eitjes gevonden. Ze konden alleen nog niet aangeven of ze allemaal rijp voor bevruchting waren.

 

 

 

Probleem is wel mogelijke hyperstimulatie. Ik word vrijdag gebeld over de emmies, maar voordat er zaterdag wordt teruggeplaatst moet ik bloedprikken om te zien of de waarden niet te hoog zijn. Zo ja, geen tp maar de vriezer in. Duimen dus dat mijn bloed goed is!!! Testdatum is dan 25 oktober.

 

 

 

Lig nu lekker op de bank bij te komen, en laat me maar even verwennen!

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar vraag me af of je niet beter minder eitjes kunt hebben, misschien gaat de hoeveelheid nu wel ten koste van de kwaliteit.

 

 

 

Moet nu ook heeeeeel veel drinken, zo'n 3 liter per dag. Dat vind ik echt moeilijk want ik drink nooit zoveel. Hoe krijg ik het ooit op? En manlief blijft maar bijschenken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden